Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2007, 07:07   #21
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster Bekijk bericht
Als we als N-VA ijveren voor een aantal uiterst belangrijke splitsingen van socio-economische bevoegdheden krijgen we van de "alles of niets"-Belangers het verwijt dat we het leven van België zitten te rekken door het te hervormen en moeten we de boel maar lekker laten verrotten.
Verrottingsstrategie : neen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De publieke opinie zal het probleem oplossen, niet de politiek. Daarvoor is het best dat de parasieten nog een paar jaar hun kuntjes kunnen tonen.
Verrottingsstrategie : wel.

Wat zal het wezen?

Laatst gewijzigd door stab : 23 maart 2007 om 07:08.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 10:01   #22
vulpes
Gouverneur

Standaard

ik kom nog eens terug op de initiele vraag: uit welke feiten blijkt dat n-va het koningsschap niet meer in vraag stelt.

qua feitenmateriaal wordt in de openingspost enkel verwezen naar de federale regeringspartijen (waar n-va) geen deel van uitmaakt en naar de CD&V (waarvan N-VA zich - vooralsnog - onderscheidt)
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 10:13   #23
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vulpes Bekijk bericht
ik kom nog eens terug op de initiele vraag: uit welke feiten blijkt dat n-va het koningsschap niet meer in vraag stelt.

qua feitenmateriaal wordt in de openingspost enkel verwezen naar de federale regeringspartijen (waar n-va) geen deel van uitmaakt en naar de CD&V (waarvan N-VA zich - vooralsnog - onderscheidt)
Ik heb het al vaak gezegd: een gevolg van het kartel. Als de CD&V uit de bocht gaat, deelt de N-VA nu eenmaal mee in de klappen.

Hoe dan ook, het is de hoogste tijd dat er nog eens iemand van de N-VA in de forumsessies aan het woord komt, lijkt me. Kwestie van eindelijk eens een duidelijk standpunt van de partij te krijgen inzake alle geruchten en onheilstijdingen die de laatste tijd de ronde doen.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 10:27   #24
vulpes
Gouverneur

Standaard

tja.. dat is een typisch risico van kartelvorming.. anderzijds is het wel vooral het VB dat erop hamert... blijkbaar is de 'kleine vijver' van n-va-kiezers zeer belangrijk voor het VB...

in de openingspost ook.. op wie worden in eerste instantie de pijlen gericht?

dat is ook geen houding die een samenwerking op bepaalde punten ten goede komt... In tegenstelling tot wat (soms) wordt beweerd IS er helemaal geen (welgemeende) uitgestoken hand van het VB richting N-VA... maar de schuld daarvan tracht men wel in de schoenen te schuiven van n-va

hoewel ik van mening ben dat dat er wel is tussen individuele leden/sympathisanten van beide kanten
vulpes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 13:02   #25
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Verrottingsstrategie : neen.Verrottingsstrategie : wel.

Wat zal het wezen?
Lees mijn tekst eens wat aandachtiger: Ik onderstreep net dat het koningshuis zijn eigen PR voldoende ondermijnt om zichzelf uit te hollen zonder dat wij daarvoor moeten betalen. Dat is geen verrottingsstrategie, dat is een irrelevant en lachwekkend instituut links laten liggen en focussen op wat er echt toe doet en niét mag verrotten.
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 13:53   #26
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees mijn tekst eens wat aandachtiger: Ik onderstreep net dat het koningshuis zijn eigen PR voldoende ondermijnt om zichzelf uit te hollen zonder dat wij daarvoor moeten betalen. Dat is geen verrottingsstrategie, dat is een irrelevant en lachwekkend instituut links laten liggen en focussen op wat er echt toe doet en niét mag verrotten.
Zonder dat wij moeten betalen? De n-va heeft niet zolang geleden nog voor de dotaties van laurent gestemt.
Waarop focussen jullie zich dan wel als ik vragen mag?
Oud 23 maart 2007, 14:09   #27
jan hyoens

jan hyoens's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Indien jullie strategie eruit bestaat de problemen zichzelf te laten oplossen door ze te laten verrotten waarom is een politieke partij als de nva dan nog nodig...
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 17:28   #28
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
Indien jullie strategie eruit bestaat de problemen zichzelf te laten oplossen door ze te laten verrotten waarom is een politieke partij als de nva dan nog nodig...
ik dacht dat dit de houding van het VB was.
Alleen in de laatste belgische regering stappen....
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 17:31   #29
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Verrottingsstrategie : neen.Verrottingsstrategie : wel.
Citaat:

Wat zal het wezen?
Bewust andere belangrijke delen niet uit mijn quote halen en totaal uit zijn verband rukken is ver beneden peil. Want daaruit blijkt niet dat mijn methode verotting is.

Citaat:
Het is toch gewoon schitterend dat de monarchie zich kan blijven gedragen zoals nu?
Citaat:
Laat ze doen! Des te meer zullen mensen afkeer krijgen van die parasieten.
Er zijn andere zaken die veel interessanter en dringender zijn in de staatshervorming, dan een probleem die zichzelf zal oplossen.

Laatst gewijzigd door giserke : 23 maart 2007 om 17:32.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 11:26   #30
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn fout niet dat je een labiele persoonlijkheid hebt!
Damn jij bent echt wel een figuurtje als Goebbels waard!
Oud 25 maart 2007, 15:00   #31
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
N-VA: pijnlijke bocht

22.03.2007 12.42u - De federale regeringspartijen vergaderden gisteren over de artikels in de grondwet die voor herziening vatbaar kunnen worden verklaard. Het is immers zo dat de uittredende regering een aantal artikels uit de grondwet selecteert die door de nieuwe regering gewijzigd kunnen worden, en dus zo mee de krijtlijnen trekt voor een - eventuele - nieuwe staatshervorming. Oppositiepartij CD&V maakte van de gelegenheid gebruik om ook haar verlanglijstje te presenteren. Opvallend: het Belgische koningshuis blijft daarin onaangeroerd. De jongste maanden leek over de partijgrenzen heen een consensus te groeien om de macht van de monarchie in te perken, maar met de federale verkiezingen en een nieuwe regeringsvorming in het vooruitzicht, worden die voornemens door de traditionele partijen blijkbaar weer opgeborgen.

Dat een in wezen belgicistische partij als CD&V niet durft te raken aan de machtige familie Saksen-Coburg, is haast vanzelfsprekend te noemen. Maar ook kartelpartner N-VA vindt de rol van de monarchie niet langer prioritair. Nochtans had N-VA zich naar aanleiding van de laatste incidenten rond de koningskinderen stoer op de borst geklopt: volkomen terecht stelde de partij van Bart De Wever dat de discussie over de rol van de monarchie niet langer kon worden uitgesteld en dat alle grondwetsartikels over de macht van de koning voor herziening vatbaar moesten worden verklaard. Maar vandaag heet dat niet langer een prioriteit te zijn. Terwijl zelfs het onbetrouwbare minipartijtje Spirit blijft aandringen op een herziening van een rol van de koning, neemt men bij N-VA een pijnlijke bocht. De zoveelste. bron vb

ik stel voor om een wekelijkse rubriek op te stellen met als titel "de nva: van verraad naar verraad".
Het VB verwijt de N-Va dat ze niet willen samenwerken met het VB ondanks het feit dat de N-Va tegen het cordon is.

Welnu, het antwoord kan je vinde op deze site, steeds wodt de N-Va gevisseerd door de Belangers van dienst.

Je zou voor minder.......
Oud 25 maart 2007, 15:05   #32
Marlboro
Banneling

Standaard

Ik viseer ook de NV-A en meer dan terecht.
Ze gaan gaan meeheulen met een partij voor de postjes,dat alleen al,ts.
Ze zeggen dit en dat en als het er op aan komt trekken ze hun staart in.
Ze hebben trouwens ook geen fluit te zeggen,cd&v is baas en daarmee is alles gezged.
Ik heb vorige deze week nog in een debat kunnen zien hoe de wever er met volle kracht voor ging maar meneer van deurzen of hoe dat'em nu just ook noemt met een blik naar de wever keek en daarmee duidelijk maakte,hoe maar vlug op met hetgeen je aan het zeggen bent,zelfs van de lanotte had het gezien en vermelde het eventjes voor de hele zaal.

De nv-a gaat dan ook nog eens met een partij tesamen die belgie wil behouden.
Dan hoor ik de wever op dat debat zeggen dat een onafhankelijk vlaanderen niet het belangrijkste streefdoel is?
Dewever die het oke vind dat mensen moeten opdraaien voor moskeeen?Die 6 miljoen euro die men zou geven;geen enkel probleem zegt meneer de wever?
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 16:23   #33
Don Quichote
Banneling

Standaard

Brave mannekes, die Nva aanhangers.
Don Quichote is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 16:46   #34
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Dewever die het oke vind dat mensen moeten opdraaien voor moskeeen?Die 6 miljoen euro die men zou geven;geen enkel probleem zegt meneer de wever?
Een erkende godsdienst van een paar honderdduizend man in België, dat lijkt me gewoon een consequente doortrekking van de subsidies die de andere erkende godsdiensten ontvangen. Ofwel niemand subsidies, ofwel iedereen die erkend is als godsdienst consequent subsidieëren.

Ik heb al een paar keer gevraagd aan de Belangers hier die altijd zitten te schuimbekken over subsidies aan de Islam of het bouwen van moskeeën wat dan hun briljante oplossing is voor de Belgische moslims in het Vlaanderen waar het Belang regeert. Meestal komen ze niet verder dan "een beleid voeren dat het hen onaangenaam maakt" of "bekeren of terugkeren".
zorroaster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 maart 2007, 17:22   #35
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Een erkende godsdienst van een paar honderdduizend man in België, dat lijkt me gewoon een consequente doortrekking van de subsidies die de andere erkende godsdiensten ontvangen. Ofwel niemand subsidies, ofwel iedereen die erkend is als godsdienst consequent subsidieëren.

Ik heb al een paar keer gevraagd aan de Belangers hier die altijd zitten te schuimbekken over subsidies aan de Islam of het bouwen van moskeeën wat dan hun briljante oplossing is voor de Belgische moslims in het Vlaanderen waar het Belang regeert. Meestal komen ze niet verder dan "een beleid voeren dat het hen onaangenaam maakt" of "bekeren of terugkeren".
Een kerk hoort hier thuis,een moskee al helemaal niet.
Nv-A vlaamsgezind?Lol van de eeuw.

Maar aangezien al die pokke godsdienstenmij geen fluit intresseren wil ik dat mensen zelf maar moeten beslissen voor wat ze moeten betalen.
Nu moeten mensen voor de kerk betalen zoals mij terwijl ik dit niet wil,laat staan voor een moskee.

De moskeeen die er nu al staan zijn er meer dan genoeg;dus de moslims zullen blijven bidden in hun moskeeen.
Oud 25 maart 2007, 17:24   #36
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

gr,

Laatst gewijzigd door Marlboro : 25 maart 2007 om 17:28.
Oud 25 maart 2007, 17:26   #37
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

dubbelpost

Laatst gewijzigd door Marlboro : 25 maart 2007 om 17:27.
Oud 26 maart 2007, 11:13   #38
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jong N-VA'er Bekijk bericht
Damn jij bent echt wel een figuurtje als Goebbels waard!
Jij bent eerder het comical ali type.
Oud 26 maart 2007, 11:16   #39
jan hyoens

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Het VB verwijt de N-Va dat ze niet willen samenwerken met het VB ondanks het feit dat de N-Va tegen het cordon is.

Welnu, het antwoord kan je vinde op deze site, steeds wodt de N-Va gevisseerd door de Belangers van dienst.

Je zou voor minder.......
Ah, dus BDW en GB willen niet samenwerken met het Vlaams Belang omdat er 2 a 3 man een beetje kritiek geven op hun houding op politics! wat een excuus zeg!
Oud 26 maart 2007, 14:27   #40
Jong N-VA'er
Europees Commissaris

Jong N-VA'er's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik dacht dat dit de houding van het VB was.
Alleen in de laatste belgische regering stappen....
Ik heb me altijd afgevraagd: waarom is die laatste Belgische regering dan plots wel ok?
Als VB zou je eerder mogen verwachten: wij stappen in geen enkele Belgische regering, zelfs niet de laatste

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be