Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2007, 16:37   #21
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Toen ik klein was, werd er nog niet zoveel betutteld als nu. Inderdaad: als je de huidige luxe bekijkt, vraag ik me af hoe de vorige generaties groot geworden zijn.
In mijn tijd kwam de wegwerpluier net op en mijn moeder stond er nog wat scepticsh tegenover. Met andere woorden: ik droeg nog de herbruikbare, milieuvriendelijke luier, die men met veiligheidsspeld omdeed.

Gek genoeg was ik snel zindelijk, omdat ik telkens nat werd. Het moedigde me blijkbaar aan mijn weg naar het potje te vinden. In mijn tijd was er per uitzondering een kindje dat het eerste kleuterklasje nog met een luier begon. Nu schijnt dat er al kinderen met een luier naar het eerste leerjaar beginnen te gaan.
Tja, zelfs als ze nat zijn zijn ze droog. Waarom nog moeite doen om naar de pot te hollen, als je het zo kan laten gaan?
Zou het kunnen zijn dat hoe meer ouders zich bemoeien met de opvoeding, des te minder ze betuttelen?
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 16:50   #22
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Garde Bekijk bericht
Zou het kunnen zijn dat hoe meer ouders zich bemoeien met de opvoeding, des te minder ze betuttelen?
In mijn ogen is het juist de vrije opvoeding die veel kapot maakt. Mijn kozijn, die een paar jaar jonger is al ik, is daar het product van. Laat het kind zijn zin maar doen. Geef het alles wat het wenst en het kreng zit binnen de korste keren op je kop.
Als ik iets verkeerd deed, kreeg ik op mijn kop. Mijn generatie werd nog gestraft, als ze over de lijn gingen.

Mijn ouders en grootouders werden destijds nog spartaans opgevoed in kroostrijke gezinnen. Toen waren de regels soepel, maar heerste er nog tucht en discipline. Je wist wat je te wachten stond, als je te ver ging.

Nu zijn er geen regels meer. Belhamels moeten begrip krijgen en geen standje. Ouders mogen hun bengels niet meer over de knie leggen zoals vroeger. En nu permitteert de jeugd zich alles.
Oud 23 maart 2007, 18:36   #23
De Garde
Europees Commissaris

De Garde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In mijn ogen is het juist de vrije opvoeding die veel kapot maakt. Mijn kozijn, die een paar jaar jonger is al ik, is daar het product van. Laat het kind zijn zin maar doen. Geef het alles wat het wenst en het kreng zit binnen de korste keren op je kop.
Als ik iets verkeerd deed, kreeg ik op mijn kop. Mijn generatie werd nog gestraft, als ze over de lijn gingen.

Mijn ouders en grootouders werden destijds nog spartaans opgevoed in kroostrijke gezinnen. Toen waren de regels soepel, maar heerste er nog tucht en discipline. Je wist wat je te wachten stond, als je te ver ging.

Nu zijn er geen regels meer. Belhamels moeten begrip krijgen en geen standje. Ouders mogen hun bengels niet meer over de knie leggen zoals vroeger. En nu permitteert de jeugd zich alles.
Tja, ik ben traditioneel opgevoed en ik doelde daar eigenlijk op. Je zal waarschijnlijk gelijk hebben.
De Garde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 18:45   #24
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

het was zo simpel als kvraagetaan zeker?
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2007, 18:48   #25
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Toen ik klein was, werd er nog niet zoveel betutteld als nu. Inderdaad: als je de huidige luxe bekijkt, vraag ik me af hoe de vorige generaties groot geworden zijn.
In mijn tijd kwam de wegwerpluier net op en mijn moeder stond er nog wat scepticsh tegenover. Met andere woorden: ik droeg nog de herbruikbare, milieuvriendelijke luier, die men met veiligheidsspeld omdeed.

Gek genoeg was ik snel zindelijk, omdat ik telkens nat werd. Het moedigde me blijkbaar aan mijn weg naar het potje te vinden. In mijn tijd was er per uitzondering een kindje dat het eerste kleuterklasje nog met een luier begon. Nu schijnt dat er al kinderen met een luier naar het eerste leerjaar beginnen te gaan.
Tja, zelfs als ze nat zijn zijn ze droog. Waarom nog moeite doen om naar de pot te hollen, als je het zo kan laten gaan?
bedankt voor deze fijne ontboezemingen over je intense belevenissen tijdens je anale fase!
Oud 23 maart 2007, 18:50   #26
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
bedankt voor deze fijne ontboezemingen over je intense belevenissen tijdens je anale fase!
En draagt u nog een luier? Het is wel opvallend dat kinderen steeds later zindelijker worden, dankzij de droge wegwerpluier.

Tegenwoordig moeten spenen al gesterilliseerd worden in kokend water, voor baby zijn flesje krijgt. En dan maar vaccineren.
Oud 23 maart 2007, 18:51   #27
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
En draagt u nog een luier?
chipie vindt van wel maar ik begrijp niet goed wat hij daarmee bedoelt.
Oud 23 maart 2007, 18:53   #28
Boadicea

Standaard

Citaat:
chipie vindt van wel maar ik begrijp niet goed wat hij daarmee bedoelt.
Ach ik snap het! U draagt een luier van het merk Chipie. Ik dacht dat het kleding was, maar blijkbaar dingen ze nu samen met Pampers ook mee naar hun plaatje op de markt.
Oud 25 maart 2007, 16:33   #29
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
IK WENS JE EEN MOOIE DAG!
Oud 25 maart 2007, 23:52   #30
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Een beetje melig, ik weet het, maar wel puur
IK WENS JE EEN MOOIE DAG!
Geweldig. Heel herkenbaar
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 maart 2007, 20:00   #31
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dat komt terug Boadicea, daar mag je zeker van zijn
Als je in het home roept "Iffraken, iffraken, kem in mijn broek e pisken gedaan maar kon er ni aan doen zelle.....wilde mij verschonen?"
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 00:00   #32
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik Wens Je Een Mooie Dag!
Oud 12 april 2007, 00:09   #33
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

De kerken zaten nog vol. In mijn dorp waren er 5 missen per weekend. Nu nog 2 met amper 50 aanwezigen waarvan 80 % boven de 50 jaar.

Laatst gewijzigd door longhorn : 12 april 2007 om 00:09.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 00:12   #34
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
De kerken zaten nog vol. In mijn dorp waren er 5 missen per weekend. Nu nog 2 met amper 50 aanwezigen waarvan 80 % boven de 50 jaar.
Juist ... bij ons ... elke weekdag om 19:30 u ... zaterdag om 20:00 ... zondag om 07:30, om 08:30, om 10:30 en om 17:00 ... ben nog misdienaar geweest, telkens één keer in de week en vast om 08:30 op zondag ... intussen weet ik niet meer wanneer er missen doorgaan, in ieder geval heel weinig want ik woon naast de kerk en zie hier weining volk passeren.
Oud 12 april 2007, 00:20   #35
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Juist ... bij ons ... elke weekdag om 19:30 u ... zaterdag om 20:00 ... zondag om 07:30, om 08:30, om 10:30 en om 17:00 ... ben nog misdienaar geweest, telkens één keer in de week en vast om 08:30 op zondag ... intussen weet ik niet meer wanneer er missen doorgaan, in ieder geval heel weinig want ik woon naast de kerk en zie hier weining volk passeren.
Misdienaar . Yup, ik had ook wekelijks een vroegen om 7 uur aan mijn benen voor de 4 bomma's in de sacristie en de zondag om 11 uur voor een 'full house'. Op mijn 12e wel ontslagen geweest wegens het veelvuldig pesten van de pastoor.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 09:31   #36
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
Goh, waarom zou kindersterfte vroeger veel vaker zijn voorgekomen?
Simpel, natuurlijke selectie, de sterksten overleven.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 10:01   #37
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
Geweldig. Heel herkenbaar
idem
Oud 12 april 2007, 10:16   #38
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Ik ben geboren in de fifties.
In ons buurtje was maar een vader met een auto. De rest van de mannen ging op de fiets of op de brommer (Berini) naar zijn werk.
Naar school ging ik lopend en later op een zesde hands fiets.
Ik mocht absoluut niet in het wijkje (Klein Rome) tegenover ons komen, want daar woonden Katholieken en die waren slecht!
Een keer per jaar achterop de brommer naar familie in Wageningen, want de trein was te duur.
Vakanties?: Onbetaalbaar.
We vermaakten ons in de vakantie met eindeloze zwerftochten door bos en hei en vingen salamanders die we voor een stuiver (2 eurocent) verkochten.
Met de Kerstvakantie kerstbomen jatten en vuurtje stoken.
Rond 1964 begon de grote omwenteling.
Klein Rome bestaat nog steeds, maar wordt nu bewoond door mensen die in Allah geloven.
Oud 12 april 2007, 10:30   #39
Weezer
Eur. Commissievoorzitter

Weezer's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het was zo simpel als kvraagetaan zeker?
Erg leuk liedje!

Edit: keken ze in Vlaanderen echt en masse naar 'Rons Honeymoon'?

Laatst gewijzigd door Weezer : 12 april 2007 om 10:34.
Weezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 april 2007, 19:24   #40
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Misdienaar . Yup, ik had ook wekelijks een vroegen om 7 uur aan mijn benen voor de 4 bomma's in de sacristie en de zondag om 11 uur voor een 'full house'. Op mijn 12e wel ontslagen geweest wegens het veelvuldig pesten van de pastoor.
1 jaar geweest (tot mijn 12-de) en vanaf dan enkel nog een kerk van de binnenkant gezien bij trouwen en begrafenissen ...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be