![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Eerst België splitsen, en nadien de beide delen op een of andere manier bij NL voegen (en passant ook GHL). Jij wil de Belgische ruimte hervormen, niet splitsen, je wil het herstel vh Verenigd Koninkrijk, niettegenstaande de aanwezigheid van Romaans/Franssprekende gewesten mede oorzaak was vd Belgische 'Revolutie'. Je wil 1830 ongedaan maken , door terug te keren naar 1815. Hou het simpel, hou het bij scheiding, separatisme. Laten we doen zoals de Noren, de Slovenen, de Slovaken, zoals de Montenegrijnen. Vlaanderen moet onafhankelijk en België moet verdwijnen. Wat wij met België willen , schijnt mij het Vlaamse pijnpunt nummer één te zijn en dat terwijl de Belgische klok voorttikt. Spijtig.
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.” Donald J. Trump Laatst gewijzigd door stab : 24 maart 2007 om 09:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Laatst gewijzigd door kroa : 24 maart 2007 om 09:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |||||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() 1815 was een Frans concept toegepast op de Nederlanden: dat MOEST mislukken, de Nederlanden zijn niet gemaakt om op unitaire leest geschoeid te worden. Citaat:
Afin ja, je evolueert nog wel... Ik heb het ook gedaan en ik dacht ook nooit dat ik dat zou doen... Citaat:
![]() |
![]() |
#64 | |
|
![]() Vraag om het even waar aan om het even welke Nederlander een oplossing voor België en 9 van de 10 zullen zeggen: Vlaanderen bij Nederland, Wallonië bij Frankrijk. Dat is ook de meest logische oplossing: Vlaanderen is Nederlandstalig en welvarend, past bij Nederland; Wallonië is Franstalig perifeer gebied, past bij het veel grotere Frankrijk.
De Benelux leeft totaal niet in Nederland (in België en Luxemburg ook niet volgens mij) en een staat vormen met Wallonië zien de meeste Nederlanders ook helemaal niet zitten. Het is ook wel een erg vreemde redenering om in België niet samen te willen werken met Wallonië, maar met Nederland erbij ineens wèl. Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Maar hoe komt men nu aan die 1%?
![]() |
#67 | |
|
![]() Citaat:
"a. Samenwerking met Nederland. Nederlanders en Vlamingen vertonen heel wat gemeenschappelijke kenmerken. Ze zijn twee loten aan dezelfde stam: ze spreken dezelfde taal, ze bezitten voor een groot deel dezelfde geschiedenis, ze hebben dezelfde cultuurbedding, ze voeren een vergelijkbare economische politiek. Het ligt dan ook voor de hand dat wij in een tijdperk van Europese eenwording en mondialisering de handen in elkaar slaan om onze gezamenlijke belangen te verdedigen. Eens de Vlaamse onafhankelijkheid gerealiseerd, is het wenselijk dat wij komen tot een nauwere samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland." Ik meen dat die tekst vrij duidelijk is. Het is dan ook logisch dat enkele namen van VB-ers vemeld worden o.a. Karim Vanovermeire |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 |
Europees Commissaris
|
![]() Bekijk het eens anders...
Vele nederlanders dromen er al van dat Vlaanderen zich zou aanhechten. Ikzelf zie dat niet zo zitten, een "groot-Nederland" Maar: wat denken we van een 'Groot-Vlaanderen" We hechten Nederland aan bij Vlaanderen... ![]()
![]() |
#69 | |
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
#70 |
|
![]() Er staan al meer VB-ers op het lijstje. Bijvoorbeeld een Johan Demol.
Laatst gewijzigd door Hertog van Gelre : 25 maart 2007 om 23:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 |
|
![]() Als je het zo wilt noemen vind ik het ook goed...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
|
![]() Citaat:
Hoe je dat als voorwerp van politieke actie kunt maken, zowel voor de Vlaamse als de Nederlandse kiezer, zal de spreekwoordelijke Ollandse Joost weten.
![]() |
![]() |
#73 | ||
|
![]() Citaat:
Ik zie het eerder als een demografische versterking van de Vlaamse Nederlanders met de Noorderlingen. Dat reduceert de Franstaligen tot ochottekes 15% ipv 40%. Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#74 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie op het lijstje geen enkele VB-er. En Johan Demol (VB) was een zeer verdienstelijk politieofficier, maar niet bepaald bekend als Groot-Nederlander. Waarom hier ook ondescheid gemaakt wordt tussen Groot- en Heel-nederlander is me niet duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
|
![]() Citaat:
Ik zie op het lijstje geen enkele VB-er. En Johan Demol (VB) was een zeer verdienstelijk politieofficier, maar niet bepaald bekend als Groot-Nederlander. Waarom hier ook ondescheid gemaakt wordt tussen Groot- en Heel-nederlander is me niet duidelijk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb al meerdere VB-namen doorgegeven gekregen maar moet de lijst nog actualiseren. Ik maak hier expres een onderscheid tussen heel- en groot-Nederlanders omdat de meningen hierover nogal verdeeld zijn. Sommigen zie samenwerking met de walen in zijn geheel niet meer zitten. Voor mijzelf geldt dat niet. Ten eerste denk ik dat het één het ander niet uitsluit en ten tweede is het zo dat de motieven van beide strekkingen goed overeen (kunnen) komen. Maar ja, als goed democraat ( ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Lokaal Raadslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 |