![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Minister
|
![]() Het paranormale is ofwel boerenbedrog, of in de geestelijke sfeer. Bijbels gezien ,als het echt is heeft het te maken met demonen.
Madam Blavatsky bijvoorbeeld, genoeg over te vinden op Google, was zo'n een geval. Een van de leermeesters van Hitler trouwens. Een goed onderwerp voor de NWO. In ieder geval iets om ver van weg te blijven. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Een stelling die ik al vaker gehoord heb tijdens discussie's met Amerikanen van het gelovige type (vooral dan de ID aanhangers)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Minister
|
![]() De bijbel zelf verhaald over dino's, een van de bronnen die aangeven dat deze dieren nog niet zolang geleden zijn verdwenen. En misschien zijn er nog soorten die hebben overleefd. Er zijn zo van die berichten, akkoord misschien fantasten....
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Minister
|
![]() Vriendelijk verzoek de bijbel te citeren. Welk boek, welk hoofdstuk, welke verzen?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Banneling
|
![]() Ik zit nog niet zolang op deze site maar het zijn hier " viellicht " regelmatig dezelfden die het met elkaar aan de stok hebben .
Ik ga er mij niet mee moeien of ik zit er weeral middenin ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() 'k wkam ook toevallig es kijken.... grappig dit thema forum is er best leuker op geworden |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De Rooms-Katholieke leer heeft nooit het bestaan van dino's ontkend, JPII heeft in 1996 gezegd dat de evolutieleer meer is dan een hypothese (en onlangs bevestigd door Benedictus XVI) http://www.katholieknederland.nl/act...aar2006.htmlen + een gelovige kan in vrij geweten geloven in elke exacte wetenschap. Maar ja, in de geschiedenisles wordt er maar Kerkelijke geschiedenis gegeven tot de 19de Eeuw, niemand heeft blijkbaar geleerd over het Vaticaans Concilie, waarmee de Kerk al een halve eeuw vernieuwt en IN de wereld staat. O ja, en verhaal niet al je frustraties tegenover de "neo-con"-Evangelicans op de katholieken. De Bijbelse verhalen zijn behoorlijk rekbaar te interpreteren.
pAx Et BoNuM Laatst gewijzigd door Judokus : 13 september 2006 om 20:10. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het blijkt meer en meer dat zowat alles aan elkaar gelinkt is, dat er geen universum zoals het onze mogelijk is zonder het 'para-normale' dus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
Niet elke geest is een demon. Als je gelovig bent, tot welke materie ga je God en de engelen dan plaatsen? Ach ja, ik heb makkelijk praten. Ik dacht eens een ouji bord in elkaar te knutselen en heb uren met een glas in mijn handen staan turen. Spraakzaam zijn die geesten dan toch niet. Vandaar dat ik niet begrijp hoe sommige er zoveel schrik van kunnen hebben. Laatst gewijzigd door Boadicea : 15 september 2006 om 15:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Klein foutje : telepathie bestaat niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Onzin, het is al tot vervelens toe onderzocht en getest en er nog nooit enig bewijs gevonden dat het bestaat. Als er iemand is die denkt over dergelijke gaven te beschikken kan hij altijd proberen de prijs van een miljoen dollar die door goochelaar James Randi uitgeloofd is proberen in de wacht te slepen. Helaas hebben "paranormale gaven" de vervelende eigenschap tijdens laboratoriumproeven op mysterieuze manier te verdwijnen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() allemaal zever
![]() |
![]() |
#34 |
|
![]() Wie commercieel met geesten speelt ... daar denk ik het mijne over.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Mijn mening hierover is dat het het werk van satan kan zijn. Jezus zei het al:
Citaat:
![]() |
![]() |
#36 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
nogal normaal... zelf hoog van de toren blazen dat dit of dat geloof de absolute waarheid heeft gaat niet samen met de erkenning van waarzeggerij... eigenlijk is geloof waarzeggerij... En men gaat niet voor de concurentie pleiten nietwaar... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik heb die mens nog niets horen zeggen... gij wel? of hebt ge god mss al iets horen zeggen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() zyp
Citaat:
![]() |
![]() |
#39 |
Parlementslid
|
![]() waarom?
u zegt zelf, en/of u bent overtuigd dat UW god de ware is... almachtig.. schepper van emel en aarde... Al 2000 jaar roept een gehele mensheid naar hem... en nooit gezien... zelfs geen bewijzen... Het is niet ik die moet bewijzen dat god niet bestaat... probeer jij eens te bewijzen dat hij WEL bestaat... en geloofs antwoorden alla "lees de bijbel" daar kan je nog een kind mee verwonderen, maar geen nadenkende mens... Hoeveel mensen zouden zijn naam niet geroepen hebben in het uur van de dood, en hoeveel zijn er dan door hem gered? werkelijk gered? ik weet het 0,0.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() zyp
Citaat:
![]() |