![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Gouverneur
|
![]() De laatste tijd zie ik in Mechelen een zeer kwalijke ontwikkeling. Ik zie steeds meer noord-afrikaanse haantjes die zich een pit-bull aanschaffen. Die zullen die zeker niet hebben om ermee te knuffelen. Ik verwacht er dan ook grote problemen mee. Zij hebben niet met honden leren omgaan en kunnen zeer waarschijnlijk die hond niet opvoeden.
Ik kan me voorstellen dat ze met die hond de moslima's een quasi hartaanval kunnen bezorgen. Als ik met mijn dwerg-pincher rondloop kan je de moslima's al uit de lantaarnpalen halen. Een tijdje geleden van een noordafrikaans broedsel (manneke van 3 jaar oud) het nodig om naar mijn hondje van 6 kg te stampen. Ik heb de moeder erop aangesproken dat ze dat broedsel moest stoppen of ik zou er een penalty mee stampen. Ze deed of ze me niet begreep maar haar broedsel stampte niet meer mijn hond. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#24 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Moslims beschouwen honden als onrein. Maar idd, steeds meer allochtone en autochtone jongens met een 'bepaalde levensfilosofie' schaffen zich een pitbull aan om ermee te imponeren.
![]() |
![]() |
#25 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Men moet gewoon beter weten waaraan men begint vooraleer men een hond aanschaft. Verplichte hondenschool+verbod voor mensen met een strafblad zou de meeste ongevallen met honden kunnen voorkomen. Ik weet hoe ik met mijn "gevaarlijke" hond moet omspringen, dus ik zie niet in waarom ik er geen zou mogen houden.
De Witte Pion Laatst gewijzigd door ZERO : 26 maart 2007 om 15:58. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ik snap de link tussen strafblad en (verbod op) hondenbezit niet zo goed
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Men heeft dit trouwens ooit eens onderzocht in het UK, en de resultaten waren duidelijk. De overgrote meerderheid van de honden die betrokken waren in een bijtongeval hadden een baasje met strafblad voor agressieve/geweldadige feiten. Honden(Zelfs pitbulls, Rottweilers,...) die een baasje hadden zonder strafblad vormen slechts zelden een probleem.
![]() |
![]() |
#28 |
|
![]() Dat klopt zoals een bus, ik denk dat het Golden retrievers zijn die het meeste bijten dus laat ons beginnen met die honden allemaal af te maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dat zijn hele toffe en lieve beesten.Die beesten doen zelden iets verkeerds als je deze goed opleid. Het probleem ligt niet bij de hond zoals jij hier beetje komt zeggen maar aan de baasjes die helemaal niet met zo'n hond omgaan en/of de ruimte niet hebben voor zo'n hond ect..... Waarom moeten dieren steeds het slachtoffer worden door de fout van hun baasjes? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Mijn hond is ooit geslagen geweest door een dolgedraaide Marokkaan van een zekere leeftijd. Gelukkig was het toen nog een pup en hebben we kunnen voorkomen dat hij de oude man gebeten had, maar de volgende Marokkaan die er ooit naar sloeg, is met een stuk uit zijn arm geëindigd. Met andere woorden: koop een klein hondje en ze schoppen het dood. Koop een grote hond en ze ontlopen hem wel. Alleen jammer dat bepaalde kinderen graag uitdagen door krijsend weg te lopen, even te stoppen en dan terug te lopen, richting opgejutte hond. Mijn buurt wemelt van de Marokkaanse rondhangjongeren en ze zijn in mijn ogen agressiever dan pittbuls. In mijn ogen zijn ze veel gevaarlijker. De enige problemen met agressieve honden die we tot nu toe in Antwerpen gehad hebben, werden meestal veroorzaakt door het feit dat de baasjes graag verdovende middelen gebruikte. Nu, die rondhangjongeren gebruiken ook drugs en daarom zie ik hen niet graag met pittbuls. Het enige positieve zou zijn als die hondjes dan tegen hun "baasjes" zouden keren, dan kunnen ze ons nog van een hoop ellende besparen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
|
![]() Citaat:
Ik ben zelf ooit aangevallen geweest door een erg agressieve ... chiwawa. Als je goed kijkt zie de littekens nog op mijn handen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
|
![]() Citaat:
Ik heb is ergens de cijfers gelezen en het blijkt dat Retrievers betrokken waren bij het grootste aantal bijtincidenten. Dat was veel meer dan incidenten met pitbulls of welke andere hondensoort dan ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat ze eindelijk eens deftig optreden tgo al die wildkwekers. Ik zag in Antwerpen (en ik denk dat dat overal zo is) niet anders dan dat er op los gekweekt wordt om er geld uit te slaan, ik heb rednoses gezien waar ik ocharme niet mee wou wisselen, letterlijk lossen en laden.
Pitbulls, Rotties, Staffords etc zijn helemaal geen gevaarlijke honden. De eigenaars daarentegen... Boadicea heeft een punt : tegenwoordig worden die honden enkel en alleen nog (mis)gebruikt als statussymbool, het staat stoer en ze fokken die beesten hard genoeg op zodat het tot problemen moet leiden. Ik heb genoeg gezien en meegemaakt in Antwerpen. Mijn eigen honden mag je gerust beschouwen als levensgevaarlijke killermachientjes, ze zijn daar dan ook voor getraind (voor mijn werk, jaar in jaar uit, dag in dag uit). Het verschil is, dat ik deze wel onder controle heb. (Je mag nooit 100% zeker zijn natuurlijk.) Ik moet nog het eerste bijtincident (buiten het werk) voorhebben en ik kom er overal mee, op markten, in parken etc. Die beesten lopen hier vrij rond in huis, bij mijn kinderen, bij bezoek etc. En dat zijn helemaal geen Bullekes ofzo. Maar hoe vaak viel het mij niet voor, als ik mijn honden uitliet aan de groen zone of linkeroever (GVA), dat er een stel idioten (en het spijt me, maar het waren eigenlijk nooit Vlaamse mensen) afkwam met hun opgefokte bullekes etc, dat ze letterlijk kwamen vragen om ze eens te laten vechten voor de eer of het geld...Hoe vaak heb ik ze niet mensen weten angst aanjagen ? Hoe vaak heb ik ze niet weten dreigen met hun honden ? Die beesten zelf kunnen er totaal niets aan doen, ze zijn zo grootgebracht door hun 'eigenaars'. Mensen die de naam dierenliefhebber nog niet in de verste verte waard zijn. Met een welopgevoede hond (eender welk ras) heb je normaal gezien nooit problemen. Het probleem ligt echt niet bij de honden, maar overduidelijk bij de eigenaars. En geloof me vrij, ik weet wat ik zeg. Ik heb al meerdere hondjes aangepakt zonder de spreekwoordelijke handschoenen. Een hond hou je niet voor je imago (zielig als je daarvoor al een hond nodig hebt trouwens), een hond moet je vriend zijn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Gouverneur
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
![]() En daar bedoel ik niet de "noord-afrikaanse haantjes" mee. Laatst gewijzigd door Enter : 27 maart 2007 om 07:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Nu nog iemand die het over "Waalse honden" heeft en het is compleet. En dan zich maar afvragen waarom sommigen denken dat er bij het VB enkel achterlijken zijn. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Gouverneur
|
![]() De allochtonen zijn er met reden bijgehaald, als je de moeite nam om de posts te lezen zou dit zelf kunnen merken.
Jij bent waarschijnlijk eerder voor een berichtgeving als 'pitbull van jongere bijt 2 mensen dood'. Ik verwacht één van de maanden de eerste van dergelijke berichtgevingen, de goede verstaanders weten dan om welke jongeren het gaat. |
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Dus kan ik hier evenzeer leuteren over neo-nazi jongeren die toch maar een stoere hond willen hebben. ![]() |
|
![]() |
![]() |