Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 maart 2007, 12:38   #61
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Allochtonen zijn een deel van het hondenprobleem in grootsteden. Deze mensen hebben cultureel geen uitstaans met onze blaffende viervoeters, maar worden er in onze maatschappij willens nillens mee geconfronteerd.

Als ik als hondeneigenaar vaststel dat het deze groep is die het meest bijtincidenten uit dreigt te lokken bij passerende honden, omdat ze er niet correct op kunnen reageren, is dat in mijn ogen iets waar rekening mee moet gehouden worden.

Vele migrantenkinderen beginnen te panikeren als ze een hond zien en lokken zo met hun gedrag onbewust een aanval uit. Een speelse hond zal een krijsend kind willen benaderen om te spelen, een geïrriteerde of agressieve hond zal in een bang, krijsend kind dat gaat lopen, en prooi zien.

In ieder geval: als men de verkeerde interpretaties tussen allochtonen en honden niet uit de wereld helpt, gebeuren er binnenkort nog meer rampen,waar zowel mensen als honden het slachtoffer van worden.
je zou je ten eerste kunnen afvragen waarom mensen die knal in 't stad wonen eigenlijk een hond in huis willen nemen.
Oud 27 maart 2007, 12:41   #62
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Dat is niet te vergelijken hoor.

Honden zijn niet alleen gekweekt naar uiterlijke eigenschappen, maar ook naar aggressie. (Dat loopt niet altijd goed, bv bij de Mechelse herder is die aggressie voor het grootste deel verloren gegaan... Ze blijken bv minder geschikt als politiehond). Dit betekent concreet dat de pitbull niet een hond is voor het plebs gezien hun aggressieve aard.
In de showlijnen, waar men mechelaars op uiterlijk kweekt, kan dat kloppen, maar er bestaan ook nog de werklijnen, die minder op uiterlijke standaard, maar meer op karakter. Momenteel is de mechelaar de meest gebruikte politiehond op de wereld.

Blijkbaar verwar je met de Duitse herder, die is op retour als politiehond, omwille van overkweek op uiterlijkheden.

Citaat:
Het gevaarlijkste aan pitbulls is dat die hun kaken blokkeren eens ze u gebeten hebben. Het enige da hier dan nog helpt is met een ijzeren staaf op de pitbull z'n hoofd slaan, en dan nog zal hij opnieuw attackeren.
Tja, en dat ik dan ook meteen hun grootste nadeel. Een herdershond kan uit zichzelf lossen, maar heeft je al op een andere plaats vast, voor je hem met die staaf geraakt heeft.
Oud 27 maart 2007, 12:48   #63
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
je zou je ten eerste kunnen afvragen waarom mensen die knal in 't stad wonen eigenlijk een hond in huis willen nemen.
1) als gezelschap

2) een beter alarm kan je niet hebben, als je al meerdere malen slachtoffer bent geweest van inbraak.
Oud 27 maart 2007, 12:59   #64
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Duupje's schermafbeelding

Standaard

[quote=Boadicea;2561031]
Citaat:

In de showlijnen, waar men mechelaars op uiterlijk kweekt, kan dat kloppen, maar er bestaan ook nog de werklijnen, die minder op uiterlijke standaard, maar meer op karakter. Momenteel is de mechelaar de meest gebruikte politiehond op de wereld.

Blijkbaar verwar je met de Duitse herder, die is op retour als politiehond, omwille van overkweek op uiterlijkheden.

Tja, en dat ik dan ook meteen hun grootste nadeel. Een herdershond kan uit zichzelf lossen, maar heeft je al op een andere plaats vast, voor je hem met die staaf geraakt heeft.
Klopt volledig, ikzelf heb er 3 uit werklijnen. Die beesten hebben nog het echte karakter zoals het hoort.
I'll just kill myself now.
Duupje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 13:00   #65
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gezelschap, veiligheid... 2 behoorlijk goede redenen.
Trouwens, je kan perfect een hond houden op een appartement. Als je je huisdier genoeg zijn vrijheid geeft, zie ik niet in waarom je geen hond op een appartement of klein huis kunt houden. Een hond haal je niet in huis voor de show alleen, het is iemand die mee in huis loopt en net zoals kinderen verzorging, ontspanning e.d. nodig heeft.

Laatst gewijzigd door Duupje : 27 maart 2007 om 13:03.
Oud 27 maart 2007, 13:01   #66
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Wat zijn de criteria?
Je ziet als het ware aan een hond hoe hij het stelt. Als je ervaring hebt met honden, weet je of het ok is. Je ziet heel snel aan een hond of hij klop krijgt, bang is etc.
En een goede verzorging is iets dat heel zichtbaar is. Vacht, magerheid, ziektes etc.

Trouwens, uit voorafgaande gesprekken kan je al heel wat afleiden van wat voor soort mensen je voor je hebt. Jij bent toch psychologe dacht ik mij te herinneren (correct me if i'm wrong)? Dan zou je dat toch moeten weten.

Laatst gewijzigd door Duupje : 27 maart 2007 om 13:05.
Oud 27 maart 2007, 13:05   #67
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede
Zowel in Antwerpen als in Nederland zijn er deze week incidenten geweest met pibulls die een ander hondje hadden doodgebeten en daarna mensen verwonden.
Die pitbull uit Antwerpen is in beslag genomen en die in Nederland is door de politie doodgeschoten.
Eerder viel een losgebroken pitbull schoolkinderen aan, gelukkig kon ook daar een politieman ingrijpen.
Wordt het niet hoog tijd dat zulke monsters verboden worden?
In NL zijn pitbulls, maar staffords niet.
Door met stambomen te knoeien lopen er toch nog genoeg van k*tbeesten rond.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Iemand die zoiets walgelijks zelfs maar dùrft voorstellen, kent ten eerste geen reet van honden en is bovendien een onmens die een stevige trap onder zijn kont verdient!

Bah!
Ga dat maar eens uitleggen aan de bazin van dat kleine doodgebeten hondje.
Ze probeerde nog haar dier te redden, maar ook zij werd door dat ondier gegrepen.
Pitbulls zijn niet voor niks in veel landen verboden.
Oud 27 maart 2007, 13:11   #68
Duupje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht

Ze probeerde nog haar dier te redden, maar ook zij werd door dat ondier gegrepen.
Hoever ga je die lijn doortrekken ? Ongelukken gebeuren. Vergeet niet dat het om dieren gaat en blijft gaan, die hebben hun instinct en lappen al eens af. Logisch dat zo'n klein hondje niet opgewassen is tegen een grotere hond.

Als je zo verder denkt, moet je alle krokodillen, haaien etc die mensen of huisdieren aanvallen ook gaan afmaken natuurlijk.

Ik ga even naar mezelf kijken. Als ik met mijn grootmoeder haar hondje (york) buiten wandel, ga ik opzij als er grotere honden aankomen. Waarom ?
Omdat dat klein geneuk gewoon elke hond die groter is dan zij, aanvalt...

En het is ongelooflijk dom, om tussen 2 vechtende honden je te gaan bemoeien, 9 op 10 hebben die u vast, ipv elkaar.
Oud 27 maart 2007, 13:24   #69
RingbaardFlamingant
Vreemdeling

RingbaardFlamingant's schermafbeelding

Standaard

Niet vergeten dat Pitbulls hebben Angelsaksische roots hebben.
Onvoorspelbaar en aggresief gedrag is dus te verwachten.
RingbaardFlamingant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 13:25   #70
RingbaardFlamingant
Vreemdeling

Standaard

Oud 27 maart 2007, 13:26   #71
RingbaardFlamingant
Vreemdeling

Standaard

Oud 27 maart 2007, 13:44   #72
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De bijbel ook, als we daar allemaal rekening mee moeten houden.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 14:04   #73
araneus
Gouverneur

Standaard

Een belangrijk wat hier nog niet is aangehaald is het feit dat het niet de eigenaar was die met de pitbull ging wandelen. Het is zeker de fout van de eigenaar om zijn hond toe te vertrouwen die hem niet beheerste. Een grote hond kon zeer explosief en zeer krachtig reageren. Als je die hond niet kent, heeft hij je zo omver liggen.

Als je met je hond wil gaan wandelen in een stad moet je het karakter van die hond voldoende kunnen inschatten. Ik kan al van ver zien of mijn hond agressief zal reageren op een hond die hij in de gaten heeft gekregen. In die zin kan ik hem meer of minder vrijheid gunnen als we wandelen. Het karakter van je hond kan je alleen leren kennen als je er ook veel tijd aan spendeert, ook iets waar het met vele eigenaars wel eens misloopt.
araneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 14:09   #74
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb daar geen uitstaans mee. Je spreekt over een geïsoleerd geval, waarbij naar alle waarschijnlijkheid de pitbull in kwestie meteen werd afgemaakt. Daar heb ik geen probleem mee. Om van daaruit echter de stap te maken naar "ze moeten allemaal worden afgemaakt", is duidelijk een brug te ver. Er zijn voor elke agressieve pitbull tien zachtaardige exemplaren, die nog geen vlieg kwaad zouden doen. De agressie van het dier is m.i. zo goed als altijd terug te voeren op het baasje. Giet één en ander in een wetgeving waardoor dat soort van baasjes, die hun hond verneuken, nooit nog een hond mogen houden en dan zal ik daar geen bezwaar tegen hebben, maar straf geen onschuldige dieren voor de onkunde van de mens. Dat is ronduit barbaars.

Citaat:
Een idiote maatregel, zonder meer.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 14:39   #75
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Gezelschap, veiligheid... 2 behoorlijk goede redenen.
Trouwens, je kan perfect een hond houden op een appartement. Als je je huisdier genoeg zijn vrijheid geeft, zie ik niet in waarom je geen hond op een appartement of klein huis kunt houden. Een hond haal je niet in huis voor de show alleen, het is iemand die mee in huis loopt en net zoals kinderen verzorging, ontspanning e.d. nodig heeft.

Ik heb in 't centrum van een kleine stad gewoond. Schuin over mij woonde een groot gezin in een klein huizeke samen met hun duitse herder en hun enorm uit de kluiten gewassen argentijnse dog. Geen tuin, kleine living, minikeuken, kinderen mochten samenhokken want er zijn maar 3 kleine slaapkamers in dat huis,... Je kon zo aan die mensen zien dat ze hun honden erg graag zagen, maar misschien mochten ze zich gerealiseerd hebben dat hun huis een beetje aan de kleine kant is en dat hun honden best wel wat rust willen af en toe.
Twee huizen verder een mevrouw met een jack russel die de hele dag op een koerke van 4 bij 2 mocht zitten als ze niet thuis was. Het gejank van dat beest was tot ver hoorbaar, en geluid op zich stoort me niet, maar dat stoorde me wél omdat het gewoon door mijn hart sneed. Ik keek er dan ook niet van op dat ik die vrouw soms hoorde roepen "nee! niet naar de kindjes bijten"
Misschien hebben honden, en zeker grotere honden, hun bewegingsvrijheid nodig. Ademruimte. Een gigabeest voelt zich nu eenmaal niet zo lekker in een éénkamerappartementje. Ook niet als hij 's avonds eens uitgelaten wordt.
En een yorkshire biedt misschien toch ook niet de bescherming die je van een hond zou willen, dus als je je appartement wil 'beveiligen', zul je niet toekomen met je schoothondje.

Nu woon ik op 't platteland, en ik vind die beesten die hier rondhollen er toch heel wat gelukkiger en minder gestresseerd uitzien als die stadshonden die in een bakstenen kooi worden opgesloten.

Een kat of een fretje is trouwens ook leuk gezelschap, hoor, als je daarom een hond in huis zou willen nemen.
Oud 27 maart 2007, 14:45   #76
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zowel in Antwerpen als in Nederland zijn er deze week incidenten geweest met pibulls die een ander hondje hadden doodgebeten en daarna mensen verwonden.
Die pitbull uit Antwerpen is in beslag genomen en die in Nederland is door de politie doodgeschoten.
Eerder viel een losgebroken pitbull schoolkinderen aan, gelukkig kon ook daar een politieman ingrijpen.
Wordt het niet hoog tijd dat zulke monsters verboden worden?
In NL zijn pitbulls, maar staffords niet.
Door met stambomen te knoeien lopen er toch nog genoeg van k*tbeesten rond.
Pitbulls zijn net als Rotweilers een mislukte kweek, een gevaarlijke fout in een selectieproces. Het zou beter zijn voor de wereld dat het verboden wordt om met deze soorten verder te kweken.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 14:59   #77
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Je ziet als het ware aan een hond hoe hij het stelt. Als je ervaring hebt met honden, weet je of het ok is. Je ziet heel snel aan een hond of hij klop krijgt, bang is etc.
En een goede verzorging is iets dat heel zichtbaar is. Vacht, magerheid, ziektes etc.

Trouwens, uit voorafgaande gesprekken kan je al heel wat afleiden van wat voor soort mensen je voor je hebt. Jij bent toch psychologe dacht ik mij te herinneren (correct me if i'm wrong)? Dan zou je dat toch moeten weten.
Honden kunnen er best gelukkig en goed verzorgd uitzien en toch een serieus gedragsprobleem stellen. Dat kan zelfs heel situatie-specifiek zijn, waardoor het bij een controle niet opvalt. Ik ken iemand die een labrador retriever had (nu overleden) die gewoon uit zijn dak ging als hij iemand zag met laarzen aan. Een heel lieve hond, heel gemakkelijk in de omgang, maar oh wee als hij laarzen zag. Hij wou die in stukken bijten, of er nu benen inzaten of niet. Beetje problematisch toch wel, zeker omdat het gedrag bleef terugkomen na succesvolle extinctie.
Als je geen laarzen aanhebt bij de controle, zul je dus niks abnormaal zien aan een hond die een groot gevaar vormt.

Een hond die ziek is hoeft ook niet noodzakelijk slecht verzorgd te zijn. Honden kunnen nu eenmaal ziek zijn, net als kinderen. Als je kind ziek is ga je het ook niet tof vinden dat men daaruit afleidt dat je je kind niet goed verzorgt.

Dat je uit een gesprek of zelfs een paar gesprekken kunt afleiden hoe iemand is, durf ik te betwijfelen. Ik vermoed dat de screening van potentiële hondeneigenaars geen uren duurt. Ik vermoed ook dat je bijv. geen screening doet van psychopathie. Ik zou een psychopaat niet graag een pit bull meegeven, maar hoe denk je iemand eruit te halen die ongelooflijk sterk is in manipulatie en zijn gedrag perfect kan afstellen op de verwachtingen van een ander? Het duurt soms maanden of zelfs jaren voor een partner van een psychopaat doorheeft dat er precies toch iets niet klopt, hoe denk jij dat te kunnen afleiden uit een voorafgaand gesprek? Net diegene die je het liefst zou 'tegenhouden', ga je niet herkennen.

Nu, ik vind screening prima, en noodzakelijk, maar ik vind je een beetje overoptimistisch omtrent de mogelijkheden om zo'n screening goed uit te voeren.
Oud 27 maart 2007, 15:14   #78
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Opvoeden van honden is erg belangrijk,maar in de eerste plaats moet men weten dat een hond een dier is,en altijd zal blijven
De oorsrong van de hond ligt bij de wolf,en vele vergeten dit nu en dan al eens hé,je kan een hond dus nooit vertrouwen,en onverwachtse beweging kan al genoeg zijn voor een onverwachtse reactie.
En hond is ook geen speeltuig voor kinderen en volwassen,het dier dient met al zijn voor en nadelen genomen te worden
En één ding wil ik hier zeker nog over zeggen/schrijven,een wolf is na duizende jaren hond geworden,integenstelling tot de Dingo
__________________________________________________ __
De dingo (Canis lupus dingo) is een verwilderde hond uit Australië. Waarschijnlijk zijn ze door mensen zo'n 5000 jaar geleden als huisdier meegenomen. Ze zijn echter weer verwilderd en hebben zo als exoot een leefwijze ontwikkeld die sterk lijkt op die van wolven. Dingo's zijn een stuk kleiner dan wolven en hebben het gewicht van een middelgrote hond (10 tot 20 kilo

Laatst gewijzigd door duveltje382 : 27 maart 2007 om 15:16.
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 15:17   #79
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Pitbulls zijn net als Rotweilers een mislukte kweek, een gevaarlijke fout in een selectieproces. Het zou beter zijn voor de wereld dat het verboden wordt om met deze soorten verder te kweken.
Er zijn heel wat pitbulls die geen vlieg kwaad doen.

Het is vaak het baasje dat zijn hond een verkeerde opvoeding meegeeft (al kunnen er uitzonderingen zijn).
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 15:18   #80
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Sommige honden zijn nu immers van nature uit zeer agressief. Bij sommige rassen moet je bijna moeite doen om ze agressief te maken, bij andere moet je zeer veel moeite doen om ze niet agressief te maken.

Pitbulls en Rotweilers behoren tot die laatste catagorie. Dat zijn geen honden meer, dan zijn moordmachines. Met goede opvoeding kun je inderdaad zo een moordmachine zich laten gedragen, maar dat is niet gemakkelijk, en vroeg of laat zullen er zich dan sowieso problemen voordoen.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:48.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be