![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Poolse holebi's krijgen beroepsverbod </p>Ewa Sowinska, de Poolse ombudsvrouw voor kinderen, wil een beroepsverbod voor homoseksuele leraars, sporttrainers en kunstdocenten. </p>Homo's zouden "absoluut geen" omgang mogen hebben met kinderen en </p>jongeren in scholen, zei Sowinska. Voor de ombudsvrouw gaat zelfs dit</p> eigenlijk niet ver genoeg. "Er moet een exhaustieve lijst opgesteld worden van functies die homoseksuelen niet mogen uitvoeren", zo stelt ze.</p></p></p>Homofobie en communistenjagen zijn zowat de kenmerken van het </p>oerconservatieve bewind in Warschau. Twee weken geleden kondigde</p> het ministerie van Onderwijs een wetsontwerp aan, dat </p>homoseksuele propaganda in de scholen moet verbieden. Sowinska staat</p> ook vierkant achter het voornemen van het ministerie om een nieuw verplicht vak toe te voegen: 'gezinsleven'. Dat vak vervangt het </p>seksueel onderricht en moet met het christelijke mensbeeld overeenstemmen. </p></p></p>Een medewerkster van Onderwijsminister Roman Giertych van de </p>nationalistisch-katholieke en antisemitische Liga van Poolse Gezinnen </p>(LPR), had reeds bekritiseerd dat op scholen uitleg gegeven wordt over </p>voorbehoedsmiddelen. Giertychs plaatsvervanger, Miroslaw Orzechowski,</p> bestempelde homoseksualiteit onlangs nog als "afwijking van de natuur". </p>In zijn streven om de scholen homovrij te maken, krijgt Giertych steun van </p>zowel president Lech als premier Jaroslaw Kaczynski. Laatstgenoemde </p>heeft zelf al opgeroepen om homoleraars uit de scholen te weren. (afp/hln) </p></p></p>Artikel geeft genoeg aanleiding tot discussie, zeker?
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Als iemand snel het artikel in normale lay-out kan pasten, ik heb daar hier nogal wat problemen mee....
Hier is de link: http://www.hln.be/hlns/cache/det/art...bron=homeArt11
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat mij betreft mag Polen snel uit de EU "geflikkerd" worden...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik vind het ook schandalig dat een land waar zo een middeleeuwse praktijken heersen, bij de EU hoort.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Heeft die mevrouw Ewa Sowinska soms een bijverdienste als kelner in een Antwerpse horecazaak?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Europees Commissaris
|
![]() Inderdaad nuttig, in die zin dat de Poolse regering nu pas écht bewijst hoe achterlijk ze is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() op verzoek van Kay Gell:
Poolse holebi's krijgen beroepsverbod Ewa Sowinska, de Poolse ombudsvrouw voor kinderen, wil een beroepsverbod voor homoseksuele leraars, sporttrainers en kunstdocenten. Homo's zouden "absoluut geen" omgang mogen hebben met kinderen en jongeren in scholen, zei Sowinska. Voor de ombudsvrouw gaat zelfs dit eigenlijk niet ver genoeg. "Er moet een exhaustieve lijst opgesteld worden van functies die homoseksuelen niet mogen uitvoeren", zo stelt ze. Homofobie en communistenjagen zijn zowat de kenmerken van het oerconservatieve bewind in Warschau. Twee weken geleden kondigde het ministerie van Onderwijs een wetsontwerp aan, dat homoseksuele propaganda in de scholen moet verbieden. Sowinska staat ook vierkant achter het voornemen van het ministerie om een nieuw verplicht vak toe te voegen: 'gezinsleven'. Dat vak vervangt het seksueel onderricht en moet met het christelijke mensbeeld overeenstemmen. Een medewerkster van Onderwijsminister Roman Giertych van de nationalistisch-katholieke en antisemitische Liga van Poolse Gezinnen (LPR), had reeds bekritiseerd dat op scholen uitleg gegeven wordt over voorbehoedsmiddelen. Giertychs plaatsvervanger, Miroslaw Orzechowski, bestempelde homoseksualiteit onlangs nog als "afwijking van de natuur". In zijn streven om de scholen homovrij te maken, krijgt Giertych steun van zowel president Lech als premier Jaroslaw Kaczynski. Laatstgenoemde heeft zelf al opgeroepen om homoleraars uit de scholen te weren. (afp/hln)
![]() |
#11 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
copy paste de tekst in de kladblok (niet naar Word!). Copy paste alles van daar naar het forum. Geen dank, WS volstaan.
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ken geen land "De Moslims" dat lid is van de EU. Jij wel?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Daar zitten inderdaad in Polen nog veel van die ouderwetse katolieken. Ze zullen gauw genoeg bijdraaien (allez, uitsterven bedoel ik dus), die oude fatsoenrakkertjes.
Op een halve generatie is dat opgelost.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() De ervaring op dit forum wijst uit dat homosexuelen maar één onderwerp kennen. Ik heb ooit één zo'n leerkracht gehad en dat was van hetzelfde. Misschien vreest men in Polen dat ze zich ook daar voor de klas niet zullen kunnen inhouden. In dat opzicht is er wel wat voor dit voorstel te zeggen.
Vooral voor kunstdocenten zou het er slecht kunnen uitzien maar daar zijn er zowiezo al veel te veel van. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 Laatst gewijzigd door Raf : 27 maart 2007 om 19:56. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als homofobie spreekt, zwijgt de rede... ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |