![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#181 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#182 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Lach er maar mee als een onnozelaar, je weet dat ik gelijk heb.
|
|
|
#183 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#184 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
|
|
|
|
#185 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
DE waarheid ??? Jouw persoonlijke "waarheid" misschien.
|
|
|
#186 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En als je het geluk / de pech hebt om toch zwanger te geraken moet je dit omarmen...en niet biefstuk friet ipv confituur voorop plaatsen. |
|
|
|
|
|
|
#187 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#188 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Ik heb hier nog nooit mijn mening als DE waarheid verkocht.
|
|
|
#189 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#190 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dat onderschrift is geheel mijn mening, ja, geruggesteund door feiten. Problemen mee ??
Laatst gewijzigd door Pietje : 30 maart 2007 om 00:11. |
|
|
|
|
|
#191 | |
|
|
Citaat:
De pil voor mannen is nooit veel geworden, waarschijnlijk doordat te snel slikken nodig is ter voorkoming van stijve nek.
|
|
|
|
#192 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#193 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Probeer misschien toch een beetje meer inlevingsvermogen aan de dag te leggen. Ik ben persoonlijk niet voor abortus te vinden en zou er zelf nooit één ondergaan denk ik (never say never, maar als ik nu zwanger zou worden zou het niet echt gewenst zijn maar zou ik geen abortus plegen). Ik krijg soms kriebels als ik getuigenissen lees van vrouwen die er wel héél makkelijk over gaan of die het zien als een soort van voorbehoedsmiddel. Maar er zijn heel veel andere situaties waarin ik begrip kan opbrengen voor de keuze voor een abortus. Als je bijv. twee ADHD'ers rondlopen hebt en zelf op springen staat, en dan nog ongewenst zwanger wordt, kan ik me voorstellen dat een derde er echt niet meer bijkan. Als je voorbije zwangerschappen gevolgd werden door een hevige post-natale depressie die je ontzettend lang gewoon plat veegde en die ervoor zorgde dat je niet voor je kind kon zorgen als je zou willen, kan ik me voorstellen dat er geen meer bij kan. Ik ken persoonlijk iemand die een zwangerschapspsychose heeft gehad die twee jaar heeft geduurd en haar relatie, werkleven, vriendschapsbanden, relatie met haar kind, algemeen functioneren... danig heeft verstoord dat je zoiets geen tweede keer wil meemaken. Er zijn vrouwen die mishandeld worden (heel veel vrouwen helaas) en die eigenlijk weg zouden willen maar niet durven of kunnen, en die zwanger worden en absoluut geen kind willen van die man. Er zijn zelfs vrouwen die mishandeld worden omd�*t ze de pil nemen, en bijv. hun pil niet mogen nemen, verkracht worden, zwanger worden, abortus plegen. Er zijn vrouwen die financieel aan de grond zitten, werkloos zijn, zwanger worden, en op voorhand al weten dat ze als alleenstaande moeder héél moeilijk aan werk gaan geraken en gewoon geen uitweg zien om met hun klein budget een kind een leven te geven, wetende dat ze met dat kind hun kansen om eruit te raken drastisch verkleinen. Het is allemaal niet zo simpel, sommige situaties zijn 'begrijpelijker' dan anderen, maar de keuze moet ook binnen een heel kort tijdsbestek genomen worden, in een verwarrende tijd waarin men meestal serieus panikeert. Zeggen dat vrouwen die niet willen zwanger worden, ook maar niet moeten zwanger worden, is ook heel makkelijk gezegd. De pil nemen, goed. Maar die pil is een vrij grote verantwoordelijkheid, en het nemen ervan niet altijd zo simpel. Ik neem mijn pil 's avonds. En ja, ik val al eens in slaap in de zetel, en ga dan halfslapend van zetel naar bed als ik wakker wordt, en vergeet die pil dan soms, en als ik er 's ochtends niet aan denk en ik ben een hele dag weg, heb ik die pil niet genomen. Je kunt je dan nog wel achteraf beschermen met een condoom, maar je kunt niet terug in de tijd gaan en de seks die al gebeurd is met condoom doen. Ik heb ook eens medicatie genomen waarvan op de bijsluiter stond dat de pilwerking sterk verminderd kon zijn. Normaal gezien lees ik altijd de bijsluiter, maar om één of andere reden heb ik dat toen niet gedaan, pas toen ik dacht dat ik bijwerkingen had heb ik de bijsluiter erbij genomen, en toen ben ik beginnen panikeren, temeer omdat ik eigenlijk over tijd was. Ik had samen met die medicatie ook mijn voorschrift voor de pil gevraagd, dus eigenlijk had mijn huisarts me mogen waarschuwen, maar kom. Zwangerschapstest gekocht, die was gelukkig negatief. Maar ik kon even goed zwanger geweest zijn. Sterilisatie? Ook een nogal drastisch middel, zeker voor jonge vrouwen, ook als ze op dit moment denken geen kinderen meer te willen. Voor het zelfde geld stuikt je vent dood de volgende dag, vind je een paar jaar later een nieuwe partner, maar kun je nooit kinderen hebben met die partner. En altijd een condoom bijgebruiken lijkt me nou ook geen haalbare kaart Ik kan me ook goed voorstellen dat als het bij je eerste zwangerschap bijv. anderhalf duurde voor je zwanger werd na jaren pilgebruik, je niet meteen gaat panikeren als je dat ene pilletje een paar uur te laat hebt gepakt, maar het kan wel écht 'te laat' geweest zijn. Kortom: er kan zoveel misgaan in die anticonceptie dat je toch zwanger wordt, en er zijn zoveel omstandigheden waarin je je misschien kunt proberen inleven. Vergeet tenslotte ook niet dat de maatschappij ook een invloed heeft. Men klaagt wel over het grote aantal werklozen, en men vind dat men niet op zijn lui gat mag zitten, maar dat impliceert wel dat vrouwen moeten werken. Niet iedere jonge vrouw is bereid om telkens opnieuw van nul te moeten beginnen, of van een eigen zaak op te geven, of om gewoon compleet overstresst door het leven te moeten gaan. Dat is trouwens ook niet gezond voor kinderen, van die overstresste moeders. Zelfs serieus ongezond. Dat is trouwens ook de reden waarom ik nu geen kinderen wil. Ik ben werkzoekend en wordt nu al overal afgewezen omdat ik de voorbije jaren iets anders gedaan heb dan de functie die zij beschikbaar hebben. Als ik nu zwanger wordt maak ik sowieso geen kans eens dat buikje zichtbaar wordt, en daarna zit ik met een pasgeborene. Het zou dus nog ruim een jaar kunnen duren voor ik aangenomen zou kùnnen worden, maar tegen dan ben ik helemaal uitgerangeerd en kan ik fluiten naar een job. Ik zou dat bijzonder jammer vinden, omdat ik heel gr�*�*g zou werken. Kan je je dat ergens voorstellen, of is dat te moeilijk?
|
|
|
|
#194 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En er bestaan altijd oplossingen in mijn ogen moest je toch nog zwanger raken zoals adoptie of misschien wel hard gaan sporten zoals hier eerder is aangehaald door iemand |
|
|
|
|
|
|
#195 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Vergeet niet dat een hysterectomie de enige echt betrouwbare vorm van anticonceptie is (hoewel er nog een kleine kans is op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap als de eileiders en eierstokken niet verwijderd zijn). Voor velen is dat inderdaad teveel gevraagd. Eigenlijk verwacht je dat kinderen boeten voor de niet-opzettelijke fouten van hun ouders, zelfs als de ouders zelf geen enkele verantwoordelijkheid dragen. Je mag er zeker van zijn dat dit ook een zware kost voor de maatschappij zal betekenen, maar misschien denk je zover niet na. Je laatste zin is gewoon walgelijk. Je wil abortus verbieden en stelt dan maar voor om het weer op de goeie oude methode te doen: proberen een embryo of foetus schade aan te brengen zodat hij sterft. Dit is evenzeer abortus, maar zal natuurlijk leiden tot heel veel handicaps, met alle gevolgen vandien voor de kinderen én de maatschappij. Daar heb je dan weer geen enkel probleem mee.
|
|
|
|
#196 | |
|
|
Citaat:
U kan over dat onevenwicht blijven pallaveren, maar zolang het biologisch onmogelijk is voor mannen om een zwangerschap uit te dragen, gaat de zaak nooit evenwichtig zijn. |
|
|
|
|
|
|
#197 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#198 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#199 | |
|
Banneling
|
Citaat:
de test mongolisme met bijhorende abortusvoorstel ... vind ik er dan weer over ... mongolisme is voor mij geen gepermitteerde reden tot abortus ... |
|
|
|
|
|
|
#200 |
|
Banneling
|
|
|