Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 maart 2007, 23:53   #181
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Dat is laster, iemand van moord beschuldigen dat wettelijk gezien geen moord is. Ik raad je toch maar aan dit niet te zeggen tegen een vrouw die een abortus overweegt, als je juridisch geen last wil.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 maart 2007, 23:57   #183
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Lach er maar mee als een onnozelaar, je weet dat ik gelijk heb.
Amaai, mooi gelijk
Nee, de waarheid mag niet gezegd worden...ze moesten maar eens een schuldgevoel krijgen die egoisten...dat mag echt niet gebeuren...knuffelen moeten we ze doen!
Oud 29 maart 2007, 23:57   #184
willem1940NLD
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht
Het verschil is dat een vrouw zelf kan beslissen of ze die gevolgen draagt en een man niet. Die beslissing wordt voor hem genomen. Wie vindt dat een vrouw het moederschap niet opgedrongen mag krijgen moet ook in de bres springen voor mannen die geen vaderschap opgedrongen willen hebben. Zo consequent mag men toch wel zijn.

Een vrouw kan er overigens ook voor kiezen het kind af te staan, eventueel aan haar, mogelijk kortstondige, partner mocht die het wel wensen te houden.
Je kunt ook kiezen voor onthouding of: vasectomie.
Oud 29 maart 2007, 23:59   #185
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Amaai, mooi gelijk
Nee, de waarheid mag niet gezegd worden.........
DE waarheid ??? Jouw persoonlijke "waarheid" misschien.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 00:00   #186
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Je kunt ook kiezen voor onthouding of: vasectomie.
Of als je heel zeker wil zijn de pil juist innemen en altijd een condoom gebruiken.
En als je het geluk / de pech hebt om toch zwanger te geraken moet je dit omarmen...en niet biefstuk friet ipv confituur voorop plaatsen.
Oud 30 maart 2007, 00:01   #187
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
DE waarheid ??? Jouw persoonlijke "waarheid" misschien.
Uiteraard...spreek jij dan in naam van de politieke meerderheid en de maatschappij?
Heb jij dat mandaat dan gekregen?
Oud 30 maart 2007, 00:04   #188
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Uiteraard...spreek jij dan in naam van de politieke meerderheid en de maatschappij?
Heb jij dat mandaat dan gekregen?
Ik heb hier nog nooit mijn mening als DE waarheid verkocht.
Oud 30 maart 2007, 00:07   #189
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb hier nog nooit mijn mening als DE waarheid verkocht.
Eentje om in te kaderen lijkt me...je onderschrift is ook al veelzeggend
Oud 30 maart 2007, 00:10   #190
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eentje om in te kaderen lijkt me...je onderschrift is ook al veelzeggend
Dat onderschrift is geheel mijn mening, ja, geruggesteund door feiten. Problemen mee ??

Laatst gewijzigd door Pietje : 30 maart 2007 om 00:11.
Oud 30 maart 2007, 00:10   #191
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Of als je heel zeker wil zijn de pil juist innemen en altijd een condoom gebruiken.
En als je het geluk / de pech hebt om toch zwanger te geraken moet je dit omarmen...en niet biefstuk friet ipv confituur voorop plaatsen.
????
De pil voor mannen is nooit veel geworden, waarschijnlijk doordat te snel slikken nodig is ter voorkoming van stijve nek.
Oud 30 maart 2007, 00:12   #192
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Dat onderschrift is geheel mijn mening, ja. Problemen mee ??
Nee, waarom zou ik? Maar jij wel met die van mij...en terwijl jij zo opkomt voor verdraagzaamheid en andere shit beetje belachelijk niet?
Oud 30 maart 2007, 00:14   #193
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Die vinden we blijkbaar toch niet zoveel terug in de statistieken hé?!
Eerder financieel, relationeel, te oude, te dit...te dat...echt ziek!

Probeer misschien toch een beetje meer inlevingsvermogen aan de dag te leggen.
Ik ben persoonlijk niet voor abortus te vinden en zou er zelf nooit één ondergaan denk ik (never say never, maar als ik nu zwanger zou worden zou het niet echt gewenst zijn maar zou ik geen abortus plegen). Ik krijg soms kriebels als ik getuigenissen lees van vrouwen die er wel héél makkelijk over gaan of die het zien als een soort van voorbehoedsmiddel.
Maar er zijn heel veel andere situaties waarin ik begrip kan opbrengen voor de keuze voor een abortus.
Als je bijv. twee ADHD'ers rondlopen hebt en zelf op springen staat, en dan nog ongewenst zwanger wordt, kan ik me voorstellen dat een derde er echt niet meer bijkan. Als je voorbije zwangerschappen gevolgd werden door een hevige post-natale depressie die je ontzettend lang gewoon plat veegde en die ervoor zorgde dat je niet voor je kind kon zorgen als je zou willen, kan ik me voorstellen dat er geen meer bij kan. Ik ken persoonlijk iemand die een zwangerschapspsychose heeft gehad die twee jaar heeft geduurd en haar relatie, werkleven, vriendschapsbanden, relatie met haar kind, algemeen functioneren... danig heeft verstoord dat je zoiets geen tweede keer wil meemaken. Er zijn vrouwen die mishandeld worden (heel veel vrouwen helaas) en die eigenlijk weg zouden willen maar niet durven of kunnen, en die zwanger worden en absoluut geen kind willen van die man. Er zijn zelfs vrouwen die mishandeld worden omd�*t ze de pil nemen, en bijv. hun pil niet mogen nemen, verkracht worden, zwanger worden, abortus plegen.
Er zijn vrouwen die financieel aan de grond zitten, werkloos zijn, zwanger worden, en op voorhand al weten dat ze als alleenstaande moeder héél moeilijk aan werk gaan geraken en gewoon geen uitweg zien om met hun klein budget een kind een leven te geven, wetende dat ze met dat kind hun kansen om eruit te raken drastisch verkleinen.
Het is allemaal niet zo simpel, sommige situaties zijn 'begrijpelijker' dan anderen, maar de keuze moet ook binnen een heel kort tijdsbestek genomen worden, in een verwarrende tijd waarin men meestal serieus panikeert.

Zeggen dat vrouwen die niet willen zwanger worden, ook maar niet moeten zwanger worden, is ook heel makkelijk gezegd. De pil nemen, goed. Maar die pil is een vrij grote verantwoordelijkheid, en het nemen ervan niet altijd zo simpel. Ik neem mijn pil 's avonds. En ja, ik val al eens in slaap in de zetel, en ga dan halfslapend van zetel naar bed als ik wakker wordt, en vergeet die pil dan soms, en als ik er 's ochtends niet aan denk en ik ben een hele dag weg, heb ik die pil niet genomen. Je kunt je dan nog wel achteraf beschermen met een condoom, maar je kunt niet terug in de tijd gaan en de seks die al gebeurd is met condoom doen. Ik heb ook eens medicatie genomen waarvan op de bijsluiter stond dat de pilwerking sterk verminderd kon zijn. Normaal gezien lees ik altijd de bijsluiter, maar om één of andere reden heb ik dat toen niet gedaan, pas toen ik dacht dat ik bijwerkingen had heb ik de bijsluiter erbij genomen, en toen ben ik beginnen panikeren, temeer omdat ik eigenlijk over tijd was. Ik had samen met die medicatie ook mijn voorschrift voor de pil gevraagd, dus eigenlijk had mijn huisarts me mogen waarschuwen, maar kom. Zwangerschapstest gekocht, die was gelukkig negatief. Maar ik kon even goed zwanger geweest zijn.
Sterilisatie? Ook een nogal drastisch middel, zeker voor jonge vrouwen, ook als ze op dit moment denken geen kinderen meer te willen. Voor het zelfde geld stuikt je vent dood de volgende dag, vind je een paar jaar later een nieuwe partner, maar kun je nooit kinderen hebben met die partner.
En altijd een condoom bijgebruiken lijkt me nou ook geen haalbare kaart .
Ik kan me ook goed voorstellen dat als het bij je eerste zwangerschap bijv. anderhalf duurde voor je zwanger werd na jaren pilgebruik, je niet meteen gaat panikeren als je dat ene pilletje een paar uur te laat hebt gepakt, maar het kan wel écht 'te laat' geweest zijn.

Kortom: er kan zoveel misgaan in die anticonceptie dat je toch zwanger wordt, en er zijn zoveel omstandigheden waarin je je misschien kunt proberen inleven.

Vergeet tenslotte ook niet dat de maatschappij ook een invloed heeft. Men klaagt wel over het grote aantal werklozen, en men vind dat men niet op zijn lui gat mag zitten, maar dat impliceert wel dat vrouwen moeten werken. Niet iedere jonge vrouw is bereid om telkens opnieuw van nul te moeten beginnen, of van een eigen zaak op te geven, of om gewoon compleet overstresst door het leven te moeten gaan. Dat is trouwens ook niet gezond voor kinderen, van die overstresste moeders. Zelfs serieus ongezond.

Dat is trouwens ook de reden waarom ik nu geen kinderen wil. Ik ben werkzoekend en wordt nu al overal afgewezen omdat ik de voorbije jaren iets anders gedaan heb dan de functie die zij beschikbaar hebben. Als ik nu zwanger wordt maak ik sowieso geen kans eens dat buikje zichtbaar wordt, en daarna zit ik met een pasgeborene. Het zou dus nog ruim een jaar kunnen duren voor ik aangenomen zou kùnnen worden, maar tegen dan ben ik helemaal uitgerangeerd en kan ik fluiten naar een job. Ik zou dat bijzonder jammer vinden, omdat ik heel gr�*�*g zou werken. Kan je je dat ergens voorstellen, of is dat te moeilijk?
Oud 30 maart 2007, 00:26   #194
jurgen79
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Probeer misschien toch een beetje meer inlevingsvermogen aan de dag te leggen.
Ik ben persoonlijk niet voor abortus te vinden en zou er zelf nooit één ondergaan denk ik (never say never, maar als ik nu zwanger zou worden zou het niet echt gewenst zijn maar zou ik geen abortus plegen). Ik krijg soms kriebels als ik getuigenissen lees van vrouwen die er wel héél makkelijk over gaan of die het zien als een soort van voorbehoedsmiddel.
Maar er zijn heel veel andere situaties waarin ik begrip kan opbrengen voor de keuze voor een abortus.
Als je bijv. twee ADHD'ers rondlopen hebt en zelf op springen staat, en dan nog ongewenst zwanger wordt, kan ik me voorstellen dat een derde er echt niet meer bijkan. Als je voorbije zwangerschappen gevolgd werden door een hevige post-natale depressie die je ontzettend lang gewoon plat veegde en die ervoor zorgde dat je niet voor je kind kon zorgen als je zou willen, kan ik me voorstellen dat er geen meer bij kan. Ik ken persoonlijk iemand die een zwangerschapspsychose heeft gehad die twee jaar heeft geduurd en haar relatie, werkleven, vriendschapsbanden, relatie met haar kind, algemeen functioneren... danig heeft verstoord dat je zoiets geen tweede keer wil meemaken. Er zijn vrouwen die mishandeld worden (heel veel vrouwen helaas) en die eigenlijk weg zouden willen maar niet durven of kunnen, en die zwanger worden en absoluut geen kind willen van die man. Er zijn zelfs vrouwen die mishandeld worden omd�*t ze de pil nemen, en bijv. hun pil niet mogen nemen, verkracht worden, zwanger worden, abortus plegen.
Er zijn vrouwen die financieel aan de grond zitten, werkloos zijn, zwanger worden, en op voorhand al weten dat ze als alleenstaande moeder héél moeilijk aan werk gaan geraken en gewoon geen uitweg zien om met hun klein budget een kind een leven te geven, wetende dat ze met dat kind hun kansen om eruit te raken drastisch verkleinen.
Het is allemaal niet zo simpel, sommige situaties zijn 'begrijpelijker' dan anderen, maar de keuze moet ook binnen een heel kort tijdsbestek genomen worden, in een verwarrende tijd waarin men meestal serieus panikeert.

Zeggen dat vrouwen die niet willen zwanger worden, ook maar niet moeten zwanger worden, is ook heel makkelijk gezegd. De pil nemen, goed. Maar die pil is een vrij grote verantwoordelijkheid, en het nemen ervan niet altijd zo simpel. Ik neem mijn pil 's avonds. En ja, ik val al eens in slaap in de zetel, en ga dan halfslapend van zetel naar bed als ik wakker wordt, en vergeet die pil dan soms, en als ik er 's ochtends niet aan denk en ik ben een hele dag weg, heb ik die pil niet genomen. Je kunt je dan nog wel achteraf beschermen met een condoom, maar je kunt niet terug in de tijd gaan en de seks die al gebeurd is met condoom doen. Ik heb ook eens medicatie genomen waarvan op de bijsluiter stond dat de pilwerking sterk verminderd kon zijn. Normaal gezien lees ik altijd de bijsluiter, maar om één of andere reden heb ik dat toen niet gedaan, pas toen ik dacht dat ik bijwerkingen had heb ik de bijsluiter erbij genomen, en toen ben ik beginnen panikeren, temeer omdat ik eigenlijk over tijd was. Ik had samen met die medicatie ook mijn voorschrift voor de pil gevraagd, dus eigenlijk had mijn huisarts me mogen waarschuwen, maar kom. Zwangerschapstest gekocht, die was gelukkig negatief. Maar ik kon even goed zwanger geweest zijn.
Sterilisatie? Ook een nogal drastisch middel, zeker voor jonge vrouwen, ook als ze op dit moment denken geen kinderen meer te willen. Voor het zelfde geld stuikt je vent dood de volgende dag, vind je een paar jaar later een nieuwe partner, maar kun je nooit kinderen hebben met die partner.
En altijd een condoom bijgebruiken lijkt me nou ook geen haalbare kaart .
Ik kan me ook goed voorstellen dat als het bij je eerste zwangerschap bijv. anderhalf duurde voor je zwanger werd na jaren pilgebruik, je niet meteen gaat panikeren als je dat ene pilletje een paar uur te laat hebt gepakt, maar het kan wel écht 'te laat' geweest zijn.

Kortom: er kan zoveel misgaan in die anticonceptie dat je toch zwanger wordt, en er zijn zoveel omstandigheden waarin je je misschien kunt proberen inleven.

Vergeet tenslotte ook niet dat de maatschappij ook een invloed heeft. Men klaagt wel over het grote aantal werklozen, en men vind dat men niet op zijn lui gat mag zitten, maar dat impliceert wel dat vrouwen moeten werken. Niet iedere jonge vrouw is bereid om telkens opnieuw van nul te moeten beginnen, of van een eigen zaak op te geven, of om gewoon compleet overstresst door het leven te moeten gaan. Dat is trouwens ook niet gezond voor kinderen, van die overstresste moeders. Zelfs serieus ongezond.

Dat is trouwens ook de reden waarom ik nu geen kinderen wil. Ik ben werkzoekend en wordt nu al overal afgewezen omdat ik de voorbije jaren iets anders gedaan heb dan de functie die zij beschikbaar hebben. Als ik nu zwanger wordt maak ik sowieso geen kans eens dat buikje zichtbaar wordt, en daarna zit ik met een pasgeborene. Het zou dus nog ruim een jaar kunnen duren voor ik aangenomen zou kùnnen worden, maar tegen dan ben ik helemaal uitgerangeerd en kan ik fluiten naar een job. Ik zou dat bijzonder jammer vinden, omdat ik heel gr�*�*g zou werken. Kan je je dat ergens voorstellen, of is dat te moeilijk?
Het merendeel van je tekst is perfect vermijdbaar door een bepaalde 'normale' discipline aan de dag te leggen of over te schakelen op andere anti-conceptiemiddelen. En als dat al te moeilijk is of te veel gevraagd
En er bestaan altijd oplossingen in mijn ogen moest je toch nog zwanger raken zoals adoptie of misschien wel hard gaan sporten zoals hier eerder is aangehaald door iemand
Oud 30 maart 2007, 00:40   #195
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het merendeel van je tekst is perfect vermijdbaar door een bepaalde 'normale' discipline aan de dag te leggen of over te schakelen op andere anti-conceptiemiddelen. En als dat al te moeilijk is of te veel gevraagd
En er bestaan altijd oplossingen in mijn ogen moest je toch nog zwanger raken zoals adoptie of misschien wel hard gaan sporten zoals hier eerder is aangehaald door iemand
Ik wist wel dat ik geen enkele vorm van empathie van jou kon verwachten.
Vergeet niet dat een hysterectomie de enige echt betrouwbare vorm van anticonceptie is (hoewel er nog een kleine kans is op een buitenbaarmoederlijke zwangerschap als de eileiders en eierstokken niet verwijderd zijn). Voor velen is dat inderdaad teveel gevraagd.
Eigenlijk verwacht je dat kinderen boeten voor de niet-opzettelijke fouten van hun ouders, zelfs als de ouders zelf geen enkele verantwoordelijkheid dragen. Je mag er zeker van zijn dat dit ook een zware kost voor de maatschappij zal betekenen, maar misschien denk je zover niet na.

Je laatste zin is gewoon walgelijk. Je wil abortus verbieden en stelt dan maar voor om het weer op de goeie oude methode te doen: proberen een embryo of foetus schade aan te brengen zodat hij sterft. Dit is evenzeer abortus, maar zal natuurlijk leiden tot heel veel handicaps, met alle gevolgen vandien voor de kinderen én de maatschappij. Daar heb je dan weer geen enkel probleem mee.
Oud 30 maart 2007, 06:38   #196
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rene Artois Bekijk bericht

Wat het tweede betreft valt u in herhaling. De keuze die u vooropstelt is er geen voor een man die zich geen kind opgedrongen wil. Ook de actieve rol in de opvoeding is afhankelijk van de mate waarin de moeder hem die rol wil laten spelen. De keuze die u vrouwen geeft daarentegen is die tussen geen kind en een kind mee op kosten van een ander. Geef toe dat de zaak niet evenwichtig is.

U kan over dat onevenwicht blijven pallaveren, maar zolang het biologisch onmogelijk is voor mannen om een zwangerschap uit te dragen, gaat de zaak nooit evenwichtig zijn.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 07:51   #197
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als de vrucht een paar weken ouder is gaan jullie het dan weer wel als moord beschouwen.
Je moet consequent zijn in dit...het is en blijft het ontzeggen en dus ook vermoorden van een toekomstig menselijk wezen.
Dan moeten jullie ook maar pleiten dat levensvatbare menselijke wezens tot voor de bevalling verwijderd mogen worden als er ineens iemand zonder werk moest vallen ofzo en ze op confituur moet overschakelen.
Speelt toch geen rol volgens jullie...het is en blijft de vrouw die beslist
Nogal een geluk dat je de zaken niet oversimplifieert...
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 08:01   #198
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
So be it. Benieuwd of je ook nog zo zal piepen als je 15-jarige dochter thuiskomt en je vertelt : papa , ik ben zwanger.
... na een groepsverkrachting door een stel fundamentalistische moslimjongeren.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 10:00   #199
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Enter Bekijk bericht
En wat denk je over een foetus waarvan blijkt dat de levensverwachting bijna nihil is, een foetus met zoveel mentale en fysische mankementen dat een "goed" leven niet mogelijk is?

Wat de vrees van de anti-abortus-groepen is (enkel volgens mij, dus ik kan fout zijn) is dat zwangerschap als iets banaals wordt beschouwd. Waar ze (eveneens enkel volgens mij) in de fout gaan (de fanatiekelingen) is dat er uitzonderingen bestaan.
uiteraard, dat is iets tussen ouders en arts, daar hoeft wat mij betreft geen wetgeving over te bestaan ...

de test mongolisme met bijhorende abortusvoorstel ... vind ik er dan weer over ... mongolisme is voor mij geen gepermitteerde reden tot abortus ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 10:01   #200
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Apocalyps Bekijk bericht
Zoals ik heel erg duidelijk schreef zijn anti-conceptiemiddelen niet 100% veilig. Geen verweer dus.
verweer ?

dit is een ethische kwestie ... ik hoop dat we er hier geen beperkend debat van gelijk hebben/halen van maken ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be