Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2007, 00:02   #41
bruut geweld
Minister-President

bruut geweld's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sodoirt Bekijk bericht
In plast van zonder enige kennis van zaken uit je nek te lullen zou je er beter aan doen het boek van Hind Fraihi te lezen. Zij schrijft eigenlijk dat hetzelfde gaande is in Brussel. In de Telegraaf (en andere Nederlandse kranten ) staan ook al artikelen die hetzelfde verschijnsel in Nederland (Amsterdam en Rotterdam) aankaarten. Misschien moet je dan ook je licht eens gaan opsteken over wat er in Liverpool gebeurd. Maar voor jou zal het wel allemaal "toeval" zijn
Dezelfde hind frahi die zo haar beklag deed over de moord op Joe van holsbeeck en hoe haar marokkaanse gemeenschap meteen ten onrechte werd gestigmatiseerd (zeker door nitwit Beliën die hen vergeleek met messentrekkende roofDIEREN ) , die hind bedoel je toch...

al goed dat de term "DIEREN" dit keer niet op joden sloeg, want in dat geval (en alleen dan) werd er vermoedelijk naar de nazis verwezen door bepaalde uitverkorenen...
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
bruut geweld is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 00:13   #42
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Waarom dan niet???
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Salafisten gebruiken het Palestina conflict om jongeren op te zetten, dat is af te leiden uit de uitspraken van jongeren die incidenten met politie steevast vergelijken met het Joods Palestijnse conflict.
moest zijn:
Salafisten gebruiken het Palestina conflict om jongeren op te zetten, dat is af te leiden uit de uitspraken van jongeren die incidenten met politie steevast vergelijken met het zionistisch Palestijnse conflict.

Daarom dus..
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 00:29   #43
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruut geweld Bekijk bericht
je zaak is zojuist verloren. Niet bijster slim.
begin te begrijpen waarom men niet meer met je verder wou.
Ook Bruut Geweld gaat plat op de buik voor de fundamentalisten. De ene na de andere.

Verstand is niet meer nodig. Iedereen marcheert hersenloos naar de kritiekloze houding tov radicalisering van de "Nieuwe Vlamingen".

Zeg eens... kan je nog denken? Marrokanen hier? Voor mij geen probleem hoor. Pakistanen hier? Voor mij geen probleem. Probleemwijken waar de buurtwerkers roepen dat er geen probleem is, voor mij wel een probleem. Een stad waarin een buurtwerker (komaan Bruut Geweld... iemand die daar buurtwerker wordt is niet rechts en zeker geen Vlaams Belanger) oproept tot waakzaamheid omdat er radicalisatie is, dat is geen kleintje. die vrouw was redelijk links toen ze aan de boel begon... anders ben je geen straathoekwerker. haar conclusies waren duidelijk... er zijn problemen. en omwille van het melden van die problemen is ze ontslagen.

kom me maar vertellen met wat weglach grapjes wat je gaat doen aan die problemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 31 maart 2007 om 00:37.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 00:32   #44
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Zionisten zijn blijkbaar nog steeds erg gefrusteerd dat hun landpikkend volkverdrijvend en nazi -achtig regime op steeds minder sympathie kan rekenen in gans de wereld en ontmaskerd wordt als agressor.

en het zal er echt niet op beteren. hoegenaamd niet.

maar ik dacht dat we over iets anders in deze thread bezig waren.
Zionisten he. heel de wereld moet opdraaien voor 4,5 miljoen die absoluut land willen pikken. Ze hebben er zelfs de US voor in een hopeloze situatie gestort.
MEYER: ZELF EEN HOLOCAUST SURVIVOR :"hetgeen israel de palestijnen aandoet is hetzelfde als datgene wat de nazi's de joden aandeden in de jaren 30" VN RESOLUTIES ISRAEL :Iran wel en zij niet? res 1 res 2
Oud 31 maart 2007, 00:38   #45
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

*knip*

Gelieve geen citaten te verzinnen.

mvg,
Arnold.
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Oud 31 maart 2007, 00:39   #46
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zionisten zijn blijkbaar nog steeds erg gefrusteerd
Je kan op mijn niet op joden gebaseerd antwoord reageren misschien.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 31 maart 2007, 00:40   #47
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
kom me maar vertellen met wat weglach grapjes wat je gaat doen aan die problemen.
Een paar threads openen over zionisten?

Heel de wereld heeft daar last van Jazeker, da's wat anders dan wat Antwerps geneuzel.

Oud 31 maart 2007, 00:42   #48
Nierika
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Zionist en jood is niet hetzelfde.

Alle joden zijn per definitie zionisten, maar niet alle zionisten zijn per definitie joden.

Oud 31 maart 2007, 00:47   #49
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht

Alle joden zijn per definitie zionisten, maar niet alle zionisten zijn per definitie joden.
En dat weet ik ook wel.

Ik wil op die zeik van Bruut Geweld reageren die alle geweld van suicide bombers lijkt goed te keuren. Hij mag er zelf op reageren. Enne nee... ik ben niet akkoord met alles wat isreal doet... maar ze hebben voor sommige acties toch wel het voordeel van de twijfel. een bom op een busje van je huis naar je grootmoeder is nooit leuk. zeker als weer mensen sterven. maar dat is dan weer het doel van bommen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 31 maart 2007, 00:49   #50
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ook Bruut Geweld gaat plat op de buik voor de fundamentalisten. .
geenzins. Dat zie je verkeerd.

Citaat:
De ene na de andere.

Verstand is niet meer nodig. Iedereen marcheert hersenloos naar de kritiekloze houding tov radicalisering van de "Nieuwe Vlamingen".
kritiek is steeds nodig jegens eender welke radicalisatie van nieuwe/oude vlamingen
Citaat:
Zeg eens... kan je nog denken? Marrokanen hier? Voor mij geen probleem hoor. Pakistanen hier? Voor mij geen probleem
.
bij mijn weten heb ik je alvast niet als racist bestempeld.

Citaat:
Probleemwijken waar de buurtwerkers roepen dat er geen probleem is, voor mij wel een probleem. Een stad waarin een buurtwerker (komaan Bruut Geweld... iemand die daar buurtwerker wordt is niet rechts en zeker geen Vlaams Belanger) oproept tot waakzaamheid omdat er radicalisatie is, dat is geen kleintje.
agreed, ik ga echter niet akkoord dat een buurtwerker niet rechts kan zijn, waarom ook niet?

Citaat:
die vrouw was redelijk links toen ze aan de boel begon... anders ben je geen straathoekwerker. haar conclusies waren duidelijk... er zijn problemen. en omwille van het melden van die problemen is ze ontslagen.
haar conclusies lijken mij voor de doorsnee straathoekwerker nogal vergezocht en sociologisch niet echt gefundeerd. Maar ik ben bereid tot dialoog. dat ze daarom ontslagen is, weet ik niet en jij ook niet.De rechtszaak zal uitsluitsel brengen, ik heb geen problemen om dat toe te geven als men zo oordeelt.

Citaat:
kom me maar vertellen met wat weglach grapjes wat je gaat doen aan die problemen
geen grapjes daaromtrent, men moet zich aanpassen aan onze onze westerse samenleving en verworven rechtsgebruiken en diegenen die zich aanpassen moet men tenvolle aanvaarden als medevlamingen. of ze nu zwart, bruin, blank zijn, welke taal ze spreken en of ze hun god nu aanbidden in een kerk of moskee.

daar maak ik hoegenaamd geen grapjes over. Betrokkenen die aan beide kanten (het aanpassen/aaanvaarden) niet meewillen/tegenwerken, maken ons onnodig zwak en zijn een deel van het probleem. Helaas zien enkelen slechts één kant

Laatst gewijzigd door bruut geweld : 31 maart 2007 om 01:01.
Oud 31 maart 2007, 00:51   #51
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
is bij deze gebeurd.
Oud 31 maart 2007, 00:56   #52
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een paar threads openen over zionisten?

Heel de wereld heeft daar last van Jazeker, da's wat anders dan wat Antwerps geneuzel.
Ik ben niet van Antwerpen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 31 maart 2007, 00:58   #53
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
En dat weet ik ook wel.

Ik wil op die zeik van Bruut Geweld reageren die alle geweld van suicide bombers lijkt goed te keuren. Hij mag er zelf op reageren. .
Wat Palestijns verzet betreft, wel ja. daar maak ik geen geheim over.
wat was er eerst, bezetting of aanslagen? en laten we vooral niet vergeten dat de zionisten EERST met bomaanslagen begonnen zijn.

Citaat:
Enne nee... ik ben niet akkoord met alles wat isreal doet... maar ze hebben voor sommige acties toch wel het voordeel van de twijfel.
daar verschillen we dan van mening. Ik geloof liever de de VN en de betrokken resoluties en de feiten. zoals ik reeds eerder zegde, als je land wordt bezet en je volk verdreven, pleeg je als patriot VERZET. Als je het enigzins interesseert, ik ben hoegenaamd niet voor het VB , maar als het Vb hier zou besturen en den Amerikaan komt militair dat hier veranderen, zou ik OOK gewelddadig verzet plegen. WIJ bepalen wat hier gebeurt, niemand anders, ook al ben ik het eventueel niet eens met de meerderheid.
Citaat:
een bom op een busje van je huis naar je grootmoeder is nooit leuk. zeker als weer mensen sterven. maar dat is dan weer het doel van bommen
agreed, maar het feit blijft dat het aantal burgerslachtoffers onder Palestijnen een veelvoud is van dat van de zionisten.
Oud 31 maart 2007, 01:00   #54
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
geen grapjes daaromtrent, men moet zich aanpassen aan onze onze westerse samenleving en verworven rechtsgebruiken en diegenen die zich aanpassen moet men tenvolle aanvaarden als medevlamingen. of ze nu zwart, bruin, blank zijn, welke taal ze spreken en of ze hun god nu aanbidden in een kerk of moskee.
Uit kuisheid heb ik enkel dit fragment van jou gehouden. Want wat je daarvoor vertelde in het verleden was in tegenstelling tot wat je hier zegt...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 31 maart 2007 om 01:00.
Oud 31 maart 2007, 01:04   #55
bruut geweld
Minister-President

Standaard

Citaat:
Uit kuisheid heb ik enkel dit fragment van jou gehouden. Want wat je daarvoor vertelde in het verleden was in tegenstelling tot wat je hier zegt...
?
Oud 31 maart 2007, 01:08   #56
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

en het zal er echt niet op beteren. hoegenaamd niet.
stoer tarzan, stoer.
vanachter uw keyboard
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 01:15   #57
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
?
Ik ga het houden voor later...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 31 maart 2007, 01:59   #58
ggolsteyn
Schepen

Standaard De vrouw moet het hoofd bedekken,geen onderwijs geven!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Een editoriaal van 14 maart 2007 in de Washington Post, geschreven door Paul Belien, vertelt over de strijd tegen het moslimextremisme in de Europese dorpen en steden. Dus niet in het Midden-Oosten, maar bij ons. Het voorbeeld zelf heeft betrekking tot .... Antwerpen!

( Dit is de originele tekst, dus in het Engels )
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Beste Antoon,

Ik heb aan Alexandra Colen en Paul Beliën enkele teksten uit de bijbel gegeven die ze nog niet gelezen hadden. Ze loopt nu met een hoofddoek, met lange haren, is onderdanig tov haar vent, heeft geen authoriteit over mannen en is gestopt met onderwijs geven. Zo vraagt het de bijbel, en dat is niet van de Taliban afgeschreven.

Lees eens, als je me niet gelooft (en dat moet je nooit doen):

1 Korinthiërs:11: 5 e.v.

1 Korinthiërs: 11: 10

1 Thimótheus: 2: 11 e.v.

Efeziërs: 5: 22,23

Ze zit nu volgens de bijbel IN STILHEID in haar zetel.

Want god schiep de MENS EN ZIJN VROUW...(de andere kiekens en varkens schiep hij ook). (Genesis, 2: 25 "En zij bleven beiden naakt, DE MENS en zijn vrouw, en toch schaamden zij zich niet".

Ik zou beschaamd zijn! Zeker als onmens!

Daar hebben we dus al geen last meer van.

Groetjes, ook aan de mens,

Gerard Golsteyn, Mens.

Oud 31 maart 2007, 07:49   #59
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Patat!
Citaat:
Zionisme sinds de oprichting van Israël

Sinds de uitroeping van de staat Israël in 1948 verloor het zionistische ideaal veel van haar oorspronkelijke betekenis omdat het primaire doel, de stichting van een eigen joodse staat, nu behaald was. Het zionisme wordt nu vooral gezien als een beweging die de staat Israël steunt. In een enquete eind 2005 onder 800 joden in de Verenigde Staten (het land met de grootste joodse gemeenschap buiten Israël) zei 82% van hen Israël te steunen. Zionistische organisaties moedigen joden aan Israël te bezoeken en erheen te emigreren, en bieden praktische ondersteuning daarbij. Verder verdedigen zij Israël in de media en middels lobby-activiteiten.

Buiten een kleine groep orthodoxe joden, is het zionisme ook steeds consequent afgewezen door radicale marxistisch georiënteerde joden, die zionisme en 'het joodse probleem' als een onderdeel van het kapitalisme en imperialisme beschouwden. Na 1967 en vooral in recente jaren schaarde een aantal joden zich aan de kant van de Palestijnen voor de 'bevrijding van hun land' en het opheffen van Israël als joodse staat.

In het westen is er ook onder niet-joden brede steun voor Israëls bestaansrecht. Sommige christelijke groeperingen steunen het zionisme mede op religieuze gronden. Vooral linkse (joodse en niet-joodse) steun voor Israël en het zionisme is in de laatste decennia teruggelopen, vanwege de bezettingspolitiek, de oorlog in Libanon, en de grotere invloed van religieuze en revisionistische joden in de Israëlische politiek.

Op enkele uitzonderingen na hebben de Arabische staten zich vanaf het begin sterk verzet tegen het zionisme en het bestaan van de staat Israël, middels een Arabische boycot, anti-zionistische (en vaak antisemitische) propaganda, verscheidene oorlogen en steun aan het Palestijnse verzet. Vanaf de jaren '50 kregen zij bijval van de Sovjet-Unie en de meeste communistische staten in het veroordelen van zionisme als vorm van imperialisme en racisme.

In 1975 bepaalde de Algemene Vergadering van de VN in resolutie 3379 dat zionisme een vorm van racisme is. Secretaris-Generaal Kofi Annan noemde dit in 1998 één van de dieptepunten in de geschiedenis van de Verenigde Naties. De Algemene Vergadering trok resolutie 3379 in 1991 weer in door middel van resolutie 4686.

Anti-zionisme wordt door sommige groepen verward met antisemitisme. Zoals het zionisme het ideaal van een staatsinrichting beschrijft, trekken anti-zionisten dat ideaal in twijfel. Antisemitisme geldt als een op invariante eigenschappen gebaseerde overtuiging die niets met de feitelijke inrichting van een staat te maken heeft.

Joodse houding tegenover het zionisme

Aanvankelijk had het zionisme maar weinig aanhang onder de joden van Europa en Amerika. Vooral religieuze joden vonden dat herstel van de joodse heerschappij in 'het land van Israël' pas na het verschijnen van de Messias kon plaatsvinden,en dat het bijna godslasterlijk was om dit op seculiere gronden te willen bereiken.

Seculiere joden geloofden in meerderheid dat liberalisme of wel socialisme uiteindelijk het antisemitisme zou overwinnen en hen veiligheid en gelijkheid zou bieden in de landen waar zij woonden. Voor een meerderheid van de joden die vervolging in Oost-Europa ontvluchtten, was Amerika een aantrekkelijker toevluchtsoord dan het onherbergzame Palestina. Er was veel scepsis over de haalbaarheid van het zionistische project.

Ultra-orthodoxe houding tegen het zionisme
De chareidische (ultra-orthodoxe) rabbijnen en hun volgelingen bleven echter tegenstanders van het zionisme; sommigen sterker dan anderen. De grootste en een van de meest felle antizionistische bewegingen tot op de dag van vandaag is de Satmar-beweging. Hun vorige Rebbe (leider), Groot Rabbijn Joel Teitelbaum, is de schrijver van het beroemde fel anti-zionistische boek Vayoel Moshe. (Zie daar voor een samenvatting.)

ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 07:53   #60
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Patat!
Klets! Boem!
Het werd tijd dat we deze cultuur en shit met open armen ontvangen en gaan mee doen. Just hé ferezwans?
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be