Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Moet dit gezin terugkeren?
Ja 18 45,00%
Nee 22 55,00%
Geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2007, 16:45   #21
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door skaldis Bekijk bericht
Ik vraag me toch ook af hoe je hier nu in hemelsnaam 7 jaar illegaal kan zijn met kinderen die school lopen en dat terwijl reeds twee maal alle illegalen geregulariseerd zijn ? Enfin je kan die mensen hier nu niet meer buiten zetten, de kinderen spreken duidelijk onze taal en doen het goed op school.
Speelt geen rol of ze nu nederlands spreken of het goed doen op school. Illegaal is illegaal en daarom moeten ze uit het land gezet worden.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 16:56   #22
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Dat ouders die “illegaal” in het land zijn worden teruggestuurd kan ik nog enigszins begrijpen. Dan kan je argumenteren door te zeggen dat ze slecht hebben gegokt.
Maar de kinderen hebben niet gekozen om naar hier te komen. En als ze worden teruggestuurd worden ze uiteindelijk slachtoffer. Kinderen mogen niet het slachtoffer worden van een te lang aanslepende procedure. Je kan de kinderen moeilijk als profiteurs bestempelen.
Zoals Dewael zegt. Alle situaties moeten afzonderlijk worden bestudeerd. Ik ben net als de minister tegen collectieve regularisaties. Maar wat dit specifiek geval betreft, moest het volledig gezin worden teruggestuurd, dan heb ik daar serieus mijn bedenkingen bij.
Mijn pronostiek is dat het gezin uit Kazachstan hier blijft.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 17:03   #23
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Dat ouders die “illegaal” in het land zijn worden teruggestuurd kan ik nog enigszins begrijpen. Dan kan je argumenteren door te zeggen dat ze slecht hebben gegokt.
Maar de kinderen hebben niet gekozen om naar hier te komen. En als ze worden teruggestuurd worden ze uiteindelijk slachtoffer. Kinderen mogen niet het slachtoffer worden van een te lang aanslepende procedure. Je kan de kinderen moeilijk als profiteurs bestempelen.
Zoals Dewael zegt. Alle situaties moeten afzonderlijk worden bestudeerd. Ik ben net als de minister tegen collectieve regularisaties. Maar wat dit specifiek geval betreft, moest het volledig gezin worden teruggestuurd, dan heb ik daar serieus mijn bedenkingen bij.
Mijn pronostiek is dat het gezin uit Kazachstan hier blijft.
Nee, eruit. De ouders en kinderen zijn illegaal. Je kan moeilijk kinderen verwijderen van hun ouders.
Kazachstan is dan ook geen land in burgeroorlog of andere bedreigingen.
Oud 31 maart 2007, 17:05   #24
skaldis
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger Bekijk bericht
Speelt geen rol of ze nu nederlands spreken of het goed doen op school. Illegaal is illegaal en daarom moeten ze uit het land gezet worden.
Dan had de staat maar vroeger moeten ingrijpen he. Ik ben de eerste om toe te geven dat er dringend een serieuse immigratiestop dient toegepast te worden zodat iedereen terug een beetje op zijn plooi kan komen, er aan de problemen iets kan verholpen worden die ontstaan zijn door een te grote toevloed van immigranten met een te verschillende cultuur en manier van leven, maar we moeten toch niet onze eigen waarden vergooien en mensen die hier zijn zomaar buitengooien. Het gaat hier niet om criminelen maar om mensen die klaarblijkelijk hun best doen om te integreren gezien ze een dochter hebben in het hoger onderwijs.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 17:09   #25
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Dan had de staat maar vroeger moeten ingrijpen he. Ik ben de eerste om toe te geven dat er dringend een serieuse immigratiestop dient toegepast te worden zodat iedereen terug een beetje op zijn plooi kan komen, er aan de problemen iets kan verholpen worden die ontstaan zijn door een te grote toevloed van immigranten met een te verschillende cultuur en manier van leven, maar we moeten toch niet onze eigen waarden vergooien en mensen die hier zijn zomaar buitengooien. Het gaat hier niet om criminelen maar om mensen die klaarblijkelijk hun best doen om te integreren gezien ze een dochter hebben in het hoger onderwijs.

En dan, ginder kunnen ze ook studeren. Ze hebben gegokt en verloren. Ze moeten de gevolgen maar aanvaarden.
Oud 31 maart 2007, 17:16   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, eruit. De ouders en kinderen zijn illegaal. Je kan moeilijk kinderen verwijderen van hun ouders.
Als er in Kazachstan geen problemen zijn, waarom sleept die procedure dan ondrtussen al 7 jaar aan ?

Wet of geen wet, illegaal of niet, de overheid moet in dit geval haar fouten durven toegeven en consequent blijven. En plus, het gezin vormt geen gevaar voor de samenleving. Integendeel.
Oud 31 maart 2007, 17:19   #27
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Als er in Kazachstan geen problemen zijn, waarom sleept die procedure dan ondrtussen al 7 jaar aan ?

Wet of geen wet, illegaal of niet, de overheid moet in dit geval haar fouten durven toegeven en consequent blijven. En plus, het gezin vormt geen gevaar voor de samenleving. Integendeel.

Zou nog aan moeten mankeren als dat gezin een dreiging zou zijn. De regering is in dit geval consequent (hoewel het iets lang heeft geduurd). Dit gezin is ILLEGAAL aanwezig en hun dossier is afgekeurd.

Dus, het vliegtuig op, enkel richting.
Oud 31 maart 2007, 17:24   #28
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het land is nogal multi-etnisch, de Kazachen hebben er maar een nipte meerderheid (en nog niet zo lang) en de Russen zouden 30% uitmaken.
Gezien de overheersing tijdens de Sovjetunie zijn de Russen lang niet overal zo populair, ik heb al Kazachen op de televisie gezien die zeiden dat ze een Rus wel zouden kunnen neerschieten moesten ze nog een tegen het lijf lopen.
Echt fris is het land ook niet (eind 2005 werd een politicus doorzeefd met kogels die had aangekondigd over corruptie te praten)..
Oud 31 maart 2007, 17:26   #29
Vorenus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Het land is nogal multi-etnisch, de Kazachen hebben er maar een nipte meerderheid (en nog niet zo lang) en de Russen zouden 30% uitmaken.
Gezien de overheersing tijdens de Sovjetunie zijn de Russen lang niet overal zo populair, ik heb al Kazachen op de televisie gezien die zeiden dat ze een Rus wel zouden kunnen neerschieten moesten ze nog een tegen het lijf lopen.
Echt fris is het land ook niet (eind 2005 werd een politicus doorzeefd met kogels die had aangekondigd over corruptie te praten)..
Precies België.
Oud 31 maart 2007, 17:30   #30
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Moesten al lang het land zijn uitgezet! En hoe rapper hoe beter.
Nee.... hen moet een Belgisch paspoort uitgereikt worden en excuses voor het ongemak...

Vervolgens wordt opgespoord welke overheidsdiensten,welke ambtenaren gefaald hebben om indertijd dit probleem van "illegaliteit",of "gebrek aan vooruitgang in dit dossier" op te lossen ,want zij hebben het tot een crisis laten komen...en vervolgens worden ontslagformulieren uitgeschreven...

Ik ben geen voorstander van onmenselijke maatregelen tegen mensen die mogelijk illegaal hier gekomen zijn,maar die al lang bewezen hebben medeburgers te zijn,maar wel van harde maatregelen tegen "suffige ambtenaartjes" die meehelpen ons gans systeem van migratie ,samenleving enz...naar de kl*ten te helpen....

Laatst gewijzigd door kelt : 31 maart 2007 om 17:31.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 17:31   #31
Heftruck
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Wat begrijp je niet aan 'illegaal'?
En wie heeft er nu eigenlijk schade opgelopen?
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 19:04   #32
uwagan
Lokaal Raadslid

Standaard

Wil men voorkomen dat België over een paar decennia niet een meerderheid van moslims krijgt dan zou men gecontroleerde immigratie uit dit soort landen juist moeten bevorderen. Mensen die na 7 jaar in staat zijn om succesvol te studeren aan een universiteit moeten eruit terwijl 3de generatie allochtonen nog niet in staat zijn fatsoenlijk nederlands te spreken om een diploma BSO te behalen. Compleet van de pot gerukt.

Laatst gewijzigd door uwagan : 31 maart 2007 om 19:05.
uwagan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 19:05   #33
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hellfigger

Citaat:
Ze gaan weer de verkeerden eruit zetten.
Ze zoude beter die marokkaanse ettertjes die da meiske uit Middelkerke aangerand hebben buiten zwieren. Daar is ten minste wel reden voor en ze hebben het nog zelf toegegeven, dus die willen niet integreren.
Maar die komen er vanaf met beetje gevangenis zitten van ons belasting geld.
Komaan zeg, nix ervan.
Wanneer gaan de politici het eens leren of willen ze het niet leren?
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 19:19   #34
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zou nog aan moeten mankeren als dat gezin een dreiging zou zijn. De regering is in dit geval consequent (hoewel het iets lang heeft geduurd). Dit gezin is ILLEGAAL aanwezig en hun dossier is afgekeurd.

Dus, het vliegtuig op, enkel richting.
Zich verschuilen achter de stempel "illegaal" vind ik maar een zwakke doening. Moesten ze als "legaal" worden bestempeld, zou je ze dan met open armen ontvangen?
Oud 31 maart 2007, 19:59   #35
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Lol, dus heel Afrika of weet ik veel naar hier laten komen?
Een mens is een mens, evenveel als u. Of hebben ze ander bloed door hun aders stromen ? Gecontroleerde immigratie moet kunnen.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 20:00   #36
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Amaai, geweldig toegevoegde waarde moet ik zeggen...profiteurs hebben we al genoeg onder ons eigen volk
En god vervloeken dat gaat niet veel helpen ze
Waarschijnlijk gaan ze meer bijdragen aan onze maatschappij als het hele kiesvee van het vlaams belang. Een handelsingenieur in spe + slimme student....andere landen proberen zo een mensen juist aan te trekken, en wat doen de idiote bekrompen Vlamingen...juist ja.

Sorry heren, jullie zijn dom. Heel dom.
Oud 31 maart 2007, 20:02   #37
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Volgens de wet wel, problemen met de wet?
Ja. U ook als ze uw partij veroordeelt.

Citaat:
Voor men de ellende in de wereld wil gaan oplossen moet men dat eerst voor zijn eigen deur doen, is makkelijker niet. Hier de mensen hun rust gaan misgunnen om de door de progressieve politici gemaakte putten te gaan vullen. De 600.000 weklozen ongemoeid laten ten nadele van de werkende bevolking en deze 600.000 nog eens gaan versterken met hoeveel wie weet het asielzoekers en illegale is wel van de verdraagzaamheid teveel gevraagd of niet. Dan nog niet gerekend met de asielzoekers die hier legaal/illegaal verblijven en zich dan nog maar eens begeven in de criminaliteit waar diezelfde brave harwerkende burger dan weer de klos van is. Dus teveel is teveel niet.
Die mensen gaan hier straks werken en die 600 000 belgische luierikken mee onderhouden.
Oud 31 maart 2007, 20:03   #38
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Sinds wanneer mag een familie in het land blijven als de kinderen in het buitenland studeren? Hup, 't vliegtuig op, illegaal is illegaal. Ze mogen al blij zijn dat ze een vliegtuigticket krijgen.

En dat ze maar van daar naar hier komen om te studeren, zoals iedereen die hier in het buitenland heeft gestudeerd.
En in een andere thread vraag Jan Meuleman zich af waarom ik Vlaanderen haat ?

Jezus...
Oud 31 maart 2007, 20:05   #39
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan Bekijk bericht
Wil men voorkomen dat België over een paar decennia niet een meerderheid van moslims krijgt dan zou men gecontroleerde immigratie uit dit soort landen juist moeten bevorderen. Mensen die na 7 jaar in staat zijn om succesvol te studeren aan een universiteit moeten eruit terwijl 3de generatie allochtonen nog niet in staat zijn fatsoenlijk nederlands te spreken om een diploma BSO te behalen. Compleet van de pot gerukt.
Met het tweede deel van uw post ben ik helemaal akkoord. Gecontroleerde immigratie van mensen die een toegevoegde waarde hebben aan onze maatschappij moet niet enkel kunnen, het is een must.
Oud 31 maart 2007, 22:32   #40
Marlboro
Banneling

Standaard

Mss beter eens de vraag stellen;wie is hier de hoofdschuldigen?Juist,steeds opnieuw dezelfde.Men laat maar toe,men laat maar begaan en dan tja,natuurlijk komt er tot en met verzet van jan en alleman want ze zitten hier dan al 7j enz.......rooffllll.

En laat je de ene toe dan moet je ook de andere toelaten.
Mijn mening;ze zijn hier illegaal binnen gekomen en je weet wat dat betekent en ook al zit je hier al 20J lang,dit is nog steeds geen reden om die andere reden van de tafel te vegen.
Van mij moesten ze ook vertrekken;illegaal is illegaal en er is geen oorlog in hun land.Ze moeten hun eigen land mee helpen beter maken enz....En niet vlug naar een ander land gaan omdat het hier beter is en ze dan onplaats van hier hun geld te spenderen hun geld opsturen naar hun ouders en andere in hun eigen land,ts.

Je moet maar eens naar western union bank gaan,mooi om zien.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be