Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 maart 2007, 21:35   #1
Winterhamer
Banneling

Standaard Jij bent blank en daarom niet welkom op onze school

Jij bent blank en daarom niet welkom op onze school

een vriend van me wilde een aantal jaren geleden een studie volgen op de Detailhandel school in Rotterdam (centrum in de stad), die school zat nogal vol met buitenlanders, hij ging er samen met een andere vriend en zijn ouders er heen, bij het gesprek zei de schooldirecteur letterlijk dat hij en de vriend waar hij mee was niet aangenomen kon worden, ze waren immers blank en dat zouden de buitenlanders niet accepteren met conflicten als gevolg hebben...

waar gaan we heen met deze maatschappij ?
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2007, 22:15   #2
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht

een vriend van me wilde een aantal jaren geleden een studie volgen op de Detailhandel school in Rotterdam (centrum in de stad), die school zat nogal vol met buitenlanders, hij ging er samen met een andere vriend en zijn ouders er heen, bij het gesprek zei de schooldirecteur letterlijk dat hij en de vriend waar hij mee was niet aangenomen kon worden, ze waren immers blank en dat zouden de buitenlanders niet accepteren met conflicten als gevolg hebben...

Bullocks. Daar geloof ik nu eens werkelijk geen jota van se. Denk je dat wij hier allemaal van gisteren zijn of zo?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 06:22   #3
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Hij probeert tenminste.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 08:58   #4
Laya
Minister

Standaard

Citaat:

Zelfde reactie hier... geloof ik geen snars van, die 'buitenlanders' zullen ook verschillende achtergronden hebben die kunnen 'botsen', er zijn zelfs vele groepen arabieren die lijnrecht tegenover elkaar staan.

Laatst gewijzigd door Laya : 31 maart 2007 om 08:59.
Laya is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 09:08   #5
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Als ik me even voorstel dat twee neonazi's zich gaan aanbieden op een school met veel buitenlanders, dan kan ik me wel voorstellen dat een directeur dat niet meteen ziet zitten.
Oud 31 maart 2007, 10:21   #6
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bullocks.
Ben je nu bezig over Sandra Raf?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 11:42   #7
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Zeg ge moogt met ons kloten proberen te rammelen, maar dit gaat erover hé.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 17:55   #8
Enter
Parlementslid

Enter's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als het andersom was zou je het toejuichen.
Enter is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 18:32   #9
Winterhamer
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Als ik me even voorstel dat twee neonazi's zich gaan aanbieden op een school met veel buitenlanders, dan kan ik me wel voorstellen dat een directeur dat niet meteen ziet zitten.
Ja, alleen is die voorstelling van jouw een fantasie.
Winterhamer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 18:35   #10
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Bullocks. Daar geloof ik nu eens werkelijk geen jota van se. Denk je dat wij hier allemaal van gisteren zijn of zo?
U zult wel veel ouder zijn dan van gisteren of niet. En waarom zou het niet kunnen, moest hij nu het tegenovergestelde hebben beweerd zou u dat rotsvast hebben geloofd, of niet. Waarom nu niet? Mag ik een hint geven, omdat dit nu eenmaal niet in uw kraam past en u hier geen belediginscampagne kunt mee opstarten met als onderwerp, racisme en discriminatie het is gewoonweg niet bruikbaar voor u. Dus vrij simpel, nu is het voor u nietwaar.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 18:39   #11
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Waar stond twee neo-nazi's?
Stond twee 'blanken'? zijn alle blanken volgens u neo-nazi's? Welke huidskleur hebt u als ik zo vrij mag zijn. Hopelijk een gekleurde want anders valt ge onder de door u aangehaalde groep en ge weet of ge weet het niet dan bent u onverdraagzaam tegenover jezelf.
Oud 31 maart 2007, 18:44   #12
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zeg ge moogt met ons kloten proberen te rammelen, maar dit gaat erover hé.
Voor zulk voorstel moet ge bij de orde van de 'Raf' zijn. Die zullen ermee rammelen en indien ge voldoende interesse hebt zal het misschien nog wat meer zijn.
Oud 31 maart 2007, 18:48   #13
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Klein vraagje,zou er nu in een katholieke school meer dan 10 kinderen in één klas van allochtone afkomst welkom zijn
Gewoon de vraag die ik me stel
Dus waarom de thread starter hier direct veroordelen......
Oud 31 maart 2007, 18:58   #14
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Waar stond twee neo-nazi's?
Stond twee 'blanken'? zijn alle blanken volgens u neo-nazi's? Welke huidskleur hebt u als ik zo vrij mag zijn. Hopelijk een gekleurde want anders valt ge onder de door u aangehaalde groep en ge weet of ge weet het niet dan bent u onverdraagzaam tegenover jezelf.
ahjama 't waren vriendjes van winterhamer of hoe noemt die. als iedereen hier met stereotiepen en fantasietjes mag rondgooien dat het een lieve lust is, mag ik dat ook eh.

het waren twee neonazi's, punt. je kan dat zo uit de context afleiden.
Oud 31 maart 2007, 18:58   #15
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Klein vraagje,zou er nu in een katholieke school meer dan 10 kinderen in één klas van allochtone afkomst welkom zijn
Gewoon de vraag die ik me stel
Dus waarom de thread starter hier direct veroordelen......
waarom niet?
Oud 31 maart 2007, 19:10   #16
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
waarom niet?
In de eerste plaats om de kwaliteit van het onderwijs te garanderen,ik heb juist een nieuw draadje geopend over de vlucht die vele jonge Vlaamse gezinnen nemen uit Antwerpen omdat het onderwijs zo slecht is
Oud 31 maart 2007, 19:13   #17
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de eerste plaats om de kwaliteit van het onderwijs te garanderen,ik heb juist een nieuw draadje geopend over de vlucht die vele jonge Vlaamse gezinnen nemen uit Antwerpen omdat het onderwijs zo slecht is
Misschien kunnen we ze allemaal samen in aparte scholen steken. Dat bevordert de integratie.
Oud 31 maart 2007, 19:16   #18
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Misschien kunnen we ze allemaal samen in aparte scholen steken. Dat bevordert de integratie.
Mss eens wakker worden hé Nynorsk kijk hier eens naar
Oud 31 maart 2007, 19:21   #19
ERLICH
Minister-President

Standaard

Citaat:
ahjama 't waren vriendjes van winterhamer of hoe noemt die. als iedereen hier met stereotiepen en fantasietjes mag rondgooien dat het een lieve lust is, mag ik dat ook eh.

het waren twee neonazi's, punt. je kan dat zo uit de context afleiden.
Fantasietjes? Waarom zou dit nietwaar kunnen zijn en het tegenovergestelde moest dat worden aangehaald wel?

Zal eens een voorbeeldje geven, een nederlandse acteur van joodse afkomst kan niet meer op de naam komen maar indien niet geloofwaardig zult dit nog wel ergens kunnen terugvinden. Wordt volgens zijn verklaring ontvoerd door neo-nazi's dit eind jaren tachtig begin negentig het juiste jaartal ontgaat mij. Het zou hier gaan om belgische neo-nazi's die hem hebben ontvoerd en gefolterd, vernederd en zijn davidster van zijn hals hadden gerukt en wat nog allemaal meer. Stond toen in de kranten, heeft op TV geweest en wat bleek. Juist, allemaal kul en nogeens kul. Alles verzonnen, niets te neo-nazi's, niets gefolterd, niets vernederd en niets davidster van zijn hals gerukt. Wat was zijn reactie na deze leugenachtige vertoning, hij had een dipje gehad. Dus indien men in nederland zo graag in de fabels trapt van een nederlandse/joods acteur en deze voor waarheid neemt zou het mij niet verwonderen dat men voor de lieve vrede en de gemoedsrust van de allochtoonse troetelgemeenschap een paar blanke jongeren discrimineert en het onder de mat zou kunnen vegen.

Trouwens naar het schijnt hier in den belziek geeft de lijn toch ook de voorkeur voor het aanwerven van allochtonen inplaats van autochtonen, heeft zelfs in de krant gestaan. Zelfde voor de aanwerving van ambtenaren. Of vindt u dat onze kranten ook maar zaken verzinnen en alleen correct zijn als ze de jacht openen op rechts/extreem rechts.
Oud 31 maart 2007, 21:51   #20
HAMC

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ERLICH Bekijk bericht
Fantasietjes? Waarom zou dit nietwaar kunnen zijn en het tegenovergestelde moest dat worden aangehaald wel?

Zal eens een voorbeeldje geven, een nederlandse acteur van joodse afkomst kan niet meer op de naam komen maar indien niet geloofwaardig zult dit nog wel ergens kunnen terugvinden. Wordt volgens zijn verklaring ontvoerd door neo-nazi's dit eind jaren tachtig begin negentig het juiste jaartal ontgaat mij. Het zou hier gaan om belgische neo-nazi's die hem hebben ontvoerd en gefolterd, vernederd en zijn davidster van zijn hals hadden gerukt en wat nog allemaal meer. Stond toen in de kranten, heeft op TV geweest en wat bleek. Juist, allemaal kul en nogeens kul. Alles verzonnen, niets te neo-nazi's, niets gefolterd, niets vernederd en niets davidster van zijn hals gerukt. Wat was zijn reactie na deze leugenachtige vertoning, hij had een dipje gehad. Dus indien men in nederland zo graag in de fabels trapt van een nederlandse/joods acteur en deze voor waarheid neemt zou het mij niet verwonderen dat men voor de lieve vrede en de gemoedsrust van de allochtoonse troetelgemeenschap een paar blanke jongeren discrimineert en het onder de mat zou kunnen vegen.

Trouwens naar het schijnt hier in den belziek geeft de lijn toch ook de voorkeur voor het aanwerven van allochtonen inplaats van autochtonen, heeft zelfs in de krant gestaan. Zelfde voor de aanwerving van ambtenaren. Of vindt u dat onze kranten ook maar zaken verzinnen en alleen correct zijn als ze de jacht openen op rechts/extreem rechts.
Jules Deelder?

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:25.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be