Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2007, 20:25   #41
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
aan de Belgen?
nope
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 20:26   #42
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht

Waaarom verhuizen die gezinnen met kinderen dan niet naar de wijken waar er minder vreemdelingen zijn?
het olievlek fenomeen.

Citaat:
Waarom is er dan geen stadsvlucht bij de Vlamingen zonder kinderen?
heb jij enig idee hoe erg het gesteld is met het onderwijs in Antwerpen?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 31 maart 2007 om 20:26.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 20:27   #43
guerin
Minister

Standaard

Citaat:
zeg nonkel jos, ambetant he dat ge uw muffe moppen nog moet uitleggen.
Oh,je hebt mijn ware id ontdekt.
Welke mop?
Oud 31 maart 2007, 20:27   #44
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
het olievlek fenomeen.

heb jij enig idee hoe erg het gesteld is met het onderwijs in Antwerpen?
Goed geprobeerd, maar niet geslaagd. Veel van die gezinnen sturen hun kinderen immers gewoon naar school in de steden.

Laatst gewijzigd door Edina : 31 maart 2007 om 20:28.
Oud 31 maart 2007, 20:28   #45
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Goed geprobeerd, maar niet geslaagd. Veel van die gezinnen sturen hun kinderen wel degelijk naar school in de steden.
bron?

<geeuw>

lamaar zitten meiske
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 20:30   #46
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
bron?

<geeuw>

lamaar zitten meiske
Schrik dat het zou kloppen misschien?
Oud 31 maart 2007, 20:35   #47
Marlboro
Banneling

Standaard

De vlaamse mensen/gezinnen trekken weg uit antwerpen(schaarbeek,borgerhout ect...)omdat het er niet meer leefbaar is,helemaal niet veilig meer is,als je buiten komt je denkt steeds in marokko/turkije te zitten enz.....
Dat heb je ook bij de verkiezingen kunnen zien;in borgerhout gaan we opeens 4,4% achteruit wat niet niets is en wel wat verwacht werd en aan de buitenkanten scoorden we 3-5% extra.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 20:38   #48
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Onzin, enkel de JONGE gezinnen trekken weg uit de steden om de eenvoudige reden dat de steden niet kindvriendelijk zijn. Gebrek aan open ruimte, gevaarlijke verkeerssituaties, geen plaats voor kinderen om te spelen, enz...

Laatst gewijzigd door Edina : 31 maart 2007 om 20:38.
Oud 31 maart 2007, 20:43   #49
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin, enkel de JONGE gezinnen trekken weg uit de steden om de eenvoudige reden dat de steden niet kindvriendelijk zijn. Gebrek aan open ruimte, gevaarlijke verkeerssituaties, geen plaats voor kinderen om te spelen, enz...
Onzin?Jij weet totaal niet waar je het over hebt mens maar dat zijn we ondertussen wel al gewoon.Ik durf tenminste toegeven dat ook jij deels gelijk hebt,ik geef dat toe dat ook daardoor mensen zijn weggegaan maar als jij echt denkt dat de meeste gezinnen daardoor vertrekken,forget it.
Oud 31 maart 2007, 20:44   #50
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Onzin?Jij weet totaal niet waar je het over hebt mens maar dat zijn we ondertussen wel al gewoon.Ik durf tenminste toegeven dat ook jij deels gelijk hebt,ik geef dat toe dat ook daardoor mensen zijn weggegaan maar als jij echt denkt dat de meeste gezinnen daardoor vertrekken,forget it.
Leg dan eens uit waarom enkel die jonge gezinnen wegtrekken uit steden? Of waarom ze niet verhuizen naar wijken met minder vreemdelingen?
Oud 31 maart 2007, 20:45   #51
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Leg dan eens uit waarom enkel die jonge gezinnen wegtrekken uit steden? Of waarom ze niet verhuizen naar wijken met minder vreemdelingen?
Geef jij mij eerst eens bron?
Oud 31 maart 2007, 20:47   #52
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef jij mij eerst eens bron?
Voor wat? Dat enkel jonge gezinnen wegtrekken uit de steden?
Lees de openingspost nog eens ofzo... of kijk hier

Laatst gewijzigd door Edina : 31 maart 2007 om 20:48.
Oud 31 maart 2007, 20:55   #53
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Voor wat? Dat enkel jonge gezinnen wegtrekken uit de steden?
Lees de openingspost nog eens ofzo... of kijk hier
Lees jij maar eens goed;Jonge gezinnen kiezen nog vaker voor de stadsrand of het platteland.

Juist,daar waar er nauwelijks allochtonen/vreemdelingen wonen
Oud 31 maart 2007, 20:57   #54
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees jij maar eens goed;Jonge gezinnen kiezen nog vaker voor de stadsrand of het platteland.
En hoe spreekt dat tegen dat het gebrek aan kindvriendelijkheid van de steden de reden daarvoor is?

Waarom vluchten de andere Vlamingen daar dan niet naartoe? Waarom vluchten de gezinnen dan niet naar de stadswijken waar minder vreemdelingen wonen?
Oud 31 maart 2007, 21:03   #55
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
En hoe spreekt dat tegen dat het gebrek aan kindvriendelijkheid van de steden de reden daarvoor is?

Waarom vluchten de andere Vlamingen daar dan niet naartoe? Waarom vluchten de gezinnen dan niet naar de stadswijken waar minder vreemdelingen wonen?
Vele oudere mensen kunnen zich mee moeite iets permitteren.Als je bij ons een huis wil huren of kopen beste edina dan betaal je je blauw.Die mensen zitten daar vast en hebben geen andere keuze.
Ga je bv naar ronse;daar kan je een slag doen maarja,leuk om er te leven is het niet en dat weet ik van ondertussen al meer dan mensen die er gewoond hebben en eentje woont er nog.
Oud 31 maart 2007, 21:13   #56
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vele oudere mensen kunnen zich mee moeite iets permitteren.Als je bij ons een huis wil huren of kopen beste edina dan betaal je je blauw.Die mensen zitten daar vast en hebben geen andere keuze.
Ga je bv naar ronse;daar kan je een slag doen maarja,leuk om er te leven is het niet en dat weet ik van ondertussen al meer dan mensen die er gewoond hebben en eentje woont er nog.
Alsof enkel of vooral jonge gezinnen vermogend zijn! Je kan dus duidelijk geen zinnige verklaring geven. Toch zielig hoor hoe sommigen letterlijk alles in de schoenen van vreemdelingen willen schuiven!

Oorzaak nummer één is het niet kindvriendelijk zijn van steden. En vooral het verkeer is daar een grote boosdoener. Ik ben opgegroeid in het midden van de stad. En speelde gewoon op straat. Nu moet je bijna gek zijn om je kinderen er nog op straat te laten spelen. De auto heeft de stad ingenomen en jaagt er bewoners weg. Vooral de kwetsbaarste: kinderen.

Laatst gewijzigd door Edina : 31 maart 2007 om 21:18.
Oud 31 maart 2007, 21:20   #57
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Alsof enkel of vooral jonge gezinnen vermogend zijn! Je kan dus duidelijk geen zinnige verklaring geven. Toch zielig hoor hoe sommigen letterlijk aan in de schoenen van vreemdelingen willen schuiven!

Oorzaak nummer één is het niet kindvriendelijk zijn van steden. En vooral het verkeer is daar een grote boosdoener. Ik ben opgegroeid in het midden van de stad. En speelde gewoon op straat. Nu moet je bijna gek zijn om je kinderen nog op straat te laten spelen. De auto heeft de stad ingenomen en jaagt de bewoners weg. Vooral de kwetsbaarste: kinderen.
Toch wel raar dat uw vrienden dat blijkbaar allemaal geen probleem vinden

Als je denkt dat het op het platteland zoals vroeger is ben je ook goed mis.
Vroeger kon ik in mijn gemeente/straat ook nog op straat zelfs tussen door voetballen en rustig met de fiets rijden zonder mij al te veel zorgen te moeten maken,nu is dat ook al enorm veranderd.
Niet kindvriendelijk;tja,op het platteland is daar meer ruimte voor dus daar kan ik wel inkomen dat mensen naar daar vertrekken.
Hetgeen waar ik problemen mee heb is dat jij beetje wil laten uitschijnen dat het alleen om die paar redenen zou zijn wat helemaal niet het geval is.
Toch raar dat op mijn werk er bv nieuwe mensen toekomen die ik helemaal niet ken,we tijdens het eten wat zitten te zeveren en het dan opeens zelfs niet eens door mij over een onderwerp gaat zoals van;waar woon je en dan zegt die persoon z'n verhaal blablabla en tja,het is opvallend dat heel wat mensen zelf uit hun eigen tegen mij dan zeggen dat ze bv uit schaarbeek zijn weggegaan omdat het er 's avonds niet meer veilig is?
Oud 31 maart 2007, 21:25   #58
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch wel raar dat uw vrienden dat blijkbaar allemaal geen probleem vinden
Wie zegt dat zij dat geen probleem vinden?!?

Citaat:
Hetgeen waar ik problemen mee heb is dat jij beetje wil laten uitschijnen dat het alleen om die paar redenen zou zijn wat helemaal niet het geval is.
Ik heb nergens beweerd dat dit de enige reden is, maar wel dat dat de hoofdreden is.

Citaat:
Toch raar dat op mijn werk er bv nieuwe mensen toekomen die ik helemaal niet ken,we tijdens het eten wat zitten te zeveren en het dan opeens zelfs niet eens door mij over een onderwerp gaat zoals van;waar woon je en dan zegt die persoon z'n verhaal blablabla en tja,het is opvallend dat heel wat mensen zelf uit hun eigen tegen mij dan zeggen dat ze bv uit schaarbeek zijn weggegaan omdat het er 's avonds niet meer veilig is?
Nogmaals, dat verklaart niet waarom die gezinnen niet verhuizen naar andere stadswijken.
Oud 31 maart 2007, 21:30   #59
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie zegt dat zij dat geen probleem vinden?!?

Ik heb nergens beweerd dat dit de enige reden is, maar wel dat dat de hoofdreden is.

Nogmaals, dat verklaart niet waarom die gezinnen niet verhuizen naar andere stadswijken.
Neen,voor sommige mensen/gezinnen is dat de hoofdreden,niet voor iederen.Goed geprobeerd maar ik trap er niet in.

Voorbeeldje;van borgerhout naar ekeren kunnen verhuizen?Mijn keuze zou ook vlug gemaakt zijn zenne mocht ik die mogelijkheid hebben(is maar een voorbeeldje).
Oud 31 maart 2007, 21:49   #60
C2C

C2C's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jonge Vlaamse gezinnen trekken weg uit Antwerpen

Wow, da's wel slecht nieuws voor al die sukkelaars die Antwerpen als hoofdstad van de Republiek Vlaanderen zien!

Of gaan ze den boel daar eerst ausradieren en dan Lebensraumgewijs met gezonde Vlaamsche Ansiedlers terug bevolken? Ofwa.
C2C is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be