![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
Bekijk resultaten enquête: Stel dat Vlaanderen onafhankelijk wordt, welke toekomst verkiest u dan? | |||
Ik ben Belgicist, ik verkies dat Vlaanderen alleen verder bestuurt zonder Nederland. |
![]() ![]() ![]() |
3 | 4,41% |
Ik ben Belgicist, ik verkies een fusie van Vlaanderen & Nederland. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 10,29% |
Ik ben geen Belgicist, ik verkies een onafhankelijk Vlaanderen. |
![]() ![]() ![]() |
31 | 45,59% |
Ik ben geen Belgicist, ik verkies een fusie van Vlaanderen & Nederland. |
![]() ![]() ![]() |
27 | 39,71% |
Aantal stemmers: 68. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Burgemeester
|
![]() ik mailde naar een medewerker van taalwetwijzer en die gaf me het adres van de vaste comissie voor taaltoezicht(VCT) zoals hierboven reeds gegeven, voor klachten in brussel hoofdstad kan je ook hier terrecht:
Vice-gouverneur van het administratief arrondissement Brussel-hoofdstad Gasthuisstraat 31 1000 Brussel [dit is de mail met informatie die ik terugkreeg: Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door barteke : 1 april 2007 om 12:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wil jij klacht indienen of zo?
![]() |
![]() |
#83 |
Europees Commissaris
|
![]() Verd*****, nu ben ik "burger" en mag nog altijd ni stemmen...
Reken 1 meer voor "Ik ben Vlaming en houd Vlaanderen wel apart van de Nederlanders. Ik dacht even zo: waarom samenvoegen? Veel teveel problemen... aan welke wetten moeten wij ons houden. Nu we juist alle staatsbladen vanaf de stichting tot nu hebben vanbuiten geleerd, moeten we die superbelangrijke kennis weggooien en de gehele Nederlandse wet gaan leren? Laat maar zitten.... Hoe kleiner het gebied, hoe beter voor de "democratie" want: Als we Vlaanderen als land afschaffen, na de pas verworven onafhankelijkheid, waarom zitten we dan nu nog altijd met gemeentelijke en provinciale verkiezingen? Centraliseer toch alles dan...of toch maar niet zeker...? (hoewel, zou dit niet een mooi discussie thema zijn? ![]()
![]() |
#84 | |
|
![]() Citaat:
Als dit een bindend referendum zou zijn waar er gold 50% + 1 stem zou dit wel spannend worden! ![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() Wanneer sluit het stembureau? ![]()
![]() |
![]() |
#86 |
|
![]() Ja dat is het probleem, trouwens dat je de personen niet kan zien belooft ook niet veel goeds...
![]()
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik wil niet van de ene monarchie in de andere duiken, nog veel minder wil ik meedoen aan de oranjegekte. Ik heb veel contact met Nederlanders, Nederlanders hebben, ondanks het feit dat we "dezelfde" taal spreken toch een andere cultuur. Een Nederlander zal bv: Op een heel andere manier op vakantie gaan dan een vlaming. Niet streven naar een eigen wonig (indien wel, kopen ze het en betalen alleen de intrest, het huis blijft eigendom van de bank). Ook op gebied van lef, komt de Nederlander heel anders uit de hoek, de Nederlander leunt tegen het arrogante aan.
![]() |
![]() |
#88 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Zucht, weer dezelfde stereotypen, wanneer leert men nu eens dat Holland of de Randstad niet hetzelfde is als Nederland? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Vlaanderen hoeft in een confederatie helemaal niet te worden afgeschaft. Sterker nog dan zou het geen confederatie meer zijn naar alle waarschijnlijkheid. De Nederlandse wetgeving hoeft ook helemaal niet van toepassing te zijn als men dat niet wil. Indien gewenst kan mijn op lange termijn streven naar een langzaam op elkaar afstemmen van de wetgeving. Wil men dat niet, dan zou dat nog steeds geen enkel bezwaar zijn voor samenwerking in een confederaal model. Laatst gewijzigd door kaap : 1 april 2007 om 16:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zijn er nog Zuid-Nederlandse Kandidaten?
![]() |
![]() |
#92 | |
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik denk dat als zo een aanhechting er komt, dat dat met veel autonomie voor beide zal zijn, en niet met zo een gefoefel aan de grenzen. De mensen in Maastricht voelen zich toch op de eerste plaats (Klein-)Nederlander en niet Groot-Limburger. ![]() Maar ik vind dat we met mensen zoals Eddy B en baseballpolitieker, die resoluut tegen zulke aanhechting zijn, een ding niet mogen vergeten : het gemeenschappelijk doel. ![]() Vlamingen bekampen mekaar al genoeg.
![]() |
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
![]() Ik stel ook voor om een aanvraag voor indiening van de 51ste staat. Misschien kunnen we ons ook proberen aan sluiten bij de Afrikaanse bond (hoe die ook mag heten) en de Aziatische, misschien een handelsverbond met Iran, Noord-Korea en Cuba sluiten enz... ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nederlands limburg ligt hier 10 km vandaan, wij worden hier overspoeld door Nederlanders die hier hun wetten komen opleggen. Zij genieten in Nederland van een fikse belastingsvermindering omdat ze een eigen huis kopen. Maar eigenlijk kopen ze het niet, ze betalen alleen de intrest, hierdoor hebben ze in Limburg de prijzen van huizen en bouwgronden de lucht ingejaagd. Komt daarbij nog, dat ze hun belastingen in Nederland betalen, waardoor zij de lusten hebben en wij de lasten. Ook in de scholen, waar veel Nederlanders komen, is er veel hommeles, het verschil is echt heel breed. Buiten een gemeenschappelijke taal hebben wij echt heel weinig gemeen. Laatst enkele Nederlanders op onze fuif gehad, hadden ze toch wel zelf hun bier en broodjes bij zeker!
![]() |
![]() |
#98 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Wat is het probleem van Vlaamse Onafhankelijkheid? Geen normaal mens ziet daar toch problemen. Waarom kunnen we niet gewoon enkele verdragen afsluiten die de samenwerking beter maakt? Waarom moet er per se aansluiting zijn? We zijn zowat de rijkste regio van Europa, al heb ik al eens gehoord, van de wereld...maar dat pak ik met een kilootje zout. Ik ken wel een paar landen die RIJKELIJK hun ontwikkeling kunnen opbouwen en feestvieren als ze zouden krijgen wat het Franstalig gedeelte van Vlaanderen alle jaren krijgt...Maar de politiekers daar zien het nu eenmaal anders... Wij (Vlaanderen) nemen de staatsschuld van Belgie TOTAAL over (wil IK gerust overwegen), en dan ONAFHANKELIJK, en GEEN EURO meer naar de zuiderbuur... Maar verdraaid, laat ons met rust en laat ons alleen... ONAFHANKELIJK. = NIEMAND BEMOEIT ZICH MET ONS behalve door verdragen die we zelf wensen te sluiten. Willen de Nederlanders zo graag terug naar de Spaanse overheersing? Gaan we aan Juan Carlos vragen of hij bij ons koninkje wil spelen over de herenigde nederlanden, die dan het oranjehuis effe buitensmijten (of gaat zij vazalletje spelen bij JC?)Hoever in de geschiedenis wil je teruggaan? Het hoofdpunt NU in de HEDENDAAGSE POLITIEK/GESCHIEDENIS, dat Vlaanderen zucht naar ONafhankelijkheid. En ja, wat zien we? Het is nog niet zover, of er zitten weeral kapers op de kust... Om wanhopig van te worden...
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 1 april 2007 om 16:41. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nu spreek je jezelf toch tegen??? Of begrijp ik het verkeerd???
![]() |
#100 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Maar inderdaad, ik kom (on)regelmatig in Zeeuws Vlaanderen, en daar hoor ik toch dikwijls dat ze zich meer verbonden voelen met de Vlamingen, dan met de rest van Nederland. Zelfs nu met die "klotetunnel"(sic), zoeken ze hun vertier eerder en liever hier, dan noordelijker. Ze spreken en denken daar ook vlaamser. En kijken er inderdaad naar uit om zich bij ons te kunnen aansluiten. ALS we onafhankelijk zouden zijn. Ik ben niet direct voorstander van zulk een motie. Maar als daar goede redenen zouden voor bestaan, zijn we wel verplicht de verzuchtingen van dat volk onder de loep te nemen... BTW, had je echt niet kunnen knippen in je citaat ![]()
![]() |