Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Moet dit gezin terugkeren?
Ja 18 45,00%
Nee 22 55,00%
Geen mening 0 0%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 31 maart 2007, 23:24   #41
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Die 'illegalen' zijn vaak mensen die een verblijfskaart aangevraagd hebben maar jaren moeten wachten op een antwoord. Bij deze mensen is het antwoord dus blijkbaar 'njet'. Schandalig dat ze daar zolang hebben moeten op wachten.
inderdaad.Zo een aanvraag zou in twee weken tijd hoogstens een antwoord moeten krijgen.En als het "nee" is, moeten die mensen tot op het vliegplein vergezeld worden.Of beter, tot aan de grenzen van de Europese Unie.Eén van hun keuze...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 23:29   #42
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door uwagan Bekijk bericht
Wil men voorkomen dat België over een paar decennia niet een meerderheid van moslims krijgt dan zou men gecontroleerde immigratie uit dit soort landen juist moeten bevorderen. Mensen die na 7 jaar in staat zijn om succesvol te studeren aan een universiteit moeten eruit terwijl 3de generatie allochtonen nog niet in staat zijn fatsoenlijk nederlands te spreken om een diploma BSO te behalen. Compleet van de pot gerukt.
daar zit wel wat in...
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 23:31   #43
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Download dit filmpje eens :

http://media.vrtnieuws.net/beeldhoek...-132011-HB.wmv

Artikel:
http://www2.vrtnieuws.net/cm/vrtnieu..._Kazachs_gezin#

Gooi die kinderen tussen een hoop West-Vlaamse kinderen, ik zou ze er niet kunnen uitpikken.

Het is waar dat het opvallend stil is over de ouders, waarschijnlijk is die hun taalkennis minder.

Maar die kinderen zou je toch als "nieuwe Vlamingen" kunnen omschrijven. Wat voor signaal geeft dit?
Dat is juist.
Maar dat is nu eenmaal geen criterium om een verblijfsvergunning te geven.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 23:34   #44
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Laya Bekijk bericht
Die 'illegalen' zijn vaak mensen die een verblijfskaart aangevraagd hebben maar jaren moeten wachten op een antwoord. Bij deze mensen is het antwoord dus blijkbaar 'njet'. Schandalig dat ze daar zolang hebben moeten op wachten.
En nog vaker geen gevolg gegeven hebben aan het bevel het land te verlaten.
Oud 31 maart 2007, 23:44   #45
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Een mens is een mens, evenveel als u. Of hebben ze ander bloed door hun aders stromen ? Gecontroleerde immigratie moet kunnen.
Uiteraard.
We hebben dringend mensen nodig om de leegstaande sociale woningen te bevolken.

Laatst gewijzigd door Bobke : 31 maart 2007 om 23:44.
Oud 31 maart 2007, 23:50   #46
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die mensen gaan hier straks werken en die 600 000 belgische luierikken mee onderhouden.
Is er één reden waarom zij hier straks die 600 000 Belgische luieriken niet zouden vervoegen ?
Oud 31 maart 2007, 23:51   #47
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik heb neen geantwoord de reden daartoe is de familie is hier al zo lang en dan die kinderen. Men moet maar een betere migratenwet invoeren. Men is hier ook nog altijd met mensen bezig hé.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 maart 2007, 23:56   #48
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Ik heb neen geantwoord de reden daartoe is de familie is hier al zo lang en dan die kinderen. Men moet maar een betere migratenwet invoeren. Men is hier ook nog altijd met mensen bezig hé.
Voor mij zijn ze veel Vlaamser dan het soort mensen dat in onze Rand komt wonen.

Laatst gewijzigd door evilbu : 1 april 2007 om 00:16.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2007, 00:00   #49
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Voor mij zijn veel Vlaamser dan het soort mensen dat in onze Rand komt wonen.
Ja ze doen de moeite om Nederlands te leren dat die franstalige daar maar een voorbeeld aan nemen.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2007, 21:11   #50
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piet Hein Bekijk bericht
Ja ze doen de moeite om Nederlands te leren dat die franstalige daar maar een voorbeeld aan nemen.
Jaja maar daar gaat het niet om.Ze zijn hier illegaal gekomen en dat alleen al hoort en mag niet.Je moet achteraf dan ook niet komen klagen en zagen dat je terug naar je land moet.Je moet potverdorie mee helpen je eigen land beter te maken en/of op te bouwen.
Ze zijn in de fout,ze weten het,punt.

Dat ze hier al zolang zitten is niet mijn fout,bij mij zo dat allang zijn opgelost.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2007, 21:13   #51
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Jaja maar daar gaat het niet om.Ze zijn hier illegaal gekomen en dat alleen al hoort en mag niet.Je moet achteraf dan ook niet komen klagen en zagen dat je terug naar je land moet.Je moet potverdorie mee helpen je eigen land beter te maken en/of op te bouwen.
Ze zijn in de fout,ze weten het,punt.

Dat ze hier al zolang zitten is niet mijn fout,bij mij zo dat allang zijn opgelost.
Ik wil er toch nog even op wijzen dat zij bijna zeker Russische Kazachen zijn die "hun land" ontvlucht zijn voor etnische spanningen. Komaan, je bent toch een Vlaming, je snapt toch zelf dat dat land niet homogeen is.
Oud 1 april 2007, 21:30   #52
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik wil er toch nog even op wijzen dat zij bijna zeker Russische Kazachen zijn die "hun land" ontvlucht zijn voor etnische spanningen. Komaan, je bent toch een Vlaming, je snapt toch zelf dat dat land niet homogeen is.
Jij snapt het niet,ik zal dan maar een ander puntje aanhalen zodat het duidelijk word.
Zelfs al komen mensen naar hier omwille van oorlog in hun land;dan nog zouden deze terug naar land van herkomst moeten terug gestuurd worden,punt.We zullen hen hier zo goed mogelijk opvangen,dat moet en is niet meer dan normaal vind ik maar ze kunnen en mogen hier niet defenitief blijven,er zou teveel misbruik van gemaakt worden en dat hebben we in de periode 2000 meer dan genoeg kunnen zien.

En illegaal is en blijft illegaal,ze hebben geen papieren bij zich?Leg mij dat eens uit?Komaan zeg,papieren heb je altijd en als je deze dan toch niet hebt dan kan dat als enige goeie reden zijn dat er zeer zware oorlog is en je huis gebombardeerd is en je daardoor alles kwijt bent.Dit is naar mijn weten in dit gezin helemaal het geval niet.

En je vergeet nog iets;ik ken slovaken;die mensen zitten hier zelfs al iets langer,zij hadden papieren bij zich;die gasten zijn perfect ingeburgerd en beginnen zelfs een beetje sympathie te krijgen voor het vlaams belang.
Deze leven ook nog steeds in onzekerheid na al die jaren terwijl zij wel papieren hebben en hier legaal zijn.

Dus men wil dan deze mss terug sturen maar illegalen mogen dan wel blijven?Waar ben je in godsnaam mee bezig?
En als je er eentje toelaat moet je ze allemaal toelaten.

Ik ben dat laksgedoe beu.

Als ik dat meiske zie,je zou er idd compassie mee krijgen en deels terecht;het vreemdelingen en integratie beleid suckt hier langs alle kanten en alleen een partij als het vb kan daar eindelijk eens grote kuis in houden en eens duidelijke wetten opstellen.
Oud 2 april 2007, 09:28   #53
lantjes
Eur. Commissievoorzitter

lantjes's schermafbeelding

Standaard

Er heeft blijkbaar nog niemand kunnen antwoorden van welke bron van inkomsten die mensen hier al meerdere jaren illegaal kunnen leven, iets huren, kinderen laten studeren...
Aangezien de ouders al jaren weten dat ze niet kunnen blijven kunnen die zonder problemen terug naar afzender. Wat de kinderen betreft, zoek ze in kringen van "de verdedigers van de open-deur-cultuur" een gastgezin dat ze wil onderhouden, tot ze afgestudeerd weer het land kunnen verlaten.
lantjes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 10:02   #54
ingenious

Standaard

de rechter heeft groot gelijk. de uitwijzing is gewoonweg schandalig. dewael maakt een humaan asielbeleid gewoon onmogelijk.
Citaat:
Anna, Tatiana en hun moeder, Ludmila wonen reeds zeven jaar in Zonnebeke. Deze mensen van Kazakstan hebben reeds een groot deel van hun leven hier gewoond, geleefd en zijn ondertussen een deel van onze maatschappij. Onze regering stuurt hen onverbiddelijk terug naar hun land van oorsprong, omdat ze uitgeprocedeerd zijn.
Dat zij in die zeven jaar hier een leven opgebouwd hebben, een grote vriendenkring hebben, perfect Nederlands kennen, halfweg een opleiding zitten en volledig geïntegreerd zijn, speelt daarbij geen rol. Ze worden behandeld als nummers, uitgeprocedeerd en hup, het land uit.
Deze ingreep mag dan wel wettig zijn, menselijk is ze in elk geval niet. Stel je voor dat je zeven jaar lang wat opgebouwd hebt, dat van de ene dag op de andere verloren gaat: vrienden, studies (3de jaar achitectuur aan het Sint-Lucas te Gent en 2de jaar gen- en celbiotechnologie aan het KATHO te Roeselare), je lief verliezen, je vertrouwde omgeving, je huis en tuin verliezen, Je huisdieren,…
Daarom vragen wij deze online petitie in te vullen.
de petitie kan je tekenen op: http://www.thevlo.com/divert/

de lijst van lotgenoten is erg lang: http://www.laatonzevriendenblijven.be/

als ze nu worden teruggestuurd kunnen ze hun opleiding niet afmaken en is alles verloren moeite. zowel de meisjes als de overheid heeft dan voor niets geld en moeite geïnvesteerd. van brain waste gesproken zeg.

al vind ik niet dat goede schoolresultaten op zich een criterium mogen zijn. ik zie niet in waarom iemand met leerproblemen wel zou moeten worden teruggestuurd, terwijl een uitblinker wel zou mogen blijven. midden in een opleiding zitten zou echter altijd een reden moeten zijn om minstens tijdelijk een verblijfsvergunning te krijgen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.

Laatst gewijzigd door ingenious : 2 april 2007 om 10:03.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 10:03   #55
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
de rechter heeft groot gelijk. de uitwijzing is gewoonweg schandalig. dewael maakt een humaan asielbeleid gewoon onmogelijk.
Maar allé, weet jij wel wat je zegt? Die mensen hebben binnen het jaar het bevel gekregen het land te verlaten. Deze mensen hebben daar aan verzaakt en getracht zolang mogelijk te blijven om toch maar kans te hebben op een belgisch paspoort.
Moeten wij dit gaan belonen? Nee, dit moeten wij bestraffen!
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 10:06   #56
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
al vind ik niet dat goede schoolresultaten op zich een criterium mogen zijn. ik zie niet in waarom iemand met leerproblemen wel zou moeten worden teruggestuurd, terwijl een uitblinker wel zou mogen blijven. midden in een opleiding zitten zou echter altijd een reden moeten zijn om minstens tijdelijk een verblijfsvergunning te krijgen.
In dat geval moet de universiteitsstudente zelf een asielaanvraag indienen.

Dit heeft ze tot hiertoe niet gedaan.

Verder hebben deze mensen gewoon de wet overtreden, en ik ga volledig met Dewael akkoord dat het overtreden van de wet niet mag leiden tot extra toegevingen.

Als ik mijn belastingen niet betaal en ik bouw met al dat uitgespaarde geld een bloeiende zaak op, vind je dan dat ik die zaak mag behouden omdat ik drie nieuwe vlamingen tewerk stel?

Indien uw antwoord volmondig JA is, dan denk ik dat er velen eens aan zullen beginnen!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 10:07   #57
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jurgen79 Bekijk bericht
Maar allé, weet jij wel wat je zegt? Die mensen hebben binnen het jaar het bevel gekregen het land te verlaten. Deze mensen hebben daar aan verzaakt en getracht zolang mogelijk te blijven om toch maar kans te hebben op een belgisch paspoort.
Moeten wij dit gaan belonen? Nee, dit moeten wij bestraffen!
als dit al een bewuste strategie was van het gezin, dan nog moeten de kinderen daar niet voor geslachtofferd worden. zij zijn hier opgegroeid en zitten midden in een opleiding die ze niet zouden kunnen afmaken.

bovendien is de reden dat ze zo lang zijn kunnen blijven het feit dat ze nog steeds in procedure waren. het is pas recent dat hun regularisatieaanvraag is afgewezen. wat eigenlijk onbegrijpelijk is.

Citaat:
Oud 2 april 2007, 10:11   #58
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

de petitie kan je tekenen op: http://www.thevlo.com/divert/

de lijst van lotgenoten is erg lang: http://www.laatonzevriendenblijven.be/

als ze nu worden teruggestuurd kunnen ze hun opleiding niet afmaken en is alles verloren moeite. zowel de meisjes als de overheid heeft dan voor niets geld en moeite geïnvesteerd. van brain waste gesproken zeg.

Alsje er eentje toelaat dan moet je ze allemaal toelaten + ik slovaken ken die wel legaal zijn en na meer dan 7j nog steeds geen zekerheid hebben om hier te mogen blijven?
Illegaal is en blijft illegaal,punt.Ze hebben naar mijn weten het bevel gekregen dat ze zovele jaren geleden moesten vertrekken,ze hebben dat vertikt zoals velen,sorry,maar dan moet je er dan maar ook de gevolgen van dragen ook al kan je nederlands ect......
Het is natuurlijk ook de fout van de staat;het vreemdelingen en integratiebeleid en dergelijke trekt op geen zak en dan krijg je natuurlijk zo'n problemen.
Oud 2 april 2007, 10:12   #59
ingenious

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
In dat geval moet de universiteitsstudente zelf een asielaanvraag indienen.

Dit heeft ze tot hiertoe niet gedaan.

Verder hebben deze mensen gewoon de wet overtreden, en ik ga volledig met Dewael akkoord dat het overtreden van de wet niet mag leiden tot extra toegevingen.

Als ik mijn belastingen niet betaal en ik bouw met al dat uitgespaarde geld een bloeiende zaak op, vind je dan dat ik die zaak mag behouden omdat ik drie nieuwe vlamingen tewerk stel?

Indien uw antwoord volmondig JA is, dan denk ik dat er velen eens aan zullen beginnen!
de studentes maken nog steeds deel uit van een gezin en ik kan me best indenken dat ze liever samen blijven. verder zie ik niet in waarom zij wel asiel zou krijgen maar haar familie niet. trouwens, je wil in belgië echt niet studeren zonder steun van je familie. ons studiefinancieringssysteem is compleet ouderafhankelijk en je moet erg veel moed hebben om het als student op je eentje te rooien.

en zoals gewoonlijk komt je weer af met scheve vergelijkingen die amper een antwoord waard zijn. de wet moet gerespecteerd worden, maar de wet moet ook menselijk zijn. er is niets onmenselijk aan geen belastingen te betalen.

Citaat:
Oud 2 april 2007, 10:12   #60
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
als dit al een bewuste strategie was van het gezin, dan nog moeten de kinderen daar niet voor geslachtofferd worden. zij zijn hier opgegroeid en zitten midden in een opleiding die ze niet zouden kunnen afmaken.

bovendien is de reden dat ze zo lang zijn kunnen blijven het feit dat ze nog steeds in procedure waren. het is pas recent dat hun regularisatieaanvraag is afgewezen. wat eigenlijk onbegrijpelijk is.
De ouders zijn verantwoordelijk,punt.Zij moeten dat maar uitleggen tegen hun kinderen dat het hun fout is dat ze niet kunnen blijven,zo simpel is dat en het is ook zo.
En wat wil je dan;de ouders terug sturen en de kinderen hier laten blijven?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be