Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 23 maart 2007, 19:43   #281
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Dames en heren, het is weer tijd voor een actuele tussenstand:

Toegezegd om te komen op 28 april in Baarle (16: 10 zuidnederlanders, 6 noordnederlanders):
1Handclapping (Z)
Baarle (Z)
Tantist (Z)
Dimitri (N)
Bovenbuur (N)
Robert T (Z)
Hertog van Gelre (N)
Steven nr. 1 (Z)
djimi (Z)
Dr. Strangelove (Z)
Derk de Tweede (met elfjarige dochter) (N)(N)
Lombas (Z)
Jantje (met veertienjarige zoon) (Z)(Z)
Weezer (N)

Hoogstwaarschijnlijk (toezegging onder voorbehoud)(1: 1 zuidnederlander):
BigF (Z)

Misschien (denkt er nog over):
Tjeerd (N) - Wil, moet ver reizen vanuit Friesland, checkt mogelijkheden.
Breda (N)
Kaal (Z) - Is benaderd maar heeft nog niet geantwoord.
Evilbu (Z)
Zeno (Z)
Gregske (Z/N?)
Stand.nl-forumdeelnemers (Z)(N)
Cunning Linquist (N) - Is benaderd maar heeft nog niet geantwoord.
Heftruck (Z)

Afgezegd:
Kim (Z)
Brandaan (Z)
Burry (Z) Kan niet maar wil wel op de hoogte blijven.
Stef Leeuwenhart (Z) - Kan niet maar wil wel bij het initiatief worden betrokken.

Baarle (Hertog en Nassau), exacte plaats nog niet bekend. Gregske kwam met deze voorstellen:
De Lindeboom (t.o. het voormalige station in de Stationsstraat)
Den Engel (op de Singel)
Landgoed Schaluinen (op de provinciale weg richting Turnhout, 500 meter buiten de bebouwde kom)
Deze zijn allen gelegen in Baarle-Nassau, maar toch nabij Baarle-Hertog.
(baarle is er ook al aardige tegengekomen op internet en Jantje schijnt er ook wat te kennen.)

Tijdstip:
Nog niet exact bepaald. Hangt van de agenda af. Formele gedeelte tussen 13.00 uur en 18.00 uur 's middags. Als mensen vooraf bijeen willen komen laat dat dan even weten. Na afloop kan er met de overblijvers getafeld worden. Laat ook dat even weten.

Agenda (voorstel):
1. Kennismaking. Iedereen stelt zichzelf kort voor;
2. Verkiezen van voorzitter en notulist van de dag;
3. Inleiding: De Verenigde Nederlanden vanuit belgisch cq vlaams perspectief - (Wie voelt zich geroepen?);
4. Inleiding: De Verenigde Nederlanden vanuit nederlands perspectief - (Wie voelt zich geroepen?);
5. Bepaling (eind)doel en eventuele tussendoelen;
6. Brussel als hoogste prioriteit op korte termijn;
7. Inventarisatie problemen of obstakels op weg naar (eind)doel;
8. Bepaling gemeenschappelijke strategie.

Achtergrondinformatie (met dank aan lombas)Ik kan iedere geïnteresseerde aanraden een informatiepakket te bestellen over de Benelux. Ik heb het mijne net aangekregen, en het had volgende inhoud:
  • Kwartaalblad (2006:4, 2007:1)
  • Almanak 2005: "Grensoverschrijdende samenwerking"
  • Pamflet
  • Informatiebundel: "Wat is de Benelux?"
Bestellen kun je hier, gewilde samenstelling en taal naar believen in te vullen.
Misschien een goede voorbereiding voor wie op 28 april naar Baarle afzakt voor de bijeenkomst.

Bovenstaande middagindeling en agenda is een voorstel. Voel je vrij om erop te schieten.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2007, 14:30   #282
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Ik vroeg me al af waar het was. Bedankt!
Eigenlijk heb ik nog een bedenking.

Zoals ik reeds zei, vind ik het prima wat jij voorstelt op twee dingen na :

1. het feit dat Vlaanderen ook echt binnen het koninkrijk moet (liever niet als het kan, wel als het moet )

maar ook :

2. het feit dat de band tussen Vlaanderen en Nederland van dezelfde aard is als die Vlaanderen en Brussel. Op dit moment vertegenwoordigt de Vlaamse Gemeenschap ook die Vlamingen in het Brussels Gewest. Velen vinden dat belangrijk om controle te hebben over de instellingen in Brussel, om zo meer mensen naar Vlaanderen te "lokken", vooral de allochtonen die Frans maar als tweede taal hanteren.
Je kan natuurlijk zeggen : wees al blij dat Brussel nog wil meestappen, maar er zijn er hier zoals Pelgrim en Jaani Dushman die Brussel als integraal onderdeel van Vlaanderen zien, en die gewoon niet te vinden zullen zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen, als dat zou betekenen dat de band met Brussel juist nog zwakker ipv sterker zou worden.
Oud 27 maart 2007, 14:30   #283
Heftruck

Standaard

Ik ga niet mee.
Heftruck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 15:32   #284
Dimitri

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Eigenlijk heb ik nog een bedenking.

Zoals ik reeds zei, vind ik het prima wat jij voorstelt op twee dingen na :

1. het feit dat Vlaanderen ook echt binnen het koninkrijk moet (liever niet als het kan, wel als het moet )
Je kunt niet één staatsverband vormen met zowel een monarchie als een republiek. Monarchie en republiek zijn immers staatsvormen, dus die slaan op de inrichting van het staatsniveau en niet op de inrichting van het deelstaatniveau. De staatsvorm is dus iets dat Nederland, Vlaanderen, Brussel, Curaçao, Aruba en Sint Maarten* met elkaar zullen delen en je moet er dan ook gezamenlijk over beslissen welke staatsvorm het wordt.

* Ik ga hier uit van de bestaande of verwachte eenheden. Als het aan mij ligt zou bijv. Sint Maarten beter geen land worden omdat het daar m.i. te klein voor is en voor veel Vlamingen zou Brussel misschien beter onder Vlaanderen vallen. Maar goed, je moet altijd uitgaan van de bestaande situatie en die is dat Brussel een apart gewest is en Sint Maarten naar verwachting een apart land wordt.

Citaat:
maar ook :

2. het feit dat de band tussen Vlaanderen en Nederland van dezelfde aard is als die Vlaanderen en Brussel. Op dit moment vertegenwoordigt de Vlaamse Gemeenschap ook die Vlamingen in het Brussels Gewest. Velen vinden dat belangrijk om controle te hebben over de instellingen in Brussel, om zo meer mensen naar Vlaanderen te "lokken", vooral de allochtonen die Frans maar als tweede taal hanteren.
Je kan natuurlijk zeggen : wees al blij dat Brussel nog wil meestappen, maar er zijn er hier zoals Pelgrim en Jaani Dushman die Brussel als integraal onderdeel van Vlaanderen zien, en die gewoon niet te vinden zullen zijn voor een onafhankelijk Vlaanderen, als dat zou betekenen dat de band met Brussel juist nog zwakker ipv sterker zou worden.
Zie onder het sterretje hierboven. Je kunt niet bij voorbaat al je eigen wensen voor werkelijkheid nemen. Daarbij denk ik dat Brussel sowieso alleen aansluit bij de Nederlanden als het een eigen land wordt.

Laatst gewijzigd door Dimitri : 27 maart 2007 om 15:32.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 maart 2007, 15:49   #285
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Ik ga niet mee.
Is genoteerd. Jammer.
Oud 28 maart 2007, 00:19   #286
Hertog van Gelre

Standaard

Toegezegd om te komen op 28 april in Baarle (16: 10 zuidnederlanders, 6 noordnederlanders):
1Handclapping (Z)
Baarle (Z)
Tantist (Z)
Dimitri (N)
Bovenbuur (N)
Robert T (Z)
Hertog van Gelre (N)
Steven nr. 1 (Z)
djimi (Z)
Dr. Strangelove (Z)
Lombas (Z)
Weezer (N)

Hoogstwaarschijnlijk (toezegging onder voorbehoud)(1: 1 zuidnederlander):
BigF (Z)

Breda (N)
Evilbu (Z)
Zeno (Z)
Gregske (Z/N?)

Afgezegd:
Kim (Z)
Brandaan (Z)
Heftruck (Z)
Stef Leeuwenhart (Z) - Kan niet maar wil wel bij het initiatief worden betrokken.

Baarle (Hertog en Nassau), exacte plaats nog niet bekend. Gregske kwam met deze voorstellen:
Den Engel (op de Singel)
Landgoed Schaluinen (op de provinciale weg richting Turnhout, 500 meter buiten de bebouwde kom)
(baarle is er ook al aardige tegengekomen op internet en Jantje schijnt er ook wat te kennen.)

Tijdstip:
Nog niet exact bepaald. Hangt van de agenda af. Formele gedeelte tussen 13.00 uur en 18.00 uur 's middags. Als mensen vooraf bijeen willen komen laat dat dan even weten. Na afloop kan er met de overblijvers getafeld worden. Laat ook dat even weten.

Agenda (voorstel):
3. Inleiding: De Verenigde Nederlanden vanuit belgisch cq vlaams perspectief - (Wie voelt zich geroepen?);
4. Inleiding: De Verenigde Nederlanden vanuit nederlands perspectief - (Wie voelt zich geroepen?);

Achtergrondinformatie (met dank aan lombas)Ik kan iedere geïnteresseerde aanraden een informatiepakket te bestellen over de Benelux. Ik heb het mijne net aangekregen, en het had volgende inhoud:
  • Pamflet
Bestellen kun je hier, gewilde samenstelling en taal naar believen in te vullen.
Misschien een goede voorbereiding voor wie op 28 april naar Baarle afzakt voor de bijeenkomst.

Bovenstaande middagindeling en agenda is een voorstel. Voel je vrij om erop te schieten.
Oud 28 maart 2007, 12:31   #287
evilbu

Standaard

[quote=Dimitri;2561494]Je kunt niet één staatsverband vormen met zowel een monarchie als een republiek. Monarchie en republiek zijn immers staatsvormen, dus die slaan op de inrichting van het staatsniveau en niet op de inrichting van het deelstaatniveau. De staatsvorm is dus iets dat Nederland, Vlaanderen, Brussel, Curaçao, Aruba en Sint Maarten* met elkaar zullen delen en je moet er dan ook gezamenlijk over beslissen welke staatsvorm het wordt.

* Ik ga hier uit van de bestaande of verwachte eenheden. Als het aan mij ligt zou bijv. Sint Maarten beter geen land worden omdat het daar m.i. te klein voor is en voor veel Vlamingen zou Brussel misschien beter onder Vlaanderen vallen. Maar goed, je moet altijd uitgaan van de bestaande situatie en die is dat Brussel een apart gewest is en Sint Maarten naar verwachting een apart land wordt.

Citaat:
Zie onder het sterretje hierboven. Je kunt niet bij voorbaat al je eigen wensen voor werkelijkheid nemen. Daarbij denk ik dat Brussel sowieso alleen aansluit bij de Nederlanden als het een eigen land wordt.
Ja maar sommigen zullen nog liever bij de huidige situatie blijven dan naar die gaan.
De meningen over de toekomst van Vlaanderen zijn hopeloos verdeeld, je weet wat ik vaak zeg : mekaar bekampen is het handelsmerk van de Vlamingen.

Maar los daarvan, denk jij niet dat dat heel slecht zou zijn voor het al zo fragiele Nederlandstalige karakter van Brussel. Als de Brusselaars de volledige controle krijgen over de stad, zal er geen controle meer zijn op de tweetalige ambtenarij, de ziekenhuizen. Ik denk dat het in geen tijd een uitsluitend Franstalige stad zou kunnen worden (die zich dan uitzaait over een flinke brok Vlaanderen).
Oud 28 maart 2007, 18:40   #288
Dimitri

Standaard

Citaat:
Maar los daarvan, denk jij niet dat dat heel slecht zou zijn voor het al zo fragiele Nederlandstalige karakter van Brussel. Als de Brusselaars de volledige controle krijgen over de stad, zal er geen controle meer zijn op de tweetalige ambtenarij, de ziekenhuizen. Ik denk dat het in geen tijd een uitsluitend Franstalige stad zou kunnen worden (die zich dan uitzaait over een flinke brok Vlaanderen).
Ik denk niet dat dat zal gebeuren. Als Brussel een land binnen de Nederlanden wordt, zal het Nederlands juist belangrijker worden. Dat is dan de enige officiële taal op staatsniveau en in mijn voorstel moet het ook in alle landen een officiële taal zijn, naast eventuele andere talen. Daarnaast zou het logisch zijn om het huidige vetorecht van beide taalgroepen inzake gewestelijke taalaangelegenheden in de nieuwe situatie te behouden, dan inzake constitutionele aangelegenheden (elk land krijgt een eigen grondwet en die kan dan in Brussel alleen gewijzigd worden met steun van een meerderheid van zowel Nederlands- als Franstaligen). De volledige tweetaligheid van alle openbare diensten zou in die grondwet moeten staan, zodat de Rijksregering kan ingrijpen als dit niet het geval is (handhaving van behoorlijk bestuur is een koninkrijksaangelegenheid, in de jaren negentig werd het eiland Sint Maarten nog onder curatele gesteld wegens wanbestuur). Ook zou je kunnen overwegen om bijvoorbeeld alle scholen volledig tweetalig te maken, om te voorkomen dat er nog eentalig Franse kinderen opgroeien en dat er een probleem blijft bij de aanwerving van Franstalige ambtenaren, rechters etc. met voldoende kennis van het Nederlands.
Dimitri is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 maart 2007, 19:19   #289
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk bericht
Ik denk niet dat dat zal gebeuren. Als Brussel een land binnen de Nederlanden wordt, zal het Nederlands juist belangrijker worden. Dat is dan de enige officiële taal op staatsniveau en in mijn voorstel moet het ook in alle landen een officiële taal zijn, naast eventuele andere talen. Daarnaast zou het logisch zijn om het huidige vetorecht van beide taalgroepen inzake gewestelijke taalaangelegenheden in de nieuwe situatie te behouden, dan inzake constitutionele aangelegenheden (elk land krijgt een eigen grondwet en die kan dan in Brussel alleen gewijzigd worden met steun van een meerderheid van zowel Nederlands- als Franstaligen).
De vraag is natuurlijk of ze daarmee gaan instemmen.

Denk jij dat op lange termijn dit een merkbare vernederlandsing van Brussel kan inhouden?
Want als we nu puur naar de cijfers kan kijken :
in 2004 stemden voor de verkiezingen in het Brussels Gewest slechts 62516 mensen voor Vlaamse partijen, dat is slechts 13.2% van de geldige stemmen.
Het is goed mogelijk dat er zelfs meer Franstaligen in Vlaams-Brabant wonen dan dat.

En indien ja...de Franstaligen zouden niet graag een minderheid worden in wat zij nu "hun stad" noemen.

Citaat:
De volledige tweetaligheid van alle openbare diensten zou in die grondwet moeten staan, zodat de Rijksregering kan ingrijpen als dit niet het geval is (handhaving van behoorlijk bestuur is een koninkrijksaangelegenheid, in de jaren negentig werd het eiland Sint Maarten nog onder curatele gesteld wegens wanbestuur).
http://brussel.vlaanderen.be/pageview.aspx?id=110

[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=2]
Citaat:
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=2]Moet een Brusselse spoeddienst me in het Nederlands kunnen aanspreken?[/SIZE][/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=2]De taalwet Bestuurszaken is van toepassing in de Brusselse openbare ziekenhuizen maar niet in de privéziekenhuizen. In een privéziekenhuis moet men u niet noodzakelijk in het Nederlands helpen, in een openbaar ziekenhuis wel.[/SIZE][/FONT]
[FONT=Tahoma, Arial, Helvetica, sans-serif][SIZE=2]Er bestaat één uitzondering op die regel. De spoeddiensten, ook die van de privéziekenhuizen, zijn altijd onderworpen aan de taalwetgeving en moeten dus een tweetalige dienstverlening garanderen. Op elke Brusselse spoeddienst moet men u in het Nederlands kunnen helpen.[/SIZE][/FONT]
En toch :

http://www.haviko.org/films-video/taal_ziekenhuizen.wmv

En zelfs :
http://vl.altermedia.info/anti-vlaam...ilbe_3430.html

Citaat:
Pas na 40 minuten daagde de MUG van het Erasmusziekenhuis op. De drie leden van het urgentieteam spraken enkel Frans en stelden zich bijzonder in de hoogte op. In het Frans joegen ze op een weinig hoffelijke manier iedereen buiten. Op dat moment leefde mijn moeder nog. Toen de artsen even later de kerk buitenkwamen, kregen we pas echt een klap in ons gezicht. Elle est morte. C’était parce qu’elle est néerlandophone qu’on l’ a laissé crepée”, zo klonk het botweg. We wisten niet wat we hoorden. Toen we achteraf terug binnen gingen, lag mijn moeder daar weinig respectvol halfnaakt in de kerk.”
Wil jij nu zeggen dat bij zulke omstandigheden Vlaanderen en zelfs Nederland (!) zouden mogen ingrijpen.

Misschien zou het geen slecht idee zijn om weer van Brussel de hoofdstad te maken de helft van de tijd, net zoals in 1815-1830. Als dat de tweetaligheid bevordert, mag zelfs Beatrix haar intrek nemen in het Paleis (de koninklijke familie is allang naar Congo geshot) waar het oorspronkelijk ook voor diende toen het gebouwd werd.
Misschien word ik nog voorstander van de monarchie dan.

[/SIZE][/FONT]

Citaat:
Ook zou je kunnen overwegen om bijvoorbeeld alle scholen volledig tweetalig te maken, om te voorkomen dat er nog eentalig Franse kinderen opgroeien en dat er een probleem blijft bij de aanwerving van Franstalige ambtenaren, rechters etc. met voldoende kennis van het Nederlands.
Hmm, dat zal onmiddellijk afgeschoten worden door de Vlaamse politici hoor, dat tweetalig onderwijs. Ze zouden er eerder een middel in zien om de geleidelijke overgang te realiseren naar eentalig.
Oud 28 maart 2007, 19:33   #290
Hertog van Gelre

Standaard

Dimitri heeft een punt hier.
Voor wat betreft de ziekenhuizen. Nu is het al zo dat nederlandse zorgverzekeraars garanderen dat je in het nederlands wordt geholpen, óók in België. Dat kunnen ze doen omdat ze contracten met de instellingen hebben afgesloten waarin ze dit eisen. Wat denk je hoe dat gaat werken met brusselse ziekenhuizen als vlaamse of nederlandse zorgverzekeraars gaan eisen dat er nederlandstalige zorg aanwezig is?
Oud 29 maart 2007, 07:40   #291
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik denk dat ik mag concluderen dat (incidentele) demonstraties worden toegestaan maar dat structurele nederlandstalige of vlaamse manifestaties zwaar worden tegengewerkt.
Je hebt het begrepen.
Oud 1 april 2007, 17:02   #292
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

als 28 april nog steeds de juiste datum is moet ik passen
Oud 2 april 2007, 00:16   #293
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
als 28 april nog steeds de juiste datum is moet ik passen
Allé mooi geprobeerd, maar tis nie gelukt!

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 11:35   #294
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baseballpolitieker Bekijk bericht
Allé mooi geprobeerd, maar tis nie gelukt!
Volgens mij vergis jij je een maand, BBP.
Oud 2 april 2007, 11:43   #295
baseballpolitieker

baseballpolitieker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar baseballpolitieker
Standaard

Citaat:
Volgens mij vergis jij je een maand, BBP.
Leg eens uit... Ik heb mijn bericht vandaag geschreven, en mijn quote gisteren op 1 april...Waar zit de maand verkeerd?
Te veel gezopen gisteren en nog nie bij je positieven...

Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk!
De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen
of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen
baseballpolitieker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 16:40   #296
BigF
Secretaris-Generaal VN

BigF's schermafbeelding

Standaard

ik kan niet meer volgen maar voor alle duidelijkheid;

op 28 april kan ik niet komen.

en dat was geen aprilgrap
Oud 2 april 2007, 18:51   #297
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
ik kan niet meer volgen maar voor alle duidelijkheid;

op 28 april kan ik niet komen.

en dat was geen aprilgrap
BBP zit te stoken. Jammer, ik haal je van de lijst.
Oud 2 april 2007, 18:54   #298
evilbu

Standaard

Citaat:
BBP zit te stoken. Jammer, ik haal je van de lijst.
Je bedoelt dat je BBP van de amnestielijst haalt, zodat hij helaas zijn verdiende loon zal krijgen als de orde hier weer hersteld is in deze "opstandige provincie".
Oud 2 april 2007, 23:07   #299
Hertog van Gelre

Standaard

1Handclapping (Z)
Baarle (Z)
Tantist (Z)
Dimitri (N)
Bovenbuur (N)
Robert T (Z)
Hertog van Gelre (N)
Steven nr. 1 (Z)
djimi (Z)
Dr. Strangelove (Z)
Lombas (Z)
Weezer (N)

Breda (N)
Evilbu (Z)
Zeno (Z)
Gregske (Z/N?)

Afgezegd:
Kim (Z)
Brandaan (Z)
Heftruck (Z)
Big F (Z)

Den Engel (op de Singel)

Tijdstip:

Agenda (voorstel):

• Pamflet

Oud 2 april 2007, 23:09   #300
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Je bedoelt dat je BBP van de amnestielijst haalt, zodat hij helaas zijn verdiende loon zal krijgen als de orde hier weer hersteld is in deze "opstandige provincie".
Neen. Hij komt nu op de 'subsidielijst'' om onze eigen oppositie te organiseren. In een Verenigd Nederland zal er geen behoefte meer zijn aan kritiek omdat alles zo goed draait maar een democratie komt daar natuurlijk niet mee weg.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:04.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be