Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 april 2007, 23:34   #21
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht

ik wou juist Maingain een dommerik en frans taalimperialist noemen, maar gij kunt er ook aan tippen ze man
Wel ik heb hem blijkbaar het zwijgen opgelegd met een lastige vraag (voorlopig!). Eigenlijk toch echt grof? Dat "ze" geïnstalleerd hebben..... welke partij was het die het eerst eentaligheid vroeg van een regio?
Oud 1 april 2007, 23:36   #22
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Zelfs binnen zijn (extreem-rechtse) partij wordt hij aanzien als een extremist. Sommige FDF'ers hebben liever dat Maingain niet in hun dorp komt, want hij zou met zijn racistische speeches teveel twijfelende kiezers kunnen afschrikken.
Wat zegt hij dan zo al in die speeches die kiezers zouden kunnen afschrikken als ik dat vragen kan?
Oud 1 april 2007, 23:37   #23
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Wel ik heb hem blijkbaar het zwijgen opgelegd met een lastige vraag (voorlopig!). Eigenlijk toch echt grof? Dat "ze" geïnstalleerd hebben..... welke partij was het die het eerst eentaligheid vroeg van een regio?

Ge moogt Hans1 geen moeilikje vragen stellen. Dan vliegt hij weg.
Nu is hij weeral voor een tijdje verwenen...
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2007, 23:43   #24
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Flaminganten zijn aanhangers van een apartheidsregime dat ze in België hebben geïnstalleerd. Ik kan in die zin Maingain alleen maar gelijk geven, ook al geeft Maingain zelf niet het goede voorbeeld door niet voor tweetaligheid te kiezen.
idioot Ik ben tegen dat apartheidsregime geweest maar wat deed uw lieve koning leopold II ook alweer in congo. Zeker een daad van humanitaire redenen.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2007, 23:48   #25
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat zegt hij dan zo al in die speeches die kiezers zouden kunnen afschrikken als ik dat vragen kan?
Ik was er toen niet persoonlijk aanwezig.

Maar ik heb wel een tijdje gelezen dat sommige UF-politici (en het UF kan toch wel beschouwd worden als een FDF+) Maigain liever niet over de vloer zien komen. De Franstaligen in de Rand proberen zich t.o.v. de rest van Europa te tonen als de arme verstotelingen, de weerloze slachtoffers van de Vlaamse extremisten. En dat komt natuurlijk niet erg geloofwaardig over als je daar gelijktijdig een politicus aan het woord laat die "die totalen Krieg" verklaart aan de Nederlandstaligen in Brussel en de Vlaamse Rand.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 april 2007, 23:51   #26
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik was er toen niet persoonlijk aanwezig.

Maar ik heb wel een tijdje gelezen dat sommige UF-politici (en het UF kan toch wel beschouwd worden als een FDF+) Maigain liever niet over de vloer zien komen. De Franstaligen in de Rand proberen zich t.o.v. de rest van Europa te tonen als de arme verstotelingen, de weerloze slachtoffers van de Vlaamse extremisten. En dat komt natuurlijk niet erg geloofwaardig over als je daar gelijktijdig een politicus aan het woord laat die "die totalen Krieg" verklaart aan de Nederlandstaligen in Brussel en de Vlaamse Rand.
Wat bedoel je met "den totalen Krieg" ("Krieg" is mannelijk )? De anschluss bij Brussel gewoon? Want dat is toch iets waar elke FDF er en UF er openlijk voor uitkomt?(het "doel" toch eigenlijk?)
Wat zegt Maingain dat die UFers dan niet durven zeggen?
Oud 2 april 2007, 03:01   #27
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Ik ben deze middag nog in de Rand geweest (mijn moeder woont daar en ikzelf heb er 20 jaar gewoond maar elders moeten gaan wonen wegens te duur).
In sommige wijken staat de ene villa naast de andere te koop...correctie: "te koop/�* vendre". Dat zijn voornamelijk Vlamingen die er gebouwd hebben in de 60er jaren en die nu naar een luxeappartement willen verhuizen.
Stel aan die mensen de volgende vraag: "Een jong Vlaams koppel wil je huis kopen maar kan 30.000 euro minder ophoesten dan een Franstalige die ook geïnteresseerd is. Aan wie gaat u verkopen?" Als u me 1 (één) verkoper kan vinden die toch aan de Vlamingen verkoopt, ga ik te voet naar Compostella!
Hou toch 's op met die beweringen dat de Franstaligen de Rand komen bezetten, alsof het gewapende horden rovers en belagers zijn. De Franstaligen kopen de Rand, omdat bij de Vlamingen de hebzucht regeert, en "eigen volk eerst" alleen in het stemhokje wordt gehuldigd.
Oud 2 april 2007, 04:50   #28
Ciccio
Partijlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Daphne Bekijk bericht
Ik ben deze middag nog in de Rand geweest (mijn moeder woont daar en ikzelf heb er 20 jaar gewoond maar elders moeten gaan wonen wegens te duur).
In sommige wijken staat de ene villa naast de andere te koop...correctie: "te koop/�* vendre". Dat zijn voornamelijk Vlamingen die er gebouwd hebben in de 60er jaren en die nu naar een luxeappartement willen verhuizen.
Stel aan die mensen de volgende vraag: "Een jong Vlaams koppel wil je huis kopen maar kan 30.000 euro minder ophoesten dan een Franstalige die ook geïnteresseerd is. Aan wie gaat u verkopen?" Als u me 1 (één) verkoper kan vinden die toch aan de Vlamingen verkoopt, ga ik te voet naar Compostella!
Hou toch 's op met die beweringen dat de Franstaligen de Rand komen bezetten, alsof het gewapende horden rovers en belagers zijn. De Franstaligen kopen de Rand, omdat bij de Vlamingen de hebzucht regeert, en "eigen volk eerst" alleen in het stemhokje wordt gehuldigd.
Mooi gezegd!
Ciccio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 05:18   #29
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Blijft het feit dat het omgekeerde gebeurt in Waals-Brabant, waar de gronden een stuk goedkoper zijn dan in Vlaanderen en de Rand in het bijzonder. Hier is al jaren een massale inwijking van Vlamingen aan de gang, maar zoals bekend passen die zich aan, vragen géén faciliteiten en eisen evenmin dat de taal- en gewestgrenzen gewijzigd worden.
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 10:43   #30
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Blijft het feit dat het omgekeerde gebeurt in Waals-Brabant, waar de gronden een stuk goedkoper zijn dan in Vlaanderen en de Rand in het bijzonder. Hier is al jaren een massale inwijking van Vlamingen aan de gang, maar zoals bekend passen die zich aan, vragen géén faciliteiten en eisen evenmin dat de taal- en gewestgrenzen gewijzigd worden.
Ik zag net dat stukje uit die reportage weer met De Wever, met een man in Wallonië die zei dat ze hem vroeger allemaal dingen hebben verteld (je moet dit eise, je moet voor dat opkomen) en dat hij vond : wij gaan dat niet doen, we maken geen problemen en passen ons aan. Als BDW vroeg wat hij vond van die landgenoten die het omgekeerde niet doen in Vlaanderen... zei hij dat hij daar liever niets over zei.

Eigenlijk erg he, die Vlamingen zeggen geen kwaad woord over Wallonië. Kaal (zelf een Franstalige!) heeft dat hier op dit forum ook al aangeklaagd....

Wat betreft dat eigen volk eerst, waarom roepen groepen zoals de VVB en dergelijke eigenlijk niet op tot een boycot van winkels in de Rand zoals Carrefour die geen Nederlandskundig personeel inzetten. Dat is een schaamteloos gebrek aan respect en mooi meewerken aan de verfransing. Als ze ineens in heel Vlaanderen een boycot meemaken...
Oud 2 april 2007, 10:46   #31
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan Meuleman Bekijk bericht
Of wat een domme vent toch allemaal uitkraamt.
Zo is dat
Oud 2 april 2007, 12:59   #32
Daphne
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
U heeft gelijk.
Oud 2 april 2007, 13:07   #33
evilbu

Standaard

Citaat:
U heeft gelijk.
Daphne, jij hebt zelf in de Rand gewoond. Wat is jouw eigen mening (als ik dat vragen mag ) Vind je de situatie zelf erg?
Oud 2 april 2007, 13:18   #34
evilbu

Standaard

Citaat:
Zwartengeel, er is wel een verschil : er is bij mijn weten geen enkele Waalse gemeenten waar de Vlamingen ondertussen een overtuigende sterke meerderheid bereikt hebben.
Oud 2 april 2007, 13:25   #35
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zwartengeel, er is wel een verschil : er is bij mijn weten geen enkele Waalse gemeenten waar de Vlamingen ondertussen een overtuigende sterke meerderheid bereikt hebben.
Klein tegenvraagje: wat is er met de honderdduizenden Vlamingen gebeurd die in de loop der tijd naar Wallonië afgezakt zijn?

Snap je?
Oud 2 april 2007, 13:28   #36
Ambiorix

Standaard

Citaat:
yep!
een Vlaamse EN sociale huisvesting is dus op zijn plaats!
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 13:30   #37
evilbu

Standaard

Citaat:
Klein tegenvraagje: wat is er met de honderdduizenden Vlamingen gebeurd die in de loop der tijd naar Wallonië afgezakt zijn?

Snap je?
Sommigen hebben faciliteiten gekregen.

Maar ernstig : de situatie zoals ze op dit moment is, is ideaal: organiseer in elke Belgische gemeente een referendum en Vlaanderen zal enkel grond verliezen en niks winnen.
Oud 2 april 2007, 13:36   #38
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Sommigen hebben faciliteiten gekregen.
Voor jou wegen die paar duizend man in Komen, Moeskroen, Edingen en Vloesberg, waar de faciliteiten toch zo goed als dode letter zijn, dus op tegen de rest van de talloze Vlaamse inwijkelingen in de Borinage of het Luikse? Indien de Vlamingen toen wél faciliteiten gekregen hadden en even koppig geweest waren als de Franstaligen in de Rand, waren er nu misschien wél Waalse gemeenten (en tot diep in Wallonië zelfs!) met een Vlaamse meerderheid.
Oud 2 april 2007, 13:50   #39
evilbu

Standaard

Citaat:
Voor jou wegen die paar duizend man in Komen, Moeskroen, Edingen en Vloesberg, waar de faciliteiten toch zo goed als dode letter zijn, dus op tegen de rest van de talloze Vlaamse inwijkelingen in de Borinage of het Luikse? Indien de Vlamingen toen wél faciliteiten gekregen hadden en even koppig geweest waren als de Franstaligen in de Rand, waren er nu misschien wél Waalse gemeenten (en tot diep in Wallonië zelfs!) met een Vlaamse meerderheid.
Wel in dat zeer interessante debat in Ter Zake over Rode (waar ook twee "Franstaligen" aanwezig waren : Laporte en Van Eycken) dat ik helaas niet kan downloaden, zei van Rompuy dat : eentaligheid in Wallonië, daarmee is het begonnen! Laporte zei dan : ja, dat was een beetje fout.

Hoe is dat eigenlijk gegaan , die "eentaligheid" van Wallonië? Heeft men een talentelling gedaan? Of heeft men gewoon "Wallonië" eentalig gemaakt, zonder boe of ba (maar alweer : "wat" is Wallonië, wat zijn de grenzen??)
Oud 2 april 2007, 13:57   #40
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wel in dat zeer interessante debat in Ter Zake over Rode (waar ook twee "Franstaligen" aanwezig waren : Laporte en Van Eycken) dat ik helaas niet kan downloaden, zei van Rompuy dat : eentaligheid in Wallonië, daarmee is het begonnen! Laporte zei dan : ja, dat was een beetje fout.

Hoe is dat eigenlijk gegaan , die "eentaligheid" van Wallonië? Heeft men een talentelling gedaan? Of heeft men gewoon "Wallonië" eentalig gemaakt, zonder boe of ba (maar alweer : "wat" is Wallonië, wat zijn de grenzen??)
Wallonië is administratief gezien altijd ééntalig Frans gebied geweest, net zoals heel België dat vanaf 1830 officieel was. Het is juist in Vlaanderen dat de situatie geleidelijk omgekeerd is (eerst naar officieel tweetalig in 1932, wat door Wallonië voor het eigen grondgebied overigens afgewezen werd, en tenslotte naar eentalig Nederlands in 1962).
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be