![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Van iemand die drie jaar later dan mij geboren is en dus ook geen legerdienst heeft moeten doen. Niet vrijwillig gaan doen dan?
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door Jazeker : 3 april 2007 om 00:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind persoonlijk dat de legerdienst niet had afgeschaft moeten worden maar dat de formule wel anders kon. maar ik vraag nu aan jurgen79 of hij die legerdienst zoals die toen was graag had gedaan?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() Waarom treden zij, die lastig gevallen worden, niet in actie, zoals bvb het trein- en buspersoneel regelmatig doen...
Het verkeer bvb volledig plat leggen door kruispunten te bezetten... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zo een leger zou men moeten invoeren... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Undefeated Army Bietan Jarrai Laatst gewijzigd door Dronkoers : 3 april 2007 om 19:08. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() wel, minder bendes buitenlanders met een groot bakkes en losse handjes (om te stelen, te slagen en aan vrouwenkonten te rommelen), die de straten onveilig maken.Vandaag worden de jongetjes gestraft als ze vechten.Ze maken er janetten van.t'Zou omgekeerd moeten zijn...Zo een toestanden...Iets op tegen? Zoja, wat? En waarom?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Had ik echt graag willen meemaken...waarschijnlijk dat mijn scouts achtergrond daarmee te maken heeft en mijn fascinatie voor wapens ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
We are so fucked! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Turken die terug keren moeten ook hun legerdienst daar doen hé.
Of betalen! Belgen verplicht naar Turks leger Dubbele nationaliteit stelt problemen ,,Er bestaat een kans dat ik bij aankomst in een Turkse luchthaven de boeien om krijg'', zegt schepen Selahattin Kocak van Beringen. ,,Ik heb jaren geleden uitstel gevraagd voor mijn legerdienst en ik weet niet of dat nog geldig is.'' Jaarlijks trekken zo'n duizend jongeren verplicht naar Turkije om er hun 21 dagen te doen, zelfs al hebben ze een Belgische identiteitskaart. Ik word volgend jaar 38'', verduidelijkt Kocak. ,,Op die leeftijd moeten alle Turken in het buitenland, ook deze die ergens anders geboren zijn, hun dienstplicht in Turkije vervuld hebben. Ze kunnen aan de dienstplicht ontsnappen door voor hun 38ste tussen 8 en 9.000 euro te storten op de rekening van de Turkse staat. Wie niet betaalt, is volgens de Turkse wet een deserteur. Als hij dan naar Turkije komt, vliegt hij achter de tralies en moet hij toch nog binnen . Een normale dienstplicht in Turkije duurt vijftien maanden. Voor zogenaamde deserteurs is dat achttien maanden.'' Kocak is geboren in België, is er opgegroeid en bekleedt er nu twee politieke mandaten: tweede schepen voor de SP.A in Beringen en provincieraadslid. ,,De meeste Turken schrijven hun kinderen bij de geboorte niet enkel in bij de gemeente in België maar ook in het Turkse consulaat. Daardoor krijgen ze de dubbele nationaliteit. Als ze meerderjarig worden, moeten ze hun dienstplicht doen. Ongeveer alle jonge Belgische Turken weigeren dat. Ze voelen zich Belg en hier is geen dienstplicht. Maar om er onderuit te komen moet je geld hebben. Er zijn honderden jongeren die dat geld niet hebben en die daarom op termijn deserteur zullen worden.'' Niet naar begrafenis Wie betaalt moet nog wel voor 21 dagen naar Burdur, een stad ten zuiden van Ankara om er een korte legerdienst te volbrengen. ,,Vroeger, toen de mijnen nog werkten, beschouwden veel Turken dat als een mooie uitstap. Ze kregen er zelfs vakantie voor van de mijn. Nu moeten de jongeren knokken om aan een baan te geraken en is een verplicht verblijf in Turkije voor veel werkgevers een moeilijk te nemen hindernis. De jongeren raken daardoor moeilijk aan werk.'' In het Turkse café Roma in Brussel is de legerdienst voor zowat elke klant een gesel. Een man, 55 jaar, kreeg er vorige week een factuur van 7.668 euro in de bus, nodig om zich alsnog in regel te stellen. Een andere man kon niet naar de begrafenis van zijn moeder omdat hij niet betaald had. ,,Het wordt tijd dat de Belgen serieuze afspraken maken met de Turkse regering'', klinkt het. ,,Het volstaat dat België verklaart dat zijn onderdanen niet meer in een vreemd leger mogen dienen, of dat het systeem van de dubbele nationaliteit wordt afgeschaft. Turkije strijkt jaarlijks via de afkoopregeling ettelijke miljarden euro's op. Helaas kunnen we onze Turkse nationaliteit met geen middelen kwijt geraken. Alleen de Belgische regering kan ons helpen.''
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 3 april 2007 om 22:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat gij hier zegt is inderdaad wel waar, die gedwongen verdraagzaamheid die ze ons opleggen maakt alleen maar mensen nog gefrustreerder. Volgens mij is het niet van kunnen of willen, maar van niet mogen en/of schrik van de -eventuele- gerechterlijke gevolgen. Ge moogt ze niet aanraken want dan ben je langs de beide kanten ( die bende en de politie) een racist en kan je dat zuur opbreken. Watjes... niks verkeerd mee met een paar goed gemikte muilperen op een zakkenroller zijn smoel.
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Om simpel te antwoorden op de openingsvraag: het is niet interessant genoeg. Blijkbaar moet een misdrijf spectaculair genoeg en vooral racistisch genoeg zijn om in het kraam van de verkiezingen te passen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Europees Commissaris
|
![]() Leuk,de draad begint zijn eigen leven te leiden
![]()
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() moest men u nu zwaar toegetakeld hebben, de helft van uw gebeente in stukken en brokken geslagen met ijzeren staven, uw tanden uitgesjot en uw neus in een uitééngespatte rotte tomaat veranderd , dan was daar veel meer over gesproken geweest denk ik
![]() Maar ja, juist een paar snotapen die wat smoelen komen trekken terwijl dat gij voor het rood licht naar uw kakmuziek ligt te luisteren, daar ben je snel over uitgepraat, nee? ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
In België is het inderdaad van niet mogen.Zich niet mogen verdedigen.En d�*t is abnormaal.Dat moet veranderen.Van op school moet de kinderen bijgebracht worden dat het goed en normaal is zich te verdedigen als men aangevallen word.Nu leert men hen in feite net het tegenovergestelde.D�*t is schandalig.De kleine jongetjes worden door de overheid mentaal gekastreerd.En dan verschiet men er van dat het later janetten worden... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
In oktober 2006 is men broer nog overvallen geweest in een straat achter de grote markt, dit in de vooravond. Hij zette het op een loopje en vluchtte "De Proosdij" binnen met zijn 2 belagers achter hem, waarvan 1 gewapend was met een soort hamertje. Men broer dacht toen hij het restaurant binnen rende van "oef" maar nee hoor, in die zaak was geen kat te zien, zelfs het personeel bleek het niet nodig te vinden om eens een kijkje te komen nemen. Enkel een hond was aan het blaffen maar ze zullen het niet geloofd hebben dat er klanten zouden zijn zeker? Alleszins is het daar dat men broer beroofd werd, maar gelukkig fysiek met de schrik vanaf gekomen. Aangegeven bij de politie, hij zou bezoek krijgen van slachtofferhulp maar nooit heeft slachtofferhulp hem gecontacteerd. Ik ben ook geabonneerd op de dagelijkse "nieuwsbrief" van Politie DSZ en zelfs daar is er nooit iets vermeld geweest over de overval. Die nieuwsbrief staat bol van "verdachte gedragingen" of "verdacht voertuig", al moet ik zeggen dat de nieuwsbrief zelf verdacht ééntonig en onvolledig is. Het zou een beeld moeten geven van wat er zich allemaal afspeelt op crimineel vlak in regio Diest maar het mist als je het mij vraagt totaal zijn doel. |
|
![]() |
![]() |