Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 april 2007, 10:36   #101
Edina
Perm. Vertegenwoordiger VN

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marlboro Bekijk bericht
Omdat er veel autochtonen zijn die naar de rand verhuizen,daarom,dat is geweten en dan zie je het verschil ook tijdens de verkiezingen.
Maar dat is een andere problematiek, Marlboro. Dat heeft met stadsvlucht niets te maken!

Citaat:
En nogmaals;die oude mensen hebben het geld niet om te verhuizen,daar hebben ze trouwens al een reportage van getoond.
Ook dat is best grappig aangezien nog één van de vaak genoemde redenen de hoge prijzen van woningen in de stad blijken te zijn. Of dacht je nu echt dat het goedkoper wonen is in de stad?
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 10:40   #102
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Maar dat is een andere problematiek, Marlboro. Dat heeft met stadsvlucht niets te maken!

Ook dat is best grappig aangezien nog één van de vaak genoemde redenen de hoge prijzen van woningen in de stad blijken te zijn. Of dacht je nu echt dat het goedkoper wonen is in de stad?
in de stad wonen is exact half zo duur als in de groene (eigenlijk blanke ) noordrand hoor Edina
ps ik spreek voor Antwerpen, de rest ken ik de prijzen niet echt, maar in voor Antwerpen is vastgoed een hobby van me.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 10:41   #103
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:

Je hebt die grote appartementsblokken,daar hebben ze al al autochtone oude mensen weeste vragen of ze er willen blijven wonen en of ze dus niet willen verhuizen;je hebt er uiteraard bij die zeggen;we wonen hier heel ons leven al,zijn rasechte antwerpenaren maar dan heb je er bij die het helemaal niet leefbaar vinden door de hoge concnetratie aan allochtonen en ze zelf zeggen;hier kunnen we het nog betalen,iets anders niet,met het geld(pensioen)die we maar krijgen is het onmogelijk voor ons om iets te gaan kopen op bv het platteland.En terecht.Bij ons moet je miljaarde dzju veel betalen zenne voor een huis te kopen of te huren,ikzelf kan het niet eens betalen.
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 10:45   #104
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
in de stad wonen is exact half zo duur als in de groene (eigenlijk blanke ) noordrand hoor Edina
ps ik spreek voor Antwerpen, de rest ken ik de prijzen niet echt, maar in voor Antwerpen is vastgoed een hobby van me.
Er zijn meer alternatieven dan de noordrand hé
Geloof wat je wil hoor, maar dat zijn steeds terugkerende redenen in studies...
Oud 2 april 2007, 10:47   #105
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Er zijn meer alternatieven dan de noordrand hé
Geloof wat je wil hoor, maar dat zijn steeds terugkerende redenen in studies...

ok, maar dan moet je wel naar limburg of westerlo trekken of zoiets ... of Wallonië natuurlijk !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 10:47   #106
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je hebt die grote appartementsblokken,daar hebben ze al al autochtone oude mensen weeste vragen of ze er willen blijven wonen en of ze dus niet willen verhuizen;je hebt er uiteraard bij die zeggen;we wonen hier heel ons leven al,zijn rasechte antwerpenaren maar dan heb je er bij die het helemaal niet leefbaar vinden door de hoge concnetratie aan allochtonen en ze zelf zeggen;hier kunnen we het nog betalen,iets anders niet,met het geld(pensioen)die we maar krijgen is het onmogelijk voor ons om iets te gaan kopen op bv het platteland.En terecht.Bij ons moet je miljaarde dzju veel betalen zenne voor een huis te kopen of te huren,ikzelf kan het niet eens betalen.
Natuurlijk is dat een reële problematiek. Maar je moet het globaal bekijken. Niet alle ouderen zijn onvermogend! En er zijn even goed jonge gezinnen met een klein inkomen. Globaal genomen blijken echter enkel nog de jonge gezinnen de stad te ontvluchten (en dat is trouwens ook altijd de groep geweest die dat het meeste deed).
Oud 2 april 2007, 10:48   #107
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ok, maar dan moet je wel naar limburg of westerlo trekken of zoiets ... of Wallonië natuurlijk !
Zo ver moet je zelfs niet gaan.
Oud 2 april 2007, 13:16   #108
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Sjoeke, zoals ik al zei, voor ALLE problemen zijn er oplossingen !
Ik ben ook niet rijk, maar ben er wel geraakt. Waarom zou jij het niet kunnen dan ? Voor jou is hier werk genoeg te vinden, geloof me nou maar.
Das waar Duupje,maar het is toch ver gekomen dat wij door SPA uit onze stad gejaagd worden hé
Ergens woon ik erg graag in Antwerpen,enkel niet als Moslim stad dat is alles.
Oud 2 april 2007, 14:55   #109
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ergens woon ik erg graag in Antwerpen,enkel niet als Moslim stad dat is alles.
Ge kunt iets gaan zoeken in de zeer buitenrand en nog steeds naar de koekestad trekken om eens een DAGJE uit te gaan hé. ('s avonds moet je je wel aan bepaalde buurten houden, maar kom, "�* la guerre comme �* la guerre" zei een Parijse Algerijnse vriendin van me ooit!

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 15:04   #110
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ge kunt iets gaan zoeken in de zeer buitenrand en nog steeds naar de koekestad trekken om eens een DAGJE uit te gaan hé. ('s avonds moet je je wel aan bepaalde buurten houden, maar kom, "�* la guerre comme �* la guerre" zei een Parijse Algerijnse vriendin van me ooit!
Om oude herinneringen op te halen van hoe de stad was voor de tijd van P.Janssens,enkel moet je dit smorgens doen dan slapen alle moslims nog hé,tegen de middag moet je terug vertrekken,want dan worden onze Moslimvrienden wakker......
Oud 2 april 2007, 16:15   #111
Marlboro
Banneling

Standaard

Ik zou ook nooit met kinderen in een buurt blijven wonen als borgerrokko en dergelijke.
Oud 2 april 2007, 16:19   #112
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zou ook nooit met kinderen in een buurt blijven wonen als borgerrokko en dergelijke.
o gij stoute racist! ge moet uw kinderen de mogelijkheid tot de verrijking toch toestaan?

Het lager onderwijs tweemaal doorlopen tot ze voldoende arabisch kennen enzo?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 april 2007, 16:29   #113
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
o gij stoute racist! ge moet uw kinderen de mogelijkheid tot de verrijking toch toestaan?

Het lager onderwijs tweemaal doorlopen tot ze voldoende arabisch kennen enzo?
Kinderen opvoeden in zo'n wijk is een regelrechte ramp en gevaar.
Als ik zie tijdje geleden in een reportage daar in scholen in antwerpen waar zeer veel allochtonen zitten,onvoorstelbaar.

Allochtonen die beroeps doen die meer dan 7 buizen hadden mochten zelfs nog een herexamen afleggen?Ik heb ook eens teveel buizen gehad en ik had er 3 en mocht meteen blijven zitten,ts.

Dan hebben ze er ook die 3-4 grote buizen hadden allemaal doorgelaten,kwestie om der vanaf te zijn omdat het toch geen zin heeft.

Het waren ook steeds dezelfde die ieder dag te laat kwamen op school en blijkbaar deed men daar maar bitter weinig aan want anders gebeuren zo'n zaken geen 3-4de keer en meer.

Het onderwijs is hier in mijn ogen en naar mijn weten meer dan oke maarja,velen willen zelf niet maarja,dan zijn ze ouder geworden en moeten ze werk gaan zoeken en dat vormt dan een probleem want hun nederlandse kennis is al geen vetten,hun opleiding in zoverre dat je het bij hen al een opleiding kan nemen hebben ze ook niets aan dusja,wie wil er voor zo'n sukkelaars betalen?

Ik was zelf ook een zeer slechte student,mijn cijfers trokken op niets en school intresseerde mij geen rotten bal,pf.
Maar ik werkte graag al is graag natuurlijk een groot woord.
Ik deed dat liever dan studeren en ik wilde ook werken en tja,ik heb ook werk naar mij zin uiteindelijk gevonden.
Oud 3 april 2007, 10:09   #114
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
onthou 1 ding goed.
zo lang ge arm zijt zult ge er nooit bijhoren, bij het 'eigen volk'.
En zolang de sossen het voor het zeggen hebben, worden we armer en armer.
Oud 3 april 2007, 11:20   #115
BitterSweet
Minister-President

BitterSweet's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gebrek aan open ruimte en groen, het verkeer en lawaai zijn nu eenmaal de meest aangehaalde redenen van mensen die de stad verlaten. Ik heb nergens beweerd dat dit de enige oorzaken zijn, maar wel dat het de hoofdoorzaken zijn. En ik snap niet waarom dat niet mag gezegd worden. Stadsvlucht is geen nieuw verschijnsel hoor!!!

Maar dat mag best gezegd worden Edina,en dat zal een deel zijn van de oorzaak van de stadsvlucht.
Maar terwijl rechts ons voorhoud dat een vreemdelingenprobleem is en daar hun verkiezingspropaganda op afstemt zijn er langs links de ontkenningen en het stilzwijgen,ik zie naar de feiten en kom dan tot de vaststelling dat rechts mss de problemen uitvergroot terwijl links ze toedekt,zo komen we natuurlijk niet verder.
De rotte appels moeten eruit Edina en als iedereen ongeacht zijn geloof of cultuur zich aan die regels houd dan stopt automatisch het gevoel van onbehagen.
Zie je Edina wij leven naast elkaar en niet met elkaar,de contacten zijn pover omdat wij en zij voorlopig een gegeven is dat ingegeven wordt door cultuur en godsdienst,en zolang dat duurt zal er niks veranderen.
Neem daar bovenop de misdaad(feiten) en we weten de oorzaak,als men nu nog eens begreep dat dit een gegeven is dat niet uitgebuit moet worden,maar wel aangepakt.
Oud 3 april 2007, 13:21   #116
Lodi
Provinciaal Gedeputeerde

Lodi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koewachtenaar Bekijk bericht
Het lijkt er inderdaad op dat ze bij die enquetes de VB'ers er gewoon uitfilteren.
Wat had je gedacht ? Ze vragen het steeds aan meelopers, zo bekomt men de cijfers die men wil horen. Indien er zoiets aan VB-ers zou worden gevraagd zou het resultaat iets gans anders zijn, vrees ik.
Oud 3 april 2007, 14:30   #117
Confucius
Gouverneur

Standaard

Toen ik afstudeerde in Antwerpen en een baan vond bij een grote rederij kochten mijn vrouw en ik een huisje in de Erwtenstraat in Borgerhout. We kregen het goedkoop want er was voordien een brand geweest. Na drie jaar was het huisje wat opgeknapt en we hadden een dochtertje dat in de wieg lag in de voorkamer die aan de straat grensde. Op een dag reed een stationwagen de stoep op. Twee nieuwe vlamingen forceerden het schuifraam en één drong binnen en begon onze schaarse bezittingen aan te geven aan de man die buiten stond: TV, een box van de geluidsinstallatie enz. De buurman had het gezien en belde de politie, waarna ze de wijk namen. Mijn vrouw die in verwachting was van onze tweede was hysterisch. Er lagen glasscherven in de wieg, maar de kleine was ongedeerd. Het is lang geleden, maar voor ons was de maat vol: dit was geen buurt om kinderen te laten opgroeien. We hebben ons huis in Borgerhout verkocht en hebben Antwerpen verlaten. Zouden er nog jonge Antwerpse gezinnen zijn die omwille van de onveiligheid 't Stad de rug toekeren ? Ik vraag het mij af.

Laatst gewijzigd door Confucius : 3 april 2007 om 14:36.
Confucius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 april 2007, 14:34   #118
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Confucius Bekijk bericht
Toen ik afstudeerde in Antwerpen en een baan vond bij een grote rederij kochten mijn vrouw en ik een huisje in de Erwtenstraat in Borgerhout. We kregen het goedkoop want er was voordien een brand geweest. Na drie jaar was het huisje wat opgeknapt en we hadden een dochtertje dat in de wieg lag in de voorkamer die aan de straat grensde. Op een dag reed een stationwagen de stoep op. Twee nieuwe vlamingen forceerden het schuifraam en één drong binnen en begon onze schaarse bezittingen aan te geven aan de man die buiten stond: TV, een box van de geluidsinstallatie enz. De buurman had het gezien en belde de politie, waarna ze de wijk namen. Mijn vrouw die in verwachting was van onze tweede was hysterisch. Er lagen glasscherven in de wieg, maar de kleine was ongedeerd. Het is lang geleden, maar voor ons was de maat vol: dit was geen buurt om kinderen te laten opgroeien. We hebben ons huis in Borgerokko verkocht en hebben Antwerpen verlaten. Zouden er nog jonge Antwerpse gezinnen zijn die omwille van de onveiligheid 't Stad de rug toekeren ? Ik vraag het mij af.
Zoals Uw zijn er echt heel veel die de stad om deze reden willen verlaten (ook ik) maar ik heb het geld er niet voor
Oud 3 april 2007, 14:47   #119
1handclapping
Europees Commissaris

1handclapping's schermafbeelding

Standaard

Mijn kleindochters gaan naar school in hezt centrum van Antwerpen - Keizerstraat/ Prinsstraat & daar gaan zeer veel "echte autochtone vlaamse kindjes" naar school waarvan de ouders absoluut niet de intentie hebben om aa "stadsvlucht" te doen. Dat er criminele elementen rondlopen in de grote steden & dat die in een sociale laag te vinden zijn waartoe veel
"nieuwe vlamingen" of "illegalen" of .. behoren is zeker een feit.
Zoals het ook een feit is dat er zeer veel "rijke vreemdelingen" in de "betere wijken" van de stad wonen.

Is dit "elders" anders ? Of was dit "ooit" anders ? Ik geloof het niet en statistisch heb ik het gelijk aan mijn kant. Het zal vanzelfsprekend de perceptie geen goed doen dat bepaalde bevolkingsgroepen van diverse etnische afkomsten nu bij de "crimlinele onderlaag" zitten. (Welstellende mensen zijn in doorsnee niet minder crimineel, alleen : de soort criminaliteit
isdan van een andere categorie..).

Er zijn mensen genoeg die kunnen bevestigen dat men in sommige buurten meer last heeft met sommige "echte vlamingen" dan met andere mensen.
Oud 3 april 2007, 15:58   #120
boerenverstand
Parlementsvoorzitter

boerenverstand's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goed geprobeerd, maar niet geslaagd. Veel van die gezinnen sturen hun kinderen immers gewoon naar school in de steden.
Toch even wat feitenmateriaal:
-rerum novarum op de Bredabaan dicht
-Londonstraat dicht
-middelbaar onderwijs Grote Steenweg Berchem dicht
-ASO gemeenschapsonderwijs aan de kerk Berchem dicht
-stadschool aan de luchtbal, enige jaren geleden dicht
-Durletstraat , dagonderwijs dicht

Allen zijn bezweken aan een overtal aan allochtonen, gepaard gaande met een neergaande kwaliteit en mentaliteit.
Je moet maar eens praten met de leerkrachten, die nog overblijven.

En blijkbaar in Brussel dezelfde fenomenen (Heilig Hart).

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 3 april 2007 om 15:59.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:16.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be