![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() 25 jaar geleden ging mijn grote broer al niet meer in zijn eentje uit. Wij woonden toen in Nederland en hij ging uit in Breda. Na enkele "rottige voorvalletjes" en zodra hij een wagen had is hij met zijn vrienden gaan uitgaan in Antwerpen.
Zinloos geweld en in elkaar geslagen worden op een avondje stappen zijn niet slechts van deze tijd. Helaas. En dubbel zo jammer dat een onschuldige jongen er slachtoffer van wordt. Leg maar eens aan hem uit waarom hij die klappen kreeg. Hij zal de reden zelfs niet eens begrijpen. ![]()
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Banneling
|
![]() denk eerder dat ze er niks van wisten, die jongen ziet er toch niet speciaal uit, en dat die kerels gewoon eens een vlaming wilden aframmelen.Hebben ze niks gepikt van hem?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Europees Commissaris
|
![]() Je hebt ongelijk en dan is dat moeilijk toe te geven en moet je maar tot zulke 'argumenten' vervallen.
![]() |
#26 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#27 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Mijn zoon heeft die ene keer klop gekregen van een gast die deel uitmaakt van zo'n bende. Hij durfde daarom ook absoluut geen klacht indienen omdat hij zeker wist dat er wraak op zou volgen. Het is onvoorstelbaar wat die bendekes alle dagen uitspoken met andere jongeren. Ze zijn gekend onder de jongeren in Menen. Veel jongeren proberen deze rotzakskes te vriend te houden, want niemand wil ze te vijand hebben. Dat is ook de reden dat deze bendes zoveel macht hebben onder de jongeren. Ik ken jongeren die zelfs naar een andere stad verhuisd zijn uit angst. Misschien heb je in elke stad wel zulke bendes, ik heb er geen idee van maar het zal wel denk ik. Maar nogmaals, de grote meerderheid van de jongeren in Menen valt heel goed mee, jammer van de rotte appels. ![]() Laatst gewijzigd door debbie : 4 april 2007 om 11:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Kan je deze info niet doorspelen naar de politie van Menen? Met geruchten (ik heb gelezen op het internet van een anonieme schone..) zijn ze daar niets. Ze kunnen daar niets mee doen. Met jouw getuigenis rond jouw zoon (je kan vragen om anoniem te blijven bij de politie: de wet voorziet hierin) kan je misschien helpen om die benden op te rollen. Want dit is geen sinecure meer, wat jij daar vertelt. Het is het begin van "gang forming", een plaag die de VS al decenia teistert en die beangstigende vormen aanneemt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik geef debbie de raad om aan haar kinderen te denken,wat zij zeker doet als goede moeder !!!!
![]() |
![]() |
#30 | |
|
![]() Citaat:
Maar indien iedereen zich laat bang maken, indien mensen in plaats van misdaden aan te geven discreet in een andere richting kijken en braaf naar huis gaan komen we er niet. Dan is de volgende kleine die ze in mekaar rammen de jouwe. Dan ga je zeggen dat de mensen enkel aan zichzelf denken en voort op het VB stemmen. Helden zijn er niet nodig: maar goede burgers wel, willen we een einde maken aan de misdadigheid. Hoe kan de politie nu iets beginnen zonder informatie van de slachtoffers?,????? ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Wel, we hebben eigenlijk echt weinig info over de daders, enkel dat ze Frans spraken. Daar los je niet veel mee op. Zo kunnen we alle Fransen en Walen gaan verdenken.
Kan Jeroen zich niets meer voor de geest halen? Ik denk niet dat we hem mogen onderschatten. Kan hij soms iets meer herinneren? Bv of het mannen, vrouwen of een gemengde groep was, die hem aanviel. Had iemand en opvallend kenmerk, bv extreem groot, klein, dik, dun? Opvallende kledij? Het is misschien moeilijk, maar probeer met Jeroen te spreken. Moedig hem en zijn ouders aan om meer te weten te komen. De vraag is bv: zijn de daders uit de buurt? Zijn ze nog in Menen of zitten ze ondertussen al weet ik veel waar. Misschien wel buitenland? Frankrijk is een optie, gezien de taal. Ik ben zelf niet gekend in Menen, maar ik weet wel dat uitschot zelden in eigen buurt voor overlast zorgt. Meestal gaan ze maar een andere stad om amok te maken, zodat ze hun imago hoog kunnen houden in eigen buurt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Ik zal er eens één vertellen. Zo'n bende nietsnutten kwam altijd bij een jonge gast in zijn appartement, ze hingen daar hele dagen vaak tot 's morgens rond en namen zelfs vrienden mee. Ze aten en dronken op wat er in huis was, gebruikten er drugs,.... Die gast durfde zich niet verweren omdat die bende héél dreigend overkwam. Soms kroop hij 's nachts in zijn bed om te slapen terwijl die nietsnutten gewoon bleven hangen en lawaai maakten. Ze hebben er een ruit ingeslagen, troep gemaakt tot en met en die gast in feite geterroriseerd. Dan zeiden ze tegen hem: "man dat stinkt hier, wat een vuil kot heb jij, je zou beter eens opkuisen" Stel je voor. De ene keer knepen ze voor de "lol" zijn keel dicht, een andere staken ze een stok in zijn gat,.... Die jongen wist niet wat doen, hij had immers geen ouders, familie of vrienden die voor hem opkwamen. Van zo'n verhalen word ik dus kotsmisselijk en ontzettend kwaad. Maar ik ben er niet bij als het gebeurd hé, ik ben geen jongere die er rond hangt, ik ben geen getuige en de personen die wel getuige zijn durven geen woord zeggen, doodsbang zijn die. Een aantal jaren geleden woonde er een 17-jarige bij mij thuis. Die werd in Kortrijk telkens bedreigd door een bende, één van die gasten was zo'n beruchte figuur in Menen. Op een dag kwam hij thuis, helemaal over zijn toeren. Ze hadden hem met een mes bedreigd. Hij was doodsbang om nog naar school in Kortrijk te gaan. Ik ben samen met hem naar de politie geweest waar hij zijn hele verhaal deed. Hij kon echter geen enkele getuige noemen die het zien gebeuren had. Daarop raadde de politie aan om geen klacht neer te leggen want "ze konden hem niet oppakken, er was immers niets gebeurd, geen getuigen en geen verwondingen en het eindresultaat zou zijn dat ze hij nog harder zou aangepakt worden door die bende na een ondervraging met de politie" De politie staat ook machteloos, ze kunnen wel een klacht noteren en gaan ondervragen. Maar het blijft het ene woord tegen het ander en nadien wordt degene die klacht indiende er heel hard voor gestraft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als hij klacht had ingediend, had hij gewoon niet meer durven buiten komen. Natuurlijk zat me dat dwars, ik kon moeilijk verdragen dat die gasten vrijuit gingen. Ik heb wel foto's genomen van mijn zoon om vast te leggen hoe ze hem toegetakeld hadden voor het geval ze hem nog eens te pakken zouden nemen. Maar ik kon mijn zoon niet dwingen om klacht in te dienen, ik kon er hoogstens op aandringen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
Minister
|
![]() Ik vind zo'n dingen zo vreselijk erg, ik heb gezien wat het doet met een slachtoffer. Ik heb gezien welke angst en vernedering het veroorzaakt, welk sterk gevoel van onveiligheid. Iemand die zomaar in elkaar geklopt is zal nadien niet vlug meer onbezorgd ergens heen gaan. Hij zal in elkaar duiken als er geschreeuwd wordt en constant op zijn hoede zijn.
Liefst zou ik er gewoon bij willen zijn, als undercover of zoiets. Zodat ik kan tussenspringen, zodat ik klacht kan indienen als getuige. Als iets me héél erg kwaad maakt dan is het agressie en onderdrukking. Daar word ik gewoon razend van. Gelukkig heb ik al een paar keer kunnen tussen komen, een keer toen een jongere zomaar klop kreeg, een keer toen twee jongeren met elkaar op de vuist wilden gaan en ook eens toen een vrouw ernstig bedreigd werd door haar man. Mijn woede over agressie is dan véél groter dan mijn angst om zelf slachtoffer te worden. Maar voor een ander opkomen is altijd gemakkelijker dan voor jezelf, dat is ook een feit. Hoe los je de problemen op met zulke jongerenbendes? Ik heb geen idee maar vind het wel heel erg om te zien dat sommigen geen leven meer hebben omdat deze bendes geen greintje medeleven of grenzen kennen. Jongeren wiens deur gewoon in gestampt wordt omdat die bendes van mening zijn dat ze het recht gewoon hebben om daar binnen te zitten, jongeren die zich in hun eigen huis verstoppen in de kast omdat die smeerlappen aan de deur staan,.... Het is niet te geloven wat zich in een stad afspeelt zonder dat iemand er vanaf weet. Ik zou er een fulltime bezigheid van kunnen maken om deze jonge mannen uit die situatie te halen. Ik zou het zelfs graag doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Dus, hou toch eens op met prietpraat vertellen, enkel om in uw eigen ogen gelijk te hebben, en alzo uw angstige inborst te kunnen verdragen.En dan daarna zo een gedrag aan andere mensen willen opdringen, om daar niet helemaal alleen als bangerik te staan bibberen ...Walgelijk gedrag eigenlijk...Wat is er mis met iemand de raad geven zich niet langer te laten mishandelen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Dan laat die gast zich wel erg doen. Ik d8 dat bendevorming meer iets van in de USA was. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Minister
|
![]() Citaat:
1. je kan iemand zo bang maken dat die zelfs niet terug durft slaan, laat staan dat hij terug komt om de dader in elkaar te slaan. ![]() 2. Eens je een strafblad hebt moet je maar eens werk proberen vinden. Jij onderschat duidelijk hoe het is om in angst te leven. Verhuizen kan een alternatief zijn. Ja sommigen doen dat idd, maar denk je dat dat zo goed mee valt? Familie en kenissen achterlaten? Het gevoel dat je op de vlucht geslagen bent en daarom moederziel alleen in een vreemde stad woont. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Bendevorming? Dat heb je in elke stad. |
|
![]() |
![]() |