Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 april 2007, 20:47   #101
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door barteke Bekijk bericht
We weten dat jullie belgicisten ons maar al te graag (op een goedkope manier) willen vergelijken met neonazi's. Een splitising is iets normaal. Enerzeids is de kieskring wettelijk ongrondwettelijk. Anderzeids is het een pure democratische eis, franstaligen hier kunnen op di rupo stemmen, als ik in waterloo ga wonen, kan ik niet op verhofstadt stemmen..
Ik moet wel zeggen dat ik BHV nog steeds niet snap. Stel dat er een bende krakers in je huis erbij komt zitten, en jij stapt naar de politie, en die zeggen : "Dit kan niet, dit is tegen de wet, er moet een oplossing komen"... Zo is het toch ongeveer?

Citaat:
Axelle red is zelf een vlaamse die het blijkbaar meer voor de franstaligen heeft, zoals vele andere 1000en die zijn overgelopen. Haar wesite is zelfs enkel in het frans of het engels te bezien.
http://www.axelle-red.com/
Dat zijn dan mensen die zeggen "je suis pas flamand, pas wallone, mais belge!"
Kate Ryan had volgens taalrespect.be vroeger een drietalige website : Frans, Duits en...Engels.
Als je weet dat er geld in haar gepompt werd door Anciaux voor de vertegenwoordiging op Eurosong....
Oud 4 april 2007, 20:53   #102
barteke
Burgemeester

barteke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik moet wel zeggen dat ik BHV nog steeds niet snap. Stel dat er een bende krakers in je huis erbij komt zitten, en jij stapt naar de politie, en die zeggen : "Dit kan niet, dit is tegen de wet, er moet een oplossing komen"... Zo is het toch ongeveer?
euuhmm.. nee?
lol ik snap niet wat je wil doen of wat je probeert te vergelijken. Snap je niet wat de kieskring BHV juist inhoud ofzo?
barteke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 20:54   #103
evilbu

Standaard

Citaat:
euuhmm.. nee?
lol ik snap niet wat je wil doen of wat je probeert te vergelijken. Snap je niet wat de kieskring BHV juist inhoud ofzo?
Ik snap wat ze inhoudt (denk ik), ik snap de juridische discussie niet. Ik snap niet waarom Vlaamsgezinden beweren dat het gewoon het recht is van de Vlamingen, terwijl de Franstaligen zeggen dat een oplossing kan als ze er iets voor in de plaats krijgen.

Laatst gewijzigd door evilbu : 4 april 2007 om 20:55.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 21:02   #104
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Ik snap wat ze inhoudt (denk ik), ik snap de juridische discussie niet. Ik snap niet waarom Vlaamsgezinden beweren dat het gewoon het recht is van de Vlamingen, terwijl de Franstaligen zeggen dat een oplossing kan als ze er iets voor in de plaats krijgen.
Lees deze post eens en indien dan nog vragen .... aarzel niet

Maakt deel uit van deze draad: Moeten de burgemeesters van B-H-V de verkiezingen boycotten?

Laatst gewijzigd door Gun : 4 april 2007 om 21:03.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 21:06   #105
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Lees deze post eens en indien dan nog vragen .... aarzel niet

Maakt deel uit van deze draad: Moeten de burgemeesters van B-H-V de verkiezingen boycotten?
Ja maar ik snapte er wel een beetje meer van dan La Chunga vrees ik. Ik snap echter nog altijd de onduidelijkheid niet op juridisch vlak, waarom spreekt men onder Franstaligen over een "geste" als het over de splitsing gaat?
Oud 4 april 2007, 21:19   #106
barteke
Burgemeester

Standaard

omdat de franstaligen altijd al met onze voeten spelen, BHV nog steeds niet gesplitst is, en we hun eigenlijk nodig hebben om het te splitsen, want ze kunnen altijd hun minderhedenveto stellen.
Hoewel de rechtbank al heeft geoordeeld dat de kieskring gesplitst zou moeten zijn. De franstaligen hebben er geen baat bij dat de kieskring splitst dus saboteren ze het. Als het dan toch zou gebeuren zien ze graag rode bij brussel zodat er een corridor is bxl-walonie
Oud 4 april 2007, 21:21   #107
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Ja maar ik snapte er wel een beetje meer van dan La Chunga vrees ik. Ik snap echter nog altijd de onduidelijkheid niet op juridisch vlak, waarom spreekt men onder Franstaligen over een "geste" als het over de splitsing gaat?
Door vroeger de kieskring BHV in te stellen, werd de facto dat hele gebied als tweetalig verklaard, want daar kunnen in vlaamse gemeentes de franstaligen op een franstalige kieslijst opkomen.

De "geste" bestaat er volgens mij in dat de splitsing BHV wettelijk NIET noodzakelijk is, wegens NIET de enige olplossing van het probleem... onze hoogste rechtbank heeft gezegd dat men het probleem moet "in orde brengen". Het "probleem" is onstaan door Brabant in Vlaams Brabant en Waals Brabant op te splitsen. De kieskring ligy nu net in ALLEBEI de provincies, wat een grondwettelijke onjuistheid inhoud.

DUS: ofwel splitsen BHV, ofwel de provinciegrenzen verleggen, ofwel een provincie Brussel bijmaken waar BHV volledig invalt, Ofwel terug 1 provincie maken.

Misschien zie ik nog wel een mogelijkheid over het hoofd, maar dat is het ongeveer...

Een ander probleem dat zich voordoet is dat het grondwettelijk hof een termijn had gesteld, nl: voor het einde van de legislatuur... men heeft dat al zo breed geïnterpreteerd, dat men zegt verkiezingen te kunnen houden, en dan maar eerst op te lossen... Daarom dat de verkiezingen wat vroeger vallen he... maar oneerlijk tegenover de burger en ONGRONDWETTELIJK !

Hopelijk ben je met deze uitleg een beetje uit de nood?

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 21:43   #108
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
We weten dat jullie belgicisten ons maar al te graag (op een goedkope manier) willen vergelijken met neonazi's. Een splitising is iets normaal. Enerzeids is de kieskring wettelijk ongrondwettelijk. Anderzeids is het een pure democratische eis, franstaligen hier kunnen op di rupo stemmen, als ik in waterloo ga wonen, kan ik niet op verhofstadt stemmen..

en zoals evilbu zegt, het nederlandstalig onderwijs voorziet de vlaamse belgen (de enige echte belgen) van een goede basiskennis frans, het zijn altijd de franstaligen die voor een ééntalig (franstalig) bestuur pleitte, als ze willen dat hun volk ook met hun noorderburen wil kunnen communiceren, dat ze het ze dan is beginnen leren ipv ons de les te spellen.

Axelle red is zelf een vlaamse die het blijkbaar meer voor de franstaligen heeft, zoals vele andere 1000en die zijn overgelopen. Haar wesite is zelfs enkel in het frans of het engels te bezien.
http://www.axelle-red.com/
Dat zijn dan mensen die zeggen "je suis pas flamand, pas wallone, mais belge!"

mijn ouders zijn opgegroeid in het brusselse en hebben dit wél meermaals meegemaakt, ik weet niet uit welk vlaams boeregat je zelf komt, maar als je er niets over weet zwijg je beter.
Axelle Red heeft al uitgelegd dat ze een meer "internationale carrière" wilde. Als ze in het Nederlands zong, was haar carrière beperkt tot Vlaanderen en misschien Nederland.
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 21:44   #109
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Axelle Red heeft al uitgelegd dat ze een meer "internationale carrière" wilde. Als ze in het Nederlands zong, was haar carrière beperkt tot Vlaanderen en misschien Nederland.
Da's nu eens een antwoord voor de volle 100% naast (NAAST) de kwestie!
Oud 4 april 2007, 21:48   #110
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Carrefour mensen en die van Perspectives Francophones kennen geen fatsoen.
http://groenbeersel.be/files/PF34.pdf
(inderdaad, als zelfs Groen! erover spreekt)
Je moet es naar pagina 12 gaan :

[FONT=Palatino-Roman][SIZE=2]

Moest ik Kim Clijsters zijn, ik zou boos op tv verschijnen en zeggen dat als het is om op die manier de "Belgen" op te hemelen, dat ze maar beter niets over mij zeggen.

Hier citeren de heren van Carrefour Axelle Red :

Ik versta dat allemaal niet? Als Vlaanderen zo slecht is, ga er dan niet wonen? Brussel en Wallonië zijn vlakbij??

[/SIZE][/FONT]

Axelle Red erkent zich niet in die Vlaams-Nationalisme, het is toch simpel te begrijpen. Maar ja, als men al een huis in Parijs heeft, als men een album in de VS opneemt (hetzelfde voor de clips), enz.............., kan men gemakkelijk zich voorstellen dat ze geen interesse voor dat brol heeft.
Oud 4 april 2007, 21:49   #111
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Da's nu eens een antwoord voor de volle 100% naast (NAAST) de kwestie!
Ik heb het over het deel met Axelle Red. Niet over de rest van het onderwerp.
Oud 4 april 2007, 21:50   #112
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb het over het deel met Axelle Red. Niet over de rest van het onderwerp.
Dan is het nog steeds een antwoord voor de volle 100% naast (NAAST) de kwestie!
Oud 4 april 2007, 21:57   #113
evilbu

Standaard

Citaat:
Axelle Red erkent zich niet in die Vlaams-Nationalisme, het is toch simpel te begrijpen. Maar ja, als men al een huis in Parijs heeft, als men een album in de VS opneemt (hetzelfde voor de clips), enz.............., kan men gemakkelijk zich voorstellen dat ze geen interesse voor dat brol heeft.
Everytime, denk je echt dat niemand jou doorheeft ondertussen? Jou interesseert dit allemaal wel heel erg, in die zin dat het niet meer is zoals vroeger, waar Frans overal de norm is.
Je bent als een klein kind aan het pruilen dat je je zin niet hebt. Als het allemaal brol is, hoe kom jij dan aan die duizenden posts?

Laatst gewijzigd door evilbu : 4 april 2007 om 21:58.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 22:06   #114
barteke
Burgemeester

Standaard

http://www.carrefour.be/journal/carr...ctobre2006.pdf

in dit boekje loopt het ook over van de analyse van elke gemeente hoeveel stijging er is enzo.. Ik vind het raar dat ook in leuven een klein deeltje UF is..
Ik heb in een ander foldertje ook gezien zo de mensen die voor het UF in leuven opkomen.. ksnap het ni.. das toch andere kieskring
Oud 4 april 2007, 22:15   #115
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.carrefour.be/journal/carr...ctobre2006.pdf

in dit boekje loopt het ook over van de analyse van elke gemeente hoeveel stijging er is enzo.. Ik vind het raar dat ook in leuven een klein deeltje UF is..
Ik heb in een ander foldertje ook gezien zo de mensen die voor het UF in leuven opkomen.. ksnap het ni.. das toch andere kieskring
Het UF mag/kan zich kandidaat stellen in gans Vlaanderen, ook in pak weg Hoogstraten of Lommel.

De verkozenen zetelen dan in de zetels voor Vlaanderen

Laatst gewijzigd door Gun : 4 april 2007 om 22:25.
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 22:17   #116
evilbu

Standaard

Citaat:
Het UF mag/kan zich kandidaat stellen in gans vlaanderen, ook in pak weg Hoogstraten of Lommel.

De verkozenen zetelen dan in de zetels voor Vlaanderen
Het lijkt alsof de RTBF en dergelijke heeft willen doen uitschijnen dat zij dan niet meer op Franstalige lijsten zouden kunnen stemmen, een grote leugen want er was de UFE in de kieskring leuven.
Oud 4 april 2007, 23:50   #117
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja maar de vraag wordt ook gesteld door een Waal.
Trouwens die ene in zijn auto mompelt heel even "Frans en Vlamingen , 't is allemaal België".

Ik begin te vrezen dat dat dan ook betekent dat zij recht menen te hebben op heel België.
Moet je kijken wat Carrefour op zijn webpage zet:

De link voor de mensen die hem groter willen zien:
http://www.carrefour.be/images/peyo.gif
Fantastisch. Peyo heeft het ook al gesnapt. We hebben de smurf aan die taalgrens !
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2007, 23:52   #118
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Fantastisch. Peyo heeft het ook al gesnapt. We hebben de smurf aan die taalgrens !
Dat dit eigenlijk grenst aan racisme is aan u niet besteed. Komt het ook niet in u op dat het niet respecteren van die taalgrens juist de mensen opjaagt.

U zoekt achter alles wel iets, het zijn altijd de Vlamingen.

Als we u horen, is het de fout van Vlaanderen dat men in Wallonië geen Nederlands spreekt, omdat Vlaanderen geen tweetalige scholen wil toelaten in Vlaanderen.
Uw queeste zou op de Franstalige fora moeten zijn! Daar is werk te doen. Maar dat doet u niet he?Dan zouden uw franstalige vriendjes wel eens anders kunnen denken over het partijtje van franskiljons dat u nu bent.
Oud 5 april 2007, 06:40   #119
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het lijkt alsof de RTBF en dergelijke heeft willen doen uitschijnen dat zij dan niet meer op Franstalige lijsten zouden kunnen stemmen, een grote leugen want er was de UFE in de kieskring leuven.
Het Vlaams Blok heeft omgekeerd in 2003 ook in Henegouwen meegedaan aan de verkiezingen. Dat zijn ze wellicht voor het gemak ook vergeten?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2007, 09:41   #120
barteke
Burgemeester

Standaard

hoezo, ma ik snap het niet als bhv splitst mag het UF blijven bestaan? wat is dan het nut.. alléja.

Manee da klopt toch niet want ik ken iemand uit knokke die zegt dat partijen in een andere taal verboden zijn als ik me niet vergis, en dat daarom de franstaligen voornl. op de lijst 'gemeentebelangen' staan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be