![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Belastingen weigeren? | |||
Ja, dat moet kunnen, voor bepaalde goede, morele redenen |
![]() ![]() ![]() |
26 | 46,43% |
Neen, iedereen is verplicht belastingen te betalen |
![]() ![]() ![]() |
21 | 37,50% |
Ik heb een andere mening |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,71% |
Ik wens mij hierover niet uit te spreken |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,36% |
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#22 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() ![]() ![]() van wie komen de wegen denkt ge? de spoorlijn? de bus die gij smorgens pakt? uw sociale zekerheid die u opvangt als ge een zwaar accident hebt? en vergelijk dat dan aub niet met "een doos pralinen", we hebben het over basisvoorzieningen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
|
![]() Citaat:
Het soort kinderlijk libertarisme wat lombas aanhangt zal in de praktijk nooit functioneren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De spoorlijnen kwamen uit de privé voor ze genationaliseerd werden op het einde van de negentiende eeuw.
![]() |
![]() |
#25 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind het gewoon verschrikkelijk hoeveel belastingsgeld er weggesmeten word.
Als de staat zijn financiën zou beheren zoals een goede huisvader/moeder dan betaalde ik met plezier de belastingen die de huidige sociale regelgeving intakt zouden houden.
![]() |
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kinderlijk, zoals in: mensen behandelen als kleine kinderen, zoals jij?
![]() |
![]() |
#28 | |
|
![]() Citaat:
![]() (zelfs nu is dat jammer genoeg nog niet het geval) Bovendien is de situatie van toen totaal onvergelijkbaar met deze van vandaag. Niet alleen qua schaal! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
En je antwoord niet op mijn vraag: hoe ga je mensen die er niet voor willen bijdragen behandelen? En vooral hoe ga je dat in de praktijk brengen? Laatst gewijzigd door Edina : 6 april 2007 om 15:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een illegaal draagt toch niet bij dacht ik?
Dus geen belastingen betalen, maar ook niet genieten van de geneugten moet eigenlijk zo kunnen. Wees geen staatsburger meer. Och ja, dat zou willen zeggen dat die arme illegalen NIKS meer zouden krijgen, dus dat mag ook weer niet.
![]() |
#31 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Hoe ga je dat realiseren in een land dat zogezegd tégen oorlog en andere massamoord is, maar wél zelf wapens produceerd en uitvoert? Je kan zeggen dat je bevoorbeeld een bepaald percentage niet wil afdragen voor militaire doeleinden, maar wees gerust... je milieubelasting of autotaksen zullen dan wel 'aangepast' worden zodat je wél zult meebetalen voor de militaire doeleinden. Laat ons zeggen dat 'ze' je in 'de waan' zullen brengen dat je er niet voor betaalt! ![]()
![]() |
![]() |
#32 | |
|
![]() Citaat:
Gij zegt dat iedereen andere eisen stelt ivm de uitgaven die moeten gebeuren met belastingsgeld, en dús, dat belastingen onrechtvaardig zijn. Wat stelt ge dan als alternatief? Dat iedereen die eis naar een behoefte dan maar zelf moet zien te bekomen, zonder tussenkomst van de overheid? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#35 |
|
![]() Ik ben het hier mee eens. Iedereen zou in mijn ogen mogen kiezen wat ze met zijn geld doen. Men kan wel bv compensaties eisen. Bv een pacifist die geen deel voor defensie wil betalen, moet dan wel verplicht meer betalen voor bv de ontwikkelingshulp.
Iemand die tegen abortus en euthanasie is, zou bv ook minder RSZ kunnen betalen, maar komt voor deze ingrepen dan niet in aanmerking voor tussenkomst. Lijkt me het eerlijkst en democratisch. Dan ziet men meteen ook waar een maatschappij behoefte aan heeft en het meest in wil investeren. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Banneling
|
![]() Ik was het ook beu en heb verkozen voortaan belastingen in het buitenland te betalen. Oa omdat de belastingen in dit apenland out of proportion en onrechtvaardig zijn.
Hoe meer concurrentie qua belastingen hoe beter. Ze is er , maak er gebruik van zou ik zeggen. de poco's kunnen op hun kop gaan staan, he edina ![]() basta Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 april 2007 om 17:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik kan me inbeelden dat sommigen de VRT ook als een basisvoorziening zien. Ja zeg. Aangezien ook de spa een deel van het belastingsgeld ontvangt is vandela ook een basisvoorziening zeker? en de ps ![]() over belachelijk gesproken. Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 april 2007 om 17:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Da's zoals de nieuwste trend: een mix van het trendwoordje milieu met taks en meer is er niet nodig qua betoog. quod non Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 april 2007 om 17:23. |
|
![]() |
![]() |