![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Belastingen weigeren? | |||
Ja, dat moet kunnen, voor bepaalde goede, morele redenen |
![]() ![]() ![]() |
26 | 46,43% |
Neen, iedereen is verplicht belastingen te betalen |
![]() ![]() ![]() |
21 | 37,50% |
Ik heb een andere mening |
![]() ![]() ![]() |
6 | 10,71% |
Ik wens mij hierover niet uit te spreken |
![]() ![]() ![]() |
3 | 5,36% |
Aantal stemmers: 56. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#41 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() sjonge toch wat een onzin Het openbaar vervoer is trouwens nog harder nodig in de toekomst. Onze wegen slibben dicht en de lucht raakt vervuild. Maar goed, als gij per sé uw auto verkiest: de weg, de lichten, tunnels, verkeersborden, bruggen, viaducten,.. ALLES is belastingsgeld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#42 |
Banneling
|
![]() echt ver kom je niet he schat? je bent aan het doorslippen
sure sure ![]() kom eens vanonder uw kerktoren zou ik zeggen. Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 april 2007 om 17:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#43 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#44 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
http://www.brusselsjournal.com/node/25
![]() |
![]() |
#45 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Brood, een metafoor voor eenvoudig eten zo je wilt, is geen behoefte?
![]() |
![]() |
#46 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#47 | |
|
![]() Citaat:
Een heel mooi essay!
![]() |
![]() |
#48 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Awel, en daar betaal ik (bijvoorbeeld) dan ook nog voor, wat niet wil zeggen dat ik het niet liever anders zou zien; maar ik gebruik het leger niet.
![]() |
![]() |
#49 | |
|
![]() Citaat:
Je blijft trouwens mijn vragen ontwijken: wat ga je doen met degenen die niet willen betalen? En hoe breng je dat in de praktijk. Een concreet voorbeeldje: je weigert belastingen te betalen voor het aanleggen van straten. Wordt je dan verplicht binnen te blijven? Laatst gewijzigd door Edina : 6 april 2007 om 18:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#50 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus, voor het staatsmonopolie was er geen infrastructuur, geen onderwijs en geen gezondheidszorg?
![]() |
![]() |
#51 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#52 |
|
![]() dat is een monopoliedienst omdat anders het recht van de sterkste geldt. En ik dacht dat we al naar beter waren geëvolueerd.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |
|
![]() Citaat:
Want daar stoefen we zo graag mee hé ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Als je vindt dat je het morele recht hebt, om geen belastingen te betalen, betaal ze dan gewoon niet. Of ging het verzet tijdens WOII ook vragen aan de Duitsers of ze een bepaalde treinlijn mochten opblazen?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#56 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toestemming, dat is iets voor God, je vrouw, je ouders en je naasten.
![]() |
![]() |
#57 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Allez, ge moogt van mij aanduiden welke reden officieel goedgekeurd zou worden om belastingsvermindering te kunnen krijgen.
Ik ga nog niet lezen wat het is (het leger, de werklozen, het parlement ...'t kan me niet schelen) maar het wel aanstippen op mijn belastingsbrief. Met de winst zal ik dan wel een ekstra pint gaan drinken, of twee, als ik ermee toe kom. Daarmee wil ik gezegd hebben dat dit onderwerp het onnozelste is dat ik tegengekomen ben op dit forum de laatste drie jaren. Wie zijn deel van de lasten in een gemeenschap niet draagt, die moet zoals de kleine kinderen een draai rond zijn oren krijgen. Er is geen beter haalbaar sisteem dan het parlementaire: zij beslissen over hoeveel geld opgehaald moet worden, en zij beslissen ook hoe dat opgehaalde geld verdeeld wordt onder de gemeenschappelijke belangen. Al de rest is kut en zever.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#58 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]()
Nooit mag de regering meer macht kunnen uitoefenen over de bevolking, dan de bevolking over de regering: http://www.vrij-vlaanderen.be . Laatst gewijzigd door Eddy B : 6 april 2007 om 21:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#59 |
Burger
|
![]() "Never before in history have slaves been so well fed, thoroughly medicated, lavishly entertained. But we are slaves nonetheless."
-- Edward Abbey Btw die morele reden lijkt me onnodig om te weigeren te betalen; je moet een overvaller toch ook niet uitleggen dat je zijn daden eigenlijk afkeurt en daarom niet wenst te worden bestolen... Laatst gewijzigd door simon01 : 6 april 2007 om 22:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#60 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tegenwoordig doen ze het met de computer en je krijgt 2 maand tijd. Nog steeds geen maffia?
![]() |