![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
We mogen al niet meer zeggen wat we denken of voelen, zeker niet tegenover bepaalde groepen in de samenleving, of we riskeren een proces. Op Vlamingen mog men schijten, maar op een ander niet. Trop is trop en daarmee basta! Mijn mentaliteit is het niet. In Wallonië noemen ze Vlamingen beesten en het wordt eens hoog tijd dat we wilde beesten worden. De leeuw moet eens eindelijk zijn tanden laten zien, voor ze helemaal uit zijn bek geslagen worden, door de politieke correctheid, die als een kanker onze maatschappij aantast en als een sluipend gif onze mentaliteit aantast. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De typische slaafse poco-mentaliteit: overal ter wereld dienen volkeren die voor hun eigen rechten en identiteit opkomen alle steun en bewondering... BEHALVE Vlamingen natuurlijk. Want dat is fout en dan ben je een onverdraagzame egoïst.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb mogen kiezen. En wat koos ik ? Terwijl mijn broers fiere Nederlanders zijn ben ik een vrolijke Vlaamse. Nah !
Ik ben trots een Vlaamse te zijn, want (onder andere): - volk met een geschiedenis, - volk van levensgenieters, - volk van kunstenaars, - volk dat mijn persoontje heeft voortgebracht. Mag dat soms niet ? Ik zeg van wel. En zeg maar dat Babeth het gezegd heeft.
![]() |
#26 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Waar je niet trots op hoeft te zijn is op uw houding in deze discussie. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#28 |
Banneling
|
![]() Wat deden die er dan voor? Op Vlaamse grond tussen Vlaamse dijen geboren worden??Hoe vermoeiend!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
|
![]() Trotse Vlaming zijn is zo iets als met trots een gigantische hanekam of veel te lange leren frank dragen. Het is lomp en nutteloos, en toch door alle situaties heen het trots blijven dragen. Hoe oeniger, hoe beter.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
|
![]() Kotsen is nogal veel moeite voor Vlaamse dingen. Zelfs dat is het niet waard.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
Banneling
|
![]() En dan zeggen dat er zijn die enkel zoiets hebben als hoofdlappen en keppels om op terug te vallen. Enkele centimeters textiel ... omdat er verder niets anders is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Trots op wat zijn voorouders verwezenlijkt hebben en trots op wat wij daarvan nu nog behouden en verwezenlijken . Want hoe vlaanderen is ontstaan dat hebben wij nu niet verwezenlijkt maar wat het de dag van vandaag nog is dat is wel door ons . Of denkt u dat alles wat vlaanderen nu is vroeger al is verwezenlijkt . Vele van de rechten die vlamingen nu hebben zijn zeker niet ontstaan samen met vlaanderen . We vechten nog dagelijks voor de rechten van ons en onze kinderen . En voor ook bepaalde rechten waarvoor onze voorouders gevochten hebben te behouden . Ik ben ook trots vlaming te zijn en waarom gewoon omdat we hier niet zo slecht zijn als sommige wel beweren al dat dat niet wil zeggen dat het niet beter kan of dat we niet moeten blijven vechten . Er zijn meer plaatsen waar het slechter is dan plaatsen waar het beter is . Maar begrijp me niet verkeerd he ik ben niet enkel trots dat ik vlaming ben maar eveneens en zeker zoveel trots dat ik Belg ben . |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En als een Noordafrikaan , Zwarte of iets in die slag zegt dat hij trots is op zijn afkomst, dan vind alleman dat normaal en goed.Als een Blanke Europeaan zoiets zegt, dan beziet men hem direkt scheef, staan ze al klaar om er een neo-nazi stempel op te drukken...Ik krijg het echt op mijn heupen van die dubbele opinies... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Banneling
|
![]() het gevaar is dat zulke 'trots' tot tirannieke nationalistische dictaturen kan leiden.
en alle oorlogen zijn begonnen door mensen die 'trots' waren op hun afkomst. |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#39 |