![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#7281 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Blijft natuurlijk de vraag waarom niet? Citaat:
Citaat:
Tja?! Nu in elk geval, bedank om één van mijn vragen te beantwoorden. Volgens jou mag de voortplanting dus niet onder de noemer sekualiteitsbeleving gerekend worden. Nu rest nu mijn tweede vraag: waarom niet? Zoals je weet vind ik van wel, precies omdat de soort, omwille van de voortplanting, met sekualiteit is uitgerust. Zeer benieuwd waarom jij vindt van niet. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 april 2007 om 18:36. |
|||||||
|
|
|
|
|
#7282 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Dubbel
Laatst gewijzigd door Paulus : 8 april 2007 om 18:34. |
|
|
|
|
|
#7283 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 april 2007 om 18:40. |
|
|
|
|
|
|
#7284 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
De mens is niet zomaar met sekualiteit uitgerust. Dat heeft zijn redenen. En de belangrijkste reden is volgens mij de voortplanting. Want anders bestonden we niet eens. Als jij een belangrijker reden kan bedenken dan ons bestaan voor ons, dan ben ik één en al oor. Uiteraard heeft seksualiteit ook andere functies, maar volgens mij moet je deze in binnen het kader van de voortplanting zien. Zo is het leuk omdat we het veel zouden doen, werkt het verzoenend omdat het belangrijk is dat ouders overeen komen bij de opvoeding enz... Als jij zegt dat er eigenlijk geen vaststaande norm is, dan heeft deze discussie geen zin en moet je je eigenlijk wenden tot de threadstarter. Maar ook daar heb je ongelijk. Er bestaat weldegelijk abnormale sekualiteitsbeleving. En waar normaal en abnormaal bestaan, bestaat er ook een grens tussen beide. Citaat:
Volgens mij is het beleven van seksualiteit de uitgelezen manier om aan voortplanting te doen. Als jij zegt dat voortplanting eigenlijk buiten de sekualiteitsbeleving valt, vraag ik me toch af hoe we aan nakomelingen moeten komen hoor...komaan zeg?! Waarom gebruiken we voorbehoedsmiddelen? Toch wel om ongewenste voortplanting te vermijden zeker? Waarom zou dat moeten als het niet onder de noemer sekualiteitsbeleving valt? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 april 2007 om 19:03. |
||
|
|
|
|
|
#7285 | |||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|||||||
|
|
|
|
|
#7286 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#7287 | |||||||||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ook. Citaat:
Om het voortplanten te stimuleren Raf! Je weet toch wat hormonen en zo doen? Zeker bij mensen. Waarom is het volkomen normaal dat mensen verliefd worden op elkaar? Omdat het nodig is om verliefd te worden? Waarom is paarbinding belangrijk? Om te kunnen seksen? Is paarbinding belangrijk om te kunnesenb seksen of is seksen belangrijk op paren te binden? Van waar komt het verlangen naar intimiteit waar alleen seks voldoening kan schenken? Zie je dan echt niet in dat dit alles in functie is van de voortplanting? Ik anders wel hoor. En ik ben nochtans niet uitzonderlijk hoog begaaft of zo. Ik heb dat allemaal in school geleerd. Het komt voor bij mens en dier. Citaat:
Citaat:
Maar los daarvan den ik dat het 'zwanger zijn' bijvoorbeeld, weldegelijk onder de sekualiteitsbeleving valt, terwijl in jouw enge definitie de seksualiteit waarschijnlijk niet verder reikt dat wat in de slaapkamer gebeurd. Weet je Raf, moest men een regisseur vragen om een docmentaire te maken over het seksuele leven van pakweg de leeuw bijvoorbeeld. Zou ie dan enkle het paren filmen? Of ook hoe partners mekaar vinden en het zwanger zijn en het opvoeden van de welpen, ... Wat denk je? Zie je in hoe eng je beeld is over seksualiteit of heeft mijn tekeningetje geholpen. Citaat:
Citaat:
Citaat:
....dat heeft alles met seksualiteitsbeleving te maken... en bij jouw niet... Vandaar dat homosekualiteit niet normaal is. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 april 2007 om 19:54. |
|||||||||
|
|
|
|
|
#7288 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Stel je werkt in de dierentuin en je moet voor de beren zorgen. Je hebt bruine beren, zwarte beren en ijsberen en allemaal hebben ze jongen. En het is wetenschappelijk bewezen dat alle beren elkanders jongen kunnen grootbrengen zonder de minste problemen. Alle beren zijn geschikt voor alle jongen. Je bent met alle jongen weg geweest naar de dierendokter voor hun spuitjes en je komt terug. Dan ga je niet de jongen naar willekeur terugplaatsen. Neen. Dan ga je toch de zwarte jongen bij de zwarte beren brengen en de bruine bij de bruine en de witte bij de ijsberen en weet je waarom? Omdat dit nu eenmaal het meest natuurlijke is. Of niet soms? En veronderstel dat je ze toch dooreen plaatst. Wel wees dan maar zeker dat je er zult op aangesproken worden. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 april 2007 om 19:49. |
|
|
|
|
|
|
#7289 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Voor de instandhouding van de soort is geen paarbinding, geen intimiteit, geen tederheid en genegenheid nodig; daar is alleen een eicel en een zaadcel voor nodig. Al de rest is kwatch. Citaat:
Citaat:
Raf.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|||
|
|
|
|
|
#7290 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#7291 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7292 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Denk je nu werkelijk dat verliefd worden en paarbinding en intimiteit of liever het verlangen er naar, zomaar uit de lucht komen te vallen? Het seksuele leven van de mens gaat heus wat verder dan wat er in de slaapkamer gebeurd hoor. Het vak 'seksuele voorlichting' op school behelst echt wel wat meer dan paarbinding. De voortplanting is er een essentieel onderdeel van. Weet je dat niet meer? Citaat:
Maar geloof me, de natuurlijke weg, de normale weg waarbij dat zaadcelletje en eicelletje samenkomen, daar komt weldegelijk paarbinding en intimiteit en tederheid en wat nog allemaal bij kijken... Citaat:
Citaat:
Lagere school...Biologie...Seksuele Voorlichting... Waar ging dat nu weer over? Toch niet over voortplanting zeker? Wat heeft dat er nu mee te maken? Dat heeft toch niks met seksualiteitsbeleving te maken? Of was dat bij jou in de wiskundeles? Onder de noemer vermenigvuldigen zeker? Komaan zeg?! ![]() ![]() ![]() Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 april 2007 om 20:44. |
|||
|
|
|
|
|
#7293 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Jij niet? Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#7294 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Als het evenwaardig, dus een even geschikt gezin is, dan wordt het ienemienemutte, Paulus. Want dan heeft dat andere gezin dus blijkbaar kwaliteiten die het voordeel van het zwart zijn van de andere familie compenseert, tenminste als je het zwart zijn voor het kind als een voordeel rekent.
|
|
|
|
|
|
#7295 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Zo ook kan het heterozijn als voordeel gerekend worden zonder er één te zijn. Dat heet dan voorkeur. Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 8 april 2007 om 20:34. |
|
|
|
|
|
|
#7296 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7297 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik weet niet hoe het in Nederland zit maar in Belië is de gemiddelde wachttijd 6 lange jaren (tgv 9 maanden zwangerschap) wachten op een Belgisch kindje. En dat is echt niet omdat er een te kort is aan adoptieouders hoor. Integendeel! Waarom denk je dat men uit het buitenland adopteerd? Omdat het sneller en goedkoper is! Tenminste...voor hetrerosekuelen. Want slechts zeven landen willen adoptie naar België toestaan als zij weten dat het voor een homokoppel is. En in die landen is er, net zoals in België geen enkel tekort aan heteroadoptieouders. Paulus. |
|
|
|
|
|
|
#7298 | |||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Citaat:
Ik had het over mijn taalgebruik. We zullen op een andere keer eens een boompje opzetten over jouw taalgebruik en de vele gebreken ervan. Citaat:
Raf.
|||
|
|
|
|
|
#7299 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#7300 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Je aanvaardt dus geen fundament voor mijn stelling. Waar denk jij dat de zin in seks vandaan komt bij mens en dier? Van de kermis zeker?
Het woordje 'voortplantingsinstinct' heb ik heus niet ter plekke bedacht hoor. Het bestaat al langer dan vandaag. Citaat:
Maar geloof me, de natuurlijke weg, de normale weg waarbij dat zaadcelletje en eicelletje samenkomen, daar komt weldegelijk paarbinding en intimiteit en tederheid en wat nog allemaal bij kijken... Let op de woorden in het vetjes. De meisjes die na verkrachting zwanger raak ten zullen je zeggen dat zij niet zwanger raakten langs de natuurlijke normale weg. Daarom wordt er over 'verkrachting' gesproken. En dat weet je best. Het feit dat je naar zulke pseudoargumenten moet grijpen die zo simpel te weerleggen zijn, bewijst andermaal hoe zwak je staat. Citaat:
Het is echt wel idioot om vol te houden dat kinderen krijgen en seksualiteitsbeleving niks met elkaar te maken hebben hoor. Het is precies omdat het er heel veel mee te maken heeft dat iedereen die geen twintig kinderen wil voorbehoedsmiddelen gebruikt. Hoe kun je nu toch zo koppig zijn? Paulus. |
||
|
|
|