![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#121 | ||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Er zijn maar weinig politiekers die het zouden overleven in de privé; daar is niet zoveel ruimte voor onkunde en fouten. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Sterker nog: richt je eigen bedrijf op; dan moet je helemaal niemand kennen. Of ontbreken daar de guts voor? |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#122 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
idd raar dat mensen zich zo laten vangen aan verpakkingstruukken zonder de inhoud te bekijken anders was er zo geen sociale ongelijkheid.
![]() |
![]() |
#123 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Jij bent diegene die "eigenwaarde" er bij sleurde, niet ik. Citaat:
Citaat:
'k Zou als ik jou was toch proberen je eigen statements niet in één en dezelfde post tegen te spreken; dat komt wat geloofwaardiger over. Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#124 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Jij heeft aan de ingenieur meer waarde dan aan de strontraper (als dit niet klopt dat moeten we ophouden met de discussie ![]() Weinig politiekers in de privé? 'k zou de beheerraden eens bekijken. die politiekers moeten al presentiegeld krijgen voor hun eigenlijke job, anders moven ze niet; zulke types gaan het zeker niet laten om inkomens te vergaren door ergens anders ook gewoon wat te zitten.
![]() |
![]() |
#125 | |||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Iik stel voor dat je "afgunst" eens opzoekt in het woordenboek. Wat jij als de afwezigheid van afgunst beschouwt, is niet meer dan complete solidariteit; laat det net iets anders zijn dan afgunst. Citaat:
Mara inderdaad, ik hecht meer maatschappelijke waarde aan een ingenieur dan aan een strontraper; wat mij betreft mag die meer verdienen ja, maar eigenlijk is zelfs de maatschappelijke relevantie van die mensen niet van belang. Wat de werkgever van beiden hen wil geven, d�*t is van belang. Al de rest is zever en poespas. Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#126 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou ook kunnen dat dit een pleidooi is om de middenklasse meer te laten verdienen. De middenklasse (lees de hardwerkende tweeverdienende Vlaming, zelfstandig of niet) voelt zich aangesproken en hoopt op minder lasten. De onderklasse leest het als een toegeving dat de topklasse te veel verdient. De topklasse weet wel beter en stemt toch liberaal. Moet er nog zand zijn ? Onderschat De Gucht niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#127 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
2. privé-initiatief is sowieso te simplistisch en enkel gericht op financiële winst maken op belachelijk korte termijn. Afvoeren die handel. (spijtig genoeg nog niet mogelijk in de huidige evolutie, de mens kan niet om met de maatschappelijke verantwoordelijkheid een machtspositie niet te misbruiken voor eigen persoonlijk gewin). Er is maar 1 echte werkgever en dat is de maatschappij en het uitmelken ervan door werkgevers mag ophouden. 3. idd, niet opereerbaar, dus ook niet echt nuttig, maar voor de leden er van vol voordelen en een vergaderingetje kost steevast handenvol geld; zo die mensen zichzelf kunnen bestendigen in hoe belangrijk ze wel niet zijn.
![]() |
![]() |
#128 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Verder blijft het opvallend dat je mooi omheen de kern van de zaak fietst. Jij hebt, net zomin als anderen, zaken met wat twee partijen afspreken. Als de werkgever (aandeelhouders zo je wil) beslist dat hij x willgeven aan een werknemer, dan is dat zijn zaak. Wil de werknemer daarvoor het werkt doen, dan is dat ook zijn zaak. Daar heeft geen ander mens iets over te zeggen. Dat de maatschappijjde werkgever is, is bullshit; ik werk niet voor de maatschappij, en 't is de maatschappij niet die mijn loon uitbetaald... Zoals gezegd: wil je het anders zien: niets of niemand houdt je tegen ommzelf iets uit de grond te stampen. Citaat:
![]() Als je wil aantonen dat bestuursleden en aandeelhouders hun geld niet waard zijn, hou je dan vooral niet in maar weet welldat ook daar je gezever weinig inhoud heeft. Die mensen spelen immers met hun eigen geld, en laat het opnieuw niet aan jouuzijn te beslissen wat anderen met hun geld mogen doen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#129 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 'k vrees dat onze visie over hoe een maatschappij ineen zou moeten steken wat te uiteenlopend is.
![]() centrale organisatie, privé-initiatief in creatie (niet in productie) en iedereen 't zelfde loon. Ik weet dat het niet voor morgen is, maar ik ga ervoor. Spelen met geld bijv. Het zou verboden moeten zijn om enkel met geld meer geld te verdienen, geld is niet wezenlijk nodig in de maatschappij (het is enkel een ruilmiddel dat zijn functie veel te veel ontgroeid is). Dat alleen al zorgt ervoor dat mensen met geld altijd bevoordeeld zullen tov die met wat minder. Iedereen kan gokken (speel je aan 1/5 voor 5 € verdien 25 €, speel je met 1 000 000 tja...) net in een andere thread beantwoord dat ik ze graag zie komen met hun argumentatie van "doe ook eens iets" (uwen "ik wil wel maar ik mag niet" interpreteer ik zo). Dat is idd een dooddoener, opnieuw zo rijken hun rijkdom voor zichzelf aanvaardbaar maken 'ik werk er wel voor'. Allez, enkel en alleen dankzij het feit wij in een maatschappij leven maakt het mogelijk om die rijkdom te vergaren, dat weigeren in te zien is een van de redenen van de huidige sociale ongelijkheid en het zal nog verergeren als die rijken zichzelf niet wat beginnen te nuanceren. managers zijn hun geld niet waard. De loonbriefjes op zich zeggen genoeg en de incompetentie komt genoeg in't nieuws. Het is gewoon adel in een nieuwe verpakking.
![]() |
#130 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Of ben jij bereid een deel van je hebben en houwen ergens in te investeren, zonder garantie op teruggave en zonder vergoeding? Citaat:
Maar toch, wat houdt je tegen? Als je het zo slecht hebt en als je zoveel te klagen hebt, wat houdt je dan tegen om zelf eens iets te doen? Zeg nu eens concreet waarom je het niet zelf zou proberen, als de rest van de wereld tot zo rot en slecht is... Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#131 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() je leest niet begrijpend genoeg.
Geld is in wezen niet nodig, het denken van wel op zich is al een teken dat je de ongelijkheid steunt. Er was geen rijkdom alvorens wij maatschappijen hebben gesticht; dus nogmaal de enigen die rijkdom vergaren zijn diegene die ons maatschappelijk bestel misbruiken voor hun eigen kleine zelfbestendiging en ondertussen ook maar enige solidariteit weigeren met iedereen die het mogelijk maakt om in een maatschappij te kunnen leven. uw leven is het enige waardevolle waarin je kunt investeren en dat doe je, hopelijk, met alles wat je hebt zonder garantie. Het is altijd treurig om zien hoe mensen met kansen weigeren die kansen te delen met diegene die in minder fortuinlijke omstandigheden geboren zijn en dat enkel en alleen om zichzelf beter te kunnen voelen (=afgunst die zij denken te zien bij anderen om hun egoïsme goed te praten), om tegen zichzelf te kunnen zeggen hoeveel ze wel waard zijn (opnieuw zoals hierboven =afgunst). ik kan gerust aangeven wie wat waard is, goed opletten : managers hebben geen toegevoegde waarde buiten hun eigen fantasie. voil�*, als dat niet schoon aagegeven is dan weet ik het ook niet meer. ![]()
![]() |
#132 | |||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Opnieuw: vanwaar haal je investeringen? Ruilhandel? Of beter nog, ga jij voor niets werken? (als geld dan toch geen betekenis heeft). Ga je je laten uitbetalen in 10 broden, wat boter, wat pattaten en een beetje vlees? Citaat:
Hoe ga je je leven onderhouden? Ruilhandel? Citaat:
Wat jij wil zijn geen kansen, jij wil gewoon de lusten zonder de lasten. Citaat:
Citaat:
![]() |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#133 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Kindervragen zijn eigenlijk de enige relevante in een mensenleven. ![]()
![]() |
![]() |
#134 |
Banneling
|
![]() Oftwel, je bent dus niet in staat te antwoorden op enkele fundamentele vragen...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#135 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik geef continu antwoorden?
![]() |
#136 |
Banneling
|
![]() Nope, dat doe je niet.
Hoe ga je je leven onderhouden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#137 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]()
![]() |
#138 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Sfax is een hollandse, 25-jarige ingenieur (verjaardag 17/04), nickname: Harry Potter (hehe) die voor Inbev werkt aan een loon van 2600 euro. Bij elke discussie, zij het nu op dit forum of op het forum van tv4 of vijf tv, is hij ofwel steeds aan het stoeven over zijn wedde en/of verdedigd hij exuberante lonen. Hij vindt namelijk dat hij de enige is die ingenieur is en de enige die "zoveel" verdient.... Zijn studies zijn blijkbaar een beetje naar zijn hoofd gestegen... Wij noemen dit dikkenekkerij, arrogantie, verwaandheid....kies maar. Bovendien wil hij steeds zijn gelijk halen, zelfs als hij weet dat hij fout zit.... en vooral dat laatste is typisch voor hem. Toegeven staat nu eenmaal niet in zijn woordenboek. Eigenlijk zonde van onze tijd om met dergelijke mensen te argumenteren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#139 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
"Het is de gelovige die, niet het geloof dat bescherming nodig heeft. Mensen hebben mensenrechten, religies, geloven en ideeën hebben die niet.'' Laatst gewijzigd door the_dude : 9 april 2007 om 18:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#140 | |||||||||||
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Kijk eens aan; was jij niet dat kereltje dat me met "argumenten" onder tafel ging praten? Zijn in jouw leefwereld argumneten steeds hetzelfde als op de man spelen? Maar laat ons eens zien hoe vaak je verkeerd schiet: Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Vandaar dat je 6 keer van de 7 verkeerd schiet; beetje gefrustreerd? ![]() Citaat:
![]() Scary! ![]() Citaat:
Kijk, jij was diegene die me hier zwart op wit de mond ging snoeren; tot hiertoe geraak je niet verder dan wat lousy allusies en wat google-werk. Big deal, alleen ben je er niet echt goed in... |
|||||||||||
![]() |
![]() |