Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2007, 17:10   #1
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard bart debie wil uniform verkomen op eBay

fans van bart debie (hier zitten er nogal wat) kunnen alvast beginnen bieden.

Debie wil uniform verkopen op eBay

ANTWERPEN - Gewezen Antwerps politiecommissaris en huidig Vlaams Belang-gemeenteraadslid Bart Debie wil zijn commissarisuniform volgende week te koop aanbieden op veilingsite eBay.

,,Ik laat momenteel nog nagaan of dit juridisch gezien wel mag, maar aangezien het om een oud uniform gaat van voor de politiehervorming, verwacht ik geen problemen'', zegt Debie.

Veroordeling

Afgelopen week veroordeelde de correctionele rechtbank van Antwerpen Bart Debie tot een gevangenisstraf van drie jaar met uitstel en een boete van 1.250 euro voor meerdere feiten van politiegeweld en het vervalsen van processen-verbaal. Voor inbreuken op de racismewet werd hij vrijgesproken.

De ex-commissaris was niet te spreken over het vonnis en kondigde prompt aan dat hij zijn commissarisuniform te koop ging aanbieden op eBay als ,,symbool voor de uitverkoop van de harde aanpak van de criminaliteit''.

Toegelaten?

Het is bij wet verboden om politie-uniformen van na de grote hervorming in 2001 zonder toestemming van de overheid te koop aan te bieden. Dat zou immers aanleiding kunnen geven tot misbruik.

Het uniform dat Debie wil verkopen, dateert echter van voor die hervorming. ,,Het gaat meer bepaald om het gala-uniform dat ik destijds op maat liet maken en zelf bekostigd heb. Het is dus geen eigendom van de staat'', verduidelijkt Debie. Naast het uniform wil hij nog een ander ,,collector's item'' te koop aanbieden, maar wat dat precies is, wil hij nog niet kwijt.

Het is trouwens niet de eerste keer dat politie-uniformen op e-Bay verzeild raken. Twee jaar geleden liet Flor Koninckx zijn uniform veilen voor het goede doel, ter gelegenheid van 175 jaar België. Aangezien het om zijn oud rijkswachtuniform ging, zorgde dat toen niet tot problemen.

ondertussen laat bart debie weten al een nieuw uniform gekocht te hebben, een wat naar eigen zeggen 'beter bij zijn doortastende aanpak past'.

Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2007, 17:29   #2
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik wil enkel reageren op "Fans van Debie zitten(hier nogal wat) DAT JE HET MEER WEET TEGEN 10/06/2007
Oud 9 april 2007, 17:36   #3
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

al een bod uitgebracht op het uniform van je held, duveltje?
kun je er hele dagen aan snuiven, onder de oksels kun je misschien nog wat zweet ruiken.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2007, 17:41   #4
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
kun je er hele dagen aan snuiven, onder de oksels kun je misschien nog wat zweet ruiken.
Nee,ik bewonder enkel zijn aanpak van(bv het falconplein de Russische Maffia)
Oud 9 april 2007, 17:42   #5
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

ANTWERPEN - Gewezen Antwerps politiecommissaris en huidig Vlaams Belang-gemeenteraadslid Bart Debie wil zijn commissarisuniform volgende week te koop aanbieden op veilingsite eBay.

,,Ik laat momenteel nog nagaan of dit juridisch gezien wel mag, maar aangezien het om een oud uniform gaat van voor de politiehervorming, verwacht ik geen problemen'', zegt Debie.

Veroordeling

Afgelopen week veroordeelde de correctionele rechtbank van Antwerpen Bart Debie tot een gevangenisstraf van drie jaar met uitstel en een boete van 1.250 euro voor meerdere feiten van politiegeweld en het vervalsen van processen-verbaal. Voor inbreuken op de racismewet werd hij vrijgesproken.

De ex-commissaris was niet te spreken over het vonnis en kondigde prompt aan dat hij zijn commissarisuniform te koop ging aanbieden op eBay als ,,symbool voor de uitverkoop van de harde aanpak van de criminaliteit''.

Toegelaten?

Het is bij wet verboden om politie-uniformen van na de grote hervorming in 2001 zonder toestemming van de overheid te koop aan te bieden. Dat zou immers aanleiding kunnen geven tot misbruik.

Het uniform dat Debie wil verkopen, dateert echter van voor die hervorming. ,,Het gaat meer bepaald om het gala-uniform dat ik destijds op maat liet maken en zelf bekostigd heb. Het is dus geen eigendom van de staat'', verduidelijkt Debie. Naast het uniform wil hij nog een ander ,,collector's item'' te koop aanbieden, maar wat dat precies is, wil hij nog niet kwijt.

Het is trouwens niet de eerste keer dat politie-uniformen op e-Bay verzeild raken. Twee jaar geleden liet Flor Koninckx zijn uniform veilen voor het goede doel, ter gelegenheid van 175 jaar België. Aangezien het om zijn oud rijkswachtuniform ging, zorgde dat toen niet tot problemen.

ondertussen laat bart debie weten al een nieuw uniform gekocht te hebben, een wat naar eigen zeggen 'beter bij zijn doortastende aanpak past'.

En op uw titel afgaand, wat wil hij verkomen aan z'n uniform? .

Verder wat betreft duidelijkheid , moet eens beginnen met een beetje te weten wat u in feite wil, is iets met betrekking op het NS nu voor u en uw kameraden verwerpelijk en moet het worden gebannen uit de samenleving. Of vindt u het niet storend zolang u het kunt gebruiken voor beledigingen en uw ziekelijke fantasie, (s)links zijn en dan ook nog duidelijk en rechtlijnig is moeilijk nietwaar. Beginnen ze gewoonlijk hun eigen te bevuilen.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2007, 18:13   #6
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

voor jou, beste Mitgard, staat anders ook een nieuw kostuumpje te koop op ebay:

-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2007, 18:42   #7
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Amaai, ik sta echt versteld.

Bart Debie is een mooie aanwinst voor onze politiek. Onze politie wordt plat op de buik geduwd voor criminaliteit. Iedere commissaris die nog hard optreed wordt haast opgehangen in naam van de multicul.
Oud 9 april 2007, 19:06   #8
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Amaai, ik sta echt versteld.

Bart Debie is een mooie aanwinst voor onze politiek. Onze politie wordt plat op de buik geduwd voor criminaliteit. Iedere commissaris die nog hard optreed wordt haast opgehangen in naam van de multicul.
Moest jij ooit in aanraking komen met de flikken al was het maar tijdens een verkeerscontrole dan zou je ook graag hebben dat de flikken volgens het boekske werken. Nee, pv's vervalsen moet kunnen maar o wé als de flikken een bekeuring geven omdat ge 5 kilmoter te snel reed.
solidarnosc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2007, 19:14   #9
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Moest jij ooit in aanraking komen met de flikken al was het maar tijdens een verkeerscontrole dan zou je ook graag hebben dat de flikken volgens het boekske werken. Nee, pv's vervalsen moet kunnen maar o wé als de flikken een bekeuring geven omdat ge 5 kilmoter te snel reed.
De racistische flikken van gent hebben me eens zitten afblaffen omdat ik met een fiets door het rood ben gereden.

Belachelijk idd...

Maar twas wel door't rood.

Zo ook met uw boete van 5 km te snel. Een bord met een rode rand en 90km in betekent niet dat je 90 mag rijden. Maar dat er MAXIMUM 90 gereden mag worden. En 95 > 90
Oud 9 april 2007, 22:00   #10
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

En wat gebeurd er met de opbrengst?
Oud 9 april 2007, 22:48   #11
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
En wat gebeurd er met de opbrengst?
Financieren van de afkickprogramma's voor Turkse drugsbendes?
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 00:27   #12
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Online Bekijk bericht
Financieren van de afkickprogramma's voor Turkse drugsbendes?
Schenken aan een afkickcentrum voor mensen met het Klopopuwmuyle syndroom.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 08:27   #13
Metternich

Metternich's schermafbeelding

Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Zo ook met uw boete van 5 km te snel. Een bord met een rode rand en 90km in betekent niet dat je 90 mag rijden. Maar dat er MAXIMUM 90 gereden mag worden. En 95 > 90
Ga jij 70 rijden op een weg waar je 90 mag rijden? Je zult een hoop getoeter en rare blikken naar je krijgen.

Bovendien, je moet maar 2 minuten even wat minder aandacht geven aan je snelheid en je zit direct aan 95km/u. Ze hadden het beter bij het oude systeem gehouden.

Metternich is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 10:52   #14
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht
Ga jij 70 rijden op een weg waar je 90 mag rijden? Je zult een hoop getoeter en rare blikken naar je krijgen.

Bovendien, je moet maar 2 minuten even wat minder aandacht geven aan je snelheid en je zit direct aan 95km/u. Ze hadden het beter bij het oude systeem gehouden.
Als je een brug hebt die een maximale last van 10 Newton (belachelijk laag, maar t'is maar een vb) aankan, en je legt daar 11 newton op, dan zal die brug instorten.

10N = 10N, en geen 11.
Oud 10 april 2007, 14:42   #15
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:

Veroordeling

Toegelaten?

De uniformen van de politie, zijn die geen eigendom van de staat?

Mijn patron zou lachen als ik mijn overal verkoop en het geld in mijn zakken steek of aan een ander geef...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 14:45   #16
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 14:50   #17
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Metternich Bekijk bericht

Rare blikken of niet, je mag dat... MAAR wel in de mate dat de toestand het vereist... onnodig verkeer laten vastlopen/hinderen kost je ook een boete...

Je moet idd die kilometer teller verdorie goed in het oog houden...
Ik ben daarom voorstander van de 'intelligente snelheidsbeperker', een systeem dat weet waar u bent (gps) weet hoeveel u mag rijden, en door een snelheidsbegrenzer tegendruk geeft op het gaspedaal. Vooralsnog veel te duur en nog helemaal niet op punt om zoiets te verplichten, als men dat al zou en/of willen verplichten natuurlijk...

Ook had ik al gedacht aan snelheidsmarkeringen naast de weg : meestal loopt daar een dikke witte lijn, deze zou men in 2 kunnen delen zodat men een doorlopende witte meet met bolletjes, streepjes, lange streepjes, 2 volle witte lijnen heeft. Dan kan men ten alle tijde zien hoeveel men daar mag rijden (een bord gemist is ook snel gebeurd). Maar in hoeverre zou dat uit te voeren zijn...

bon, t'was over eentje z'n kostuum zeker...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 14:52   #18
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach 10€ ok

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be