Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2007, 17:00   #7341
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Het gaat er niet om wiens schuld het is.

Het gaat erom wie slachtoffer is.

Paulus.
Nee, het gaat erom wie je slachtoffer maakt en of je je principes waarborgt. Als je je laat leiden door dictaturen en andere staten en op basis daarvan je beslissingen maakt, hoever ben je dan bereid daarin te gaan? Het is niet onze schuld dat die landen niet meer willen exporteren, het is niet consequent om homoseksuelen in ons land er slachtoffer van te maken dat andere staten ze niet erkennen. Het klinkt hard, en dat is het ook, maar je laten leiden door andere naties met andere opvattingen is laag bij de gronds en bovendien, hóógst onverstandig.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2007, 17:05   #7342
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Nee, het gaat erom wie je slachtoffer maakt en of je je principes waarborgt. Als je je laat leiden door dictaturen en andere staten en op basis daarvan je beslissingen maakt, hoever ben je dan bereid daarin te gaan? Het is niet onze schuld dat die landen niet meer willen exporteren, het is niet consequent om homoseksuelen in ons land er slachtoffer van te maken dat andere staten ze niet erkennen. Het klinkt hard, en dat is het ook, maar je laten leiden door andere naties met andere opvattingen is laag bij de gronds en bovendien, hóógst onverstandig.
En als je daarbovenop dan nog eens de schuld op de homogemeenschap tracht te schuiven door te stellen dat deze zich egoïstisch opstelt door alleen aan hun eigen kinderwens en niet aan de rechten van het kind te denken, dan mogen we gerust spreken van smeerlapperij.
Oud 9 april 2007, 17:06   #7343
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doki Bekijk bericht
En als je daarbovenop dan nog eens de schuld op de homogemeenschap tracht te schuiven door te stellen dat deze zich egoïstisch opstelt door alleen aan hun eigen kinderwens en niet aan de rechten van het kind te denken, dan mogen we gerust spreken van smeerlapperij.
Exact mijn gedacht.
Oud 9 april 2007, 17:09   #7344
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is geen kwestie van laten leiden. Maar een goede huisvader houdt rekening met zijn buren bij het nemen van beslissingen.

De kwestie is dat de kinderen slachtoffer zijn ten koste van het recht op adoptie voor holebi. En ja ik weet dat het niet helemaal hun schuld is. Het is een gevolg van verschillende visies van verschillende gemeenschappen op de holebiadoptie.

Maar daar zal het kind van de rekening echt niet om malen hoor.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2007, 17:09   #7345
driewerf
Perm. Vertegenwoordiger VN

driewerf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee hoor.

Twee vaders of twee moeders kunnen geen kinderen krijgen van elkaar. Het gaat weldegelijk om biologische ouders. En dat is per definitie een vader en een moeder.

Paulus.
o nee, er staat niet "biologische ouders", maar ouders. En dat kunnen twee vaders of twee moeders zijn, of een vader en een moeder.
driewerf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2007, 17:11   #7346
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat er niet om wiens schuld het is. Denk je nu echt dat een kind in een weeshuis in pakweg Pakistan zit te na te denken over wiens schuld het is dat hij niet meer naar België geadopteerd kan worden?

Paulus.
Oud 9 april 2007, 17:13   #7347
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door driewerf Bekijk bericht
o nee, er staat niet "biologische ouders", maar ouders. En dat kunnen twee vaders of twee moeders zijn, of een vader en een moeder.
Ik zei toch dat het om de biologische ouders gaat?! Hoe kunnen twee vaders of twee moeders nu allebei biologische ouder zijn?

Paulus.
Oud 9 april 2007, 17:14   #7348
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is geen kwestie van laten leiden. Maar een goede huisvader houdt rekening met zijn buren bij het nemen van beslissingen.

De kwestie is dat de kinderen slachtoffer zijn ten koste van het recht op adoptie voor holebi. En ja ik weet dat het niet helemaal hun schuld is. Het is een gevolg van verschillende visies van verschillende gemeenschappen op de holebiadoptie.

Maar daar zal het kind van de rekening echt niet om malen hoor.

Paulus.
Je snapt er geen bal van. Dit is een principekwestie. Daarin vallen hoe dan ook slachtoffers, alleen zijn wij dan degenen die er zijn om voor onze principes te staan. Doen we dat niet, dan maken we mensen in eigen land het slachtoffer.

Je hoeft helemaal geen rekening te houden met je buren, als zij kinderen willen exporteren dan moet dat onder ónze voorwaarden, niet die van hun. Als ze, omdat wij een homoadoptieregeling hebben, weigeren te sturen, dan zoeken ze maar naar elders. Je moet niet denken dat ik harteloos ben Paulus, ik geef ook om de toekomst van die kinderen, maar niet onder elke voorwaarde.
Oud 9 april 2007, 17:17   #7349
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zei toch dat het om de biologische ouders gaat?! Hoe kunnen twee vaders of twee moeders nu allebei biologische ouder zijn?

Paulus.
In de rechten van het kind staat niets over biologische ouders. Er staat "ouders". Lees wat er staat.
Oud 9 april 2007, 17:18   #7350
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je snapt er geen bal van. Dit is een principekwestie. Daarin vallen hoe dan ook slachtoffers, alleen zijn wij dan degenen die er zijn om voor onze principes te staan. Doen we dat niet, dan maken we mensen in eigen land het slachtoffer.

Je hoeft helemaal geen rekening te houden met je buren, als zij kinderen willen exporteren dan moet dat onder ónze voorwaarden, niet die van hun. Als ze, omdat wij een homoadoptieregeling hebben, weigeren te sturen, dan zoeken ze maar naar elders. Je moet niet denken dat ik harteloos ben Paulus, ik geef ook om de toekomst van die kinderen, maar niet onder elke voorwaarde.
Is het kind het slachtoffer of is het kind dat niet?

Paulus.
Oud 9 april 2007, 17:19   #7351
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat er niet om wiens schuld het is. Denk je nu echt dat een kind in een weeshuis in pakweg Pakistan zit te na te denken over wiens schuld het is dat hij niet meer naar België geadopteerd kan worden?

Paulus.
Ach, nu opeens speelt het allemaal geen rol wiens schuld het is? Ik herinner me anders klaar en duidelijk dat het voor jou wel een rol speelde, en dat je je vuige aantijgingen over het vermeende egoïsme van de homogemeenschap meer dan eens hebt herhaald.
Oud 9 april 2007, 17:20   #7352
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Is het kind het slachtoffer of is het kind dat niet?

Paulus.
Ja. En? Doet dat iets af aan het feit dat wij ons moeten laten dicteren door dictaturen en religieus geinspireerde landen?
Oud 9 april 2007, 17:21   #7353
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de rechten van het kind staat niets over biologische ouders. Er staat "ouders". Lees wat er staat.
Ik heb gelezen wat er staat en daar staat dat het kind het recht heeft om beide ouders te kennen.

De uitspraak kwam er omdat een moeder die identiteit van de vader voor het kind verborgen wilde houden.

De rechter deed beroep op de "rechten van het Kind" om zijn uitspraak te funderen.

Het gaat dus weldegelijk over de biologische ouders.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 9 april 2007 om 17:23.
Oud 9 april 2007, 17:23   #7354
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb gelezen wat er staat en daar staat dat het kind het recht heeft om beiden ouders te kennen.

De uitspraak kwam er omdat een moeder die identiteit van de vader voor het kind verborgen wilde houden.

De rechter deed beroep op de "rechten van het Kind" om zijn uitspraak te funderen.

Paulus.
En wat heeft dat met homoadoptie te maken?
Oud 9 april 2007, 17:24   #7355
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja. En? Doet dat iets af aan het feit dat wij ons moeten laten dicteren door dictaturen en religieus geinspireerde landen?
Ok. Je geeft dus toe dat het kind slachtoffer is.

Dat was ook mijn punt.

Paulus.
Oud 9 april 2007, 17:26   #7356
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ach, nu opeens speelt het allemaal geen rol wiens schuld het is? Ik herinner me anders klaar en duidelijk dat het voor jou wel een rol speelde, en dat je je vuige aantijgingen over het vermeende egoïsme van de homogemeenschap meer dan eens hebt herhaald.
Voor mij persoonlijk speelt het inderdaad een rol, maar daar gaat het nu niet over.

Er zijn kinderen slachtoffer ten gevolge van de homoadoptiewetgeving. En dat was mijn punt.

Paulus.
Oud 9 april 2007, 17:26   #7357
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok. Je geeft dus toe dat het kind slachtoffer is.

Dat was ook mijn punt.

Paulus.
Maar is geen argument tegen homo-adoptie. Zelfs in de conservatieve VS heeft men homoadoptie.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 9 april 2007 om 17:27.
Oud 9 april 2007, 17:27   #7358
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb gelezen wat er staat en daar staat dat het kind het recht heeft om beide ouders te kennen.

Paulus.
Als het de bedoeling was geweest om dit principe te beperken tot de biologische ouders dan had dat er expliciet gestaan. Het staat er niet. Dat is ook logisch. Iemand die door een niet-biologische ouder is grootgebracht en om wat voor reden dan ook aan deze ouder wordt ontrukt (bijvoorbeeld door een scheiding) ondervind daar psychologische schade van, en dus moet het kind het recht hebben om zijn ouders (biologisch of niet) te kennen en te ontmoeten als het dat wil.

Je gewriemel om tot in de kleine lettertjes wanhopig naar een grashalm te zoeken voor je theorieën is veelzeggend.

Laatst gewijzigd door Doki : 9 april 2007 om 17:35.
Doki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2007, 17:31   #7359
Apocalyps
Minister

Apocalyps's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een fobie staat voor een angst. Ik ben niet verantwoordelijk voor het verkeerd woordgebruik van anderen.
Homofobie kan men definiëren als angst, aversie, intolerantie en haat tegen homoseksuele mannen, lesbische vrouwen en tegen hun leefstijl of subcultuur. Het is een emotionele en irrationele houding.
Oud 9 april 2007, 17:32   #7360
Doki
Parlementsvoorzitter

Doki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor mij persoonlijk speelt het inderdaad een rol, maar daar gaat het nu niet over.

Er zijn kinderen slachtoffer ten gevolge van de homoadoptiewetgeving. En dat was mijn punt.

Paulus.
Daar gaat het maar al te goed over. Je beschuldigingen zijn vals, laag en ongegrond. Maar dat stoort je niet in het minst, je gaat gewoon vrolijk door met de waarheid te verdraaien. Die kinderen zijn niet het slachtoffer van de adoptiewet, laat dat duidelijk zijn. Integendeel, hoe meer potentiële adoptieouders er zijn hoe beter voor hen. Die kinderen zijn het slachtoffer van de beslissing van een aantal staten om geen adoptie meer toe te laten naar België, op basis van dezelfde archaïsche vooroordelen als deze waar jij mee zit.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be