![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#121 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Brussel is een internationale stad geworden die zoals Wallonië in grote mate door Vlaanderen wordt onderhouden. 2) Het stadhuis van Brussel is een typisch Vlaams gebouw, zoals vele oude gebouwen in Brussel. De moderne gebouwen zijn internationaal zoals in de meeste andere grote steden. Laatst gewijzigd door luc broes : 8 april 2007 om 17:28. |
|
|
|
|
|
|
#122 |
|
Banneling
|
Kris de Bruyne - Amsterdam
Je kan er boeken kopen Die je hier heel zelden vindt Je kan er langs de grachten lopen Je haar los in de wind Je kan er uren slijten De parken zijn er groen Je kan er naar Van Gogh gaan kijken Dat zou je eigenlijk wel eens moeten doen Je bent er vogelvrij Omdat er alles kan Zo dichtbij en toch zo ver is Amsterdam Want daar in Amsterdam Ben jij zo ver van mij Toch voel ik Amsterdam Zo pijnlijk dicht nabij In het concertgebouw Is het zeer dikwijls feest Je weet toch nog Dat zelfs Randy Newman daar ooit is geweest Wie van ons vermoedde toen Dat jij daar nu heel alleen Een schuilplaats hebt gezocht We gingen er altijd samen heen Wie van ons is vogelvrij Wie van ons die nog alles kan Zo dichtbij en toch zo ver is Amsterdam Want daar in Amsterdam Ben jij zo ver van mij Toch voel ik Amsterdam Zo pijnlijk dicht nabij |
|
|
|
|
|
#123 |
|
Banneling
|
Johan Verminnen - Brussel
Mijn Brussel, 'k zit in je binnenzak een warme jas je binnenstad die mij omarmt en verwarmt als vroeger toen ik verdwaald en lusteloos jouw geborgenheid verkoos al zijn mijn dromen nu wat droever Hier kende ik mijn eerste lief mijn eerste droom eerste verdriet hier kerfde ik haar naam nog in jouw bomen hier had ik vrienden liep ik school en raakte ook nog op de dool hier voelde ik me vaak verloren Mijn Brussel, al ben je erg ziek een mollepijp een braakland in ruïne ken ik jou niet ach je bent wreed veranderd al ben je als een lelijk huis toch voel ik me hier veilig thuis als nergens anders Hier kende ik mijn eerste lief mijn eerste droom eerste verdriet hier kerfde ik haar naam nog in jouw bomen hier had ik vrienden liep ik school en raakte ook nog op de dool hier voelde ik me vaak verloren Mijn Brussel, ik verlies me weer enn loop je straatjes op en neer ze zijn jouw duizend armen hoe vaak liep ik hier toen niks om handen niks te doen gewoon mijn tijd wat te verdromen Hier kende ik mijn eerste lief mijn eerste droom eerste verdriet hier kerfde ik haar naam nog in jouw bomen hier had ik vrienden liep ik school en raakte ook nog op de dool hier voelde ik me vaak verloren |
|
|
|
|
|
#124 |
|
Banneling
|
Clement Peerens Explosition - Boecht van Dunaldy
Pijn Ik lig hier te creperen van de pijn Pijn In elken uithoek van mijn brein Pijn Ik lig precies onder nen trein Pijn Ik voel mij als een mixomateus konijn Zou nen hersenbloeding of nen tumor kunne zijn Neen, het is de schuld van awe wijn Het was boecht van den aldi Van diejen boecht in een kartonne doos 'k Wier zelfs nie loecht van awen boecht En mijn pijn is aandeloes Aaaaahhh ik wor begot vergiftigd deur mijn eige vrouw Shiiiit Precies dat er een rat in mijne schedel zit Kajiet kajiet Ik roep mijn eigen uit tot rampgebied Ooeeeeeeii Wa hedde gij nij toch gekocht gij ze stoemme koei Wacht ne keer tot da kik in den aldi nog is zin Maske, wilde gij mij dood misschien? Het was boecht van den aldi Van diene boecht in een kartonne doos 'k Wier zelfs nie loecht van awen boecht En mijn pijn is aandeloes Ik sterf Ne mens is minder mottig van ne liter verf Ik gaon er aan Besefte gij wel goe wa ge hed gedaan? Want gij hed nog gezei: "Khem nen Bulgaarse wijn gekocht" Allei noemde gij da wijn da smeirig vocht? Het was boecht van den aldi Van diene boecht in een kartonne doos 'k Wier zelfs nie loecht van awen boecht En mijn pijn is aandeloes pijn .... taaregende pijn |
|
|
|
|
|
#125 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Niet echt, Vlaanderen en het Vlaams Gewest zijn niet helemaal hetzelfde. Vlaanderen is de Vlaamse Gemeenschap en haar grondgebied.
Citaat:
Een economisch beleid? Het willen doodknijpen van de luchthaven is niet echt een beleid te noemen, misschien beleid ja, maar zonder visie De belangrijkste economische impulsen zijn belastingen en loonkost, twee zaken die nog steeds federaal zijn. Ja en nee. Brussel is economisch te sterk verweven met Vlaanderen dat het een eigen los beleid zou kunnen voeren. Economisch, geografisch is het een deel van de Vlaamse Ruit en het kan daar niet weg hé. Ten tweede, ja, de grote meerderheid gebruikt er het Frans nu als lingua franca, maar wat als de meerderheid van de bevolking - die zonder emotionele band met 'België' en die geschiedenis - opmerkt dat kennis van het Nederlands voordeel biedt? Want die meerderheid beseft dat nu niet, ze komt naar hier met het allom bekende imago van België, Brussel in het bijzonder, en vele Franstaligen 'ontvangen' hen met een zelfde imago-inprenting. Plus, Vlamingen zijn assertief en leggen het die vreemdelingen niet uit wat de realiteit is en economisch kan zijn. |
|
|
|
|
|
|
#126 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#127 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Aan het Noordzeestrand?
http://lyricsplayground.com/alpha/so...eestrand.shtml Ik heb op zee, m’n leven lang gevaren M’n vissersdorp ligt aan het noordzeestrand Ik win m’n brood, met zwalpen op de baren Toch denk ik vaak m’n rijkdom ligt aan land Waar het lied der branding ruist bij dag en nacht Waar ’t vertrouwde huisje altijd op me wacht Waar de meeuwen schreeuwen boven ’t golf geruis Daar ben ik geboren daar voel ik me thuis Waar de klokken luiden visser vaar naar huis Daar ben ik geboren daar voel ik me thuis Ik voel me klein, wanneer de stormen huilen Door ’t zwiepend want, belust op zwakke buit Maar voor geen geld, ter wereld wil ik ruilen M’n vrij bestaan, als koning op m’n schuit Waar het lied der branding ruist bij dag en nacht Waar ’t vertrouwde huisje altijd op me wacht Waar de meeuwen schreeuwen boven ’t golf geruis Daar ben ik geboren daar voel ik me thuis Waar de klokken luiden visser vaar naar huis Daar ben ik geboren daar voel ik me thuis (vindt iemand de muziek?)
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
|
|
|
|
#128 |
|
Staatssecretaris
|
Ziet er mij verdacht Vlaams uit. |
|
|
|
|
|
#129 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#130 |
|
Staatssecretaris
|
[quote=liberalist_NL;2593358]
-Men er niet Vlaams spreekt, maar Frans. quote] Het Brussels dialect al eens gehoord? In Borgerhout spreekt men nogal veel Arabisch nochthans is het ook Vlaanderen. |
|
|
|
|
|
#131 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#132 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Messieurs les Flamingants J'ai deux mots �* vous rire Il y a trop longtemps Que vous me faites frire À vous souffler dans le cul Pour devenir autobus Vous voil�* acrobates Mais vraiment rien de plus Nazis durant les guerres Et catholiques entre elles Vous oscillez sans cesse Du fusil au missel Vos regards sont lointains Votre humour est exsangue Bien qu'y aient des rues �* Gand Qui pissent dans les deux langues Tu vois quand j'pense �* vous J'aime que rien ne se perde Messieurs les Flamingants Je vous emmerde Vous salissez la Flandre Mais la Flandre vous juge. Voyez la mer du nord Elle s'est enfuie de Bruges. Cessez de me gonfler Mes vieilles roubignoles Avec votre art flamand-italo-espagnol. Vous êtes tellement tellement Beaucoup trop lourds Que quand les soirs d'orage Des chinois cultivés Me demandent d'où je suis, Je réponds fatigué Et les larmes aux dents : "Ik ben van Luxembourg". Et si aux jeunes femmes, On ose un chant flamand, Elle s'envolent en rêvant Aux oiseaux roses et blancs Et je vous interdis D'espérer que jamais �* Londres Sous la pluie on puisse Vous croire anglais Et je vous interdis À New-York ou Milan D'éructer Messeigneurs Autrement qu'en flamand Vous n'aurez pas l'air cons Vraiment pas cons du tout Et moi je m'interdis De dire que je m'en fous Et je vous interdis D'obliger nos enfants Qui ne vous ont rien fait À aboyer flamand Et si mes frères se taisent Et bien tant pis pour elles. Je chante persiste et signe : Je m'appelle Jacques Brel
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." De langverwachte outing van duveltje382 |
|
|
|
|
|
|
#133 |
|
Minister-President
|
We zullen doorgaan - Ramses Shaffy
Wij zullen doorgaan met de stootkracht van de milde kracht Om door te gaan in een sprakeloze nacht We zullen doorgaan, we zullen doorgaan tot wij samen zijn We zullen doorgaan met de wankelende zekerheid Om door te gaan in een mateloze tijd We zullen doorgaan, we zullen doorgaan tot we samen zijn We zullen doorgaan met het zweet op ons gezicht Om alleen door te gaan in een loopgraaf zonder licht We zullen doorgaan, we zullen doorgaan tot we samen zijn We zullen doorgaan telkens als we stil staan Om weer door te gaan naakt in de orkaan We zullen doorgaan, we zullen doorgaan tot we samen zijn We zullen doorgaan als niemand meer verwacht Dat we weer doorgaan in een sprakeloze nacht We zullen doorgaan, we zullen doorgaan tot we samen zijn |
|
|
|
|
|
#134 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#135 | |
|
|
Citaat:
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are. It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist. |
|
|
|
|
|
|
#136 |
|
|
Dat is niet erg vriendelijk van je.
Voor de Mongolen , bedoel ik.
|
|
|
#137 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#138 | |
|
Parlementsvoorzitter
|
Citaat:
Trouwens, de gildehuizen zijn wel Vlaamse renaissance/barok, daar kent men geen eigen 'Brabantse' variant meer van |
|
|
|
|
|
|
#139 | |
|
|
Citaat:
''Brussel is niet vlaams want de bouwstijl is niet eens vlaams'' - Ja hoor, kijk maar, gothiek als in de omliggende steden; ''sommige flaminganten menen misschien dat de gothiek een vlaamse uitvinding is.'' Ja, zo lust ik er nog een. |
|
|
|
|
|
|
#140 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|