![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 |
Gouverneur
|
![]() terzijde: mag ik - ter illustratie - "the idiots" aanraden? een groep mensen die zich gedragen als 'idioten', maar eigenlijk 'normaal' zijn.
|
![]() |
![]() |
#22 |
Banneling
|
![]() Nochtans vind ik hier dat men duidelijk werkt met 2 maten en 2 gewichten als het over een bepaalde forumdeelnemer gaat. U zal uiteraard wel weten wie ik bedoel, beste Arnold.
|
![]() |
![]() |
#23 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Is het overigens 'verboden' om een toelichting te geven bij je eigen gedrag? Bijvoorbeeld: "ik ga niet meer reageren op je want ik vind dat jij een volslagen imbeciel bent". Dat is a) waar (je zegt niet dat die persoon een imbeciel is, alleen dat jij dat denkt), b) relevant (je geeft aan dat je de discussie verlaat en waarom, c) misschien niet zo bevordelijk voor de sfeer maar tenminste wel eerlijk, en oneerlijkheid zou de sfeer nog erger kunnen verprutsen. Bovendien heb je een persoon niet beledigd, je hebt gewoon je eigen gedachten blootgelegd.
![]() |
#24 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#25 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#26 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Statistisch gezien, mss wel , zenne.
#27 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 't blijft een forum. Er zitten hier een paar mensen die hier precies niets anders doen dan onzin uitkramen waarvan ik vermoed dat ze irl toch een beetje anders zijn.
#28 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#29 |
|
![]() Ik vraag me doodeerlijk af wat eigenlijk persoonlijke aanvallen zijn. Ik geloof dat het ook van persoon tot persoon af hangt. De ene zijn tenen zijn hier blijkbaar langer dan die van de andere.
Als ik merk dat mensen elkaar beledigen, heb ik niet meteen zin om op de knop te drukken, dat zal ik enkel doen als iemand mij beledigd met zaken die niets met de topic te maken hebben. Maar over een ander ga ik niet oordelen, omdat ik niet weet hoe ik het moet opvatten, of omdat ik ook niet weet hoe een ander reageert. Anderzijds zijn mensen die continu de mods inroepen voor elke scheet en er voor zorgen dat tegenstanders strafpunten krijgen en uiteindelijk uitgesloten worden, mensen die het forum verzieken. Vooral omdat deze mensen zelf graag op de man spelen en de hypocrisie zelve zijn. Meestal probeer ik beledigingen zelf van me af te bijten met de nodige argumenten, maar plots krijg ik een waarschuwing, omdat ik eens iets terug zeg. Voor mij is dit forum een compleet gekkenhuis aan het worden. Probeer op je woorden te letten en je wordt uiteindelijk het slachtoffer van een zuurpreker, die achterbaks genoeg op knopjes drukt bij je posts, totdat ze toch iets vinden. Dit systeem werkt enkel de achterdocht op dit forum in de hand en in mijn mening moeten mensen die geen debat kunnen voeren, hier beter weg blijven, dan te blijven uitdagen om een tegenstander te laten bannen. Als iets dubbelzinnig is, maak ik er niet meteen een belediging van, maar als het duidelijk platvloerse taal is, mag er wat mij betreft ingegrepen worden. Alleen zou ik het appreciëren, moesten mensen die zich door iets beledigd voelen, dat op de eerste plaats duidelijk maken aan betrokken poster zelf, zodat deze zijn post kan aanpassen of verduidelijken, voor men naar de mods stapt. Dat zou de sfeer hier beter ten goede komen en moet men niet elke keer meteen een waarschuwing van de mods krijgen, voor iets dat ze knippen, zonder dat je echt weet wat je de oorzaak erachter is. Een open dialoog lijkt me beter en voorkomt misschien dat mensen geband zouden worden voor misverstanden. Ik geloof dat ik het nog al eens ergens vermeld heb: hier beschikken we alleen over geschreven tekst, desnoods met smiley's, maar onze mimiek, toon en ga zo verder ontbreken. Moest Geert Hoste hier bv posten, zou hij hoogst waarschijnlijk ook meteen geband worden, als hij zijn voorstellingen hier letterlijk zou neerpennen. Laatst gewijzigd door Boadicea : 9 april 2007 om 20:30. |
![]() |
![]() |
#30 | ||||
Parlementslid
|
![]() Geachte,
Citaat:
Toch laat ik veel staan, omdat sommige posters het niet erg vinden om beledigd te worden en er mij bijgevolg niet attent op maken. Ik laat me daarbij inspireren door het gezegde: "Verwijten kan niet bijten" Uitzondering: in de forumsessies met geïnviteerden verwijder ik belediging én beledigde als ik er op uit kom, of wanneer iemand er mij attent op maakt. Citaat:
Citaat:
b)Iemands geestelijke (on)vermogens zijn in tegenstelling tot wat u denkt totaal irrelevant in een discussie over bestuurlijke aangelegenheden. Ook het feit dat u het forum verlaat of het debat met een deelnemer ontwijkt is totaal irrelevant: geen kat maalt erom, het draagt niks zinvols bij in een debat over politieke aangelegenheden. c)Als u eerlijk wil zijn over iemands mentale capaciteiten, en uw visie is eerder negatief, dan verzoek ik u om dit niet publiekelijk neer te pennen. Stel de geïnteresseerden via PB, MSN, GSM of ander kanaal op de hoogte. Toelichtingen van deze aard wensen we dus niet op ons forum te zien. Gedenk de hoofddoelstelling: debat over politieke aangelegenheden, politieke en maatschappelijke ideeën, filosofieën etc. De evaluatie van medeforummers hoort daar niet bij, is irrelevant voor datgene wat we met het forum beogen. Als u uw negatieve visie op een forumkarakter wenst mee te delen, dan doet u dat maar via een ander medium. Citaat:
Dat mag best uw 'gedacht' zijn, toch hoort het niet thuis in onze visie op het forum van politics.be. Het is immers geen politieke visie noch een visie op een politieke aangelegenheid. Hou dat soort gedachten dus voor uzelf of zoek andere kanalen om ze te ventileren. Laatst gewijzigd door Peter Johan : 9 april 2007 om 23:32. |
||||
![]() |
![]() |
#31 | |||||||||||||
Parlementslid
|
![]() Geachte,
Citaat:
Citaat:
Net omwille van de verschillende subjectieve toleranties voor schelden en persoonlijke opmerkingen, vragen we om niks negatiefs over mekaar te zeggen, en enkel mekaars ideeën aan te pakken. Citaat:
Meldingen door derden laat ik zelfs meestal links liggen, zolang de geviseerde niet zelf reageert. Citaat:
Het is zelfs véél erger dan u kan bevroeden. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Nu nog een inspanning om niks persoonlijks 'terug te zeggen' tegen infantiele provocateurtjes, en uw forumcarrière is gebeiteld. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Niemand hoeft weg, geen enkele opinie wordt geschrapt (behoudens de wettelijk verbodene) Zolang iedereen zich beperkt tot het schrijven over politiek en het achterwege laat om de andere schrijvers negatief te beoordelen. Citaat:
Zonodig wordt er werk van gemaakt..... Citaat:
Citaat:
Dat beloof ik u. Peter Johan Laatst gewijzigd door Peter Johan : 9 april 2007 om 23:34. |
|||||||||||||
![]() |
![]() |
#32 |
Minister
|
![]() Is het mogelijk dat het nieuwe systeem eigenlijk vooral de interessante posters die discussiëren bestraft? Op zich is systeem goed, daar heb ik niets tegen, maar het kan onbedoelde effecten hebben. CHIPIE bijvoorbeeld is al eens tijdelijk verbannen en dat terwijl hij of zij een van de meest leuke en interessante posters is.
Daarentegen de grootste spam-bot van het forum, Pietje, die elke discussie verziekt met spam en flauwe aanvallen mag blijkbaar gewoon doorgaan. Het puntensysteem is er niet van op toepassing omdat hij nooit in discussie gaat maar wel alles volspamt. Hetzelfde met Raf en Bhairav. Dwaze opmerkingen bij de honderden, nooit on-topic. Kunnen deze gebruikers geen waarschuwing krijgen? Ze verzuren nodeloos het forum en lokken eigenlijk handelingen uit die tot strafpunten leiden, terwijl ze zelf niets bijdragen. Kan hier iets tegen gedaan worden?
![]() |
#33 | ||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als u hun ideeëngoed niet de moeite waard vind om inhoudelijk op te reageren: negeren die handel. Peter Johan Laatst gewijzigd door Peter Johan : 9 april 2007 om 23:37. |
||
![]() |
![]() |
#34 | |
Minister
|
![]() [quote=Peter Johan;2597272]Als die leuke interessante posters het niet kunnen laten om forumdeelnemers te schofferen met beledigingen aan hun persoonlijk gericht, dan worden ze bestraft, evengoed als elke andere.[quote]
Akkoord, maar ik denk dat een discussieforum nood heeft aan posters zoals CHIPIE et al die in der daad nog discussiëren met elkaar. Aan posters die alleen maar spammen heeft niemand iets. Pietje en aanverwanten zijn zo cynisch om alles te melden terwijl ze het zelf uitlokken. Citaat:
Zelf wens ik niet te klagen, maar misschien louter en alleen waarschuwen dat sommige posters het forum misbruiken op een manier die niet expliciet in de forum-regels vervat zit.
![]() |
![]() |
#35 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
-posters die u irriteren -> negeren -u niet laten uitlokken om posters die u ergeren te beledigen -wanneer uw kwelduivels uit de bocht gaan: melden en hopen dat hun krediet op is. Citaat:
Elke poster, dus zowel goede als affreuse, krijgen steeds verwittigingen alvorens ze na herhaaldelijk wangedrag erafgegooid worden. De eerste ban is zelfs in 99% van de gevallen slechts tijdelijk. Een echt goeie poster weet daarna waar de grenzen liggen, en gaat door met goeie postings, zonder daarbij anderen persoonlijk te viseren. Peter Johan Laatst gewijzigd door Peter Johan : 9 april 2007 om 23:58. |
|||
![]() |
![]() |
#36 |
Minister
|
![]() In orde. Ik bedank me overigens voor Uw tijd en wil om deze dingen te bespreken, in andere fora is dit niet mogelijk.
![]() |
#37 | |
|
![]() Citaat:
POLITICS.BE 2:http://www.politiek.messageboard.be Het volk dient de stem van de partijen te zijn, en de partijen niet de stem van het volk! De nieuwe Vlaamse Partij! Vrij Vlaanderen of neem eens een kijkje op ons geüpdate forum:Forum Vrij Vlaanderen |
|
![]() |
![]() |
#38 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog afgezien van het feit dat de bovenstaande post op zichzelf eigenlijk niet meer of niet minder dan een niet mis te verstane persoonlijke aanval is, moet de vraagsteller de hand misschien ook eens in eigen boezem durven steken. Een bloemlezing uit de bijdragen van deze zelfverklaarde "interessante poster": Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|||||||
![]() |
![]() |
#39 |
Banneling
|
![]() Preuße slaat de nagel op de kop vind ik.
|
![]() |
![]() |
#40 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk vind jij dat.
![]()
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |