Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2007, 22:50   #161
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Sfax wat is uw jobinhoud eigenlijk ? Ik vraag niks specifieks, enkel: zijt ge project manager ? Systems Engineer ? Consultant ?.....
Project manager in combinatie met een overkoepelende operationele managementfunctie.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 april 2007, 22:59   #162
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Project manager in combinatie met een overkoepelende operationele managementfunctie.
Lijnmanager dus in princiepe

Dikke meneer
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 09:42   #163
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Juist ja...
Er zijn maar weinig politiekers die het zouden overleven in de privé; daar is niet zoveel ruimte voor onkunde en fouten.
de politieke wereld en de 'hoge' bedrijfsleider wereld lopen door elkaar... ze lopen niet door elkaar in de 'officiele' lagen... maar wel dubbel en dik in de vriendjespolitiek-laag...

Citaat:
Klinkt allemaal doodeenvoudig; waarop wacht je om eraan te beginnen?
Wel, waarop wacht je? Kom eens buiten ipv je wentelen in zelfbeklag, en leer eens wat mensen kennen. Als dat toch de enige voorwaarde is...
Echt gesproken als een naief persoon dat denkt dat de deuren altijd openstaan... jonge jonge... de netwerken van vriendjespolitiek worden streng bewaakt. Het principe groot blijven door anderen klein te houden werkt ook daar. Samen elkaar verrijken, dat is het systeem. een exclusief systeem waar je enkel deel van mag uitmaken als je persoon dat systeem kan versterken, maar draai het en keer het zoals je wilt, het blijft telkens een select groepje die de zakken vult...

Citaat:
Sterker nog: richt je eigen bedrijf op; dan moet je helemaal niemand kennen. Of ontbreken daar de guts voor?
Lol, voor een zaak op te richten heb je enkel guts nodig... goeie gedachten... op het fundament guts kan je grote bedrijven bouwen...
Zyp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 09:46   #164
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En kijk eens aan, nog eentje die denkt dat hij zijn gelijk kan halen door wat op op de persoon zelf te gaan schieten. Zijn de argumenten op?
lol, je leest echt niet begrijpend genoeg.
vooreerst snap je mijn argumentatie toch niet en ten tweede lach ik met mijzelf. Een kunde die u overduidelijk ontgaat.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 12:15   #165
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
de politieke wereld en de 'hoge' bedrijfsleider wereld lopen door elkaar... ze lopen niet door elkaar in de 'officiele' lagen... maar wel dubbel en dik in de vriendjespolitiek-laag...
Als dat je tevreden maakt... Genoeg grote bedrijven te vinden zonder ook maar één politieker in de RVB.

Citaat:
Echt gesproken als een naief persoon dat denkt dat de deuren altijd openstaan... jonge jonge... de netwerken van vriendjespolitiek worden streng bewaakt. Het principe groot blijven door anderen klein te houden werkt ook daar. Samen elkaar verrijken, dat is het systeem. een exclusief systeem waar je enkel deel van mag uitmaken als je persoon dat systeem kan versterken, maar draai het en keer het zoals je wilt, het blijft telkens een select groepje die de zakken vult...
Ach ja; het typische "ik wil wel maar ik kan niet"-excuus. Het is natuurlijk eenvoudiger om te klagen ipv zelf iets te proberen.

Citaat:
Lol, voor een zaak op te richten heb je enkel guts nodig... goeie gedachten... op het fundament guts kan je grote bedrijven bouwen...
Het zal je verbazen, maar inderdaad.
Oud 10 april 2007, 12:56   #166
Tavek
Banneling

Standaard

Het vriendjespolitiek argument om er niet te komen is dikke zeik. Bedrijven willen niks liever als zogenaamde high potentials....
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 15:05   #167
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Als dat je tevreden maakt... Genoeg grote bedrijven te vinden zonder ook maar één politieker in de RVB.
Ja, daarom dat de echt grote bedrijven er wel om staan te springen... waarom denk je... omdat die gasten deuren kunnen openen, dingen kunnen forceren die een ander niet kan. Dat is niet om wat ze kunnen, maar om wie ze zijn en wie ze kennen, dat men dat kan...
En men hoeft er per se geen in de RVB te hebben... gewoon al goeie maatjes zijn met, is al genoeg... ons kent ons...

Citaat:
Ach ja; het typische "ik wil wel maar ik kan niet"-excuus. Het is natuurlijk eenvoudiger om te klagen ipv zelf iets te proberen.
kijk jong, om het echt gemakklijk te maken : "Als ge geboren word en ge ziet er ene staan met een overal, tis naar de kloten, ge gaat moeten werken jong"... Als ge het dan nog niet begrijpt... daar heeft "ik wil wel maar ik kan niet" geen zak mee te maken...

Citaat:
Het zal je verbazen, maar inderdaad.
een l&h iemand... daar liep de guts over.... lol...
Ik werk voltijds voor iemand die net een zaak heeft opgestart, kom mij niet zeggen dat het toch zoooooo simpel is, want dat is het niet...

Laatst gewijzigd door Zyp : 10 april 2007 om 15:32.
Oud 10 april 2007, 15:06   #168
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Het vriendjespolitiek argument om er niet te komen is dikke zeik. Bedrijven willen niks liever als zogenaamde high potentials....
High potential in wat? high potential in vriendjes kennen... high potential in "ons kent ons"...

Kijk eens rond, aan een mini-ster mag je geen vierkantswortel vragen, kijk eens naar het programma dat ik onlangs zag en zie de patrons klungelen als ze de job van hun 'ondergeschikte' moeten overnemen (en ze opgelucht ademen als ze terug naar hun zeteltje mogen).... En zie ze eens iedere maand buitengaan met het 100 voudige (als je er komt) van wat hun "ondergeschikten" krijgen... allemaal 'high potentials"... Nu ben ik er niet tegen dat die meer krijgen dan 'werkvolk', maar komen zeveren dat er geen geld is voor werkvolk terwijl die zowat heel het sociaal systeem omhoog houd, maar zelf opslag ontvangen in de orde van tientallen percenten?

pas op, ik ben nie bezig over een project manager ergens ten velde... ik spreek over het selecte groepje dat miljoenen opstrijkt, op kosten van de zaak een chauffeur, kleren, eten... etc... DE grote mannen. Op dat niveau zit er vriendjes-politiek tussen...

Laatst gewijzigd door Zyp : 10 april 2007 om 15:25.
Oud 10 april 2007, 18:26   #169
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
High potential in wat? high potential in vriendjes kennen... high potential in "ons kent ons"...

Kijk eens rond, aan een mini-ster mag je geen vierkantswortel vragen, kijk eens naar het programma dat ik onlangs zag en zie de patrons klungelen als ze de job van hun 'ondergeschikte' moeten overnemen (en ze opgelucht ademen als ze terug naar hun zeteltje mogen).... En zie ze eens iedere maand buitengaan met het 100 voudige (als je er komt) van wat hun "ondergeschikten" krijgen... allemaal 'high potentials"... Nu ben ik er niet tegen dat die meer krijgen dan 'werkvolk', maar komen zeveren dat er geen geld is voor werkvolk terwijl die zowat heel het sociaal systeem omhoog houd, maar zelf opslag ontvangen in de orde van tientallen percenten?

pas op, ik ben nie bezig over een project manager ergens ten velde... ik spreek over het selecte groepje dat miljoenen opstrijkt, op kosten van de zaak een chauffeur, kleren, eten... etc... DE grote mannen. Op dat niveau zit er vriendjes-politiek tussen...
Zeg Zyp, bespaar je de moeite. Bij Sfax is het enkel te doen om zoveel mogelijk mensen uit te dagen en hen op stang te jagen.
Zoek maar eens in andere topics naar Sfax zijn discussies. Dan begrijp je me wel.
'K vraag mij trouwens af wat die daar zo gans de dag bij Inbev uitsteekt. Van ' s morgens vroeg tot 's avonds laat zit die te lullen op een of ander forum. We zullen wij ons bier wel duurder betalen zodat Inbev de wedde van deze kloefkapper kan bekostigen.
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 19:00   #170
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja, daarom dat de echt grote bedrijven er wel om staan te springen... waarom denk je... omdat die gasten deuren kunnen openen, dingen kunnen forceren die een ander niet kan. Dat is niet om wat ze kunnen, maar om wie ze zijn en wie ze kennen, dat men dat kan...
En men hoeft er per se geen in de RVB te hebben... gewoon al goeie maatjes zijn met, is al genoeg... ons kent ons...
Grote bedrijven staan er om te springen? Welke dan? Die enkele bankjes en Inbev?

Citaat:
kijk jong, om het echt gemakklijk te maken : "Als ge geboren word en ge ziet er ene staan met een overal, tis naar de kloten, ge gaat moeten werken jong"... Als ge het dan nog niet begrijpt... daar heeft "ik wil wel maar ik kan niet" geen zak mee te maken...
Daar heeft het alles mee te maken; maar klagen en zagen is eenvoudiger...

Citaat:
een l&h iemand... daar liep de guts over.... lol...
Ik werk voltijds voor iemand die net een zaak heeft opgestart, kom mij niet zeggen dat het toch zoooooo simpel is, want dat is het niet...
Toch wel; je zoekt geld, je neemt een risico en je begint. Easy as that. Succes hebben is dan weer iets anders, maar aangezien aldie topmanagers toch maar idioten zijn, mag dat toch niet zo moeilijk zijn?
Oud 10 april 2007, 19:03   #171
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amaj Bekijk bericht
Zeg Zyp, bespaar je de moeite. Bij Sfax is het enkel te doen om zoveel mogelijk mensen uit te dagen en hen op stang te jagen.
Zoek maar eens in andere topics naar Sfax zijn discussies. Dan begrijp je me wel.
'K vraag mij trouwens af wat die daar zo gans de dag bij Inbev uitsteekt. Van ' s morgens vroeg tot 's avonds laat zit die te lullen op een of ander forum. We zullen wij ons bier wel duurder betalen zodat Inbev de wedde van deze kloefkapper kan bekostigen.

En goeie argumenten dat ie heeft... Niet te schatten gewoonweg
Oud 10 april 2007, 22:00   #172
Amaj
Burgemeester

Amaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En goeie argumenten dat ie heeft... Niet te schatten gewoonweg
Op beleidsniveau zullen ze wel niet wakker liggen van jouw of mijn argumenten. De discussie zal gevoerd worden door een Degucht of een Wouter Bos .... en die zijn tegen toplonen!
Amaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 22:14   #173
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Op beleidsniveau zullen ze wel niet wakker liggen van jouw of mijn argumenten. De discussie zal gevoerd worden door een Degucht of een Wouter Bos .... en die zijn tegen toplonen!
Iets zegt me dat voor de camera's die gasten een heel andere mentaliteit hebben dan erachter. Het merendeel van hen zijn zelf ergens wel gedelegeerd bestuurder.

Bedrijven zullen er zeker niet van wakker liggen, want wat er ook zou gebeuren, m'n beste, het zal niets veranderen aan de winstmarges. En zou dat toch gebeuren, dan gebeuren er wel de nodige afvloeiingen om die marge terug te halen, al moet alle activiteit herleid worden tot nul en ergens anders beginnen... ze noemen dat "een gunstiger klimaat"

Laatst gewijzigd door Raven : 10 april 2007 om 22:16.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 07:12   #174
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Iets zegt me dat voor de camera's die gasten een heel andere mentaliteit hebben dan erachter. Het merendeel van hen zijn zelf ergens wel gedelegeerd bestuurder.

Bedrijven zullen er zeker niet van wakker liggen, want wat er ook zou gebeuren, m'n beste, het zal niets veranderen aan de winstmarges. En zou dat toch gebeuren, dan gebeuren er wel de nodige afvloeiingen om die marge terug te halen, al moet alle activiteit herleid worden tot nul en ergens anders beginnen... ze noemen dat "een gunstiger klimaat"
daar vrees ik dus ook voor... Voor de camera's.. de officiele 'laagjes' van connecties... tot de camera stilstaat, en dan...De inofficiele laagjes?
Men beslist zulke zaken in de politiek, maar in hoeverre mag je nog rekenen dat de politiek het beste doet voor de burgers als zowat elke politieker postjes heeft en regelmatig eens passeert met uitgestoken handje op om zijn 'aanwezigheidsgeld' te incasseren....
Oud 11 april 2007, 07:26   #175
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Grote bedrijven staan er om te springen? Welke dan? Die enkele bankjes en Inbev?
Enkele bankjes, jaja... enkel inbev, jaja... hoeveel mini-sterkes hebben we... tel eens uit... en dan enkel wat bankjes en inbev... je geloofd het zelf... En dat zijn dan nog enkel de mini-sterekes en in de 'officiele' toegelaten postjes... daar zitten geen vriendjespolitiek connecties bij, en geen 'aanhangsels' van mini-sters

Citaat:
Daar heeft het alles mee te maken; maar klagen en zagen is eenvoudiger...
ja, manneke, naief... als ge echt denkt dat ge in een land leeft, of een wereld waar rang en stand geen rol meer spelen...

Citaat:
Toch wel; je zoekt geld, je neemt een risico en je begint. Easy as that. Succes hebben is dan weer iets anders, maar aangezien aldie topmanagers toch maar idioten zijn, mag dat toch niet zo moeilijk zijn?
Dan zijt gij alleen al met uw mond multi miljardair he... Zo simpel al het bij u gaat...

Ik zeg niet dat topmanagers idioten zijn, ik zeg dat ze te veel verdienen tegenover het werk dat ze doen, in vergelijking wat een gewoon werkmanneke moet doen is het verschil niet meer verantwoordbaar... zeker met al die beloningkjes omdat ze hun job 'gewoon goed hebben gedaan zoals iedereen moet doen', hup, nog wat aandelen, nog een premieke...
Nog niet veel top-managers gezien die tegen de kuisvrouw zeggen " awel, das mooi gepoetst, hier se, pak wat aandelen als bonuske", of "hier se, pak dat pakske briefjes aan, voor u , zo'n mooi werk"... Het enige dat die kuisvrouw zal krijgen na 40 jaar dienst als beloning is een zere rug en ruwe handen... schril contrast tegen de lonen en beloningen van uw oh zo geliefde top-managers...
Oud 11 april 2007, 07:35   #176
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ach voor de camera en achter de camera zeggen die kerels al andere dingen. Los daarvan maakt het geen bal uit wat ze op beleidsniveau al dan niet vinden... 't Zullen zij niet zijn die plots de verloningspolitiek van grote bedrijven gaan bepalen...
Oud 11 april 2007, 07:39   #177
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Enkele bankjes, jaja... enkel inbev, jaja... hoeveel mini-sterkes hebben we... tel eens uit... en dan enkel wat bankjes en inbev... je geloofd het zelf... En dat zijn dan nog enkel de mini-sterekes en in de 'officiele' toegelaten postjes... daar zitten geen vriendjespolitiek connecties bij, en geen 'aanhangsels' van mini-sters
Was het te moeilijk om op de vraag te antwoorden?

Citaat:
ja, manneke, naief... als ge echt denkt dat ge in een land leeft, of een wereld waar rang en stand geen rol meer spelen...
Zoals gezegd, klagen en zagen is eenvoudiger dan effectief iets doen...

Citaat:
Dan zijt gij alleen al met uw mond multi miljardair he... Zo simpel al het bij u gaat...

Ik zeg niet dat topmanagers idioten zijn, ik zeg dat ze te veel verdienen tegenover het werk dat ze doen, in vergelijking wat een gewoon werkmanneke moet doen is het verschil niet meer verantwoordbaar... zeker met al die beloningkjes omdat ze hun job 'gewoon goed hebben gedaan zoals iedereen moet doen', hup, nog wat aandelen, nog een premieke...
Nog niet veel top-managers gezien die tegen de kuisvrouw zeggen " awel, das mooi gepoetst, hier se, pak wat aandelen als bonuske", of "hier se, pak dat pakske briefjes aan, voor u , zo'n mooi werk"... Het enige dat die kuisvrouw zal krijgen na 40 jaar dienst als beloning is een zere rug en ruwe handen... schril contrast tegen de lonen en beloningen van uw oh zo geliefde top-managers...
Ach... Je plaat blijft hangen, dus ook daar is eenzelfde antwoord gewoon op zijn plaats: doe zelfs dan ook eens iets ipv de geslagen hond uit te hangen.
Oud 11 april 2007, 08:54   #178
Zyp
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Was het te moeilijk om op de vraag te antwoorden?
Ik zie geen vraag, enkel een blind vertrouwen...

Citaat:
Zoals gezegd, klagen en zagen is eenvoudiger dan effectief iets doen...

Ach... Je plaat blijft hangen, dus ook daar is eenzelfde antwoord gewoon op zijn plaats: doe zelfs dan ook eens iets ipv de geslagen hond uit te hangen.
Zoals gezegd, met uw grootspraak van hoe simpel het is, hoeveel zaken heb je.. hoeveel honderduizenden € raap je op met uw eigen simplistische uitleg? Ik heb al op zn minst door dat er daarrond een probleem is, en niet zo naief om te zeggen dat het simpel opgelost is... of zo naief om te zeggen dat 'iedereen' aan de top kan...

Veel antwoorden op de dingen heb je niet buiten de zelfde naieve antwoorden....
Oud 11 april 2007, 09:06   #179
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
klagen en zagen
Lijkt me de essentie van heel deze "stop de toplonen"-beweging
Oud 11 april 2007, 09:39   #180
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zie geen vraag, enkel een blind vertrouwen...
"Welke dan?"

Wat heb je meer nodig om een vraag duidelijk te maken?

Citaat:
Zoals gezegd, met uw grootspraak van hoe simpel het is, hoeveel zaken heb je.. hoeveel honderduizenden € raap je op met uw eigen simplistische uitleg?
Mijn simplistische uitleg? Ga je de kaarten nu omkeren omdat je er anders niet uitgeraakt?
Jouw statements bulken van simplisme... "Ik mag niet meedoen" en "die kerels hebben geen meerwaarde"...
Het enige dat ik aangeef is dat het heus niet moeilijk is om een eigen bedrijf uit de grond te stampen. Als jouw simplisme klopt, dan mag het helemaal niet moeilijk zijn om als manager de centen met de kolenschop binnen te rijven. Durf je het uitproberen of niet?

En hoeveel zaken heb ik: ik ben bezig er zelf eentje uit de grond te stampen...

Citaat:
Ik heb al op zn minst door dat er daarrond een probleem is, en niet zo naief om te zeggen dat het simpel opgelost is... of zo naief om te zeggen dat 'iedereen' aan de top kan...

Veel antwoorden op de dingen heb je niet buiten de zelfde naieve antwoorden....
Als je naïeve opmerkingen maakt, moet je ook niet meer verwachten van antwoord.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be