Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 11 april 2007, 08:42   #1
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard jongeren vermoorden politieagent in Paris

op de bekende 'Foire du Trône", zoiets als de Sinksenfoor, kwamen politieagenten gisteren tussenbeide bij een gevecht tussen foorkramers en "jongeren", die in bende uit de voorsteden aanrukken, en ook hier, op de kraampjes der foorkramers, "zwart" willen rijden.Maar met foorkramers moet ge ook geen last zoeken, die verweren zich.Er brak dus een gevecht uit. Toen de politie er zich mee kwam moeien, werd één der flikken onder een toestel gegooid, dat aan 120km/uur kwam aangevlogen, en hij was er niet goed van: op slag dood.De jongeren zetten het feestje lekker verder.Overal op de Foor braken rellen uit, gevechten, diefstal, en de politie was verplicht om de Foor toe te doen voor de avond...
Echte feestvarkens , die jongeren hé? Met die mannen verveelt ge u nooit.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 08:59   #2
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Maar wij moeten tolerant zijn en begrip hebben.
Oud 11 april 2007, 09:09   #3
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

en dat vlak voor de verkiezingen...

Probeer maar eens de multicul te verkopen als de jongeren (ofja... Nieuwe Fransen ) uw agenten met de regelmaat in elkaar slaan en vermoorden.

Laatst gewijzigd door Raven : 11 april 2007 om 09:09.
Raven is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 09:11   #4
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Het zullen altijd Zwijnen blijven.
Oud 11 april 2007, 09:15   #5
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolle Bekijk bericht
yep .

Maar laten we positief denken, misschien dat in de hel deze agent nog kan bekeren.
Oud 11 april 2007, 09:18   #6
bolle
Partijlid

bolle's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
yep .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht

Maar laten we positief denken, misschien dat in de hel deze agent nog kan bekeren.
Yep, eens Varkens altijd Varkens
Oud 11 april 2007, 09:37   #7
Samsa
Gouverneur

Samsa's schermafbeelding

Standaard

carlgustaaf, mag ik de bron?
iedereen schijnt er nogal vlotjes vanuit te gaan dat het marokkanen, algerijnen of wat dan ook zijn. ik zeg niet dat het niet zo is, ik zeg alleen dat het wordt aangenomen zonder dat iemand iets zei over nationaliteit of afkomst.
"Kapitalisme is allerminst een onderdrukkingssysteem, maar veeleer een selectie van de waardevolsten, het bijeenbrengen van de besten en een sterk ontwikkeld gevoel voor individuele verantwoordelijkheid" - Het VBO had het niet beter kunnen zeggen, maar neen: het is Benito Mussolini
Samsa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 10:31   #8
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
iedereen schijnt er nogal vlotjes vanuit te gaan dat het marokkanen, algerijnen of wat dan ook zijn. ik zeg niet dat het niet zo is, ik zeg alleen dat het wordt aangenomen zonder dat iemand iets zei over nationaliteit of afkomst.
In België is men al erg wat betreft het verdoezelen van nationaliteit. T'is niet een Vlaamse dader, of een marrokaanse dader... t'is gewoon een "dader". Of een "jongere".

In frankrijk noemen ze dat "les jeunes"
Oud 11 april 2007, 11:14   #9
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Ik zei toch dat Sarkozy ging winnen.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 11:53   #10
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Zoals gewoonlijk zijn de conclusies voorbarig... zelfs de politie spreekt zich nog niet uit over het feit of het een ongeluk was, dan wel of de agent werd geduwd!

Citaat:
Les circonstances de la mort du policier �* la Foire du Trône restent floues LEMONDE.FR avec AFP et Reuters | 10.04.07 | 09h10 • Mis �* jour le 10.04.07 | 20h53

L'enquête sur les circonstances de la mort d'un policier, lundi soir 9 avril, �* la Foire du Trône �* Paris, s'avère difficile. Mardi, les enquêteurs peinaient �* trancher entre l'hypothèse d'un accident et celle d'un acte volontaire. Intervenu pour mettre fin �* une rixe, Reynald Caron, gardien de la paix de 31 ans, a été heurté par le bras de la nacelle d'un manège et est mort sur le coup. La police judiciaire (PJ) a entendu, selon des sources policières,"des dizaines de témoins" et mardi, "aucune hypothèse n'[était] exclue", les témoignages étant "confus et contradictoires".

Selon ces mêmes sources, il semble néanmoins établi que, vers 21 heures, une bousculade a eu lieu �* l'entrée du manège "Le Maxximum", "provoquée par une bande de jeunes" dont certains étaient des "resquilleurs". Des policiers présents se sont alors interposés et l'un d'entre eux a été tué sur le coup par le manège.

"Tout semble laisser penser qu'il s'agit d'un accident", a avancé, mardi matin, le directeur de l'Ordre public et de la circulation �* la préfecture de police, Pierre Mure. L'hypothèse d'un geste prémédité avait tout d'abord été évoquée avant que l'enquête ne s'oriente vers celle d'un accident. Mais dans l'après-midi, deux hommes se présentant comme des témoins directs de la rixe, ont, eux, affirmé �* la presse que le policier tué avait été "poussé". Ils ont été entendus par les enquêteurs dans l'après-midi.
Bron: Le Monde
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 11:59   #11
Piet Hein
Minister

Standaard

Ik vind dit zeer erg voor de familie van die agent.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 12:00   #12
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolle Bekijk bericht
hé gij! Beleefd zijn met de Zwijnen hé!
Oud 11 april 2007, 12:15   #13
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Samsa Bekijk bericht
gewoon het nieuws op de Franse TV-zenders (alle drie: tf1, tf2, tf3).En euh...ze zijn daar zoals in België hé: ze zeggen niet van "het waren arabieren, negers of zus en zo", maar van "des jeunes, venant de banlieu", dat wilt hetzelfde zeggen als "jongeren, komende uit vreemdelingenghetto's" in België.Ge kon wel op de tv zien dat de politie een paar van die moord en brand brullende relschoppers/doodslagers mee sleepten naar een politiecombi, en dus zien wat voor soort jongeren het betrof.De meesten zullen wel Fransman zijn, sinds een generatie of 2, maar hun afkomst kunt ge toch nog raden...Kijk maar eens naar het nieuws vanavond om 20 uur, ze zullen er wel terug over bezig zijn.Een flik doodslagen, dat komt nog niet zo dikwijls voor als auto's in brand steken, dat blijft een paar dagen héét nieuws...Zeker zo kort na de laatste rellen in het Noordstation.Die onnozele kwieten graven hun eigen graf met zo de beest uit te hangen nét voor de verkiezingen.Moest men mij vertellen dat ze betaald werden door Sarkozy en LePen, zou ik er niks van verschieten...
Oud 11 april 2007, 12:18   #14
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
gewoon het nieuws op de Franse TV-zenders (alle drie: tf1, tf2, tf3).En euh...ze zijn daar zoals in België hé: ze zeggen niet van "het waren arabieren, negers of zus en zo", maar van "des jeunes, venant de banlieu", dat wilt hetzelfde zeggen als "jongeren, komende uit vreemdelingenghetto's" in België.Ge kon wel op de tv zien dat de politie een paar van die moord en brand brullende relschoppers/doodslagers mee sleepten naar een politiecombi, en dus zien wat voor soort jongeren het betrof.De meesten zullen wel Fransman zijn, sinds een generatie of 2, maar hun afkomst kunt ge toch nog raden...Kijk maar eens naar het nieuws vanavond om 20 uur, ze zullen er wel terug over bezig zijn.Een flik doodslagen, dat komt nog niet zo dikwijls voor als auto's in brand steken, dat blijft een paar dagen héét nieuws...Zeker zo kort na de laatste rellen in het Noordstation.Die onnozele kwieten graven hun eigen graf met zo de beest uit te hangen nét voor de verkiezingen.Moest men mij vertellen dat ze betaald werden door Sarkozy en LePen, zou ik er niks van verschieten...
Je geeft dus toe dat je titel, dat het over moord zou gaan dus, niet bevestigd is?
Oud 11 april 2007, 12:18   #15
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Edina Bekijk bericht
Zoals gewoonlijk zijn de conclusies voorbarig... zelfs de politie spreekt zich nog niet uit over het feit of het een ongeluk was, dan wel of de agent werd geduwd!

Bron: Le Monde
en ik lees in uw artikel dat er twee getuigen opgedaagd zijn die het hebben over OPZET!En die men momenteel verhoord.Gij kunt geen Frans lezen zeker?En dan maar stoeffen met al uw "diploma's"
Maar we zullen wel zien wie er gelijk heeft.
Oud 11 april 2007, 12:23   #16
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
en ik lees in uw artikel dat er twee getuigen opgedaagd zijn die het hebben over OPZET!En die men momenteel verhoord.Gij kunt geen Frans lezen zeker?En dan maar stoeffen met al uw "diploma's"
Maar we zullen wel zien wie er gelijk heeft.
Dus je geeft toe dat je ten onrechte of tenminste te vroeg je titel als waarheid hebt neergepend?
Oud 11 april 2007, 12:23   #17
Edina

Edina's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
en ik lees in uw artikel dat er twee getuigen opgedaagd zijn die het hebben over OPZET!En die men momenteel verhoord.
Ze worden inderdaad verhoord. En je zal dus - net zoals ik - moeten afwachten om te weten of die getuigen opheldering kunnen brengen over de feiten.

Laatst gewijzigd door Edina : 11 april 2007 om 12:24.
Edina is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 12:24   #18
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Je geeft dus toe dat je titel, dat het over moord zou gaan dus, niet bevestigd is?
in mijn ogen wel, beste.Ik kan tussen de letters lezen, of wist ge dat niet?
Let goed op, en ge zult zien dat het zo zal uitkomen: in het heetst van de strijd heeft er éne die flik een goede duw, of oplawaai gegeven, zodat hij in de slechte richting vloog, juist onder dat spel dat tegen 120 km per uur naar beneden donderde.
En kijk, als ik ongelijk heb,dan zult ge eens goed mogen lachen met mij.
Maar die flik zal wel dood blijven hoor...en moesten die "jongeren"daar de buurt niet onveilig gemaakt hebben, en foorkramers aangevallen hebben, dan was die nog steeds in leven...
Oud 11 april 2007, 12:26   #19
carlgustaaf
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kay-gell Bekijk bericht
Dus je geeft toe dat je ten onrechte of tenminste te vroeg je titel als waarheid hebt neergepend?
ik heb mijn konklusies getrokken ja.We zullen dus spoedig weten of die voorbarig waren. Ik neem daarvoor de volle verantwoordelijkheid op...
Oud 11 april 2007, 12:27   #20
Kay_
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
in mijn ogen wel, beste.Ik kan tussen de letters lezen, of wist ge dat niet?
Let goed op, en ge zult zien dat het zo zal uitkomen: in het heetst van de strijd heeft er éne die flik een goede duw, of oplawaai gegeven, zodat hij in de slechte richting vloog, juist onder dat spel dat tegen 120 km per uur naar beneden donderde.
En kijk, als ik ongelijk heb,dan zult ge eens goed mogen lachen met mij.
Maar die flik zal wel dood blijven hoor...en moesten die "jongeren"daar de buurt niet onveilig gemaakt hebben, en foorkramers aangevallen hebben, dan was die nog steeds in leven...
Lachen met u zal ik nooit doen, ik begrijp uit welk denkpatroon je denkt. Het is je recht te denken wat je wil, maar je deed je gedachten wel af als feit.Soit, nu is je mening tenminste verduidelijkt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be