Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 april 2007, 21:21   #41
Supervlaming
Gouverneur

Supervlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Inderdaad, een land zoals Duitsland verbied alles wat extreem rechts is. Daar nog B&H bv geen fuiven meer organiseren. Resultaat: daar steken ze moskeeën en huizen van migranten in brand.
Hoeveel Turkse migranten zijn er al niet bij dat soort branden gestorven? En daar hebben de skinheads hun no go area's. In bepaalde wijken van Berlijn, zou ik enkel geharnast gaan, als je duidelijk migrant bent.

De manier waarop de politiek correcten paniekvoetbal spelen, kloppen ze de zaak inderdaad op en maken ze dat een storm in een glas water, in een heuse tsunami kan veranderen.

Het is juist waar ik dus ook voor waarschuw. Verbied extreem rechtse groeperingen, die je nog redelijk kan controleren en je krijgt ondergrondse klikjes, die echt gevaarlijk kunnen worden, want het feit dat ze verboden zijn, zal ervoor zorgen dat ze zich zeker in hun gelijk gesteld voelen. Dan maak je deze mensen vogelvrij en zullen ze zeker als desperado's uit de hoek komen. Hun haat zal er niet op minderen. Ik denk eerder in tegendeel.
Hoe vaker u uw wensdromen hardop uitspreekt, hoe meer u ze zult verwarren met de werkelijkheid. Zwijgt dus eens en leest uw waanzin nog eens na. Uw tunnelvisie.
Oud 9 april 2007, 21:38   #42
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supervlaming Bekijk bericht
Hoe vaker u uw wensdromen hardop uitspreekt, hoe meer u ze zult verwarren met de werkelijkheid. Zwijgt dus eens en leest uw waanzin nog eens na. Uw tunnelvisie.
Tunnelvisie? Verklaar eens? Ik zeg enkel dat het opjutten van extremen onze maatschappij niet veiliger gaat maken. Ieder zijn vrijheid laten, binnen perken wel te verstaan, lijkt me beter dan zomaar te verbieden wat niet in iemand kraampje past.
Ik wijs er op dat verboden enkel een lont in een kruitvat kunnen zijn, in plaats van de mogelijk dreiging op te lossen. Eerder heb ik al gezegd dat ik niet meteen in een totale etnische burgeroorlog in Europa geloof.

Ik zeg enkel dat als men zou ophouden met bepaalde groepen hier te gaan pamperen, deze groepen wel eens tot gewelddadige opstanden in staat kunnen zijn, maar dat het volgens mij daartoe beperkt gaat blijven.
Oud 10 april 2007, 01:03   #43
Supervlaming
Gouverneur

Standaard

Oké dan verschillen we toch niet al teveel van mening. Extreme èn gewelddadige groepen daarentegen, of geweld verheerlijkende groepen, zie ik toch echt liever verboden en vervolgd worden. Een extreme mening moet kunnen, kunnen we nog eens lachen of onszelf normaal vinden.
Oud 10 april 2007, 07:26   #44
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
maar er komt natuurlijk geen burgeroorlog.
het zullen altijd maar een handvol marginalen zijn die daarop hopen.
ondertussen gaat 99% van de bevolking lekker werken, shoppen, feesten...
Dat is net het probleem , decadentie leid ons naar het verval...

De "vijand" bouwt zijn troepen op, wij bouwen de onze af, of verhuizen ze naar Walonië ,

Nu hebt ge het goed Mitgard, zelf als je niet werkt, of opgesloten zit in 't gevang hebde het nog goed, geen honger, geen dorst, kleuren TV, Internet, etc...

Maar of dat gaat blijven duren, en wat er dan gaat gebeuren dat is de grote vraag, ...

Pas op niet dat ik lig te geilen op het idee van een burgeroorlog, maar dat een konflikt uiteindelijk onafwendbaar is, dat is heel duidelijk, als je genoeg wilt vooruitkijken. De exacte datum kan ik u niet geven, en of het nog tijdens ons sterfelijke bestaan zal gebeuren is ook de vraag, (alhoewel ik vrees van wel als je nog lang genoeg mag leven... ) maar dat het zal gebeuren is zeker, of plotseling moeten al die immigranten op minder dan 1 generatie compleet integreren...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 07:34   #45
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supervlaming Bekijk bericht
Grootschalige rellen in achterstandswijken zijn nog altijd geen burgeroorlog. Dat komt er pas als de mensen in de nette wijken hun bevoorrechte positie ook gewapenderhand gaan "verdedigen". En ja, dat had voorkomen kunnen worden ...

Is Pim Fortuyn al zo snel verguisd?
Stel in Parijs hadden onze onschuldige "jongeren" een regeringsgebouw of zoiets aangevallen, ... en men had het leger ingezet, men schiet een paar jongeren dood.

Als vergelding vallen ze een sjieke wijk binnen en vermoorden , en verkrachten ze daar 50 % van de inwoners, ...

Wat zou het gevolg zijn denkte ? ...

Dat is maar een scenario, maar het is het scenario dat burgeroorlog of zware rellen veroorzaakt,. Ge moogt niet vergeten dat het geweld, niet alleen bepekt bleef tot Parijs, overal in Frankrijk stak het op en zelf bij ons in Brussel waar een paar onozelaars ook moesten tonen dat ze wisten hoe ge nen auto in brand steekt.
Oud 10 april 2007, 07:55   #46
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Van een rel wordt in de volksmond gesproken als er sprake is van wat officieel een grootschalige verstoring van de openbare orde wordt genoemd. Soms is een rel het gevolg van maatschappelijke onlust/onvrede.

---------
Rellen zijn dus altijd het begin van iets groter. Een voorbode van onvrede.
Oud 10 april 2007, 09:06   #47
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Twee totaal verschillende beschavingen leven op dezelfde grond.
De numeriek belangrijkste van de twee bouwt zijn numerieke voordeel, trots, identiteit en bijgevolg overlevingsdrang in hoog tempo af.
De numeriek inferieure van de twee bouwt zijn numerieke achterstand af en bouwt zijn trots, identiteit en overlevingsdrang in een hoog tempo op.
Eén van de twee verschillende beschavingsvormen heeft (behalve Turkije (?)) geen enkel hystorisch model waar er van democratie sprake is.

Laat ons hopen dat het multiculexperiment dat nu vooral om electorale redenen wordt geëxploiteerd en tegen de wil van de numerieke meerderheid van de hoger aangehaalde autochtone bevolking wordt doorgevoerd voor het eerst in de geschiedenis succes kent.
Ik vraag mij echter af hoe...
Oud 10 april 2007, 11:17   #48
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Een etnische burgeroorlog? Heeft dat te maken met de Etna enzo? Zo een oorlog tussen vulkanen? De Etna tegen de Vesuvius? Of tegen de Stromboli?
Oud 10 april 2007, 11:55   #49
satiper
Minister-President

satiper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Een etnische burgeroorlog? Heeft dat te maken met de Etna enzo? Zo een oorlog tussen vulkanen? De Etna tegen de Vesuvius? Of tegen de Stromboli?
idd, wie het verst spuugt heeft gewonnen
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 14:05   #50
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Nou, dan zie ik in het staatbeeld alvast heel wat ''nieuwe Vlamingen'' oefenen!
Ik erger me aan de fluimen die te pas en onpas in het straatbeeeld worden neegekwakt, door deze nieuwe burgers!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 15:22   #51
satiper
Minister-President

Standaard

Ik zie de krantekoppen al:
"Verkeerd aangekomen fluim ontketend burgeroorlog"
Oud 10 april 2007, 15:27   #52
Boadicea

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Nou, dan zie ik in het staatbeeld alvast heel wat ''nieuwe Vlamingen'' oefenen!
Ik erger me aan de fluimen die te pas en onpas in het straatbeeeld worden neegekwakt, door deze nieuwe burgers!
Ik soms ook, maar alhoewel dit officieel strafbaar is, wordt er in praktijk niets tegen gedaan.

Of dat persee oefening is voor een burgeroorlog weet ik niet. Zoals ik al eerder zei: ik verwacht me eerder aan grootschalige rellen dan aan een echte oorlog.
Anderzijds heb ik geen kristallenbol en kan ik ook niet zeggen wat er in Europa te gebeuren staat. Zoals de toestand nu gaat, lijkt de segregatie enkel toe te nemen en ik leg de verantwoordelijkheid hiervoor zeker niet volledig en makkelijkheidshalve bij autochtoon racisme.
De segregatie is een natuurlijk verschijnsel, dat normaal geen probleem zou zijn. Het is het afbakenen van ieders culturele normen en zolang die niet al te veel in elkaars vaarwater terecht komen, is er geen probleem.

Een voorbeeld: als een moslima haar hoofddoek spontaan zou afnemen als ze in functie is in Westerse openbare sectoren met seculier karakter, zou de discussie hierover niet zo hoog oplopen. Op straat en privé kan ze hem dan wel dragen. Maar doordat sommige het op de spits drijven en hun hoofddoek nooit willen afzetten, onder geen beding, maar wel een functie eisen waarbinnen het normaal gezien vereist is, krijgt men inderdaad segregatie.
Geen er aan toe en je krijgt vrouwen die hun hoofddoek mogen opzetten, die werken naast vrouwen, die hun petjes en hoedjes wel moeten afzetten. Dat is het versterken van de verschillen en het zaaien van twist.

Beide partijen zijn verantwoordelijk. De moslima's door halsstarrig vast te houden aan een dubieus cultureel kledingstuk en de autochtonen, door het toe te laten.
Oud 10 april 2007, 15:37   #53
jurgen79
Banneling

jurgen79's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard Bekijk bericht
sommigen hopen er precies een beetje op.
Absoluut! Verdelgen met alle middelen

Laatst gewijzigd door jurgen79 : 10 april 2007 om 15:55.
jurgen79 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 april 2007, 16:09   #54
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
Ik zie de krantekoppen al:
"Verkeerd aangekomen fluim ontketend burgeroorlog"
Ge lacht ermee, maar als die onozelaars naar een groepke skinheads rochelen, zou dat toch wel eens de laatste keer kunnen zijn,
Oud 10 april 2007, 16:33   #55
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ge lacht ermee, maar als die onozelaars naar een groepke skinheads rochelen, zou dat toch wel eens de laatste keer kunnen zijn,
Inslikken die rochels jongens
Oud 10 april 2007, 16:34   #56
satiper
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Ik soms ook, maar alhoewel dit officieel strafbaar is, wordt er in praktijk niets tegen gedaan.

Of dat persee oefening is voor een burgeroorlog weet ik niet. Zoals ik al eerder zei: ik verwacht me eerder aan grootschalige rellen dan aan een echte oorlog.
Anderzijds heb ik geen kristallenbol en kan ik ook niet zeggen wat er in Europa te gebeuren staat. Zoals de toestand nu gaat, lijkt de segregatie enkel toe te nemen en ik leg de verantwoordelijkheid hiervoor zeker niet volledig en makkelijkheidshalve bij autochtoon racisme.
De segregatie is een natuurlijk verschijnsel, dat normaal geen probleem zou zijn. Het is het afbakenen van ieders culturele normen en zolang die niet al te veel in elkaars vaarwater terecht komen, is er geen probleem.

Een voorbeeld: als een moslima haar hoofddoek spontaan zou afnemen als ze in functie is in Westerse openbare sectoren met seculier karakter, zou de discussie hierover niet zo hoog oplopen. Op straat en privé kan ze hem dan wel dragen. Maar doordat sommige het op de spits drijven en hun hoofddoek nooit willen afzetten, onder geen beding, maar wel een functie eisen waarbinnen het normaal gezien vereist is, krijgt men inderdaad segregatie.
Geen er aan toe en je krijgt vrouwen die hun hoofddoek mogen opzetten, die werken naast vrouwen, die hun petjes en hoedjes wel moeten afzetten. Dat is het versterken van de verschillen en het zaaien van twist.

Beide partijen zijn verantwoordelijk. De moslima's door halsstarrig vast te houden aan een dubieus cultureel kledingstuk en de autochtonen, door het toe te laten.

Zo is dat !
Oud 11 april 2007, 12:35   #57
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
Lap! Het is zover. De Etna begint lava te spuwen.
Oud 11 april 2007, 13:42   #58
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De samenleving zou inderdaad beter een duidelijk standpunt innemen tegenover bijvoorbeeld de hoofddoek.
Ik ben er ook voorstander van om dat recht te erkennen als persoonlijke keuze.
Wie dit als moslima kiest mag dus een hoofddoek dragen,dat is haar goed recht.

Maar dat betekent niet dat het gedachtegoed waarvoor de hoofddoek staat, ook maatschappelijk goed gekeurd wordt.
Het wordt afgekeurd, binnen Vlaanderen zijn vrouwen niet verantwoordelijk voor het seksuele gedrag van mannen en dat is een hoge verworvenheid tegenover veel vrouwen in moslimlanden.
Die willen we op ieder niveau behouden, om die reden kan ook geen onderwijs door leerkrachten met hoofddoek.

Daarom mag je ervoor kiezen in jou persoonlijk leven maar zou een verbod op hoofddoeken op scholen al behoorlijk helpen.
Door het toe te staan, ook op stageplaatsen bijvoorbeeld ontstaat onduidelijkheid, daar mag het wel maar bij een toekomstige werkgever niet?
Die krijgen in zekere zin de zwarte piet toegespeeld van politieke partijen die geen standpunt kunnen of willen innemen, omdat het stemmen kost.

Ondertussen wordt aan jonge moslima''s voor gehouden dat een '' goede '' moslima er eentje is met hoofddoek, mannen roepen wel het hartst, vrouwen laten meer individuele ruimte.
Bedenkingen bij de hoofddoek zijn een provocatie van het Westen aan islam.
Dat zie ik als een dreigend standpunt, hebben wij als seculiere samenleving de plicht islam als uitgangspunt te nemen voor de organisatie van een bijzonder diverse samenleving?
Het is voor vrouwen, homo's en anders gelovigen te hopen van niet.

Volgens mij past de islam echter best binnen Europa hoor.
Waarden als betere zorg en meer respect voor ouderen bijvoorbeeld, en het belang van familie banden kan een bijdrage vanuit islam zijn.
Maar daar horen we moslims zelf weinig over.
Blijkbaar zien ze dit zelf nu niet als de essentie van hun interpretatie van islam.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 13:47   #59
Supervlaming
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Stel in Parijs hadden onze onschuldige "jongeren" een regeringsgebouw of zoiets aangevallen, ... en men had het leger ingezet, men schiet een paar jongeren dood.

Als vergelding vallen ze een sjieke wijk binnen en vermoorden , en verkrachten ze daar 50 % van de inwoners, ...

Wat zou het gevolg zijn denkte ? ...

Dat is maar een scenario, maar het is het scenario dat burgeroorlog of zware rellen veroorzaakt,. Ge moogt niet vergeten dat het geweld, niet alleen bepekt bleef tot Parijs, overal in Frankrijk stak het op en zelf bij ons in Brussel waar een paar onozelaars ook moesten tonen dat ze wisten hoe ge nen auto in brand steekt.
Dat is inderdaad het scenario dat extreemrechts zich dagdroomt, het mogen verdedigen van de gevestigde orde. Daarom ook dat het VB de sociale voorzieningen laag wil houden, dat zweept zo heerlijk op.
Oud 11 april 2007, 13:55   #60
Supervlaming
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Volgens mij past de islam echter best binnen Europa hoor.
Waarden als betere zorg en meer respect voor ouderen bijvoorbeeld, en het belang van familie banden kan een bijdrage vanuit islam zijn.
Maar daar horen we moslims zelf weinig over.
Blijkbaar zien ze dit zelf nu niet als de essentie van hun interpretatie van islam.
Hulde voor uw inzicht. Alleen, weet dat in de islamitische gemeenschap de gematigden en progressieven zwijgen, bang als zij gemaakt zijn door de conservatieven, extremisten, fundamentalisten, radicalen. En zwijgen, dat is in de moslimwereld een teken van respect. Dat dat in deze kwestie funest is, praat het ze eens aan.
Bijgevoegde afbeelding(e)

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be