![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#301 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Dit tussen haakjes. Nederland heeft sinds haar bestaan al grote mentaliteits- verschillen. tussen Groningers en Limburgers,tussen Hollanders en Brabanders ,tussen Friezen en Zeeuwen etc. Als we van die verschillen een probleem hadden gemaakt ,dan had Nederland nu nog niet bestaan ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#302 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat probeer jij eigenlijk zo halstarrig te bewijzen? Ik heb in alle geval het gevoel dat ikzelf een veel beter begin heb gemaakt van het wereldburgerschap dan jij. Dat ik veel minder bekrompen ben ook dan de Vlamingen die zo graag om de oren worden geslagen omdat ze niet vanonder hun eigen kertoren zouden zijn weggeraakt.
![]() |
![]() |
#303 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is niet omdat de Antwerpenaren massaal naar Amsterdam uitweken dat ze antwerpenaren bleven. Na één of twee generaties waren deze Antwerpenaren Amsterdammers geworden. Hollanders dus. Ik heb familie in Nederland: in Utrecht, Amsterdam, Nijmegen en ik kan u verzekeren dat zij wel degelijk een andere mentaliteit hebben dan wij hier in Limburg. Daar kunt u van op aan. Laatst gewijzigd door system : 11 april 2007 om 19:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#304 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Wereldburger System hamert op verschillen die zelfs in elke familie voorkomen, en dit alsof zijn leven ervan afhangt.
![]() |
![]() |
#305 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van een bekrompen kertorenmentaliteit gesproken. Gelukkig herken ik mezelf daar helemaal niet in.
![]() |
![]() |
#306 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Raad je er maar? Of denk je aan jezelf alle andere Limburgers, Vlamingen en Nederlanders te kennen?
![]() |
![]() |
#307 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg wat ik denk dat juist is. Het staat u vrij iets anders te beweren. Dat is ook het opzet van dit forum. En zo is het goed, laat het ons zo houden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#308 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Misschien bedoelde De Croo wel bepaalde Limburgers toen hij de uitspraak van zijn leven deed inplaats van de Vlaams-nationalisten?
![]() |
#309 |
Banneling
|
![]() We zullen het niet weten natuurlijk, maar moest er nu een referendum zijn waar gevraagd zou worden of we bij Nederland zouden willen gaan, dan zit de kans er dik in dat nog geen 20% dit wil. Ook de splitsing van België zit er nog niet in. In 2050 volgens de laatst enquête misschien. Zelfs in Québec willen de Franstaligen canadezen niet meer weten van een splitsing.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#310 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#311 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En óf ik anders beweer! ![]() Ik heb niks tegen mijn Vlaamse, Limburgse en Nederlandse volksgenoten ondanks onze verschillen! Het enige waar ik een gloeiende hekel aan heb is aan opgedrongen en gedwongen samenlevingsvormen. En dit geld zowel voor deze die door Belgique werden opgedrongen als deze die Nederland mij zou proberen op te dringen in de toekomst. Ik wil in de eerste plaats een vrij Vlaanderen dat niet langer onder het Belgische juk hoeft gebukt te gaan en daarna een ongedwongen confederatie met het land waar mijn roots liggen: Nederland. Zowel mijn dialect als mijn officiële moedertaal deel ik trouwens al met hen.
![]() |
![]() |
#312 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#313 |
Banneling
|
![]() U moet beter lezen. Begrijpend lezen. Ik heb gezegd in mijn posting dat ik dit denk, niet dat ik dat bewezen heb. Om het echt te weten moet men een referendum houden. Ik uit hier een gedachte. Begrijpt u dat? U verstaat toch Nederlands? Als Vlaams-nationalist en Groot-Nederlander zou dat toch moeten.
Laatst gewijzigd door system : 11 april 2007 om 19:46. |
![]() |
![]() |
![]() |
#314 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Liever een metaal gehandicapte Vlaams-nationalist van de Croo als een Limburger die zich enkel thuisvoelt in een stukje door Belgique geannexeerd Limburg en een stukje van Nederland.
![]() |
#315 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 11 april 2007 om 19:50. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#316 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar gaat het hier om. Jij hebt duidelijk genoeg laten verstaan dat JIJ, noch met Vlaanderen, noch met Nederland voeling hebt maar enkel met een heel klein deeltje van de twee Limburgen. Op dat vlak krijg je dus zelfs geen steun van mij, nochtans ook een Limburger.
![]() |
![]() |
#317 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Geen ekele van jou wensen zal vervuld worden zolang Belgique bestaat.
![]() |
![]() |
#318 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#319 |
Banneling
|
![]() Ik stel dat België vanzelf zal verdampen door Europa. En zolang als België zal bestaan moeten de Nederlandstaligen krijgen waarop ze recht hebben. Dat is geen probleem voor mij. Ik hoef daar geen Vlaams-nationalist voor te zijn om dit te eisen. Ik ben het volledig met u eens dat wij in het verleden niet correct zijn behandeld. Maar dat is nu voorbij. Er zijn nog bepaalde dingen die zullen moeten veranderen in ons voordeel . En dat zal moeten. En de franstaligen zullen moeten buigen daar kunt u donder op zeggen. Maar u, u drijft op rancune. Een slechte raadgever. Ik woon ook kort bij Luik en kort bij Duitsland en kort bij Nederland. Ik heb daar allemaal geen problemen mee. Ik vind dit zelfs zeer bevredigend. Ik woon helemaal niet rond de kerktoren maar ik heb wel soms de indruk dat er een dorpskapel voor uw deur staat. Uw idealiseert ook de samenwerking met de Nederlanders. Volgens mij kent u er niet veel van boven de Moerdijk want zou u anders piepen.
Laatst gewijzigd door system : 11 april 2007 om 20:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#320 | |
Minister
|
![]() Citaat:
"It is dangerous to be right when the government is wrong" -voltaire- Laatst gewijzigd door Gorefest : 11 april 2007 om 20:16. |
|
![]() |
![]() |