Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 april 2007, 15:11   #421
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Yeah right. We hadden er hier deze week nog zo eentje die dat truukje probeerde. Zij viel even erg door de mand als jij nu.
Het is geen truukje.
Jouw uitspraken staan voor altijd in Word opgeslagen.
Ik ga ze voor alle zekerheid zelfs op een cd opslaan voor het geval mijn pc ooit mocht crashen.
Kronkelen en mij voor leugenaar uitschelden zal je dus niet helpen. Er zijn trouwens getuigen genoeg die mijn inkaderwerk zullen willen bevestigen.
Oud 12 april 2007, 15:18   #422
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Heeft weinig zin. U kunt zo al niet volgen. Er cursus begrijpend lezen zou u beslist geen kwaad doen.
Ik kom dan ook uit een achtergebleven provincie, hé?
Oud 12 april 2007, 15:23   #423
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Kijk Eric, je kan nog duizend posts volzetten met klinkklare nonsens, feit blijft dat een Iraniër geen Schot is en een Papoea geen Chinees. Als je daar constant omheen wilt lullen door allerlei flutverhaaltjes over rassenvermenging te poneren doe je maar.
Alle problemen in de huidige wereld worden momenteel veroorzaakt door het feit dat er oenen rondlopen, zoals jij, die alles als één grote eenheidsworst denken te moeten voorstellen. Je kunt blijven dromen van een globalisering inzake broederschap. De ontworteling van hele volken over de wereld is er het gevolg van. Zelfs het islamfundamentalisme wordt, als tegenreactie, veroorzaakt door die onnozelaars die maar blijven beweren dat er heus geen verschillen bestaan.

Je houdt zo erg van de mensheid, maar je hebt je nog nooit een bal geïnteresseerd in hetgeen hen écht bezig houdt. En voor het gros van de mensheid is dat heden ten dage, tot spijt van wie het benijdt, hun familie, tradities, omgeving, geloof en cultuur, in een voorthollende maatschappij waar velen geen ander houvast meer in vinden. Je bent zo gefixeerd op het VB, dat je compleet de realiteit der volkeren niet meer kunt vatten.

Jouw visie, en geen andere, zal de ondergang worden van deze wereld.

Die atoomwapens waar je het over had zullen niet afgevuurd worden door mensen omdat ze elkaar haten vanwege hun nationalisme, hun identiteit, maar precies omdat ze elkaars identiteit willen afnemen en hun eenheidsworst willen opdringen.

Denk daar maar eens over na.

En wat betreft je quotes over het "wippen" van "onze" vrouwen, daar blijf ik bij.
De teneur van zo'n stellingen is er één van latente afkeer.
Wie kan jou nou serieus nemen?
Die ambetante zotten bij Spirit niet meer, die arrogante klootzakken bij Spa niet meer, tja, misschien nog eens proberen bij Pvda?
Er rest niks meer...

Wie is er hier eigenlijk wereldvreemd?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 15:37   #424
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Het is geen truukje.
Jouw uitspraken staan voor altijd in Word opgeslagen.
Ik ga ze voor alle zekerheid zelfs op een cd opslaan voor het geval mijn pc ooit mocht crashen.
Ik zou zelfs maar eens overwegen om er een kluis voor te openen, voor het geval je huis mocht afbranden. Belangrijke zaken bewaar je immers best niet in je woning...

Citaat:
Kronkelen en mij voor leugenaar uitschelden zal je dus niet helpen. Er zijn trouwens getuigen genoeg die mijn inkaderwerk zullen willen bevestigen.
Daar twijfel ik geen ogenblik aan, zoals ik er evenmin aan twijfel welke hun politieke voorkeur zal zijn.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 15:39   #425
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:

Daar twijfel ik geen ogenblik aan, zoals ik er evenmin aan twijfel welke hun politieke voorkeur zal zijn.
Dat is sterk. Proficiat.

Kan je ook iemands geaardheid eruit afleiden? En of hij varkensvlees eet en al dan niet naar Abba luistert?

Laatst gewijzigd door born2bewild : 12 april 2007 om 15:41.
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 15:48   #426
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zou zelfs maar eens overwegen om er een kluis voor te openen, voor het geval je huis mocht afbranden. Belangrijke zaken bewaar je immers best niet in je woning...

Als er een goede reden bestaat om je eigen uitspraken halstarrig te ontkennen, of als ze persoonlijke aanvallen waard zijn op iemand waar jij toch maar op neerkijkt, dan zullen ze wellicht ook belangrijk genoeg zijn om ze zeker niet verloren te laten gaan.
Oud 12 april 2007, 15:57   #427
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Dat is sterk. Proficiat.

Kan je ook iemands geaardheid eruit afleiden? En of hij varkensvlees eet en al dan niet naar Abba luistert?
Eerlijk gezegd vond ik die laatste trap van Rafke de middelmatigste van allemaal. Zo zeikerig dat ik het zelfs niet de moeite vond om erop te reageren.
Oud 12 april 2007, 16:00   #428
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN

Boadicea's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Je kan misschien best de forumsessie met Deman nog eens herlezen, kan je zien hoe "kleurrijk" (en ik wik duidelijk mijn woorden) hij over niet-nationalisten kan schrijven.
Door de mening van 1 bepaalde VBer hier op het forum, ga jij je mening vormen over 1 miljoen mensen.

Persoonlijk ben ik het niet echt continu eens met Deman. Met bv Verstrepen ook niet. Soms zou je twijfelen of deze mensen in dezelfde partij zaten. Dan is er nog de betreurde Tastenoye en ga zo verder. Bekijk het verschil Vandermeersch en Coolen eens.

Blijkbaar is het VB diverser dan de VLD, want als men daar het niet met de partij eens is, gooit men je gewoon buiten. Het VB is blijkbaar toch toleranter tegenover Verstrepen, die ook wel eens buiten de partijlijnen kleurt dan de VLD tegenover Dedecker en Coveliers, om een voorbeeld te geven.

Nu, al wie het vragenuurtje op TV wel eens volgt, zal de mentale capaciteiten van voorzitter Decroo naar eigen inzichten wel kunnen becommentariëren, vermoed ik.
Oud 12 april 2007, 16:06   #429
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Kijk Eric, je kan nog duizend posts volzetten met klinkklare nonsens, feit blijft dat een Iraniër geen Schot is en een Papoea geen Chinees. Als je daar constant omheen wilt lullen door allerlei flutverhaaltjes over rassenvermenging te poneren doe je maar.
Alle problemen in de huidige wereld worden momenteel veroorzaakt door het feit dat er oenen rondlopen, zoals jij, die alles als één grote eenheidsworst denken te moeten voorstellen. Je kunt blijven dromen van een globalisering inzake broederschap. De ontworteling van hele volken over de wereld is er het gevolg van. Zelfs het islamfundamentalisme wordt, als tegenreactie, veroorzaakt door die onnozelaars die maar blijven beweren dat er heus geen verschillen bestaan.

Je houdt zo erg van de mensheid, maar je hebt je nog nooit een bal geïnteresseerd in hetgeen hen écht bezig houdt. En voor het gros van de mensheid is dat heden ten dage, tot spijt van wie het benijdt, hun familie, tradities, omgeving, geloof en cultuur, in een voorthollende maatschappij waar velen geen ander houvast meer in vinden. Je bent zo gefixeerd op het VB, dat je compleet de realiteit der volkeren niet meer kunt vatten.

Jouw visie, en geen andere, zal de ondergang worden van deze wereld.

Die atoomwapens waar je het over had zullen niet afgevuurd worden door mensen omdat ze elkaar haten vanwege hun nationalisme, hun identiteit, maar precies omdat ze elkaars identiteit willen afnemen en hun eenheidsworst willen opdringen.

Denk daar maar eens over na.

En wat betreft je quotes over het "wippen" van "onze" vrouwen, daar blijf ik bij.
De teneur van zo'n stellingen is er één van latente afkeer.
Wie kan jou nou serieus nemen?
Die ambetante zotten bij Spirit niet meer, die arrogante klootzakken bij Spa niet meer, tja, misschien nog eens proberen bij Pvda?
Er rest niks meer...

Wie is er hier eigenlijk wereldvreemd?
Hier ben ik het volledig mee eens, maar ik vrees dat sommige grijze muizen al zo ver zijn, dat ze aan hun eigen afkomst gaan twijfelen. Misschien dat ze door deze twijfel zo de pedalen kwijt spelen en kwaad worden op wie het roer nog wel in handen wil houden.

In ieder geval: ik nodig de "wereldburgers" met hun bruine massa-ideeën eens uit om hun vrouw in minirok naar een streng moslimland te sturen als verrijking. Misschien dat ze dan eens ontdekken dat de ene cultuur de andere niet is.
Oud 12 april 2007, 16:15   #430
metten
Parlementslid

metten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
Nu, al wie het vragenuurtje op TV wel eens volgt, zal de mentale capaciteiten van voorzitter Decroo naar eigen inzichten wel kunnen becommentariëren, vermoed ik.
De Croo 'vergeet' regelmatig de reglementen. Het is meestal 'enfant terrible' De Crem die hem daar moet op wijzen!
In de Belgische democratie vertegenwoordigt een parlementslid immers alles behalve zijn kiezers. Hij is volkomen een produkt van de partij en haar ingebouwde drukkingsgroepen. Guy Verhofstadt, 1ste Burgermanifest 1991.
metten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 16:17   #431
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kom dan ook uit een achtergebleven provincie, hé?
Een afspraak met een oogarts bij u zeker ook op zijn plaats zijn.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 16:18   #432
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
De Croo 'vergeet' regelmatig de reglementen. Het is meestal 'enfant terrible' De Crem die hem daar moet op wijzen!
Met alle respect maar De Crem is een opgeblazen kikker. Veel geblaat en weinig wol. Men kan oppositie voeren maar tussen oppositie voeren en alles afbreken is er nog een verschil.

Laatst gewijzigd door system : 12 april 2007 om 16:19.
Oud 12 april 2007, 16:19   #433
Boadicea

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door metten Bekijk bericht
Ach ja, dat voorval met Flahaut, die het belangrijker vond een schip te dopen dan zijn politieke verantwoordelijkheid in de kamer op te nemen.
Oud 12 april 2007, 16:20   #434
Boadicea

Standaard

Citaat:
Met alle respect maar De Crem is een opgeblazen kikker. Veel geblaat en weinig wol. Men kan oppositie voeren maar tussen oppositie voeren en alles afbreken is er nog een verschil.
U mag De Crem een opgeblazen kikker vinden, maar als hij gelijk heeft, heeft hij gelijk!
Oud 12 april 2007, 16:24   #435
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea Bekijk bericht
U mag De Crem een opgeblazen kikker vinden, maar als hij gelijk heeft, heeft hij gelijk!
De Crem heeft soms gelijk maar bijlange niet altijd. Hij voert oppositie om de oppositie. Het wapen van de zwakke.

Laatst gewijzigd door system : 12 april 2007 om 16:26.
Oud 12 april 2007, 16:53   #436
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een afspraak met een oogarts bij u zeker ook op zijn plaats zijn.
Ook al?

Maar waarom zou ik me de moeite getroosten een dure oogarts te raadplegen als er mensen zijn zoals jij die van hieruit gratis diagnoses vaststellen?
Misschien kan je me ook al vertellen hoe sterk de glazen van mijn bril moeten zijn en van welke cursussen begrijpend lezen ik het meeste baat heb?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 12 april 2007 om 16:54.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 april 2007, 16:57   #437
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Crem heeft soms gelijk maar bijlange niet altijd. Hij voert oppositie om de oppositie. Het wapen van de zwakke.

Wie beweerde dat De Crem altijd gelijk heeft?
Ik lees dat hij gelijk heeft als hij gelijk heeft.

Ook een brilletje nodig of een cursus begrijpend lezen, misschien?
Oud 12 april 2007, 17:04   #438
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boadicea
Ik denk het ook....

Citaat:

2007-04-11

Is Herman De Croo mentaal gehandicapt?

Mathias Danneels 'Ik ben echt geen Vlaams-nationalist omdat ik echt niet mentaal gehandicapt ben.'' Dat is het antwoord van Herman De Croo (Open VLD) wanneer de krant De Morgen hem voor de voeten gooit dat hij niet zo hoog oploopt met de ex-VU'ers in zijn partij. Eerste bedenking: Herman De Croo zou iets meer respect en empathie mogen betonen voor de duizenden in dit land die dag in dag uit met de tragische problematiek van een geestelijke handicap worden geconfronteerd. Tweede bedenking: het is wel degelijk de stellige overtuiging van De Croo dat Vlaams-nationalisten achterlijke malloten zijn. De kamervoorzitter schoffeert hier op zijn geheel eigen wijze veel meer dan een miljoen Vlamingen, verspreid over het kiezerskorps van het Vlaams Belang, N-VA, CD&V, Spirit, zijn eigen partij en de SP.A. Als er over de mateloze arrogantie en het vileine misprijzen van de eerste burger van België voor die talloze Vlamingen geen dringende vragen in de Kamer worden gesteld, weten we het heel zeker: dit is geen beschaafd land, geen normale democratie. Ook goed om weten, is dat De Croo er verderop in het door hemzelf tot achter de komma nagelezen interview geen graten in ziet dat paars ook doorgaat wanneer Open VLD en SP.A/Spirit in Vlaanderen géén meerderheid meer zouden hebben. Als de vrienden van de PS en MR dat verlies compenseren, is er voor De Croo geen probleem. Hij legt zich bovendien nu al slaafs neer bij de in beton gegoten federale macht van de ziekenfondsen en vakbonden, die nooit zullen toelaten dat de scheefgegroeide Belgische sociale zekerheid ten gronde wordt vertimmerd. Weemoedig en woest kijk ik op van mijn klavier. Naar het rijtje veelbelovende en moedige Burgermanifesten van Guy Verhofstadt, de verlichte, Vlaamsvoelende liberaal die een streep zou trekken onder het corporatistische immobilisme van de NV Oud-België. Niks van. De Pest Voor Vlaanderen is weer helemaal terug. De Croo walst over zijn voorzitter Somers, Gatz, Willem-Frederik Schiltz, Gabriëls en de brutaal buitengebonjourde fractieleider Borginon heen alsof de V van Open VLD nooit heeft bestaan. Paleisvriend De Croo toetert ten afscheid dat Open VLD op 11 juni 2007, daags na de federale verkiezingen, terdege rekening zal moeten houden met zijn soortelijk politiek gewicht. Te vrezen valt dat aardig wat licht mentaal gehandicapte Vlaams-nationalisten dat al een dag eerder zullen hebben gedaan.

mda

Oud 12 april 2007, 17:07   #439
Jan Meuleman
Europees Commissaris

Jan Meuleman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hij voert oppositie om de oppositie. Het wapen van de zwakke.
Dat is stout hé. Dat mag natuurlijk niet. Alé, paars doet zo veel en zo goed, en de oppositie voert daar oppositie tegen.
Misschien kan de oppositie verboden worden?
Oud 12 april 2007, 17:11   #440
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
hoe noemt gij regeren om te regeren?
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be