Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Koen T'Sijen (Spirit) - 9 tot 15 april
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst Markeer forums als gelezen

Koen T'Sijen (Spirit) - 9 tot 15 april (°29 mei 1970) Begon zijn politieke carrière bij de Volksunie in 1993. Hij is de fractievoorzitter van Spirit in de federale Kamer, en eerste schepen van Boechout.

 
 
Discussietools
Oud 12 april 2007, 00:58   #1
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard Het rabiate taalracisme van de FDF

De MR aan de overkant van de taalgrens en in Brussel is een samenwerking met de FDF die een lasterlijk manifest gepubliceerd hebben, het Manifeste pour l'Unité des Francophones (zie http://unitefrancophone.be/). De auteurs zijn de Brusselse Franstaligen Antoinette Spaak en Serge Moureaux. Naast een aanklacht wegens taalracisme, vindt u het niet tijd worden een cordon sanitaire in te stellen tegen het FDF?

Vindt u dat de tweetaligheid van de Brusselse instellingen materieel afdwingbaar moet worden?

Bent u van zins de FDF erop aan te spreken dat beschuldigingen als dat de Vlaamse Beweging en In de Warande er NSDAP-methoden op na houden toch echt te vergaande opmerkingen zijn?

Zie ook http://forum.politics.be/showthread.php?t=86882 voor eenzelfde discussie met Edward Roosens van de Open VLD.
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië
Supervlaming is offline  
Oud 13 april 2007, 01:25   #2
Koen T'Sijen
 
 
Koen T'Sijen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 april 2007
Berichten: 19
Standaard

Het FDF gebruikt inderdaad racistische taal ten aanzien van de Vlamingen. Ik negeer doorgaans het FDF. Ze maken trouwens deel uit van MR en vormen geen aparte fractie meer.
Over de tweetaligheid van de Brusselse instellingen, dat lijkt me een evidentie dat we die moeten afdwingen.
Koen T'Sijen is offline  
Oud 13 april 2007, 01:50   #3
Supervlaming
Gouverneur
 
Supervlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 juli 2005
Locatie: Ollands strafkamp
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koen T'Sijen Bekijk bericht
Het FDF gebruikt inderdaad racistische taal ten aanzien van de Vlamingen. Ik negeer doorgaans het FDF. Ze maken trouwens deel uit van MR en vormen geen aparte fractie meer.
Over de tweetaligheid van de Brusselse instellingen, dat lijkt me een evidentie dat we die moeten afdwingen.
Het lijkt me inderdaad niet te doen alsmaar op hun provocaties te moeten reageren, u heeft inderdaad betere zaken te doen.

Over het tweede, we wachten af wat er mag van de grote partijen en hoe hard en waarmee Wallonië gaat dreigen .
__________________
België is een synoniem voor Groot-Wallonië
Supervlaming is offline  
Oud 15 april 2007, 02:17   #4
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.570
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koen T'Sijen Bekijk bericht
Het FDF gebruikt inderdaad racistische taal ten aanzien van de Vlamingen.

Over de tweetaligheid van de Brusselse instellingen, dat lijkt me een evidentie dat we die moeten afdwingen.
1) U geeft hier zelf als Spirit lid toe dat het FDF racistische taal gebruikt en toch vind Lambert het geen reden om klacht in te dienen, wat hij wel deed tegen het VB.
Blijkbaar is er toch een verschil bij vermeend racisme.


2) Hoe ga je in Godnaam dat afdwingen als je zelf samen spant met diezelfde partijen die de taalwetten langs alle kanten overtreden?


De krantencommentaren van 30 december

DE STANDAARD laakt het opmerkelijke politieke inzicht en de mediatieke profileringsdrang van Spirit-kopstuk Lambert om met een flinterdun dossier het Vlaams Belang te willen aanvallen. Een politieke stommiteit. Door hun actie spelen Spirit en hun Franstalige medestanders het Belang vlotjes in de electorale kaart Een politieke stommiteit.
daiwa is offline  
 


Discussietools

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be