Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord

Discussietools
Oud 10 april 2007, 22:12   #521
Babylonia
Parlementslid

Standaard

man man man wat een heiza!!
ik heb es goe gelachen!
chaos is order is er niks bij

de gouden eeuw was 2 graden warmer
het is een afleidingsmanouevre volgens mij
van de oorlog
van de bekentenissen en groeiend aantal klokkenluiders van de CIA
verdeel en heers binnen de milieu/vredes beweging
en van wat nog
haarp?
het zit wel niet snor..
dubbel dubbel dubbel denken
zoals die vrouw in de film terror storm (google) zegt; "I would give up my liberties for freedom"
Babylonia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 17:44   #522
TomB
Perm. Vertegenwoordiger VN

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door willem1940NLD Bekijk bericht
Keurige maaier dan, toch? Een viertakt die in 1 uur 3 liter benzine gebruikt produceert in dat uur gemiddeld 12 pk / 9kW aandrijfkracht en de meeste auto's met technisch hetzelfde motorprincipe hebben echt wel iets meer pk's in werking.
Het is een 23 HP Kohler motor, hij draait echter natuurlijk niet altijd aan max verbruik omdat ik nogal een kluns ben in het grasmaaien. Ik weet gewoon dat ik er een bus van 1 gallon in kap als ik een uurtje maai.

Ik zou wel willen met die gallon 1300 km rijden, maar jammer genoeg kom ik er niet veel verder als 20km mee.
Oud 11 april 2007, 20:02   #523
Wase wolf
Burger

Wase wolf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Op 7 juli organiseert Al Gore over de hele wereld “Live Earth” concerten.

Wel sarcastisch, iedereen die al eens in een crew gezeten heeft voor de organisatie zal het wel met me eens zijn, na een festival is de weide één groot stort en tijdens een concert wordt er een massa aan elektriciteit verbruikt, echt weer iets voor een Amerikaan om op zo'n manier de aarde te "steunen".
Wase wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 22:07   #524
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wase wolf Bekijk bericht
Wel sarcastisch, iedereen die al eens in een crew gezeten heeft voor de organisatie zal het wel met me eens zijn, na een festival is de weide één groot stort en tijdens een concert wordt er een massa aan elektriciteit verbruikt, echt weer iets voor een Amerikaan om op zo'n manier de aarde te "steunen".
Voila se, laat ons nog eens in de Amerikaan zijne nek kakken!
Oud 11 april 2007, 22:25   #525
lezer
Burgemeester

Standaard

Deze documentaire belicht nog andere aspecten dan The Great Global Warming Swindle:

http://www.youtube.com/watch?v=fr5O1HsTVgA

Laatst gewijzigd door lezer : 11 april 2007 om 22:26.
lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 april 2007, 22:43   #526
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Voila se, laat ons nog eens in de Amerikaan zijne nek kakken!
Gore Gore is nu eenmaal een Amerikaan, men kan er moeilijk de NoordKoreanen of Venezolanen mee lastig vallen
Oud 11 april 2007, 23:49   #527
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 2004gun Bekijk bericht
Gore Gore is nu eenmaal een Amerikaan, men kan er moeilijk de NoordKoreanen of Venezolanen mee lastig vallen
Het is typisch Amerikaans om te vervuilen, en dat moet kunnen gezegd worden. Maar wee u als ge zegt dat het typisch neger is om lui te zijn, typisch arabier om fundamentalist te zijn, typisch joods om gierig te zijn enz. dan krijgt ge een proces aan uw been. Meer zelfs, dan is er een overheidsdienst om u lastig te vallen.

Ik ben dat verdoken racisme beu.
Oud 12 april 2007, 16:05   #528
TomB

TomB's schermafbeelding

Standaard

Intussen is het nog steeds goed aan het sneeuwen in grote delen van de VS, kouderecords sneuvelen dag na dag. Al goed dat Al Gore tot in Juli wacht met zijn concerten, het zou schoon gestaan hebben dat de global warming concerten afgelast worden door het barre winterweer in April.
Oud 12 april 2007, 16:23   #529
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TomB Bekijk bericht
Intussen is het nog steeds goed aan het sneeuwen in grote delen van de VS, kouderecords sneuvelen dag na dag. Al goed dat Al Gore tot in Juli wacht met zijn concerten, het zou schoon gestaan hebben dat de global warming concerten afgelast worden door het barre winterweer in April.
Dat is natuurlijk de gore chance die hij hier heeft gehad bij het uitbrengen van zijn film: verleden jaar een hittegolf en deze winter de warmste sinds de metingen.... Stel dat we verleden jaar in de zomer hadden zitten verkleumen (zoals verschillende jaren ervoor) en deze winter de chauffage vollendamp had moeten draaien: Margareta de huisvrouw had geen enkele politieker mee naar de cinema gekregen!

Ik moet in feite onwillekeurig denken aan Orson Welles met zijn Mars hoorspel! Daar zijn ze ook jarenlang ingetrapt.

Als men dan weet dat men niet weet of de global warming gaat over één graad of meer of minder of niet of kouder of warmer dan is de term TOEVAL bij deze winter (in Europa dus) echt niet ver te zoeken.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 12 april 2007 om 16:24.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2007, 01:36   #530
willem1940NLD

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dat is natuurlijk de gore chance die hij hier heeft gehad bij het uitbrengen van zijn film: verleden jaar een hittegolf en deze winter de warmste sinds de metingen.... Stel dat we verleden jaar in de zomer hadden zitten verkleumen (zoals verschillende jaren ervoor) en deze winter de chauffage vollendamp had moeten draaien: Margareta de huisvrouw had geen enkele politieker mee naar de cinema gekregen!

Ik moet in feite onwillekeurig denken aan Orson Welles met zijn Mars hoorspel! Daar zijn ze ook jarenlang ingetrapt.

Als men dan weet dat men niet weet of de global warming gaat over één graad of meer of minder of niet of kouder of warmer dan is de term TOEVAL bij deze winter (in Europa dus) echt niet ver te zoeken.
Ach, dan wijst men toch gewoon op een aankomende nieuwe ijstijd, uitgelokt door ons stook-gedrag; actie en reactie, de terugslaande natuur, men vindt wel iets en ook genoeg gelovigen om lekker samen te griezelen en daar de werkmens voor te laten betalen.
Oud 14 april 2007, 16:01   #531
Gun

Gun's schermafbeelding

Standaard "Samenwerken aan warme samenleving"

Leterme heeft het ook al door
Citaat:
za 14/04/07 - In Brussel hebben zo'n 300 mensen gedebatteerd met opiniemakers en beleidsmensen over het toenemende geweld in de samenleving. Ze doen dat op uitnodiging van minister-president Yves Leterme (CD&V).
Leterme nodigde de bevolking enkele maanden geleden uit om hem te mailen met suggesties voor een warmere samenleving.

De vervaging van politieke en culturele normen, het falen van het opvoedings- en justitiebeleid en de normvervaging in de media zijn volgens de 1.416 mailers de belangrijkste oorzaken van het toenemende geweld.

Zo'n 300 mailers en briefschrijvers gingen in op de uitnodiging van Leterme om amen over de zaak te discussiëren. Leterme is erg tevreden over de respons op zijn oproep.

"Ik ben erg blij dat zoveel mensen op een zonnige zaterdag naar Brussel komen om van elkaar te leren hoe ze op hun eigen vierkante meter de samenleving beter kunnen maken", zegt Leterme.
"Niet door vingerknip van de overheid"
Leterme onthoudt uit de reacties dat steeds meer mensen moeite hebben met de economische druk en het consumentisme en een beter gezinsleven willen uitbouwen.

Een van de mogelijke oplossingen daarvoor is de maatregelen rond loopbaanonderbreking en ouderschapsverlof voort uitbouwen.

Op vlak van justitie wil Leterme dat consequent wordt opgetreden tegen kleine criminaliteit. De media moeten wat hem betreft zelf hun verantwoordelijkheid nemen.

De minister-president wijst er wel op dat de politiek niet alles kan oplossen.

"Wij moeten ons werk doen, maar een samenleving zonder agressie en geweld komt niet tot stand door één vingerknip van de overheid. Daar moet je samen aan werken."
Oud 14 april 2007, 19:00   #532
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
Zand warmt nogthans goed op oiv de zon, ga maar eens naar de kempen in de zomer.
Ik weet het, mijn hele familie woont daar.

Citaat:
Zal ik dan maar in het vervolg mijne natte vinger gebruiken om de stijging van de temperatuur accuraat in het oog houden?
Je mag van mij gebruiken wat je wilt, zolang je maar aangeeft welk onderzoeksinstrument of -methode je gebruikt zodat men op basis daarvan kan kiezen hoeveel waarde men aan je onderzoek moet hechten.
Neen serieus, ik wil zeggen dat de veranderingen tov x jaar terug duidelijk genoeg zijn om met het blote oog waar te nemen, idd zelfs als je je kop in het zand steekt in dit geval. Natuurlijk bestaat er dan wel het gevaar van allerlei biasen en het toespitsen op hypotheseconfirmerende informatie enzovoorts. Maar daar valt ieder mens onder.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 april 2007 om 19:02.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 april 2007, 19:03   #533
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zyp Bekijk bericht
Het is niet dat 'iemand er voor moet boeten'... niemand doet hiervoor boete, iedereen rijd, en leeft nog altijd voor maximaal comfort... De mens gaat de aarde niet om zeep helpen... Maar de mens is wel de menshied om zeep aan het helpen... Als je eens gaat kijken dan komt naar boven dat de mens een ZEER specifieke omgeving nodig heeft om te overleven. Op natuurkundig gebied is een zeer specifieke temperatuur, vochtigheid, etc is nodig om ons als ras te laten overleven en groeien... De aarde mag zelfs 500 graden warmer worden, ze zal overleven, de mens echter niet...
Zo ook met alle andere grootste rampscenario's... een totale nuclaire oorlog die de mensheid vernietigd? De aarde trekt zich daar niet veel van aan... is ze niet vernietigd, dan zal ze herstellen (100.000 jaar is niet veel voor de aarde)... De kranten schrijven nu veel omdat erover gesproken word. Maar een zorgwekkende blik op ons uiterst kort industrieel verleden en wat we op die uiterst korte tijd 'gedaan' hebben is zeker geen slechte zaak.
Mooie post, daar gaat het idd om!
Oud 14 april 2007, 19:11   #534
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Voor degenen die hun weg nog niet helemaal kwijt zijn:
De otterkes in Alaska gaan dood omdat het te koud is en het zeewater bevriest, de ijsberen zijn nog nooit met zovelen geweest en de zeehondjes verdrinken ineens omdat in Canada het ijs aan het smelten is:

Duizenden pasgeboren zeehondjes verdrinken voor de kusten van Canada. Het ijs smelt namelijk te snel door het ongewoon warme weer.
Staat hier volgens u iets dat in strijd is met de huidige wetenschappelijke theorie?

Citaat:
En dan iets wat ik me vanmorgen in alle ernst afvroeg: is het wel aangewezen om "plant een boom"actie te ondernemen? Zijn bomen niet slecht voor de CO2?

En JAWEL hoor:

Nieuwe bomen mogelijk niet goed voor klimaat

Bomen planten als compensatie tegen de CO2-vervuiling en om de opwarming van het klimaat te remmen: dat kan volgens wetenschappers averechts werken. Vooral tropische regenwouden kunnen de opwarming van de aarde tegenhouden. Bossen elders in de wereld houden de warmte juist vast, in plaats van de broeikasgassen door fotosynthese om te zetten in zuurstof. Aan het eind van deze eeuw kunnen bossen die niet in de tropen staan, de temperatuur in hun deel van de aarde met 3 graden Celsius verhogen.
De theorie staat in de Britse krant The Guardian.
Alleen bomen rond de tropengordel hebben een positief effect op de klimaatverandering.

Bomen hebben natuurlijk op veel meer manieren nut dan enkel de huidige klimaatzones helpen behouden, zal ik maar even melden voordat er iemand suggereert alle bomen die niet in de tropen staan te kappen.

Citaat:
-----------------
Dan maar gewoon gazon aanleggen?

FOEI FOEI:

Een uur lang het gras maaien met een benzinemaaier is even schadelijk voor het milieu als 1.300 kilometer autorijden met een middenklassenauto of als 26 auto's die een uur lang vijftig kilometer per uur rijden.

Gelukkig bestaan er ook electrische exeplaarkes.

Citaat:
En dan te weten dat er overal een consensus bestaat
De link met wat u hierboven post ontgaat mij.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 april 2007 om 19:15.
Oud 14 april 2007, 19:26   #535
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jos Verhulst Bekijk bericht
"So freuen wir uns besser insgeheim über den letzten, sehr milden Winter. Nach den Berechnungen einer deutschen Großbank half er rund acht Milliarden Euro an Heizkosten sparen, 200 pro Haushalt. Damit erfüllte uns das Wetter vorab die ehrgeizigsten Wünsche im Kampf gegen den Klimawandel. Doch das gehört nicht in die Öffentlichkeit: Der milde Winter war schlecht, auch wenn er für die Bauwirtschaft, die Steuereinnahmen und die fleißigen Bienen so gut war. Letztere trugen Tracht ein wie schon lange nicht mehr. Ehrliche Imker teilten dies mit. Dennoch schrillen die Alarmglocken".
Joseph Reichholf, Die Welt 05 04 07
http://www.welt.de/welt_print/articl...e_tut_gut.html
Tot zover de voordelen van een warmere temperatuur.
Blijkbaar wordt hierbij toevallig en plotseling vergeten dat niet iedereen zoveel van een aangenaam zuiders temperatuurtje van zo'n 20 graden of meer houdt, getuige het feit dat je nauwelijks nog auto's vindt zonder airco's. Die airco's werken ook niet op lucht.
Tegenwoordig vind je ze naast in café's, hotels, restaurants, rusthuizen, ziekenhuizen, ... zelfs meer en meer in de Vlaamse huiskamers, uiteraard, want het wordt warmer en warmer.
Wie geen airco heeft probeert zich te verkoelen met behulp van een ventilator die desnoods dag en nacht uren mag kloppen, in iedere kamer.

Door al die hitte krijgt men natuurlijk ook dorst en wordt er meer dan normaal gedronken. Dit probleem is in niets vergeleken met het feit dat iedereen zijn tuin plots wil sproeien, dan hebben we het nog niet eens over landbouwers maar over privétuintjes met een stukje gazon dat niet mag verkleuren. De kleintjes willen graag wat ravotten buiten maar het is veel te warm, een zwembad is de ideale oplossing. En de zwembaden worden bijgesleept en gevuld met enkele kubieke liters water. Doordat zoonlief de PH-waarde vergat te controleren is dat echter groen geworden, voor de derde keer, waardoor het telkens opnieuw gevuld moest worden, of we bergen het zwembadje te vroeg op want het warme weer zal wel gedaan zijn, waardoor het ook weer opnieuw gevuld moet worden. Om in dat zwembad te stoeien zijn er wat met lucht gevulde attributen nodig, dat gebeurt electrisch want dat is een pak makkelijker. U wordt door de buurjongen achterna gezeten door waterpistolen en begooid met een waterballon. En laat nu net dat goedje (drinkbaar water) schaars zijn op wereldschaal.
De ziekenhuizen die meer draaien en ambulances die meer moeten rijden omdat de ozonconcentraties te hoog zijn en mensen met ademhalingsziekten onwel worden of mensen een andere aan warmte gerelateerde ziekte krijgen. Voedsel dat sneller slecht wordt en moet weggegooid worden of mensen die erdoor worden vergiftigd omdat ze vergeten dat bacterïën goed in warmte gedijen, net zoals (kwalijke) insecten. Allerlei branden die geblusd moeten worden ..., dan denk ik niet in het minst aan bosbranden...

In de winter is de kans op een infectie enzo ook groot ja en moet de touring wegenhulp ook vaak uitrukken omwille van bevroren voertuigcontacten, maar enfin, u snapt mijn punt wel...

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 april 2007 om 19:32.
Oud 14 april 2007, 19:34   #536
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht
Deze documentaire belicht nog andere aspecten dan The Great Global Warming Swindle:

http://www.youtube.com/watch?v=fr5O1HsTVgA
Mag ik wat info over wat er te zien is?
Oud 14 april 2007, 19:37   #537
Groentje-18

Standaard

Citaat:

Zo'n 10 000 jaar geleden was de gemiddelde temperatuur vier(!) graden lager. Zoek maar eens een fotootje op van hoe de Aarde er toen uitzag.

U moet bij de interpretatie ervan niet vergeten dat het om een gemiddelde temperatuur gaat en dat lokaal de temperatuur enorm kan variëren. Enorm als in echt abnormaal voor dat gebied. Je moet je hierbij realiseren dat de temperatuur min of meer stabiel is over een bepaalde periode, dat merk je zelfs aan onze taal. Niet voor niets noemen we bepaalde perioden van het jaar 'winter' en andere 'zomer' bijvoorbeeld en de klimaatzones veranderen ook niet ad random.

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 14 april 2007 om 19:42.
Oud 15 april 2007, 09:07   #538
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Groentje, iedereen weet ondertussen dat het klimaat altijd al aan veranderingen onderhevig was.

Ze weten alleen niet wat die klimaatsveranderingen hebben getriggerd.

Maar nu weten ze het wel: JIJ mag geen olie meer gebruiken.

Allez, zijde nu content?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 10:34   #539
Pieke

Pieke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Zo'n 10 000 jaar geleden was de gemiddelde temperatuur vier(!) graden lager. Zoek maar eens een fotootje op van hoe de Aarde er toen uitzag.
Groentje, in het jonge Dryas varieerde de temperatuur tot 7° per 10 jaar.
Pieke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 15:00   #540
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Groentje, iedereen weet ondertussen dat het klimaat altijd al aan veranderingen onderhevig was.

Ze weten alleen niet wat die klimaatsveranderingen hebben getriggerd.

Maar nu weten ze het wel: JIJ mag geen olie meer gebruiken.

Allez, zijde nu content?
Amai wat leuke en inhoudelijke replieken die een vooruitgang van de discussie toestaan...

Ik ga me insmeren met zonnecrème en verder in het zonnetje liggen...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:05.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be