Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 april 2007, 12:14   #61
john bell hood
Banneling

john bell hood's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Brandaan Bekijk bericht
In Turkije mogen dus ook alle Koerden worden buitengegooid? Of bent u niet consequent in uw redenatie?
Gij redeneert vanuit de kunstmatige staten.Gij hebt er duidelijk geen benul van.
john bell hood is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 12:23   #62
Brandaan
Minister

Brandaan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door john bell hood Bekijk bericht
Gij redeneert vanuit de kunstmatige staten.Gij hebt er duidelijk geen benul van.
En een Koerdische staat zou niet kunstmatig zijn?
Oud 15 april 2007, 12:24   #63
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Minder toch?
Oud 15 april 2007, 12:26   #64
Ambiorix

Standaard

Citaat:
een staat is altijd kunstmatig. De manier waarop ze ontstaan is daarom niet;
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 12:28   #65
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Minder toch?
Waarom?
Oud 15 april 2007, 12:28   #66
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee,want de staatkundige veruiterlijking van het koerdische volk.
Oud 15 april 2007, 12:30   #67
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Nee,want de staatkundige veruiterlijking van het koerdische volk.
Turkije is de "staatkundige veruiterlijking" van het Turkse volk. Dus wat zou het verschil zijn? Waarom zouden de Koerden hun staat wel mogen zuiveren en de Turken niet?

Laatst gewijzigd door Brandaan : 15 april 2007 om 12:31.
Brandaan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 12:33   #68
StevenNr1

StevenNr1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet juist.In een vrij koerdistan mogen de anderen met overtuiging buitengegooid worden net zoals dat in een onafhankelijk vlaanderen met de franstaligen en allochtonen zou moeten gebeuren.
Ik zal maar veronderstellen dat dit een grap was, gezien die smiley.
StevenNr1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 12:35   #69
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door StevenNr1 Bekijk bericht
Ik zal maar veronderstellen dat dit een grap was, gezien die smiley.
Ge zou beter moeten weten.De anderen gaan eruit.
Oud 15 april 2007, 12:36   #70
evilbu

Standaard

Citaat:
Waarom?
Wel kijk, je kan per vierkante kilometer of per vierkante meter werken, feit is dat er nu toch een hele grote gemeenschap (in het zuidenoosten ) is die geen Turks spreekt en zich grotendeels niet Turks voelt.
Citaat:
Turkije is de "staatkundige veruiterlijking" van het Turkse volk. Dus wat zou het verschil zijn? Waarom zouden de Koerden hun staat wel mogen zuiveren en de Turken niet?
Wel de Koerden zijn er wel al iets langer dan de Turken, maar zulke historische claims zijn altijd moeilijker.
Maar ik ben ook niet voor zuivering. Dat was john bell hood, en ik vind het trouwens ook sterk dat hij allochtonen EN Franstaligen wil buitengooien (we hebben het net over de gemeente Spiere gehad in een ander topic die altijd overwegend Franstalig was en nu bij Vlaanderen is, gaat hij die dan buitengooien?)

Maar ik heb geen idee (jij wel Brandaan) ik welke mate die dorpen en steden heterogeen zijn? Zijn er veel "echte Turken" in Koerdistan? Gezien er geen duidelijke grenzen zijn lijkt me dat moeilijk... en de Turkse autoriteiten zijn waarschijnlijk heel behulpzaam als jij dat eens in hun plaats wil gaan uitpluizen.

Laatst gewijzigd door evilbu : 15 april 2007 om 12:37.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 12:37   #71
john bell hood
Banneling

Standaard

Citaat:
De turkse staat omvat een deel van et koerdische grondgebied;ge wilt het gewoon niet begrijpen.Gij gaat altijd uit van een feitelijke toestand die moet veranderd worden.
Oud 15 april 2007, 12:49   #72
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Wel kijk, je kan per vierkante kilometer of per vierkante meter werken, feit is dat er nu toch een hele grote gemeenschap (in het zuidenoosten ) is die geen Turks spreekt en zich grotendeels niet Turks voelt.
In een onafhankelijk koerdistan zal dit niet anders zijn, In een onafhankelijk Koerdistan zullen ook grote minderheden Turken, Arabieren en Assyriers zijn die geen Koerdisch spreken en zich geen Koerd voelen. Alleen in Iraaks Koerdistan lopen er +/- 1 miljoen Turk(men)en en een paar honderd duizend Assyriers rond.

Citaat:
Wel de Koerden zijn er wel al iets langer dan de Turken, maar zulke historische claims zijn altijd moeilijker.
Zulke claims zijn waardeloos, anders hadden bv de Assyriers de sterkste claims gtehad op het hele gebied
Citaat:
Maar ik ben ook niet voor zuivering. Dat was john bell hood, en ik vind het trouwens ook sterk dat hij allochtonen EN Franstaligen wil buitengooien (we hebben het net over de gemeente Spiere gehad in een ander topic die altijd overwegend Franstalig was en nu bij Vlaanderen is, gaat hij die dan buitengooien?)
Dat snap ik
Citaat:
Maar ik heb geen idee (jij wel Brandaan) ik welke mate die dorpen en steden heterogeen zijn? Zijn er veel "echte Turken" in Koerdistan? Gezien er geen duidelijke grenzen zijn lijkt me dat moeilijk... en de Turkse autoriteiten zijn waarschijnlijk heel behulpzaam als jij dat eens in hun plaats wil gaan uitpluizen.
, de meeste steden zijn iig niet homogeen, hoe het met de dorpen zit weet ik niet precies.
Oud 15 april 2007, 12:54   #73
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
De turkse staat omvat een deel van et koerdische grondgebied;ge wilt het gewoon niet begrijpen.Gij gaat altijd uit van een feitelijke toestand die moet veranderd worden.
Kijk, ik ben voor een onafhankelijk koerdistan, maar een onafhankelijke Koerdische staat zou ook een grote etnische minderheid hebben. Hoe zou deze staat anders zijn dan de Turkse staat?
Oud 15 april 2007, 13:34   #74
evilbu

Standaard

Citaat:
Zulke claims zijn waardeloos, anders hadden bv de Assyriers de sterkste claims gtehad op het hele gebied
Tja, ze kunnen nog vechten om de buit onder mekaar.

Citaat:
, de meeste steden zijn iig niet homogeen, hoe het met de dorpen zit weet ik niet precies.
Tja, wel opletten dat het niet zoals de Baltische Staten of Kazachstan en zo wordt, met een zielige meerderheid van amper van 50% in eigen land.

Citaat:
In een onafhankelijk koerdistan zal dit niet anders zijn, In een onafhankelijk Koerdistan zullen ook grote minderheden Turken, Arabieren en Assyriers zijn die geen Koerdisch spreken en zich geen Koerd voelen.
Spreken alle Koerden eigenlijk Turks? Is dat een beetje vergelijkbaar met het Frans in Vlaanderen (nu)?

Citaat:
Alleen in Iraaks Koerdistan lopen er +/- 1 miljoen Turk(men)en en een paar honderd duizend Assyriers rond.
Hmm, dat cijfer van het aantal Turken of Turkmenen is blijkbaar fel betwist en zou wel eens veel meer of ook minder kunnen zijn.
Wat doen die Turkmenen daar trouwens (Turkmenistan ligt toch een eind verder )

Wat die Assyriërs betreft, raar dat je daar amper over hoort.Wel pikant detail dat er ook al Assyriërs zijn afgeslacht door Turken EN Koerden...

Citaat:
Kijk, ik ben voor een onafhankelijk koerdistan, maar een onafhankelijke Koerdische staat zou ook een grote etnische minderheid hebben. Hoe zou deze staat anders zijn dan de Turkse staat?
Tja, hoe meer gehuchten zich afscheuren naar eigen wens, hoe groter het aantal mensen dat "happy" is, dat zal het verschil zijn. We kunnen anders ook de hele boel bij China voegen...
Wel we kunnen hopen dat ze verschillen met de Turken op het vlak van omgaan met minderheden maar dat de Koerden geen engeltjes stuk voor stuk zijn is hierboven al vermeld door me..
Oud 15 april 2007, 13:57   #75
Mustius
Burger

Standaard

John, en de Palestijnen dan? Hebben die recht op een land?
Mustius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 13:58   #76
Brandaan
Minister

Standaard

Citaat:
Tja, ze kunnen nog vechten om de buit onder mekaar.

Tja, wel opletten dat het niet zoals de Baltische Staten of Kazachstan en zo wordt, met een zielige meerderheid van amper van 50% in eigen land.

Spreken alle Koerden eigenlijk Turks? Is dat een beetje vergelijkbaar met het Frans in Vlaanderen (nu)?
In de steden wel, maar op het platteland zal dit ongetwijfeld niet het geval zijn. Het is trouwens zelfs zo dat een groot deel van de Koerden geen Koerdisch meer spreekt, maar enkel Turks. De klassificatie "Bergturk" is dan niet eens zo vergezocht vanuit het Turkse standpunt

Citaat:
Hmm, dat cijfer van het aantal Turken of Turkmenen is blijkbaar fel betwist en zou wel eens veel meer of ook minder kunnen zijn.
Wat doen die Turkmenen daar trouwens (Turkmenistan ligt toch een eind verder )
Het zijn dan ook geen Turkmenen, maar meer een soort Azeri die het Turks als cultuurtaal gebruiken.

Citaat:
Wat die Assyriërs betreft, raar dat je daar amper over hoort.Wel pikant detail dat er ook al Assyriërs zijn afgeslacht door Turken EN Koerden...
Over wanneer heeft u het nu? Ik weet wel dat de Koerdisch autonome regio niet subtiel omgaat met zijn minderheden, waaronder dus de Assyriers

Citaat:
Tja, hoe meer gehuchten zich afscheuren naar eigen wens, hoe groter het aantal mensen dat "happy" is, dat zal het verschil zijn.
Een grillige grens met een hoop enclaves is ook niet wenselijk.
Citaat:
We kunnen anders ook de hele boel bij China voegen...
China?
Citaat:
Wel we kunnen hopen dat ze verschillen met de Turken op het vlak van omgaan met minderheden maar dat de Koerden geen engeltjes stuk voor stuk zijn is hierboven al vermeld door me..
Ik vrees dat ze dat niet hoeven te bewijzen, aangezien een onafhankelijk Koerdistan enkel zal ontstaan na een oorlog. En oorlogen worden vaak aangegrepen om de etnische minderheden maar meteen de deur te wijzen. Zo zijn de Armeniers ook uit dat gebied verdwenen en in de jaren 90 zijn zo de Koerden en Azeri's uit Armenie verdwenen.

Laten we hopen dat ik nu iets te cynisch ben....
Oud 15 april 2007, 14:05   #77
Mustius
Burger

Standaard

Koerden en Turken zijn twee volkeren die sterk op elkaar lijken, Turkije is een land met heel veel volkeren ( 73 om precies te zijn ), al deze volkeren samen worden "Turk" genoemd, vandaar dat de Turkse staat nooit wou aanvaarden dat Koerden apart zijn, in ieder geval kunnen in het algemeen Koerden en Turken goed met elkaar om, pro-PKK koerden zijn niet zo veel max. 3 �* 4 miljoen van de 15 miljoen koerden die er in Turkije leven...
Koerden moeten geen onafhankelijkheid ofzo krijgen maar wel meer rechten (taal,...), en het is een feit dat de Koerden onderdrukt werden maar de Turken werden evenzeer onderdrukt,...
Koerden en Turken zijn broedervolkeren en het Westen zal ons nooit kunnen verdelen!!!!!
Oud 15 april 2007, 14:06   #78
evilbu

Standaard

Citaat:
In de steden wel, maar op het platteland zal dit ongetwijfeld niet het geval zijn. Het is trouwens zelfs zo dat een groot deel van de Koerden geen Koerdisch meer spreekt, maar enkel Turks. De klassificatie "Bergturk" is dan niet eens zo vergezocht vanuit het Turkse standpunt
Euh, dat zijn dan waarschijnlijk ook die die zichzelf Turk noemen, en tegen afscheiding zijn?

Citaat:
Het zijn dan ook geen Turkmenen, maar meer een soort Azeri die het Turks als cultuurtaal gebruiken.
Gelijken Turkmeens en Azeri niet beide op Turks gewoon?

Citaat:
Over wanneer heeft u het nu? Ik weet wel dat de Koerdisch autonome regio niet subtiel omgaat met zijn minderheden, waaronder dus de Assyriers
Hierover bijvoorbeeld:
http://en.wikipedia.org/wiki/Simele_massacre

Citaat:
Een grillige grens met een hoop enclaves is ook niet wenselijk.

China?
Ik wil maar zeggen, je moet ergens redelijk blijven, Turkije heeft toch echt een groot aantal niet-Turken, hun grenzen zijn abnormaal.
Oud 15 april 2007, 14:07   #79
evilbu

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mustius Bekijk bericht
Koerden en Turken zijn twee volkeren die sterk op elkaar lijken, Turkije is een land met heel veel volkeren ( 73 om precies te zijn ), al deze volkeren samen worden "Turk" genoemd, vandaar dat de Turkse staat nooit wou aanvaarden dat Koerden apart zijn, in ieder geval kunnen in het algemeen Koerden en Turken goed met elkaar om, pro-PKK koerden zijn niet zo veel max. 3 �* 4 miljoen van de 15 miljoen koerden die er in Turkije leven...
Koerden moeten geen onafhankelijkheid ofzo krijgen maar wel meer rechten (taal,...), en het is een feit dat de Koerden onderdrukt werden maar de Turken werden evenzeer onderdrukt,...
Koerden en Turken zijn broedervolkeren en het Westen zal ons nooit kunnen verdelen!!!!!
heeft u een bron die zowel dat aantal Koerden als hun eigen mening bewijst?
Wijziging: ben jij een Turk of Koerd? (tja grappig, als het toch allemaal Turken zijn, waarom spreek je zelf wel van Koerden en Turken, bedoel je niet dat nietbergturken en welbergturken een volk zijn )
Want die Koerd hier op dit forum is het toch niet echt met je eens?

Laatst gewijzigd door evilbu : 15 april 2007 om 14:08.
evilbu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2007, 14:19   #80
Mustius
Burger

Standaard

Als sommige Koerden zich anders voelen dan is dat hun probleem, ik ben een AVSAR(één van de 73 volkeren van TR) maar toch een Turk, als sommige Koerden hier niets mee te maken willen hebben dan is dat hun probleem maar ik weet heel zeker dat een overgrote meerderheid dat niet wil...
Van die cijfers is een schatting van verscheidene instanties ed.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:33.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be