![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#21 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Verstrepen heeft blijkbaar het geduld van Schiltz niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]() Prachtig nieuws gewoon! Een slag toegebracht aan de verruimers en een kleine overwinning voor de radikale nationalisten.
Fiesjeuh ![]()
![]() |
#25 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Weeral een middagje Beest dus...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() De rangen worden gezuiverd... Een radikalisering dringt zich op!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Locatie: Dietsland-Europa Ideologie: Solidarisme en corporatisme
|
![]()
![]() |
#28 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dit is een hele slechte zaak voor het Vlaams Belang. Een slechte zaak die ze ook zelf gezocht hebben. Mensen als Verstrepen vertegenwoordigden hun claim als 'brede volkspartij', een claim die ze dankzij zulke mensen ook konden bewijzen met hun 24% van de stemmen bij de Vlaamse verkiezingen in 2004.
Ik vond het in dat licht al raar dat de hardliners die nochtans in 2004 nog stonden te roepen dat het Belang een brede volkspartij was, sinds de laatste gemeenteraadsverkiezingen ineens het concept van die brede volkspartij zelf zijn gaan aanvallen met een verbetenheid die vragen oproept omtrent wat ze nu eigenlijk willen. In mijn ogen wil het Vlaams Belang haar ambities niet langer waarmaken maar gewoon een zweeppartijtje worden die nooit meer verantwoordelijkheid moet nemen. Een vrij trieste zaak in mijn ogen. Misschien dat Dedecker op termijn toch de rol van "bedreiging" van het Vlaams Belang zal overnemen. Een rol waarin het Vlaams Belang niet langer geinteresseerd lijkt. Op de partijhoofdkwartieren van Paars knallen vandaag de champagnekurken en dat omwille van iets dat men bij het Vlaams Belang zelf nagestreefd heeft. Intriest. |
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |
Minister-President
|
![]() Ik heb het altijd al geweten dat het een opportunist was die enkel meesurfde op het VB.
Verstrepen lachte vlaams-nationalisten uit in de partij. Het is een fout geweest om die man ooit te laten meesurfen in de partij! Citaat:
ik heb van die idioot nog geen enkel zinnig woord gehoord. Laatst gewijzigd door ilfalco : 17 april 2007 om 10:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
Banneling
|
![]() Zeer goed nieuws. Mijn stem zal dus wel naar het VB gaan deze verkiezingen wat initieel niet mijn plan was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
het Vlaams Belang vindt blijkbaar zijn tweede adem. Het beste nieuws in jaren. Het Vlaams Belang moet een nationalistische partij zijn, geen vergaarbak van allerhande opportunisten, ideologieën of afgedankten uit andere partijen. Op naar een casa delle liberta! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 |
|
![]() Een logische beslissing. De vrees van het VB voor de LDD was niet zozeer ingegeven door de vrees kiezers aan het nieuwe partijtje te verliezen, maar door de vrees dat de vernieuwers naar de LDD zouden overstappen. Verstrepen is wat dat betreft een sleutelfiguur geweest. Het drama van het VB is dat het erg afhankelijk is van deze 'externen', want aan de 'interne' stamboom groeien weinig, en dan nog vooral zwakke takken. Eigenlijk denk ik dat al die "vernieuwers" - Morel, Van Gaever, Coveliers - eerder bij Dedecker thuishoren. Vandermeersch zal de overstap waarschijnlijk niét overwegen: het arme kind kan met haar capaciteiten wellicht nergens anders terecht dan bij het VB. De enige aanwinsten voor het VB zijn dan nog mensen als Valkeniers en De Bont. Of dat grote stemmentrekkers worden, valt nog af te wachten. Tot slot: de overstap van Verstrepen zal ongetwijfeld de spanning tussen oudgedienden en "nieuwlichters" in de partij weer doen toenemen. Het worden nog zware verkiezingen voor Vanhecke en zijn troepen.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Toen hij bij het Vb kwam zei hij dat het even goed VLD geweest kon zijn. Hij heeft enkel oppositie tegen het VB gevoerd niet tegen paars. Als het aan dedecker lag dan zat hij nu nog altijd bij de OPEN VLD. Het wordt tijd dat het Vb ook duidelijk maakt waarvoor die halve spiritisten staan. De kapitale fout is dat ze verstrepen zonder dat hiju vlaams-nationalist is een parlementair mandaat cadeau gedaan heeft. terwijl hij geen balen doet in het parlement. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Minister-President
|
![]() De donkerblauwe duikboot van Dedecker vaart op ramkoers... ik vraag mij af of hij ook ooit zelf het stuur mag vasthouden van Verhofstadt?
![]() En nu het Vlaams Belang, even terugschakelen naar 4de en dan voluit in 5de door naar de Vlaamse onafhankelijkheid! ![]()
![]() |
#37 |
Staatssecretaris
|
![]() Verstrepen wil misschien judo leren.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#38 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik ben er stilaan van overtuigd dat we zullen zakken deze kiezing, maar het wordt een stap terug om er een grote voorwaarts te zetten!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Bij De Morgen blijt het opvallend stil op hun nieuwssite. Raar, want dit zal daar toch wel met veel vreugde gevierd worden. Ok, LDD is 'zogezegd' een rechtse partij, maar het is toch voor de perceptie een kaakslag voor het Vlaams Belang!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#40 |
Staatssecretaris
|
![]() We mogen ook niet vergeten dat Verstrepen tot 2009 verkozen is in de Vlaamse praatbarak, zal hij zijn zetel afstaan aan het VB als hij niet verkozen wordt????
|
![]() |
![]() |