![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Onze nationaliteit is een vodje papier. Dat althans beweren de tegenstanders van migranten. Eventjes handje opsteken en de gewenste nationaliteit wordt op het vodje gedrukt en klaar is Kees of Berta. Wat wil men nu eigenlijk van het chauvinisme van mensen die op dergelijke manier de nationaliteit gewonnen hebben. En welke kant moet het chauvinisme op van de “echte” landgenoten die zien dat het suppervoorrecht Belg te mogen zijn, zomaar ten grabbel wordt gegooid voor al wie zijn hand opsteekt.
Die “snel belg wet” is dus een idee dat qua “gelukheid” zich situeert tussen cherry-cola en Rusland aanvallen in de winter. En de gevolgen laten zich dus voelen. Neem nu de sport. Inderdaad ook op dit maatschappelijk niveau heeft de snel-belg-wet desastreuze gevolgen. Een vodje, dat is blijkbaar ook de waarde van de vaderlandsliefde van Kim Cleysters. Letterlijk dan. Want voor een vodje laat ze de uitnodiging aan zich voorbijgaan om België te vertegenwoordigen op de Olympische Spelen. Allé zo’n T-Shirt van 2,48 euro in de Promo 800, daar laat men de unieke kans de Olympische spelen te mogen meemaken toch niet voor liggen ? Tot men mij op cafe erop wees dat er op dat T-shirt een logootje staat gedrukt. Neen niet dat ander mislukt idee van Honda, maar wel een naam van de leverancier van de T-shirtjes. Dus Cleysters laat de olympische spelen varen voor enkele, na een weinig wasbeurten uitrafelende garendraadjes ? Het is inderdaad ver gekomen met de chauvinistische trots. Ach en papa, maar vooral zelf-benoemd manager van de Cleysters geldfabriek heeft toch wel gelijk zeker. Voor de opperste beloning van de chauvinistische reflex wordt men shoe-salesman. Al Bundy Deburghgraeve ! Dat mag Kimmetje niet overkomen natuurlijk. Niet dat daar voor te vrezen is. Want de sport waarvoor tennis moet doorgaan is ook iets lukratiever dan de olympische beulsdiscipline van het zwemmen. Enkele minuten balletjes slaan en de miljoenen stromen binnen. De invoering van de euro vergt zelfs geen aangepaste eenheid om de hoogte van de tenniswinstpremies uit te drukken. Zie Fredje al eenzaam baantjes trekken voor die amper één minuut durende roem zonder financiële gevolgen. En U ziet Kimmetje toch nog niet door Brantano denderen :”kan ik U helpen mevrouw ?”. Ach waarom zou ze het wel doen ? Toch niet uit dankbaarheid ! Het is verdomme toch niet de Belgische staat die op een blauwe maandag de tennistalenten heeft toebedeeld ? Het is toch niet omdat Mvr Cleysters het geluk heeft gehad om in een rijke omgeving geboren te zijn dat ze nu dankbaar moet zijn aan België ? Daarbij is het niet ondanks België dat Kim de wereldtop heeft bereikt ? Wie heeft er miljoenen geïnvesteerd in het kopen van dat tennistallent ? Verdomme want zo gedraagt zich de familie Cleysters ! Alsof de publieke aspecten van het topsporter zijn geen maatschappelijke verplichtingen met zich meebrengen ? Ach voor mij hoeft de dankbaarheid van de tennis-sterrende limburgse niet meer ! Voor mij hoeft ze zich geen diploma van schoenverkoopsterken gaan halen in Athene. En Jean-Marie hoeft zij voor mij ook niet achterna. Die man besefte te goed dat zijn carrière pas begon als de sport voorbij was. En als ik voor België wil supporteren dan is er nog die echte tennis-ster Justine ! Maar nu weet ik het natuurlijk, bij de “echten” is de fierheid over hun Belg zijn niet meer waard dan een opgenaaid logo. Het gaat nog niet eens over een ganse vod !
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mooi!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Gouverneur
|
![]() Nooit gehoord van "erewoord" en "trouw aan de firma die haar bijstond in moeilijke tijden" ???
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Zeer goede tekst
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|