Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 17 april 2007, 16:11   #41
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
Dat zal niet lukken zolang Vlaanderen in Europa blijft.
Tja, maar wat jij opsomt, weten de Franstalige politic ook, zij weten ook waarom Vlaanderen Brussel wil hebben, en zullen hun vel verdomd duur verkopen.
Oud 17 april 2007, 16:15   #42
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
Tegen 2020 inderdaad 75 %.

De cijfers staan op:

http://www.npdata.be/BuG/54/

En wat voor taal spreken de Brusselaars rond die tijd?
En is het dan nog de hoofdstad van Vlaanderen?
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 16:41   #43
Marlboro
Banneling

Standaard

Buiten het vb ziet er simpelweg geen enkele andere partij de zware gevolgen van hetgeen al ruime tijd aan de gang is,integendeel,ze deden er in 99-2000 nog een ferme schep bij.

Van linksen verwacht ik sowieso al niet dat ze dat beseffen,die beseffen helemaal niets als het om de realiteit gaat.
Ze zeggen dit en dat zonder aan de gevolgen te denken.
Ze hebben geen probleem om nog wat meer illegalen en dergelijke hier zomaar binnen te laten maar als er dan punten zijn waar we in de problemen door raken ect....Dan zitten ze zich in alle bochten te wringen en veranderen ze vlug van onderwerp en beginnen over..........het vlaams belang ;-/
Marlboro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 16:43   #44
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
En wat voor taal spreken de Brusselaars rond die tijd?
En is het dan nog de hoofdstad van Vlaanderen?
Hetgeen wij willen is dat er daar in het onderwijs al vanaf den beginne nederlands word aangeleerd aan de kinderen en op lange termijn zal dat z'n vruchten afwerpen en zal er in brussel terug meer vlaamse gesproken worden.
Ik ken mensen die naar school gaan in brussel en deze zien maar nederlands les vanaf het 3de middelbaar wat voor velen natuurlijk veel te laat is.
Oud 17 april 2007, 16:43   #45
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Tja, maar wat jij opsomt, weten de Franstalige politic ook, zij weten ook waarom Vlaanderen Brussel wil hebben, en zullen hun vel verdomd duur verkopen.
Waarom zou Vlaanderen blij zijn met Brussel
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 16:49   #46
Marlboro
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Waarom zou Vlaanderen blij zijn met Brussel
Brussel, hoofdstad van Vlaanderen.

Onze hoofdstad Brussel is het ultieme chantagemiddel om de Vlamingen in de Belgische pas te laten lopen. Als Vlaanderen kiest voor onafhankelijkheid, zo heet het, dan verliezen we Brussel. De realiteit is echter dat Brussel net binnen het Belgische staatsverband onherroepelijk dreigt verloren te gaan. Bovendien volstaat het een blik op de kaart te werpen: Brussel ligt volledig in Vlaanderen en maakt er dus vanzelfsprekend deel van uit. Ondertussen zijn de taaltoestanden in de Brusselse ziekenhuizen - hulpbehoevende Vlamingen kunnen zich daar niet in het Nederlands verstaanbaar maken - ronduit wraakroepend en het Franstalige imperialisme wurgt in ijltempo het Vlaamse karakter van de faciliteitengemeenten. Ook daarom moeten we liever nu dan morgen voor onafhankelijkheid kiezen.

Meer fundamenteel krijgt een nieuw misverstand ondertussen steeds meer voet aan wal: de bescherming van de Vlamingen te Brussel zou pasmunt zijn voor de bescherming van de Franstaligen in de rand. Dit is een leugen. De bescherming van de Vlamingen te Brussel staat tegenover de bescherming van de Franstalige minderheid in België. De specifieke situatie in de Vlaamse gemeenten rond Brussel heeft hier niets mee te maken. Wij bezweren de Vlaamse bewindsvoerders dan ook onder geen beding het Europese kaderverdrag Minderheden te ratificeren en zich niet te laten opjagen door Zwitserse inspecteurs van de Raad van Europa, zoals Dumeni Columberg in 1998 en Lili Nabholz-Haidegger in 2002. De Franstaligen in Vlaanderen zijn economische inwijkelingen en geen minderheid. Het spreekt vanzelf dat zij zich moeten aanpassen en het territorialiteitsbeginsel moeten eerbiedigen.

In een onafhankelijk Vlaanderen blijft Brussel onze hoofdstad. De 19 Brusselse gemeenten vormen evenwel een tweetalig gebied. Inzake taalwetgeving verandert er dus niet veel, behalve dat het onafhankelijke Vlaanderen de taalwetten correct zal toepassen. De Brusselse Franstaligen zijn in een onafhankelijk Vlaanderen volwaardige Vlaamse staatsburgers met dezelfde rechten en plichten. Daarnaast garanderen wij hun aparte identiteit door bijzondere waarborgen op taalkundig, cultureel en onderwijsvlak. In Brussel wil het Vlaams Belang een 'Raad van de Brusselse Franstaligen/Conseil des Francophones de Bruxelles' oprichten die bevoegd is voor Franstalige culturele aangelegenheden en voor de organisatie van Franstalig onderwijs in Brussel.

Het Vlaams Belang is verheugd dat door een arrest van het Arbitragehof op 26 februari 2003 de splitsing van de kiesarrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde (B-H-V) opnieuw bovenaan de politieke agenda is komen te staan. Nog steeds kunnen de Waalse partijen vanuit Brussel en heel Wallonië stemmen ronselen in Vlaams-Brabant. Deze praktijk, een manifeste overtreding van het gelijkheidsbeginsel, moet stoppen. Het Vlaams Belang eist dan ook de correcte splitsing van het kiesarrondissement én het gerechtelijke arrondissement Brussel-Halle-Vilvoorde. Ook de Vlaamse regering is overtuigd van de noodzaak van de splitsing en nam in haar regeerakkoord op dat deze onverwijld moest doorgevoerd worden.(2) Zolang dat niet gebeurt, hebben de Franstalige politieke partijen er electoraal baat bij om de verfransing van de regio in de hand te werken. Tot slot spreekt het voor zich dat, om dezelfde reden, het Vlaams Belang de taalfaciliteiten voor Franstaligen onmiddellijk wil afschaffen. Enkel in Brussel hebben zij recht op een bijzonder statuut.
Oud 17 april 2007, 16:56   #47
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Links heeft tot doel onze generatie te muilkorven, tegenstanders de mond te snoeren en onze cultuur te vernietigen ten voordele van andere culturen waarmee ik niet te maken heb en niets wil te maken hebben omdat ik er niet ben in opgegroeid.
Links verplicht er mij toe om me te laten assimileren in deze andere cultuur, maar wie zijn zij om te beoordelen wat ik wil of niet wil.
Wat heeft links daarmee te maken???
Frans Oghtendlicht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 17:00   #48
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Tijd om Belgie te splitsen!

Laat Brussel maar Brussel wezen! Ik neem aan dat het gros van de allochtonen van niet-europese afkomst is? laat ze dan maar ineens de hoofdstad van Europa kunnen inpalmen, zijn we van die zever verlost.
U maakt een enorm strategische blunder. Ten eerste is Brussel de Vlaamse hoofdstad, Brussel opgeven is Vlaanderen opgeven. Ten tweede zal door de institutionele scheiding de druk op de rand (en geheel Vlaams Brabant) nog groter worden, want de motor van de verfransing valt volledig buiten onze controle. Ten derde zijn de allochtonen net dé sleutel om Brussel te heroveren. Frans is voor hen immers slechts de tweede taal, zij hebben er veel minder emotionele problemen mee om die in te ruilen voor het Nederlands.
Oud 17 april 2007, 17:01   #49
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ilfalco Bekijk bericht
Daarom dat de europeanen buiten brussel gaan wonen zeker...
Ja inderdaad. Woonprijzen, daar draait het om.
Oud 17 april 2007, 17:06   #50
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Infanterie Bekijk bericht
Over 15 jaar is Brussel Kosovo, net als Seine-Saint-Denise, Marseille, Toulouse, Nice en alle andere 'gevoelige buurten' in Europa.
Volgens de Canadese Wright-foundation zullen de etnische rellen in Frankrijk gedurende het tijdsvork 2007-2010 het karakter van een etnische burgeroorlog aannemen.

Bravo politici, op jullie kunnen we rekenen! Daar zal ik zeker aan denken bij de komende verkiezingen.
Over 15 jaar ben ik er misschien niet meer. Jij wel ? Als daar enige kans toe is, begin dan nu al de lijsten bij te houden van al die 'grote lichten' en 'multiculpolitiekers' zodat je hen de rekening kan presenteren of hun pensoen afpakken. (ik blijf vriendelijk en beleefd)
Oud 17 april 2007, 17:19   #51
proxy2222
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frans Oghtendlicht Bekijk bericht
Wat heeft links daarmee te maken???
Simpel, zij richten zich op de allochtonen. Het eigen kiesvee is niet goed genoeg meer.

Zij beloven in ruil voor hun stem de ultieme sociale hangmat: huisvestiging, ziektezorg, geld, onderwijs,overal een voorkeursbehandeling, ongestraft criminele activiteiten, enz...

De oude Belgen zullen wel werken en belastingen betalen
proxy2222 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 17:22   #52
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door oz457 Bekijk bericht
Meerderheid in Brussel is allochtoon

Dinsdag 17 april 2007 30 min. geleden

(Belga) Maar liefst 56,5 procent van de Brusselse bevolking is van vreemde afkomst. In 1961 was dat slechts 7,3 procent. Dat schrijven De Standaard, Het Nieuwsblad en Het Volk dinsdag.

"Dat is een indrukwekkende en unieke evolutie in Europees of zelfs wereldperspectief", aldus socioloog Jan Hertogen. Volgens zijn berekeningen had in 1991 28,5 procent van de Brusselaars een vreemde nationaliteit. Daarnaast waren er 4,5 procent genaturaliseerde of nieuwe Belgen. In 2005 was het aantal vreemdelingen gestabiliseerd op 26,3 procent, maar het aantal nieuwe Belgen gegroeid tot 30,2 procent. (SVR)

----

Walgelijk hoe onze eigen politiekers hun eigen bevolking buitengooien.
Dit wist ik al langer van vandaag, maar het word nu openlijk in de schijnwerpers geplaatst.
Walgelijk hoe politiekers hun eigen land laten inpalmen. Walgelijk hoe men de eigen bevolking kleineert en uitperst.
Als 35jarige single woon ik in het land met de hoogste belastingen, en zit ik bovendien in de hoogste belastingsschaal. Geen haar op mijn kop die er nog aan denkt om hier in België nog maar iets creatiefs te doen of laat staan bij te dragen aan een sociaal systeem en een land waar ik niets voor in de plaats krijg of waar ik geen toekomst heb. Geen haar die er aan denkt hier nog verder een toekomst te maken, want binnen pakweg 10 �* 20 jaar ben ik een buitenlander in mijn eigen land.
Het sociaal systeem is zo gemaakt dat niet Belgen alle voordelen krijgen. Of ze hebben bijgedragen of niet, maakt niets uit. Het sociaal systeem is gemaakt voor profiteurs en gaat zijn doel voorbij als sociaal vangnet voor mensen die het essentieel nodig hebben.
Ik zal geen pensioen zien, maar ik moet wel bijdragen. Ik draag als hoogst getaxeerde in de wereld een grote categorie van mensen die ik niet ken, die niet behoren tot mijn cultuur en die samen met de politiekers mij wegpesten en uitpersen tot de laatste druppel.
Ik heb echt een walgelijk en eng gevoel bij de gedachte dat ik behoor tot één van de laatste generaties Vlamingen.

Links heeft tot doel onze generatie te muilkorven, tegenstanders de mond te snoeren en onze cultuur te vernietigen ten voordele van andere culturen waarmee ik niet te maken heb en niets wil te maken hebben omdat ik er niet ben in opgegroeid.
Links verplicht er mij toe om me te laten assimileren in deze andere cultuur, maar wie zijn zij om te beoordelen wat ik wil of niet wil.
Ik denk al jaren dat het VB het bij het rechte eind heeft, en dat er moest ingegrepen worden in de verwatering van onze eigen bevolking.

Als U toch zo'n afschuw heeft van België, waarom trek je hier dan niet weg?

Verder wil ik ook nog zeggen dat het vooral onze eigen fout is dat wij in verhouding almaar verminderen: indien wij niet zo egoïstisch zouden zijn, en het bij 1, 2 of 3 kinderen zouden houden, dan zouden we wel weer groeien. Over 20 jaar en vroeger zal het hier vol bejaarden zitten, die onderhouden moeten worden. Gelukkig zal tegen dan een grote allochtone jonge bevolking zijn om die zwakkerds op te vangen.

(Ik spreek hier over 'wij', maar het is 'jullie'. Ik zou later 4 �* 5 kinderen willen. Wie kiest voor 1 of 2 kinderen heeft later vaak geen kinderen en heel vaak geen kleinkinderen.)
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 17:23   #53
Infanterie
Vreemdeling

Infanterie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cyrano Bekijk bericht
Over 15 jaar ben ik er misschien niet meer. Jij wel ? Als daar enige kans toe is, begin dan nu al de lijsten bij te houden van al die 'grote lichten' en 'multiculpolitiekers' zodat je hen de rekening kan presenteren of hun pensoen afpakken. (ik blijf vriendelijk en beleefd)
Tuurlijk ben ik er nog over 15 jaar. Of de democratie er dan ook nog zal zijn is een andere vraag. De 'multikulpolitiekers' zullen de eersten zijn om het zinkende schip te verlaten (zoals steeds).
Men slaat ons om de oren met de verwezenlijkingen van de EU: "Al zoveel jaar geen oorlog meer!", terwijl hij net om de hoek wacht.

La guerre juste n'existe pas et n'existera nulle part. Dans la guerre il ne s'agit pas d' avoir raison éthiquement mais physiquement. G. Faye
Infanterie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 17:26   #54
Infanterie
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Over 20 jaar en vroeger zal het hier vol bejaarden zitten, die onderhouden moeten worden. Gelukkig zal tegen dan een grote allochtone jonge bevolking zijn om die zwakkerds op te vangen.

Natuurlijk jongen, natuurlijk.

La guerre juste n'existe pas et n'existera nulle part. Dans la guerre il ne s'agit pas d' avoir raison éthiquement mais physiquement. G. Faye
Oud 17 april 2007, 17:26   #55
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Wat is het probleem?
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 17:32   #56
Frans Oghtendlicht
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door proxy2222 Bekijk bericht
Simpel, zij richten zich op de allochtonen. Het eigen kiesvee is niet goed genoeg meer.
Kan u dan eens zeggen welke linksen dat doen?

Citaat:
Zij beloven in ruil voor hun stem de ultieme sociale hangmat: huisvestiging, ziektezorg, geld, onderwijs,overal een voorkeursbehandeling, ongestraft criminele activiteiten, enz...
kan u dan eens zeggen welke linksen dat doen?
Oud 17 april 2007, 17:41   #57
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
Over 20 jaar en vroeger zal het hier vol bejaarden zitten, die onderhouden moeten worden. Gelukkig zal tegen dan een grote allochtone jonge bevolking zijn om die zwakkerds op te vangen.
U heeft veel zin voor humor!
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 18:25   #58
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wat is het probleem?
Voor jou is er geen enkel probleem, hé. Na jou de zondvloed, nietwaar?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 18:53   #59
drosophila
Eur. Commissievoorzitter

drosophila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Voor jou is er geen enkel probleem, hé. Na jou de zondvloed, nietwaar?
geen antwoord op mijn vraag
drosophila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 april 2007, 19:15   #60
Infanterie
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door drosophila Bekijk bericht
Wat is het probleem?
Migratie.

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be