![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
![]() |
#621 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Geeft deze grafiek enigszins weer wat je zoekt? De zwarte dunne lijn is hetgeen men geobserveerd heeft in temperatuurschommelingen. De blauwe lijn geeft de natuurlijke factoren die een klimaatverandering veroorzaken weer. De rode lijn geeft de natuurlijke factoren samen met de antropogene factoren weer... Op de grafiek zie je duidelijk dat de rode lijn veel dichter aansluit bij de observaties dan de blauwe. Hieruit blijkt duidelijk dat de klimaatverandering niet verklaarbaar is zonder de antropogene factor in rekening te brengen.
![]() |
![]() |
![]() |
#622 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#623 | |
|
![]() Citaat:
Ja. ![]() De reden: CO2 is belange niet het sterkste broeikasgas. Maar het is wel een gas dat we -ten eerste massaal uitstoten (24 miljard ton per jaar als ik me niet vergis?) - ten tweede nog massaler zullen gaan uitstoten (China met z'n 1 miljard burgers en India met binnen een decennium waarschijnlijk meer dan 1 miljard burgers ...) - ten derde gezien moet worden als een gas dat aan het begin staat van een natuurlijke cyclus, die sneller en sneller zal gaan naarmate er emer CO2 in de lucht zat, met name triggert het - methaan, dat vrijkomt door het smelten van ijs - waterdamp, om dat er door de warmte meer water verdampt Beide zijn broeikasgassen die sterker zijn dan CO2, maar u begrijpt dat het nogal idioot en moeilijk is om de verdamping van water of de toename van methaangas te beperken zonder aan die CO2 iets te doen. Van daarui gezien is het volkomen begrijpelijk dat het beleid is toegespitst op een terugdringing van CO2. Mijn persoonlijke mening is echter de volgende: Naast CO2 zouden we ons ook mogen richten op een koelgas dat 1000x sterker is dan CO2... Dit bevindt zich in airco's die normaal gezien wel volledig lekvrij zijn, maar dat niet blijven na bijvoorbeeld een auto-ongeval. Hieraan zou iets gedaan moeten worden, ook al is op mondiale schaal deze uitstoot niks vergeleken bij CO2, ook al is één molecuultje ervan 1000x zo sterk. Maar zelfs dan, wie weet kan dat percentje opwarming dat dit veroorzaakt ooit wel het verschil maken. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#624 | |
|
![]() Citaat:
![]() En heu, goede vraag, ik heb geen idee. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#625 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is echter geen kat die beweert dat CO2 de énige of meest belangrijke parameter is die de gem temp bepaalt. Wanneer echter een significante correlatie komt vast te staan tussen temp en CO2 gedurende de recente opwarming, wanneer we de stijging in CO2 kunnen koppelen aan industriële activiteiten van de mens, wanneer blijkt uit modellen dat ondanks alle andere invloeden die correlatie tussen CO2 en temp nog altijd geldend is en daarmee voorspellingen naar de toekomst toe kunnen gemaakt worden (die tot dusver nog altijd voldoende accuraat hebben bewezen te zijn), dan is het imho niet echt moeilijk om terug te grijpen naar het causale verband tussen CO2 en temp om de huidige stijging van de temp te verklaren (zelfs als daar achter nog heel wat andere versterkende en dempende effecten schuil gaan). PS: ik heb het trouwens nog eens opgezocht, en wat ik vermoedde klopt: Kyoto focust niet alleen op CO2, maar behandelt de reductie van 6 verschillende broeikasgassen waar antropogene contributies significant zijn. CO2 is daarbij voor geïndustrialiseerde landen natuurlijk één van de meest relevante.
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 18 april 2007 om 07:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#626 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
PS: dat u "niets terugvindt daarover in de link" (naar Nature) die ik u heb gegeven, ligt me dunkt dan ook volledig aan u. De pap staat voor uw neus, de lepel zit er al in. U hoeft hem enkel maar naar uw mond te brengen.
![]() |
![]() |
#627 | |
Banneling
|
![]() I looooooooooooooooooooooovvveeee it!!
Citaat:
http://www.telegraph.co.uk/news/main...17/nuni117.xml Pin d'Ar Laatst gewijzigd door Pindar : 18 april 2007 om 14:04. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#628 |
Banneling
|
![]() ![]() Pin d'Ar |
![]() |
![]() |
![]() |
#629 |
Banneling
|
![]() Degene die denken dat door de globale opwarming Noord-Europa gaat afrikaniseren van klimaat, zijn een bende idioten. Het enigste effect van globale opwarming is de terugkeer van de ijstijd. Door de opwarming vloeit zoet water in de oceanen wat zou beteken dat de golfstroom zou stilvallen. En deze golfstroom is juist de factor waarom we hier een gematigde klimaat hebben. Anderzijds, op één eeuw is er slechts een halve graad bijgekomen en sattelieten hebben minder erge resultaten getoont dan meetstations op de grond. Bovendien is er een groeiv an ijs en sneeuw aan de noordpool.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#630 |
Europees Commissaris
|
![]() Als het warmer wordt, verdampt er dan ook niet meer water uit de zee,
waardoor het meer regent? |
![]() |
![]() |
![]() |
#631 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Name-calling en autoriteitsargumenten genoeg, daarentegen. Citaat:
Maar ik zie het echt niet, meneer! Ik herhaal: het gaat om een artikel dat aantoont dat antropogene CO2-productie een significante temperatuursstijging veroorzaakt (of moet het zijn klimaatsverandering) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#632 |
|
![]() Ja, dan regent het warm water om goedkoper te kunnen douchen.
![]() |
#633 | |||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Wetenschap vandaag de dag is geen speelveld van de "homo universalis" meer waarin 1 persoon op alle vlakken alle kennis van de wereld met zich meedraagt, zoals in de goede oude middeleeuwen. Elke wetenschapper onderzoekt zijn klein stukje van zijn klein onderzoeksdomein en publiceert zijn bevindingen daarover. Het samenbrengen van al die publicaties leidt dan tot stellingen zoals die over klimaatverandering, en die stellingen vindt je terug bij overkoepelende wetenschappelijke organisaties zoals IPCC, in editorialen van toonaangevende wetenschappelijke journals etc. Als je dus werkelijk geïnteresseerd bent in de materie, dan moet je jezelf een specifieke vraag stellen, bvb. : "Zorgt de uitstoot van CO2 door de mens voor een netto toename van CO2 in de atmosfeer ?" Eén van de belangrijkste factoren hierin is de opname van CO2 door (oceaan)water. En dan kan je googlen (bvb. met scholar.google.com) en kom je terecht op artikels uit Science of Nature of ... die inderdaad aantonen dat oceanen niet alle CO2 uitgestoten door de mens zullen opnemen, en dat een groot deel in de atmosfeer achterblijft, bvb. link of link enz. Bon, hopelijk heb je wat aan die uitleg, want ik kon het evengoed kort houden en vragen of je me één publicatie kunt tonen uit een peer-reviewed journal met hoge impactfactor die aanvoert dat de invloed van de mens op de huidige klimaatswijziging te verwaarlozen is... PS: na nog een beetje meer zoeken, heb ik dus een paar van die opinie-artikels teruggevonden, bvb. één uit Science Citaat:
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 19 april 2007 om 07:44. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#634 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er bestaan zo een heel aantal van die "feedbacks", waarbij één proces ingrijpt op een ander, zie bvb. dit artikel uit Nature.
Out of the blue, into the black Laatst gewijzigd door Turkje : 19 april 2007 om 07:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#635 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#636 |
Gouverneur
|
![]() ey, alle global warming jankers ... doe me een plezier en bekijk deze docu eens:
http://video.google.com/videoplay?do...arming+swindle Daarna praten we verder ...
![]() |
#637 |
Banneling
|
![]() [quote=TomB;2616174]En als we nu eens zouden praten over wat 'Joe sixpack' allemaal aan argumentatie naarvoor brengt ipv. over de kwalificaties van Joe?
U bedoelt het rapport samengesteld door een amalgaam aan politiek benoemden, betaald door diezelfden, en gepromoot door een docu die op het gevoel van de mensen speelt?[/quote] nice put!!!! ![]() Pin d'Ar |
![]() |
![]() |
![]() |
#638 | |
|
![]() Citaat:
Dit effect is echter niet noodzakelijk positief omdat water een heel sterk broeikasgas is. Men weet ook niet welk type wolken er zal gevormd worden door die waterverdamping. En indien het neerslagwolken zijn is het nog maar de vraag waar de regen gaat vallen: als het in zee is hebben de mensen er natuurlijk weinig aan. Idem dito als het in een gebetonneerde stad is. ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#639 | |
|
![]() Citaat:
Wil u even zeggen wie deze docu gemaakt heeft? ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#640 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |