Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 april 2007, 11:14   #81
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Neen Kim, dit is een weasel antwoord.
De meeste Franstaligen zien alle separatisten als nazi's en het FDF als de behoeder van de rechten van elke minderheid. Ik kan alleen maar opmerken dat je wel heel subtiel FDF aanvalt.
Maar kom : begin maar aan de verspreiding :

Of moet ik het doen?
Nogal rare reclame als je mensen tot tanken aan wil zetten.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 11:46   #82
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

lomeanor's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
En nu ga ik genieten van het mooie weer. Prettige dag nog!
Ik vind het eerlijk gezegd vrij koud vandaag.
lomeanor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 12:01   #83
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Nogal rare reclame als je mensen tot tanken aan wil zetten.
tanken?
Oud 21 april 2007, 12:07   #84
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
tanken?
Als ik eerlijk moet zijn, begrijp ik ook niet wat er hier met "tanken" bedoeld wordt.
Oud 21 april 2007, 12:08   #85
I amsterdam
Minister-President

I amsterdam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
tanken?
Misschien is tanken een variatie van spanken
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 12:10   #86
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
tanken?
Zolang mij niet duidelijk is wat B-Plus nou eigenlijk voor raar clubje is beschouw ik het als een tankstation, zoals de naam doet vermoeden. (ik dacht dat mijn vorige berichten daar wel duidelijk over waren, maar ach...)

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 21 april 2007 om 12:12.
Oud 21 april 2007, 12:10   #87
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door I amsterdam Bekijk bericht
Misschien is tanken een variatie van spanken
Nee, jammer hé.

Laatst gewijzigd door liberalist_NL : 21 april 2007 om 12:10.
Oud 21 april 2007, 12:21   #88
lomeanor
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zolang mij niet duidelijk is wat B-Plus nou eigenlijk voor raar clubje is beschouw ik het als een tankstation, zoals de naam doet vermoeden. (ik dacht dat mijn vorige berichten daar wel duidelijk over waren, maar ach...)
Nu je het zegt, de naam B-plus doet idd aan een tankstation denken.

Goed gevonden.
Oud 21 april 2007, 12:27   #89
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lomeanor Bekijk bericht
Nu je het zegt, de naam B-plus doet idd aan een tankstation denken.

Goed gevonden.
Misschien heeft Kim haar ware roeping nu wel gevonden.
Oud 21 april 2007, 14:20   #90
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
B-Plus herhaalt in een reactie de eerder uitgesproken waardering voor het pleidooi van Brigitte Grouwels voor een “Belgisch Brussel”
Dan vrees ik dat ze bij B-Plus dir pleidooi voor een "Belgisch Brussel" maar zeer vluchtig gelezen hebben. Brigitte Grouwels' pleidooi past in het idee van de vorming van een Belgische confederatie. Daarin zouden enkel Vlaanderen en Wallonië volwaardige deelstaten kunnen zijn, en krijgen Brussel en de DG een speciaal statuut. Voor Brussel houdt dat in, dat deze stad terug onder Belgische (ofte confederale) controle valt.

Even voor de duidelijkheid: steunt B-Plus het idee om het Brussels Gewest af te schaffen?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 14:27   #91
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

B-plus doet me denken aan een Oost-Europese TV-zender.

Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 15:03   #92
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
www.bplus.be (ZO moeilijk om aan te klikken Liberalist? )

Laatst gewijzigd door Kim : 21 april 2007 om 15:03.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 april 2007, 15:38   #93
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
www.bplus.be (ZO moeilijk om aan te klikken Liberalist? )
Kim, wat doen jullie nou eigenlijk? Dat is mijn punt. De BUB doet nog mee aan verkiezingen, de BPlus is geen partij... maar toch heeft het standpunten. Wat is het nut van BPlus?
Oud 22 april 2007, 15:31   #94
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kim, wat doen jullie nou eigenlijk? Dat is mijn punt. De BUB doet nog mee aan verkiezingen, de BPlus is geen partij... maar toch heeft het standpunten. Wat is het nut van BPlus?
B Plus is een federale drukkingsgroep. En ik ga jouw ijverigheid even overnemen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door B Plus
Wie en wat is B Plus?

Wij stellen u B Plus nog even kort voor. Om alle misverstanden te vermijden, B Plus is geen politieke partij en zal dat ook nooit worden. Bij de stichting van B Plus in 1998, hebben de oprichters zich als doel vooropgesteld om een drukkingsgroep, over alle partijgrenzen heen, tot stand te brengen. Deze groep zou enerzijds verzet bieden tegen separatisme en anderzijds ijveren voor een waarachtig en evenwichtig federalisme.

De leden van B Plus bestaan uit mensen met de meest verschillende maatschappelijke achtergronden. Zij dragen allen samen met één, krachtige stem een boodschap van verdraagzaamheid en solidariteit uit naar de politieke wereld toe. Verdraagzaamheid en solidariteit, met respect voor ieders verscheidenheid, vormen de basisbeginselen in de actie van B Plus.

Deze basisbeginselen worden door B Plus nu al geruime tijd toegepast op de Belgische samenleving. Zij werden vertaald in een strijd voor het behoud van België als federale staat. Deze strijd is nodig, want zowel in het noorden als in het zuiden van het land gaan nog steeds stemmen op om ons Belgisch samenlevingsmodel op te doeken.

Sinds 1970 werd de Belgische staat gemiddeld één keer om de 7 jaar ingrijpend hervormd. B Plus pleit er niet voor om de staatshervorming te bevriezen, maar wel om meer oog te hebben voor de samenhang van de Belgische federatie. Een staatshervorming moet erop gericht zijn om de belangen van alle bevolkingsgroepen van het federale België beter te kunnen dienen. Zij moet België en zijn deelgebieden beter bestuurbaar maken. Een staatshervorming met als enig doel het Belgische niveau zoveel mogelijk af te slanken, staat niet in het teken van beter bestuur en is verwerpelijk.

De belangrijkste vertegenwoordigers van de huidige Vlaamse Beweging hebben niet als doel om België beter te besturen, wel integendeel. Zij eisen separatisme of confederalisme en zullen er desnoods zelf voor zorgen dat België moeilijker bestuurbaar wordt door het communautaire vuur zoveel mogelijk op te poken. Deze Vlaamse Beweging is echter slechts een ontspoorde uitloper van een gerechtvaardigde, sociale (taal-)strijd die ooit een breed draagvlak bij de bevolking had, en waarin ook leden van B Plus hebben meegestreden. In tegenstelling tot vroeger, berust het eisenpakket van de huidige Vlaamse Beweging slechts op een uiterst klein draagvlak bij de Belgische bevolking. De overgrote meerderheid van Vlamingen, Walen, Brusselaars en Duitstalige Belgen wensen niet dat België zou barsten.

Voor B Plus zijn volgende stappen in de staathervorming dan ook enkel geloofwaardig, indien ook het federale niveau opnieuw versterkt wordt. De leuze "Al wat we zelf doen, doen we beter", is voorbijgestreefd. Een aantal beleidsmakers en vertegenwoordigers van de hedendaagse Vlaamse Beweging zijn nog niet tot dit besef gekomen. Zij blijven sterke, middelpuntvliedende krachten vormen en hechten geen belang meer aan het Belgische niveau. Zij zullen B Plus als middelpuntzoekende kracht op hun weg vinden.

Wie onze bestuurders zijn, onze stemgerechtigde leden en oprichters, wat onze voorbije acties waren en wat wij in de toekomst nog zullen ondernemen, wat onze uitgewerkte standpunten zijn, waar in België B Plus actieve cellen heeft, en nog zoveel meer, kan u allemaal op deze website zien. Wij hopen dat de site u voldoende informatie verschaft, maar u kan ons uiteraard nog steeds contacteren voor bijkomende inlichtingen.
Oud 22 april 2007, 16:07   #95
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

He Kim, dat is interessant zeg!!!
De Franstalige tekst is een heel goeie vertaling van de Nederlandstalige, ze hebben dus alles gemeen:
http://www.bplus.be/FR/index-unlimit.php
Citaat:
Les principaux représentants du Mouvement Flamand actuel n'ont pas pour but l'amélioration de la gouvernance de la Belgique, bien au contraire. Ils réclament séparatisme ou confédéralisme, et feront tout ce qui est en leur pouvoir pour entraver une saine gouvernance du pays, en attisant autant que possible les rivalités communautaires. Ce Mouvement Flamand est un successeur déviant d'un combat social et linguistique justifié, qui bénéficiait d'un large appui populaire, et auquel plusieurs membres de B Plus ont participé. Contrairement au passé, les exigences du Mouvement Flamand actuel ne bénéficient que d'un maigre appui dans la population. La plus large majorité des Flamands, Wallons, Bruxellois et Belges germanophones ne souhaitent pas l'éclatement de la Belgique.
Geen woord over FDF, UF,...... enkel de Vlaamse separatisten worden geviseerd, in zowel de Nederlandstalige versie ALS in de Franstalige versie.
Kortom, jullie zijn net zo erg als BUB, als puntje bij paaltje komt is het allemaal de schuld van de Vlamingen, en moet het allemaal van onze kant komen.

Jammer Kim, dit vind ik echt erg. Bah!
Oud 22 april 2007, 16:36   #96
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ken jij echt het begrip "politieke vereniging" niet? Denktank, lobbygroep &c? Nee?

www.phaedrus.be
www.novacivitas.org
www.cne.org/index.htm
www.mises.org
www.cato.org
www.globalisationinstitute.org
www.privatization.org
www.burkestichting.nl
www.bastiatstichting.nl
www.adamsmith.org

Een zeer kleine greep uit zulke verenigingen in mijn bookmarks.

Laatst gewijzigd door lombas : 22 april 2007 om 16:37.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 april 2007, 16:41   #97
Tantist

Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Ik kan alleen constateren dat de aanval op de separatisten honderd keer explicieter is dan die op het FDF? Zijn Franstaligen misschien sneller van begrip volgens jullie?
Belgicisten zullen nooit zo ageren tegen FDF als tegen ons. Dat is gewoon een feit. Want tegelijk fixen ze daardoor België en vernietigen ze het.
Oud 22 april 2007, 16:41   #98
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geen woord over FDF, UF,...... enkel de Vlaamse separatisten worden geviseerd, in zowel de Nederlandstalige versie ALS in de Franstalige versie.
Kortom, jullie zijn net zo erg als BUB, als puntje bij paaltje komt is het allemaal de schuld van de Vlamingen, en moet het allemaal van onze kant komen.

Jammer Kim, dit vind ik echt erg. Bah!
U bewijst nogmaals dat u geen enkel dossier van ons hebt gelezen (B-H-V bijvoorbeeld).

Ik heb u reeds meermaals aangetoond dat wij wel degelijk ageren tegen FDF en co maar daar leest u telkens over.

Nu ja... trek uw plan ermee. Ik weet waar B Plus voor ijvert en mocht B Plus dezelfde strategie hanteren zoals de BUB, dan was ik er al lang niet meer.
Oud 22 april 2007, 16:42   #99
Kim
Secretaris-Generaal VN

Kim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Belgicisten zullen nooit zo ageren tegen FDF als tegen ons. Dat is gewoon een feit. Want tegelijk fixen ze daardoor België en vernietigen ze het.
Bij elke actie die ik in Wallonië en Brussel heb meegemaakt, werd gesproken over beide groepen (zowel Vlaams-nationalisten als FDF'ers e.d.)

Bij elk dossier dat we uitbrengen leggen we daar ook de nadruk op. Bij debatten ook.

Ik heb hier reeds meerdere links naar de dossiers gepost en men wil dat gewoon niet lezen blijkbaar. Dat is jammer, maar ik laat me niet verslijten voor "FDF vriendje" o.i.d.

Laatst gewijzigd door Kim : 22 april 2007 om 16:43.
Oud 22 april 2007, 16:56   #100
Pluche
Staatssecretaris

Pluche's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Pluche
Standaard

Bplus is heus wel tegen FDF, en daarbij ze zijn niet verplicht dat tot ten treure te herhalen en BTW op de B-plus site lees ik niets tegen links-nationalisme, maar dat wil daarom niet zeggen dat Kim en Bplus aanhangers van Meervoud zijn.

Pluche is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:49.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be