Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 23 april 2007, 18:24   #121
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
En wat is de reden daarvoor?
Of hebt U toch een vooroordeel en vertrouwt U ze minder dan de autochtonen?
Het zijn DE OUDERS van de kinderen waar ik het over had. Jaja, u heeft het goed gelezen : de ouders van de 'allochtonen' volgen hun kroost in het algemeen nauwgezetter dan de ouders van de 'autochtonen', maar er zijn ook uitzonderingen.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 18:27   #122
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pontus Bekijk bericht

... een Moslim zal nog eerder de grootste smeerlap van zijn eigen soort verdedigen dan dat hij het opneemt voor een ongelovige hond.
Dat stemt niet overeen met mijn ervaringen. Maar bon, ik leef dan ook in Brussel, misschien gaat het er elders ècht wel anders aan toe. Mijn vraag is dan : hoe zou dat zo komen ?
Oud 23 april 2007, 18:30   #123
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Het zijn DE OUDERS van de kinderen waar ik het over had. Jaja, u heeft het goed gelezen : de ouders van de 'allochtonen' volgen hun kroost in het algemeen nauwgezetter dan de ouders van de 'autochtonen', maar er zijn ook uitzonderingen.
Klopt geen zak van.

En we zien het resultaat dan ook.. Noord-Afrikaanse jongeren kunnen voor zichzelf zorgen, terwijl de vlaamse broekschijt-kindertjes tot op hun 30ste bij mamma en pappa wonen.

De gezinsopvatting is trouwens totaal anders in de arabische cultuur. Daar is het hoofd van het gezin de oudste zoon
Oud 23 april 2007, 18:32   #124
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Winterhamer Bekijk bericht
Hier in begin jaren 90 ging ik al niet meer naar het zwembad

de moslims lieten daar hun kinderen wassen door te zwemmen omdat ze zo smerig zijn...... dus men kan wel raden hoe smerig het water werd....

hygiëne is duidelijk verboden in de islam

doet me aan de oude kerk denken, daar was hygiëne ook al verboden, vandaar de pest epidemie
Hygiëne is NIET verboden in de Islam, integendeel zelfs. Wellicht heeft u pech gehad, en kwamen in het zwembad waar u heen ging vooral erg arme mensen. Voor hen kan dat inderdaad een oplossing geweest zijn om te hoge rekeningen voor waterverbruik te vermijden.

Overigens begrijp ik niet hoe u in het zwembad raakte zonder eerst voorbij een automatisch douchesysteem te moeten. In het zwembad waar ik mij ga ontspannen is het onmogelijk in het zwemwater te komen zonder voorafgaande 'wasbeurt'. Ik vind dat eigenlijk ook maar normaal.

Laatst gewijzigd door djimi : 23 april 2007 om 18:33.
Oud 23 april 2007, 19:09   #125
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

BEVEREN - Het gemeentebestuur van Beveren gaat een zwarte lijst aanleggen van mensen die zich misdragen in het gemeentelijk recreatiezwembad. Dat heeft burgemeester Marc Van De Vijver maandagavond op een persconferentie bekend gemaakt. De maatregelen komen na aanhoudende klachten 'over vandalisme, intimidatie en wangedrag door grote groepen Marokkaanse jongeren uit het Antwerpse'.

Een privébewakingsfirma zal voortaan identiteitscontroles uitvoeren aan de ingang van het zwembad. Wie voor overlast zorgt krijgt een tijdelijk tot definitief toegangsverbod. Als de problemen blijven aanhouden gaat de gemeente de tarieven voor niet-inwoners verhogen.
Bron: Nieuwsblad.be

Allez, weer een stapje dichter bij de verrijking. Mensen uit de omgeving van Beveren, maar géén inwoner mogen nu meer gaan betalen, DANKZIJ die kutmarokkanen!

Hoezee hoezee !

Enfin, beter deze duidelijke stellingsname dan de grote stilzwijgendheid van de voorbije jaren.

Misschien zijn ze wel verplicht (misschien? natuurlijk zijn ze verplicht) om te stellen dat �*lle niet-inwoners meer zullen moeten betalen..... eens zien of het aan de kassa zo strikt zal worden opgevolgd.

(Het zou wel grappig zijn dat dames van middelbare leeftijd ineens het dubbele moeten betalen om de overlast van hun eigen turkse of marokkaanse kutjong tegen te gaan - maar... er mag niet gediscrimineerd worden hé).

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 23 april 2007 om 19:14.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 19:16   #126
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Grotendeels akkoord met Djimi. Ik zou zelfs het kindergeld een voorwaardelijk recht maken.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 20:42   #127
stropkeuh
Parlementslid

stropkeuh's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sfax Bekijk bericht
Lijkt me geen slechte oplossing, toch?
Terugslaan (of half verzuipen in dit geval) is het enige dat zulke kerels verstaan hoor, en niet zelden kunnen ze daar niet zo schitterend goed tegen.
Idd, triest genoeg is da blijkbaar de enige taal die ze verstaan.
Heeft mijn dochter eens in praktijk gebracht toen zo een moslim ze bleef ambeteren. Spijtig voor zijn blauw oog van een weekend, maar hij heeft der nooit één pink meer naar uitgestoken, ook met woorden niet.
Tis een lieve maar als ze kwaad wordt ist just een dolle mina. Da heeft die gast dus ondervonden.
Moet wel een blamage geweest zijn voor hem van een kafir-meid een mep te krijgen.
Vlgs mij loopt hij nu nog in gesprekstherapie om erboven te komen..
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 21:11   #128
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Inderdaad, dit stemt volledig overeen met de statistiek inzake schoolresultaten van kinderen van vreemde komaf; dankzij de onverdroten inspanningen van de ouders, halen de kinderen uitmuntende resultaten, enkel uitzonderingen niet te na gesproken.
frituur oswald is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 21:20   #129
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Klopt geen zak van.

En we zien het resultaat dan ook.. Noord-Afrikaanse jongeren kunnen voor zichzelf zorgen, terwijl de vlaamse broekschijt-kindertjes tot op hun 30ste bij mamma en pappa wonen.

De gezinsopvatting is trouwens totaal anders in de arabische cultuur. Daar is het hoofd van het gezin de oudste zoon
Ha, u geeft ook les in onze school? Of bent u misschien een ouder van één van mijn leerlingen?
Ik weet niet hoe het er in andere scholen aan toe gaat, maar ik kan u verzekeren dat ik op ouderavonden in elk geval (ook 'procentueel') méér 'allochtonen' dan 'autochtonen' ontmoet.

Maar ik sluit niet uit dat dat ook te maken kan hebben met de véle gebuisden voor het vak 'Nederlands'.

Laatst gewijzigd door djimi : 23 april 2007 om 21:38.
Oud 23 april 2007, 21:36   #130
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door frituur oswald Bekijk bericht
Inderdaad, dit stemt volledig overeen met de statistiek inzake schoolresultaten van kinderen van vreemde komaf; dankzij de onverdroten inspanningen van de ouders, halen de kinderen uitmuntende resultaten, enkel uitzonderingen niet te na gesproken.
De school waar ik les geef heeft een zeer gemengd publiek, met een grote minderheid kinderen van Noord-Afrikaanse afkomst, een iets kleinere groep overige 'allochtonen' en een nog kleinere groep autochtonen.

Dit schooljaar behoren tot mijn allerbeste leerlingen :

3 meisjes van Noord-Afrikaanse, 1 meisje van Portugese, 1 meisje van Libanese en 1 meisje van Syrische origine.

2 jongens van Noord-Afrikaanse, 1 jongen van Congolese, 1 jongen van Pakistaanse, 1 jongen van gemengd Europees-Thaïse, 1 jongen van Belgische, 1 jongen van Armeense en 1 jongen van Servische oorsprong.

Dan zijn er nog een aantal anderen die wel erg hard proberen, maar er helaas niet in slagen aan mijn toch vrij hoge eisen te voldoen. Daar zitten welgeteld twéé 'autochtonen' bij : een jongen uit de provincie Namen en een meisje uit Henegouwen wiens ouders uit Frankrijk komen.

Bij de grootste 'broekvegers' zitten een viertal meisjes en één jongen van Noord-Afrikaanse afkomst en één jongen uit Waals-Brabant (met een 'Vlaamse' familienaam), maar er zijn nog anderen die niet erg hun best doen. En daar zitten ook vrij veel 'autochtonen' tussen, zeker als ik alle verhoudingen in acht neem.

Laatst gewijzigd door djimi : 23 april 2007 om 21:38.
Oud 23 april 2007, 21:39   #131
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Dat stemt niet overeen met mijn ervaringen. Maar bon, ik leef dan ook in Brussel, misschien gaat het er elders ècht wel anders aan toe. Mijn vraag is dan : hoe zou dat zo komen ?
Mijn ervaringen laten er geen twijfel over bestaan: een moslim vindt onversneden crapuul uit eigen rang geloofwaardiger dan om het even welke ongelovige, een moslim vindt een randdebiel uit eigen omgeving intelligenter dan om het even welke ongelovige. Nu, ik woonde 15 jaar in een concentratiebuurt in Gent, en ik daarom worstel ik (zoals Djimi) niet met de verscheurende vraag: hoe zou dat komen? Wie de kans greep om de moslims te leren kennen weet dat: hun godsdienst verleent ze een onoverbrugbare voorsprong op ongelovigen en wel op werkelijk ieder gebied dat het menselijke denken en ageren overspant. Graag gedaan Djimi, en steeds tot meer toelichtingen inzake de concentratiebuurten bereid.
Oud 23 april 2007, 21:44   #132
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mijn ervaringen laten er geen twijfel over bestaan: een moslim vindt onversneden crapuul uit eigen rang geloofwaardiger dan om het even welke ongelovige, een moslim vindt een randdebiel uit eigen omgeving intelligenter dan om het even welke ongelovige. Nu, ik woonde 15 jaar in een concentratiebuurt in Gent, en ik daarom worstel ik (zoals Djimi) niet met de verscheurende vraag: hoe zou dat komen? Wie de kans greep om de moslims te leren kennen weet dat: hun godsdienst verleent ze een onoverbrugbare voorsprong op ongelovigen en wel op werkelijk ieder gebied dat het menselijke denken en ageren overspant. Graag gedaan Djimi, en steeds tot meer toelichtingen inzake de concentratiebuurten bereid.
Misschien trekt u dat soort volk aan, mijn ervaringen zijn in elk geval �*nders. En ik ken echt wel voldoende moslims, aangezien ik nogal wat vrienden heb die zich tot de Islam bekennen.
Oud 23 april 2007, 21:53   #133
frituur oswald
Partijlid

Standaard

Citaat:
Misschien trekt u dat soort volk aan, mijn ervaringen zijn in elk geval �*nders. En ik ken echt wel voldoende moslims, aangezien ik nogal wat vrienden heb die zich tot de Islam bekennen.
Vriendschap is een basisbehoefte, zonder vrienden kunnen we niet. Maar beweren dat vriendschap leidt tot een neutrale observatie, is een van de bouvier zijn scrotum gelikt idee. Ten behoeve van uw geloofwaardigheid, Djimi, scharrel (nu ja) uw inspiratie op een andere wijze en plaats bijeen.
Oud 23 april 2007, 22:13   #134
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Vriendschap is een basisbehoefte, zonder vrienden kunnen we niet. Maar beweren dat vriendschap leidt tot een neutrale observatie, is een van de bouvier zijn scrotum gelikt idee. Ten behoeve van uw geloofwaardigheid, Djimi, scharrel (nu ja) uw inspiratie op een andere wijze en plaats bijeen.
Ik vermoed dat ik in uw ogen slechts 'geloofwaardig' zal zijn als ik net dezelfde veralgemeningen begin te maken die u zich veroorlooft.

Ik pas.
Oud 23 april 2007, 23:40   #135
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De school waar ik les geef heeft een zeer gemengd publiek, met een grote minderheid kinderen van Noord-Afrikaanse afkomst, een iets kleinere groep overige 'allochtonen' en een nog kleinere groep autochtonen.

Dit schooljaar behoren tot mijn allerbeste leerlingen :

3 meisjes van Noord-Afrikaanse, 1 meisje van Portugese, 1 meisje van Libanese en 1 meisje van Syrische origine.

2 jongens van Noord-Afrikaanse, 1 jongen van Congolese, 1 jongen van Pakistaanse, 1 jongen van gemengd Europees-Thaïse, 1 jongen van Belgische, 1 jongen van Armeense en 1 jongen van Servische oorsprong.

Dan zijn er nog een aantal anderen die wel erg hard proberen, maar er helaas niet in slagen aan mijn toch vrij hoge eisen te voldoen. Daar zitten welgeteld twéé 'autochtonen' bij : een jongen uit de provincie Namen en een meisje uit Henegouwen wiens ouders uit Frankrijk komen.

Bij de grootste 'broekvegers' zitten een viertal meisjes en één jongen van Noord-Afrikaanse afkomst en één jongen uit Waals-Brabant (met een 'Vlaamse' familienaam), maar er zijn nog anderen die niet erg hun best doen. En daar zitten ook vrij veel 'autochtonen' tussen, zeker als ik alle verhoudingen in acht neem.
babylon!
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 april 2007, 23:51   #136
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door carlgustaaf Bekijk bericht
babylon!
Nee, Brussel, in het jaar 2007.
Oud 24 april 2007, 00:02   #137
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
BEVEREN - Het gemeentebestuur van Beveren gaat een zwarte lijst aanleggen van mensen die zich misdragen in het gemeentelijk recreatiezwembad. Dat heeft burgemeester Marc Van De Vijver maandagavond op een persconferentie bekend gemaakt. De maatregelen komen na aanhoudende klachten 'over vandalisme, intimidatie en wangedrag door grote groepen Marokkaanse jongeren uit het Antwerpse'.

Een privébewakingsfirma zal voortaan identiteitscontroles uitvoeren aan de ingang van het zwembad. Wie voor overlast zorgt krijgt een tijdelijk tot definitief toegangsverbod. Als de problemen blijven aanhouden gaat de gemeente de tarieven voor niet-inwoners verhogen.
Bron: Nieuwsblad.be

Allez, weer een stapje dichter bij de verrijking. Mensen uit de omgeving van Beveren, maar géén inwoner mogen nu meer gaan betalen, DANKZIJ die kutmarokkanen!

Hoezee hoezee !

Enfin, beter deze duidelijke stellingsname dan de grote stilzwijgendheid van de voorbije jaren.

Misschien zijn ze wel verplicht (misschien? natuurlijk zijn ze verplicht) om te stellen dat �*lle niet-inwoners meer zullen moeten betalen..... eens zien of het aan de kassa zo strikt zal worden opgevolgd.

(Het zou wel grappig zijn dat dames van middelbare leeftijd ineens het dubbele moeten betalen om de overlast van hun eigen turkse of marokkaanse kutjong tegen te gaan - maar... er mag niet gediscrimineerd worden hé).
Nochtans is het VB vóór die prijsverhoging.
Oud 24 april 2007, 00:16   #138
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Als de problemen blijven aanhouden gaat de gemeente de tarieven voor niet-inwoners verhogen.
Niet gezien ?

Laatst gewijzigd door djimi : 24 april 2007 om 00:17.
Oud 24 april 2007, 00:24   #139
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry djimi, maar uit Uw antwoord kan ik totaal niet opmaken dat U die ouders bedoelde, integendeel.
U laat uitschijnen, misschien onbewust maar het staat er wel, dat er strenger toezicht is op allochtonen dan op autochtonen.
Nu zijn er dus twee opties:
1) ofwel is dat nodig omdat ze het niet zo nauw nemen met het school lopen.
2) ofwel hebt U een vooroordeel tegen allochtonen.

Als het optie twee is zitten U en Uw collega's natuurlijk wel met een probleem, want dan maakt U zich ook schuldig aan wat U anderen verwijt.

Oorspronkelijk geplaatst door djimi
Overigens kan ik u verzekeren dat in elk geval in de school waar ik werk de 'allochtonen' véél nauwgezetter gevolgd en zo nodig gecorrigeerd worden dan de 'autochtonen'

Laatst gewijzigd door daiwa : 24 april 2007 om 00:31.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2007, 00:32   #140
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Sorry djimi, maar uit Uw antwoord kan ik totaal niet opmaken dat U die ouders bedoelde, integendeel.
U laat uitschijnen, misschien onbewust maar het staat er wel, dat er strenger toezicht is op allochtonen dan op autochtonen.
Nu zijn er dus twee opties:
1) ofwel is dat nodig omdat ze niet zo nauw
Dit was het fragment in een langere bijdrage over het ingrijpen van ouders:

>> Ook heb ik het op ouderavonden al meegemaakt dat lastige leerlingen - en dat is dan nog niet eens 'krapuul' - van hun vader/moeder/oudere broer/oom een flinke bolwassing krijgen, als deze laatsten te horen krijgen hoe weinig respectvol de lastpakken soms met hun leraars/leraressen omgaan.
Dat gaat dan om 16-, 17- of zelfs 18-jarigen, hé. Dat dat niet met iederéén gebeurt, is een feit, maar uw veralgemening was dus weer eens niet veel meer dan een, euh, veralgemening. Overigens kan ik u verzekeren dat in elk geval in de school waar ik werk de 'allochtonen' véél nauwgezetter gevolgd en zo nodig gecorrigeerd worden dan de 'autochtonen'. <<

Ik had misschien inderdaad in dat laatste zinnetje nog eens de woorden 'door hun ouders' kunnen inlassen, maar ik veronderstelde - blijkbaar ten onrechte - dat het wel duidelijk genoeg was zo.

Mijn excuses daarvoor.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be