![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Meyrem Almaci (Groen!) - 23 tot 29 april Groen! plaatst het klimaat en de armoedebestrijding centraal in de kiescampagne. Meyrem trekt de Groen! lijst voor de Kamer in Antwerpen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En mevrouw Almaci?
Gefeliciteerd dat u de film ''submission '' hebt gezien, vele Vlamingen zullen dit nooit zien, omdat een uitzender die dit programmeert met de dood bedreigt wordt door moslims die zich beledigt voelen in hun geloof, waardoor wij, niet moslims dus ook niet meer mogen kijken. Misschien stemt dit u toch tot nadenken, en begrijpt u waarom ik als het over identiteit en geloof gaat, een stuk kritischer geworden ben |
![]() |
![]() |
#62 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() toch nog even hernemen:
Citaat:
Dit is snel opgelost door het gewoon te ontkennen indien U met die deductie een probleem heeft. Weinigen gaan ervan uit dat Hirsi Ali (nog) moslim is, vermits ze dit duidelijk heeft ontkend. Een beetje raar dat U mensen die deze deductie maken dit verwijt, zonder U daar zelf even duidelijk over uit te spreken. Citaat:
Net daarom hebben ze hun eigen "islamitische rechten van de mens" opgesteld in 1981! Daarin wordt netjes gesteld dat "de wet" enkel en alleen de SHARIA is, en verder wordt er regelmatig onderscheid gemaakt tussen "mensen" en "moslims". Gelieve deze ISLAMITISCHE rechten van de mens even na te lezen , zodat U zulke lapsussen niet meer hoeft te maken. Universal Islamic Declaration of Human Rights
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
||
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het westen heeft de universele rechten van de mens opgestelt. Daarom respecteert elke westerling deze wetten. Snap je je fout? |
|
![]() |
![]() |
#64 |
|
![]() Beste predator,
Wat betreft je twee vragen: ikzelf ben niet de eerste geweest die naar het VB heeft gewezen, dat heeft de oorspronkelijke auteur gedaan. Ik heb dit voorbeeld zelf inderdaad gerecupereerd, omdat de vergelijking met het Belang mooi de thematiek weergeeft: de ‘talibanisering’ en het extreem-rechts van het VB zijn wat mij betreft twee uitingen van hetzelfde fenomeen: fascisme. Vergelijkend werken verduidelijkt dat beeld. Overigens heeft nog nielmand van de vraagstellers hieromtrent op dat beeld en mijn redenering omtrent die vergelijking werkelijk durven ingaan, en dat zegt veel. Mbt de assyrische christenen begrijp ik je vraag niet 100%. Ik ontken niet dat mensen moeten vluchten omdat de URVM niet wereldwijd worden gereespecteerd, maar het is wel mijn streven om ze minstens hier en liefst ook wereldwijd wél te doen respecteren. Ik geef aan dat dit mijn vertrekkader is. Is het ook dat van u? mvg Meyrem Almaci |
![]() |
![]() |
#65 |
|
![]() Beste Koolvis,
Zoals ik al zo vaak hier heb proberen verduidelijken: ik ben loyaal aan de URVM, niet aan één of meerdere nationaliteiten of landen. Ik ben trots op wie ik ben, als Turkse in België heb ik het voorrecht om het beste en het slechtste van twee achtergronden te leren kennen. Daaruit heb ik ook geleerd dat er aan beide wat op te merken valt. Vandaar : loyaal ben ik aan de URVM, vooralsnog het beste kader om wat mij betreft grensoverschrijdend uit te vertrekken. mvg Meyrem |
![]() |
![]() |
#66 |
|
![]() Beste Circe,
als volgens jou islam onverenigbaar is met de URVM, wat is dan jouw alternatief. de islam verbieden, en daarmee ook de grote massa aan gelovigen die wel vreedzaam is? Want tot nader order is slechts een minderheid extremist. Wat vindt u dan overigens van Opus Deï? Het christendom verbieden? mvg Meyrem Almaci |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen die dan vinden dat iedereen zich aan de UVRM moet houden, moeten dan ook consequent zijn en religies die zich daar niet aan wensen te houden verbieden. Het nazisme werd toch ook verboden? Het verspreiden van Mein Kampf werd eveneens verboden. Opus Dei wordt beschouwd als sekte en te mijden. Ze worden NIET erkend door de Belgische staat en krijgen geen subsidies. Verder heb ik nog niet gezien dat sommige Opus Deiers neiging tot zelfontploffing hebben.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
#68 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Zijn vraag was of Fatima Bali nu ook moest veroordeeld worden voor diezelfde uitlatingen, of dat het VB misschien toch gelijk zou kunnen gehad hebben. Citaat:
D�*t was namelijk de uitgangsvraag.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 29 april 2007 om 08:05. |
||
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De islam IS onverenigbaar met de islam anders had de islam de UVRM wel geaccepteerd inplaats van er een islamitische versie tegenover te stellen. Niet dan? Universal Islamic Declaration of Human Rights Waar het hier om gaat is dat er, ook door u, twee maten en twee gewichten gehanteerd worden. Eentje voor een partij die zich niet achter een aantal punten van het UVRM schaart en een ander voor een religie die het UVRM helem�*�*l niet aanvaardt maar er een eigen versie tegenoverzet. Geef toe dat een antwoord hierop zorgvuldig ontweken wordt. Iedereen die dat wenst (of niet wenst) laat zich maar een religie naar eigen keuze opdringen. Dat wil echter niet zeggen dat ik via de belastingen tot sponsering wil gedwongen worden van welke religie dan ook. Niet Opus dei (die toch al niets krijgt) maar ook niet de katholieken of de islam.
![]() |
#70 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#71 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#72 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#73 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Dé Islam' bestaat niet. Of denk jij dat er zoiets bestaat als 'Hét Christendom'? |
|
![]() |
![]() |
#74 |
|
![]() Knuppel schreef;"de islam is onverenigbaar met de islam" of is dat een typ foutje ??
#75 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 'De' islam bestaat niet ?!??? De islam dat behelst de gemeenschappelijke noemer van islamitische voorschriften en gedragsregels die alle moslims naleven en hen dan ook onderscheiden van niet-moslims : die zijn nochtans heel duidelijk hoor. Eentje ervan is bij vb de onmogelijkheid om zelf, individueel, zelfstandig te denken (en te handelen) zonder er islamitische componenten bij te sleuren, te verdedigen of te verantwoorden. Een moslim redeneert altijd eerst als moslim: ook Meyrem Almaci. Vervolgens komen andere identiteitsbepalende elementen zoals nationaliteit, of beroep, of whatever. Maar de rangschikking ligt onwrikbaar vast. Een ander voorbeeld is het onvermogen en de onmogelijkheid voor moslims om islamkritisch te zijn. Dit alles in tegenstelling tot bij vb christenen die hun geloof al lang een plaats weten te geven hebben in hun leven en hun wereldbeeld en leven niet laten bepalen en leiden door die godsdienst. |
|
![]() |
![]() |
#76 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ha! juist, had ik niet opgemerkt. Ik weet wat Knuppel bedoelde, ik veronderstel jij ook wel?
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor degenen die zich menen te mogen verschuilen achter "dé islam bestaat niet", misschien het volgende: "dé koran bestaat wèl". Dat echter élke moslim, ongeacht de islamitische invulling die hij aan zijn leven wenst te geven, zich in de eerste plaats verbonden voelt met de UMMAH is een feit.
|
![]() |
![]() |
#78 |
|
![]() Ik ga niet tussen komen in het discussie ,je weet wel al ongeveer wat mijn standpunten zijn!
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#80 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kan goed zijn. Dan heet hij Na'ali en hij zat bij mij in het middelbaar. Overtuigd moslim en tevens zo seculier als het maar kan zijn. (Zelfs seculierder dan mij, op sommige vlakken.) Maar ik vrees dat ik tegen windmolens praat. Verder vind ik het niet aangenaam om multicultureel genoemd te worden. Dat ben ik niet. Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 29 april 2007 om 20:02. |
|
![]() |