![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#321 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Je kunt zaligheid niet verdienen. sola gratia: alleen genade. maar de wet blijft geldig: je citeerde dat we de VLOEK der wet zijn verlost, maar de wet blijft. die wet is goed. wij zijn fout, en doen steeds weer en opnieuw wat verkeerd is (pualus zegt, zo ik het goede wil doe ik het kwade,; en: de geest is gewillig maar het vlees niet.) die fouten worden ons om Christus wil vergeven uit PURE genade, ALS we daar gelovig om vragen. schrijft paulus niet tegen allerlei zonden in zijn zendbrieven? we moetne het goede najagen, ook al weten we dat het niet lukt, toch blijft die eis daar. en in de hemel kunnen we die wet wel volbrengen. dan doen we wel wat God van ons vraagt. het OT is niet automatisch niet meer van kracht. het blijft van krach tenzij duidelijk is dat het niet zo is, of dat het schaduwachtige gebruiken zijn. als God dus in Zijn Woord zegt dat homoseksualiteit een gruwel voor hem is, dan is dat zo en moeten we dat niet bevorderen. zijn homo's dan fout? nee, homofilie is niet erg, homosexualiteit wel. homofilie moet je tegen vechten. en ik heb makkelijk praten omdat ik er geen last van heb. maar God wil helpen tegen de zonde te vechten.
![]() |
![]() |
#322 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#323 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#324 | ||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
DAT is echter een PERSOONLIJK gegeven. Probeer me eens aan te tonen waar het NT ons zegt dat we die wet aan ANDEREN moeten opleggen? Citaat:
Paulus was een wetmatig iemand, en dat wordt wel diuidelijk in zijn schrijfsels. Hij is iemand die graag aan alle "gemeentes" de wet wil opleggen, hoewel in door de apostelen conclaaf anders was besloten. Deze ogenschijnlijke tegenspraak brengt veel Christenen die de Bijbel onderzoeken in problemen. Enerzijds is de wet dood, en worden de gemeentes een minimum aan leefregels opgelegd. Anderzijds wordt er wel degelijk op diezelfde wet gewezen. Zoals ik boven al zei: de kracht van de wet is niet meer, en ze geld enkel nog als leiddraad om de wil van God te kennen Echter: JC zelf (en ik schat zijn autoriteit iets hoger in dan die van Paulus) zegt dat NAASTENLIEFDE de leiddraad dient te zijn. Want daardoor zou je niet kunnen zondigen tegen je naaste. Het moeilijke met de RKK is dat die de regeltjes als draad promoveert, en niet de Verlossing. Bij de RKK promoot men het "verdienen van de Hemel" en dat is onmogelijk, want DAT was nu net de VLOEK van de wet. Ik WEET dat het poneren van mijn stelling veel Christenen tegen de borst stuit, echter is ze het logisch gevolg van gedegen bijbelonderzoek. Vooral omdat ik ze zo ongenuanceerd plaats lokt ze protest uit, en ik begrijp dat volkomen. Ik wacht even de volgende ronde af om meer te onthullen ![]()
![]() |
![]() |
#325 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
sorry he ![]()
![]() |
![]() |
#326 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Door dat woord valt de redenering geenszins: de Wet blijft van kracht, daar Jezus letterlijk zei dat Hij niet gekomen was om de Wet af te schaffen maar om hem te voltooien. In tegenstelling tot wat u hier voortdurend beweert, is de Wet dus geenszins afgeschaft. Wij horen de Tien Geboden dus nog steeds op te volgen. Alsook de andere morele en ethische voorschriften van de Wet. Bijgevolg is abortus, euthanasie en homoseksualiteit ook voor christenen zware vergrijpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#327 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U heeft een totaal verkeerd beeld van de RKK die immers geenszins leert dat wij "onze hemel verdienen".
|
![]() |
![]() |
![]() |
#328 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zo gedegen dat u blijkbaar niet weet dat Jezus zei: "Denk niet dat Ik gekomen ben om de Wet of de profeten te ontbinden; Ik ben niet gekomen om te ontbinden maar om te vervullen."
|
![]() |
![]() |
![]() |
#329 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Morgen meer... mijn vrouwtje roept me naar bed... Goede nacht he Jan
![]() |
![]() |
#330 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Je zult nog heel lang op een antwoord moeten wachten. Betrokkene heeft het ooit eens gepresteerd te beweren dat het vagevuur een heel aangename plaats was om te verblijven. Jammer genoeg is het bij die gratuite bewering gebleven. Na behoorlijk wat tegenwerk heeft VDB, om begrijpelijke redenen, dan destijds ook wijselijk besloten om de discussie te verlaten.
![]() |
#331 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#332 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#333 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Leuk te horen. Help me er eens aan te herinneren wanneer je nog eens je voorkeur voor het toepassen van de doodstraf uitspreekt...
![]() |
#334 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() edit.
Etiam si omnes, ego non. Laatst gewijzigd door Esperanza : 29 april 2007 om 07:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#335 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan zijn we toch heel ver van huis! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#336 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Je uitspraak is mij evenwel altijd bijgebleven.... (kan moeilijk anders, hebben we eindelijk eens iemand die iets dergelijks beweert...) Noch jij, noch de andere forummers dienen me te geloven op mijn woord, maar ik meen wel te mogen stellen dat mijn reputatie op dit forum niet als dusdanig is dat ik zomaar wat onzin uit mijn botten sla. Maar ga gerust je gang het voorgaande te ontkennen.
![]() |
![]() |
#337 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#338 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bewijs dus maar eens wat u stelde, nl. dat ik het vagevuur omschreef als een aangename plaats! De bak trappist wacht op u! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#339 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |