Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 24 maart 2007, 22:50   #201
Eddy B
Europees Commissaris

Eddy B's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Eddy B
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door evilbu Bekijk bericht
Frankrijk... inderdaad.
Maar leden zoals Dimitri, nochtans zelf Vlaamsgezind, zeggen vaak dat de "gebiedsroof" door Wallonië soms fel overdreven wordt. Ook niet vergeten dat sommige steden zoals Tongeren nog lange tijd Romaans waren....
Akkoord, SOMS overdreven, en ik heb hier nu niet direct een landkaart bij de hand, maar ik denk toch dat je zou versteld staan als je de "veroverde
gebieden" gaat inkleuren. Natuurlijk is dit uitgedrukt in vierkante kilometer niet zo imposant, maar dat is Vlaanderen zowiezo al niet. Eigenlijk vind ik elk dorp of stad belangrijk. Genoeg is genoeg. Echt Frans(talig) imperialisme. Dat moet maar eens ophouden

Citaat:
Zuiver Germaans zal het in 1830 ook al niet geweest zijn hoor..
Waarom 1930? De geschiedenis van Belgie kan daar misschien beginnen, de geschiedenis van Vlaanderen is echter veel verder terug te voeren...

Citaat:
U bent ouder en dus waarschijnlijk vertrouwder met de geschiedenis.... maar mijn punt is gewoon dat je ook realistisch moet blijven..
Maar ik ben realistisch. Misschien omdat je "jonger" bent, dat je wat minder gekeuvel hebt meegemaakt, maar lees dan eens wat serieuze geschiedenisboeken. Politieke werken zijn ook leerzaam.

Citaat:
Ze kunnen bij Frankrijk gaan. Die hebben nog wat geld over.
Tja, als je naief bent (en ik bedoel dit niet persoonlijk of beledigend) dan trap je daarin. Weet dit echter van Politici: alles wat die willen is MACHT. Als ze zichzelf bij Frankrijk gaan voegen, dan zijn ze hun macht kwijt, want betekenisloos in die grote massa. Neenee, hun toekomst is in een unitair Belgie. Dat is het enige dat hun levensstandaard kan onderhouden.

Vergeet niet: jij kan wel stemmen op de politieker die jij wil, maar vertolkt die ALTIJD JOUW mening? Neen he? Natuurlijk niet. Die verkoopt zich aan de kiezer om vervolgens te doen wat goed is voor HEM/HAAR, en probered toch zoveel mogelijk in de lijn van hun beloften te blijven om niet helemaal als leugenaar over te komen.

In onderhandelingen met Brusselse politiekers zal dit net zo zijn... enkel een eerlijk referendum, met goede info voor de burger kan een eerlijke uitslag geven.

BTW, kijk eens naar Leterme (niet persoonlijk tegen hem of zij partij gericht, enkel een mooi voorbeeld) Altijd Vlaams gezind en de Vlaamse eisen ondersteunend tot... hij besliste om nationaal te gaan en proberen premier te worden. Alles werd afgezwakt, want natuurlijk heeft hij de medewerking nodig van tal van belgicisten ambtenaren als het zover is.

Om niet alleen op hem te schieten: voel jij nu echt dat je minder belasting betaald sinds 8 jaar blauw? Ik niet, maar mijn baas waarschijnlijk wel... Alleen hun verklaringen ZEGGEN jou dat het zo is. Maar wat ze met de rechterhand geven, nemen ze met de linkerhand dubbel terug...

Vlaanderen onafhankelijk, en liefst NU

.
Eddy B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 maart 2007, 23:11   #202
evilbu
Perm. Vertegenwoordiger VN

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Akkoord, SOMS overdreven, en ik heb hier nu niet direct een landkaart bij de hand, maar ik denk toch dat je zou versteld staan als je de "veroverde
gebieden" gaat inkleuren. Natuurlijk is dit uitgedrukt in vierkante kilometer niet zo imposant, maar dat is Vlaanderen zowiezo al niet. Eigenlijk vind ik elk dorp of stad belangrijk. Genoeg is genoeg. Echt Frans(talig) imperialisme. Dat moet maar eens ophouden
Maar grenzen schuiven voortdurend op, het is ook niet altijd ten voordele van het Frans/Latijns geweest (hoe zijn wij hier geraakt?)

Citaat:
Waarom 1930? De geschiedenis van Belgie kan daar misschien beginnen, de geschiedenis van Vlaanderen is echter veel verder terug te voeren...
Ho, ik zei 1830. Omdat rond die periode de verfransing van Brussel als hoofdstad van België werd ingezet.

Citaat:
Maar ik ben realistisch. Misschien omdat je "jonger" bent, dat je wat minder gekeuvel hebt meegemaakt, maar lees dan eens wat serieuze geschiedenisboeken. Politieke werken zijn ook leerzaam.
Ik ben bezig, en een tipje sla ik dan ook niet af.

Citaat:

Tja, als je naief bent (en ik bedoel dit niet persoonlijk of beledigend) dan trap je daarin. Weet dit echter van Politici: alles wat die willen is MACHT. Als ze zichzelf bij Frankrijk gaan voegen, dan zijn ze hun macht kwijt, want betekenisloos in die grote massa. Neenee, hun toekomst is in een unitair Belgie. Dat is het enige dat hun levensstandaard kan onderhouden.

In onderhandelingen met Brusselse politiekers zal dit net zo zijn... enkel een eerlijk referendum, met goede info voor de burger kan een eerlijke uitslag geven.
Ook dat zie ik dan niet zo rooskleurig zien. Hun politici beseffen misschien veel beter dat op financieel vlak Vlaanderen het beste is voor Brussel...maar zullen dat waarschijnlijk wel niet toegeven. En dan heb je de gewone man, die naar RTBF kijkt (wat buiten onze controle ligt) en geen aandacht heeft voor onze media..
Oud 24 maart 2007, 23:22   #203
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ho, ik zei 1830. Omdat rond die periode de verfransing van Brussel als hoofdstad van België werd ingezet.
Sorry, ik BEDOELDE ook 1830, een tikfout

Citaat:
Ik ben bezig, en een tipje sla ik dan ook niet af.
Tja, dan zou ik terug naar de bibliotheek moeten waar ik jaren geleden mijn wijsheid ging zoeken. Een tip: vertrouw geen enkele bron. Lees er vele. Verschillende zienswijzen lezen maakt een mens allerter en minder naief. Maar vergeef me dat ik dus nu niet met tittels kom aandraven. Maar anderen zullen dit met graagte doen denk ik.

Citaat:
Ook dat zie ik dan niet zo rooskleurig zien. Hun politici beseffen misschien veel beter dat op financieel vlak Vlaanderen het beste is voor Brussel...maar zullen dat waarschijnlijk wel niet toegeven. En dan heb je de gewone man, die naar RTBF kijkt (wat buiten onze controle ligt) en geen aandacht heeft voor onze media..
Maar die zullen gaan pingelen over een aantal overgangsjaren (vooral zolang tot ze pensioen gerechtigd zijn) Vlaamse onderhandelaars mogen daar niet intrappen. Maar wel , zoals reeds gezegd, een EINDIGENDE overgangstijd instellen.

.
Oud 24 maart 2007, 23:36   #204
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Sta me toe nog even toe te lichten en mezelf te verbeteren:

Zo zie ik een toekomstig Vlaams Brussel.

Hoofdstedelijk gebied met als voertaal Nederlands, zonder uitzonderingen.

Maar: wegens EU Hoofdstad: beperkte FACILITEITEN voor anderstaligen.

Mensen zullen terrecht kunnen in andere talen, maar ELKE loketbediende zal Nederlands moeten kunnen, elke officiele instantie zal nederlands moeten spreken en nooit kan de voertaal een andere taal zijn dan het nederlands.

Dit geldt ook voor hospitalen, homes, bedrijven enzovoort. Zoals een verfransing is doorgevoerd, voeren we een vernederlandsing door. En wees gerust, vele franstaligen zijn volop bezig nederlands te leren. Dat ondervind ik regelmatig in Wallonie. Men begint daar door te krijgen waar de boterham gesmeerd is.

Als de Franstaligen zich kunnen aanpassen zullen ze nog een job hebben, anders zullen ze best naar het buitenland (Wallonie) vertrekken...

.
Oud 24 maart 2007, 23:46   #205
evilbu

evilbu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eddy B Bekijk bericht
Sta me toe nog even toe te lichten en mezelf te verbeteren:

Zo zie ik een toekomstig Vlaams Brussel.

Hoofdstedelijk gebied met als voertaal Nederlands, zonder uitzonderingen.

Maar: wegens EU Hoofdstad: beperkte FACILITEITEN voor anderstaligen.

Mensen zullen terrecht kunnen in andere talen, maar ELKE loketbediende zal Nederlands moeten kunnen, elke officiele instantie zal nederlands moeten spreken en nooit kan de voertaal een andere taal zijn dan het nederlands.
Euh, in de persmededelingen staat net dat Anciaux van Picque niet teveel commentaar moet hebben op de gebrekkige tweetaligheid. Veel Franstaligen vinden de opgelegde tweetaligheid al niet meer realistisch. Het is dus de wereld op zijn kop, wat u voorstelt.

Ik denk dat u niet houdt van Brussel, met zo een voorstel wint u niemand voor u.

Citaat:
Dit geldt ook voor hospitalen, homes, bedrijven enzovoort. Zoals een verfransing is doorgevoerd, voeren we een vernederlandsing door.
Euh, bedoelt u nu dat men ik elk hospitaal Nederlands zal moeten spreken...of ENKEL Nederlands?

Citaat:
En wees gerust, vele franstaligen zijn volop bezig nederlands te leren. Dat ondervind ik regelmatig in Wallonie. Men begint daar door te krijgen waar de boterham gesmeerd is.
Decennia aan een stuk hebben Vlamingen Frans geleerd, heeft dat heel Vlaanderen verfranst? Wat een oersterke taal toen niet kon in Vlaanderen, zal het Nederlands niet zomaar doen in Brussel.
Oud 24 maart 2007, 23:56   #206
Eddy B
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ik denk dat u niet houdt van Brussel, met zo een voorstel wint u niemand voor u.

Euh, bedoelt u nu dat men ik elk hospitaal Nederlands zal moeten spreken...of ENKEL Nederlands?

Decennia aan een stuk hebben Vlamingen Frans geleerd, heeft dat heel Vlaanderen verfranst? Wat een oersterke taal toen niet kon in Vlaanderen, zal het Nederlands niet zomaar doen in Brussel.
Ik heb wel enkele jaren in Brussel gewerkt, en ik kan niet zeggen dat ik het daar haat. Ik ben dan ook vijftalig, en het heeft me nooit gestoord daar veel Frans te spreken.

Ik bedoel NIET enkel nederlands, maar IEDEREEN zal nederlands moeten kunnen.

Kijk eens naar Frans Vlaanderen? Wat kon niet volgens jou? Awel, dat kan omgekeerd in Brussel ook. Je moet het alleen maar DOEN.

.
Oud 25 maart 2007, 12:50   #207
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, roep dat vooral heel erg luid (in het Frans ook!) en er komt ook geen Vlaanderen.
liever nog een paar jaar belgique dan naar een rompstaatje Vlaanderen dat geen enkele slagkracht meer heeft...

Citaat:
Pelgrim, het is toch niet omdat jij zo graag Brussel ziet meegaan in Vlaanderen dat het zal gebeuren? Of is jou de mening toegedaan dat de Franstaligen van nature overlopen van interesse voor de noden en wensen van de Vlamingen?
nee, zij zullen van nature overlopen van interesse voor de noden en wensen van de Brusselaars. Geld is het stevigste argument van allemaal.

Citaat:
Daar gaan we weer? Toch toevallig dat dat gewest zich over heel Vlaanderen uitstrekt maar geen vierkante centimertje van Wallonië omvat.
neen dat is helemaal niet toevallig. Brussel is dan ook gewoon Vlaanderen.

Citaat:
Voor de rest gelijkt jouw logica op die van FDF : Brussel is onrealistisch klein en moet geopend worden zodat het zijn echte grenzen kan aannemen
Het FDF heeft in die zin wél gelijk hoor, Brussel-19 is onleefbaar en moet uitgebreid worden. Maar uitbreiden met een paar randgemeenten lost niks op, Brussel moet met heel Vlaanderen uitgebreid worden. En dat zullen de FDF'ers niet graag horen.
Oud 2 april 2007, 13:23   #208
panzer
Provinciaal Gedeputeerde

panzer's schermafbeelding

Standaard

Iedereen die wil kan nu ook onze nieuwe petitie voor een onafhankelijk Vlaanderen ondertekenen op www.staatsvorming.be !!
Oud 29 april 2007, 16:21   #209
C uit W

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mars voor onafhankelijkheid: KVHV trekt naar Raad van State

Sint-Genesius-Rode ontzegt KVHV grondwettelijk gewaarborgd recht op vergaderen KVHV besluit deze ondemocratische beslissing aan te vechten bij de Raad van State We gaan uit van een vonnis in ons voordeel en handhaven onze Mars voor onafhankelijkheid op 6 mei

Het Katholiek Vlaams Hoogstudenten Verbond (KVHV) is een kleurendragende, traditioneel-studentikoze en academische club van studenten en oud-studenten, gesticht in 1902 te Leuven en heden met afdelingen in alle belangrijke studentensteden.

In de culturele, politieke, sociale en institutionele ontvoogding van Vlaanderen en de Vlamingen heeft de studentenbeweging, en in het bijzonder het KVHV, steeds een belangrijke rol gespeeld als bron van creativiteit, maatschappijkritiek en actie. De betogingen rond Leuven Vlaams, waarbij het KVHV de leiding nam, luidde vier decennia staatshervorming in.

In juni zijn er weer federale verkiezingen. De uitdagingen van de toekomst zoals de vergrijzing, de betaalbaarheid van de sociale zekerheid en de geglobaliseerde hypercompetitieve economische realiteit, wachten ons na deze verkiezingen op. De Belgische staatsconstructie biedt geen oplossingen voor deze grote uitdagingen. Het Belgisch model werkt niet meer. Het is doorheen de jaren geëvolueerd tot een moeras van regeringen, gemeenschappen en gewesten, dat uitblinkt in immobilisme en slecht bestuur. Vlaanderen en Wallonië zijn uit elkaar gegroeid tot twee fundamenteel verschillende realiteiten die elk op een andere manier de grote uitdagingen van morgen tegemoet moeten kunnen treden. Andere omstandigheden hebben andere oplossingen nodig. In het Belgisch federaal model is dit heden niet mogelijk. Vandaar dat er een grote staatshervorming zit aan te komen. Nu reeds wordt een stellingenoorlog voorbereid waarbij de focus van Vlaanderen op het overhevelen van bevoegdheden ligt en de focus van Wallonië op het betonneren van financiële transfers.

De onvermijdelijke communautaire onderhandelingsronde na de federale verkiezingen mag niet uitdraaien op hetzelfde oude schouwspel van de laatste 40 jaar waarbij Vlaanderen wikt en Wallonië beschikt, waarbij structuren boven mensen geplaatst worden, waarbij belangengroepen primeren boven het groepsbelang. Zoals het Warande-manifest zeer duidelijk bewijst, heeft Vlaanderen geen toekomst meer in België. België biedt geen meerwaarde, veeleer een minwaarde. Het resultaat van de communautaire onderhandelingen kan dan ook maar één uitkomst hebben: de splitsing van België en de onafhankelijkheid van Vlaanderen.

Het KVHV organiseert op zondag 6 mei een betoging in Sint-Genesius-Rode om deze eis kracht bij te zetten. Sint-Genesius-Rode werd niet toevallig gekozen. De Waalse politici en het racistische FDF willen Sint-Genesius-Rode liever vandaag dan morgen bij het Brussels Hoofdstedelijk gewest voegen om zo hun imperialistische taal- en cultuurpolitiek verder te zetten. Door deze mars voor onafhankelijkheid precies in deze gemeente te laten plaatsvinden, willen we tevens een duidelijk signaal geven aan de Vlaamse politici: geen centimeter Vlaamse grond kan de inzet vormen van om het even welke onderhandelingen.

Tot onze grote verbazing kregen wij van de burgermeester van Sint-Genius-Rode (Mevr. Delacroix-Rolin [CdH] ) geen toelating om op 6 mei ek te manifesteren ... een beslissing die ons bereikte meer dan drie maanden na de aanvraag en uiteraard op een ogenblik dat alles qua organisatie op punt staat ! (er worden tussen de 2000 en 4000 manifestanten verwacht)De reden is niet vrees voor mogelijke problemen met ordehandhaving, doch wel omdat de manifestatie valt binnen de zogenaamde sperperiode voor de federale verkiezingen van 10 juni 2007 (sic).

Werd deze sperperiode indertijd niet zelf gecreëerd door de politieke partijen, tijdens dewelke zij hun mandatarissen en kandidaten een morele gedragscode opleggen met het oog op een sereen verloop van de aanloop van de verkiezingen ? Ja, toch !

Thans deze (drog)reden aanhalen om een democratische manifestie, los van elke partijpolitieke binding, te verbieden is niet alleen een schending van een aan iedere burger grondwettelijk gewaarborgd recht om in openlucht te vergaderen, doch bovendien de zoveelste kaakslag in het aangezicht van iedere rechtgeaarde Vlaming.

Pogingen om de zaak minnelijk te regelen, bleven zonder gevolg. De organisatie geeft dan ook haar raadsman de opdracht deze ondemocratische beslissing aan te vechten via procedure voor de Raad van State. Er vanuit gaande dat de Raad van State het vonnis in ons voor deel uitspreekt - we hebben de wetgeving ten slotte aan onze kant - laten wij de Mars voor onafhankelijkheid op 6 mei gewoon doorgaan.
Praktische gegevens Vertrekplaats: Stationsplein Sint-Genesius-Rode Tijdstip van vertrek: Zondag 6 mei 2007, 11 uur

Er worden busdiensten georganiseerd vanuit heel Vlaanderen Alle info vindt U op www.staatsvorming.be
Staat ook al bij rechts, maar hier misschien meer reactie.

Wie komen er eigenlijk allemaal?
Oud 29 april 2007, 17:20   #210
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Staat ook al bij rechts, maar hier misschien meer reactie.

Wie komen er eigenlijk allemaal?
Ik kom. Zeker nu ik gehoord heb dat het verboden is.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 17:45   #211
Ambiorix

Standaard

ben ook van de partij
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 17:52   #212
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Aanwezig.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 17:54   #213
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix Bekijk bericht
ben ook van de partij
Fijn! Een extra man om met een Meervoud-vlag te paraderen?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 18:04   #214
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Aanwezig.

Ik ook. Samen met nog een paar mensen.
Oud 29 april 2007, 18:40   #215
Ambiorix

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Fijn! Een extra man om met een Meervoud-vlag te paraderen?
yep! ik kom met mijn broerke(s) af waarschijnlijk.. dus ook extra volk.
Ambiorix is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 19:35   #216
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Extreem-linkse rebellen?
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 19:36   #217
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Ik ook. Samen met nog een paar mensen.
Oei oei, Knuppel, gaan jullie wel met genoeg zijn zo?

Hopelijk zijn er wat meer mensen dan die 500 skinheads in Linkebeek in maart 2005. Dat was pijnlijk.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 29 april 2007 om 19:36.
Hans1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 20:01   #218
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Oei oei, Knuppel, gaan jullie wel met genoeg zijn zo?

Hopelijk zijn er wat meer mensen dan die 500 skinheads in Linkebeek in maart 2005. Dat was pijnlijk.
In tegenstelling tot op die B-plus-betoging waren er in Linkebeek geen skinheads aanwezig.

We waren trouwens met 600 Vlaams-nationalisten op die verboden betoging. Met ruim zoveel dus al dat fransdolle kliekje waar jij bij aansloot en dat wél mocht betogen.

Maar blijf gerust verder liegen, hoor 'meester' Hans. Je bewijst de Brusselse balie daar alle eer mee.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 april 2007 om 20:07.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 20:07   #219
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1 Bekijk bericht
Extreem-linkse rebellen?

Is jouw Franstalige lijst al ingediend in BHV, Hans?
En was jij ook niet bereid om samen te werken met zowel communisten als extreem rechts om je doel te bereiken?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 29 april 2007 om 20:07.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 april 2007, 22:05   #220
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Ik kom. Zeker nu ik gehoord heb dat het verboden is.
verboden??
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:51.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be