Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 april 2007, 16:01   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard Groen! is de zoveelste kommunistische partij

Met haar laatste nonsens toont Vera Dua eens te meer dat Groen! gewoon deel uitmaakt van de resem kommunistische partijtjes in het politieke spectrum. Volledig voorbijgestreefd en daarom ook afgeschreven.

Lees maar zelf:
Citaat:
.
Dua wil 'graaitaks' voor alle rijken, niet alleen topverdieners

Vera Dua plet voor een rechtvaardiger fiscaliteit.

Groen!-voorzitster Vera Dua vindt dat er niet enkel een zogenaamde graaitaks moet komen voor de toplonen, maar voor "alle rijken".

Rechtvaardige fiscaliteit
Dua reageert daarmee op het pleidooi van ABVV-voorzitter Rudy De Leeuw voor de invoering van een graaitaks voor de lonen van topmanagers. "Wij zijn voor een meer globale aanpak", zegt de Groen!-voorzitster. "Wij stellen enerzijds vast dat de hoge inkomens groeien, maar dat anderzijds de armoede toeneemt. Wij pleiten daarom voor een meer rechtvaardige fiscaliteit, waarbij niet alleen de absolute toplonen, maar ook al de rijken extra belast worden", luidt het.

Concreet denkt ze aan een extra belasting voor alle inkomens uit vermogen vanaf 500.000 euro, progressief oplopend naarmate het inkomen stijgt. (belga/hln)
Oud 30 april 2007, 16:02   #3
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Dat is geen communisme, dat is extreem links wezen.
En nee, dat is niet hetzelfde.

Communisme valt gewoon buiten de links/rechts tegenstelling op de economische ladder. Net zoals anarcho-kapitalisme.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 16:14   #4
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Bon...ga seffes nog eens naar mij boekhouder bellen om nog eens een BVBA'ken of een NV'ken te stichten (eventueel met een Poolse of Braziliaanse zetel)...ik ga mezelf zelfs eens op den dop zetten denk ik...
Oud 30 april 2007, 16:19   #5
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Er is niks mis met een rechtvaardige fiscaliteit.
Tuurlijk niet. Vandaar dat het hoogtijd wordt om de belastingen eens ècht te doen dalen, want de fiscale druk is hier veeeeeeeel te hoog, zowel voor de lagere als voor de hogere lonen.

Dit even terzijde.
Oud 30 april 2007, 16:23   #6
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Tuurlijk niet. Vandaar dat het hoogtijd wordt om de belastingen eens ècht te doen dalen, want de fiscale druk is hier veeeeeeeel te hoog, zowel voor de lagere als voor de hogere lonen.

Dit even terzijde.
Ja jong, voor luie renteniers is de belastingsdruk natuurlijk altijd te hoog. Leg me maar eens uit wat een effect een verdere daling van belastingen heeft op iemand met een minimum-inkomen. Als je hier "VS-toestanden" wenst, kan je beter naar ginder gaan.

Dit even terzijde.

Laatst gewijzigd door Pietje : 30 april 2007 om 16:24.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 16:31   #7
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
Ja jong, voor luie renteniers is de belastingsdruk natuurlijk altijd te hoog. Leg me maar eens uit wat een effect een verdere daling van belastingen heeft op iemand met een minimum-inkomen.
Ondannks het feit dat deze vraag niet aan mij gericht is zal ik je rappekes van antwoord dienen.
Het effect van een daling van de fiscaliteit zal er voor zorgen dat iemand met een minimuminkomen er zelf voor kan zorgen dat hij geen minimuminkomen meer heeft.
(let op! zo hebben de liberalen het uitgelegd voor ze de belastingen deden stijgen)

Citaat:
Als je hier "VS-toestanden" wenst, kan je beter naar ginder gaan.

Dit even terzijde.
As je tegen "VS toestanden" bent, kan je beter naar ginder gaan om ze te veranderen.

Maar, nu je al met één vinger op de knop richting moderatie zit kan ik je ook vertellen dat ik dit totaal terzijde beschouw.
Oud 30 april 2007, 16:33   #8
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja jong, voor luie renteniers is de belastingsdruk natuurlijk altijd te hoog. Leg me maar eens uit wat een effect een verdere daling van belastingen heeft op iemand met een minimum-inkomen. Als je hier "VS-toestanden" wenst, kan je beter naar ginder gaan.

Dit even terzijde.
VS-toestanden? Laten we het anders stellen. Als je wilt dat onze beste managers naar de VS (en elders) vetrekken, samen met alle mensen die wat rijkdom hebben kunnen opbouwen, dan moet je zeker Groen! kiezen, en hopen dat ze alle lonen en alle spaarcentjes zoveel mogelijk belast, zeg maar "weggraait".

Dan kun jij hier blijven met de economisch zwaksten, en erop hopen dat Groen! een manier vindt om hen te betalen èn de economie te doen draaien. Zonder kapitaal en zonder waardevolle managers.

Maar dan moet jij ook in armoeland achterblijven, hé? Niet meevluchten.
Oud 30 april 2007, 16:45   #9
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan kun jij hier blijven met de economisch zwaksten, en erop hopen dat Groen! een manier vindt om hen te betalen èn de economie te doen draaien. Zonder kapitaal en zonder waardevolle managers.
Pietje hoeft overigens maar de taalgrens over te steken voor een sprekend voorbeeld.

Voorlopig bestaat Vlaanderen nog om naar hartelust in te graaien door de Belgische beleidsmakers, maar voor hoelang nog?
Oud 30 april 2007, 16:58   #10
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN

AdrianHealey's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Pietje hoeft overigens maar de taalgrens over te steken voor een sprekend voorbeeld.

Voorlopig bestaat Vlaanderen nog om naar hartelust in te graaien door de Belgische beleidsmakers, maar voor hoelang nog?
Wat is dat toch altijd met dat Vlaanderen waar ze in kunnen graaien.
Antwerpen, ja. Limburg is arm en een netto ontvanger.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 17:18   #11
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AdrianHealey Bekijk bericht
Wat is dat toch altijd met dat Vlaanderen waar ze in kunnen graaien.
Antwerpen, ja. Limburg is arm en een netto ontvanger.

Limburg heeft, met een fractie van wat Wallonië elk jaar wordt toegestopt, de rest van Vlaanderen zo goed als bijgebeend.

Je hoeft maar eens een kijkje te gaan nemen in zowel Wallonië als Limburg om het hemelsbrede verschil te kunnen ZIEN.
Oud 30 april 2007, 17:29   #12
Banneling

Standaard

Citaat:
Concreet denkt ze aan een extra belasting voor alle inkomens uit vermogen vanaf 500.000 euro, progressief oplopend naarmate het inkomen stijgt.
500.000 €? Da's het minimumloon dat de kaviaarsossen voor hun vriendjes regelen : Jannie Haeck, Luc Vandenbossche, Didier Bellens, etc ...
Online is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 17:34   #13
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Ok, we gaan een extra belasting heffen van 30% op alles boven de €500 000, wat al de armzalige restant is van een 45%+13% belast inkomen.

Voor €150 000 per jaar regel ik wel ergens een huisje in bijvoorbeeld Tjechië. En daar moet ik geen 10 jaar op afbetalen.
Vrij verkeer van goederen en personen binnen de EU.
Oud 30 april 2007, 17:40   #14
ERLICH
Minister-President

ERLICH's schermafbeelding

Standaard

Zoals al bij hun opkomst bekend was, 'agalev is als een watermeloen, groen van buiten, rood van binnen'. En dit is door de jaren nog duidelijker geworden. Hun zogezegde bekommernis om het milieu is een verkoopstunt, voor de simpele van geest. Elk normaal denkend mens is met het milieu begaan, hoeft men geen aandacht voor te besteden aan deze bedriegers.

Kunt nagaan wat hun grootste bekommernis en aandacht heeft, de multicul. Zoals destijds, hun aelvoet propagandeerde na de eerste 'zwarte zondag', elke allochtoon moet van werk worden voorzien om de opmars van rechts te stoppen. Wat met werk voor de autochtoon, deze werd niet vernoemd zal dus zeker niet in haar plan en haar interesse hebben gepast.

Of zoals hun partijvoorzitster vera dua, met haar (dikke) kont stond te schudden op het ritme van de tam tam tijdens één van hun samenkomsten (bron toendertijd het VTM nieuws, VTM kleurt je dag toen ook die van dua). Zal zeker de verrijking zijn waar ze de bevolking week voor wil maken.
ERLICH is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 18:20   #15
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Belastingen moeten verder worden gezien als een middel tot herverdeling van de inkomsten, niet tot het verminderen ervan.

Dit moet allen die tekort hebben positief discrimineren tegenover hen die meer dan genoeg hebben tot een aanvaardbaar evenwicht ontstaat.

Daarenboven blijft het belastingverhaal draaien rond de laagste categorieën van belastingbetalsers : werknemers en kleine zelfstandigen.
Degene die echt moeten worden aangepakt, de inkomsten die verworven worden uit kapitaal, blijven vér buiten schot. In plaats van een progressieve belasting (een belastinspercentage dat oploopt bij een hoger inkomen) hebben wij de facto een degressieve belasting. De grote inkomens ontduiken, pardon "vermijden" belastingen dat het niet meer mooi is en betalen dus minder dan ze zouden moeten doen. Of moeten we aannemen dat de belastingconsulenten engeltjes zijn die uit idealisme werken "voor de goede zaak"?

De steeds grotere druk om te privatiseren zorgt niet voor een verbetering van onze sociale economie. Er is een verband tussen grote sociale uitgaven, welvaart en welzijn. Overheidsbestedingen zijn niet alleen uitgaven, het zijn vaak investeringen die net zoals een investering in een bedrijf inkomsten genereren. Deze komen echter in de staatskas terecht en dienen het algemeen belang eerder dan het profijt van enkelen.

Er is buiten schandalige armoede ook schandalige rijkdom.
Zolang het eerste bestaat, moet het tweede worden belet.
Beiden samen laten bestaan is een schande.

ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 18:26   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En dan zwijgen we maar zedig van Mie Vogels die, al naargelang de gelegenheid, een vogelnest op haar kop zet of hem onder een hoofddoek verstopt.
Teveel gebla-blaat en geboem-boemt, zeker?
Oud 30 april 2007, 18:29   #17
ericferemans

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
En dan zwijgen we maar zedig van Mie Vogels die, al naargelang de gelegenheid, een vogelnest op haar kop zet of hem onder een hoofddoek verstopt.
Teveel gebla-blaat en geboem-boemt, zeker?
En nu eens zien hoeveel stemmen ze afpakt van Dewinter "liever Vogels in het stadhuis dan pissen rond de Schelde"
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 18:30   #18
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:

Dit even terzijde.
Ik vraag me af waarom men ter linkerzijde zelfs voor lage inkomens pleit voor een hoge belastingsdruk.

Dit ook even terzijde.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 18:30   #19
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Vraagje...
Wie zou er eigenlijk 500.000 euro bezitten buiten al die rooien die in de raden van bestuur van één of andere bank zitten?

Laatst gewijzigd door Knuppel : 30 april 2007 om 18:31.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 april 2007, 18:32   #20
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
En nu eens zien hoeveel stemmen ze afpakt van Dewinter "liever Vogels in het stadhuis dan pissen rond de Schelde"
Al haar stemmen zijn afgepakt door de pètrick. Er werd die avond wel erg groen gelachen.

Soms schaam ik me om het chipie-gehalte van de open doelen die je me laat.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be