![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Op landsverraad staat de doodstraf. Zijn collaborateurs er makkelijk van afgekomen? | |||
Ja, ze zijn niet zwaar genoeg gestraft, de doodstraf had in meer gevallen omgezet moeten worden |
![]() ![]() ![]() |
4 | 8,33% |
Ja, ze zijn veel te goed behandeld, maar de mensen waren al dat geweld beu, dus ik begrijp dat |
![]() ![]() ![]() |
7 | 14,58% |
Ze hebben de straf gekregen die ze verdienden |
![]() ![]() ![]() |
5 | 10,42% |
Nee, hoewel ze formeel de doodstraf verdienen, vind ik hun gevangenisstraffen te zwaar |
![]() ![]() ![]() |
13 | 27,08% |
Als overtuigd neo-nazi vind ik dat ze niet gestraft hadden moeten worden en een medaille verdienen |
![]() ![]() ![]() |
19 | 39,58% |
Aantal stemmers: 48. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#201 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 1 mei 2007 om 10:30. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#202 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Allez zeg: vanuit heel de wereld komen fetishistische homo's naar de IJzerwake, om zich op te geilen aan dat opwindend gedoe. Je mag die mensen dat niet afpakken hoor!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#203 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#204 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#205 | |
|
![]() Citaat:
Maakt dat een karikatuur van al die landen, en mogen we die landen niet meer ernstig nemen? 2) Ik weet wie met die vlaggen rondtrekt, maar de vraag was of de 'brede lagen van de bevolking' daardoor afkerig staan tov de ronde van Vlaanderen. Ik denk het niet. De linkse kandidate Ségolène Royal vindt dat elke Fransman een Franse vlag moet hebben. Maakt die zich nu ook onsterfelijk belachelijk, en mogen we die nu ook niet meer ernstig nemen? 3) De vreemdelingenproblematiek (40% werklozen) is een enorm probleem in heel het westen en dringt zich op in alle aspecten van de samenleving. De PS gebruikt dit om nieuwe kiezers aan te boren ondermeer om de Vlamingen te verdringen zoals het FDF trouwens letterlijk uitbazuinde. Vlaamse zelfstandigheid is eerste Programmapunt van het VB. Dit is ook noodzakelijk ondermeer voor de integratie van hier aanwezige vreemdelingen, en om te verhinderen dat vreemdelingen hier staatsburger kunnen worden bijna zonder voorwaarden. Hoe kun je nu over 'onze' hoofdstad praten zonder de vreemdelingen er bij te betrekken? 4) Ik vermoed dat de gemiddelde Vlamingen (en VB-ers) even positief staan tov allochtonen als andersom. Laatst gewijzigd door luc broes : 1 mei 2007 om 16:21. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#206 |
Burgemeester
|
![]() het zangfeest oubollig ? toch wel erg dat vlamingen als het over hun eigen erfgoed gaat het oubollig vinden, maar in platte bewondering liggen als het over spaanse dansen en russische dansen en volksdansen van castillianen, en wat weet ik al, gaat,
gelukkig komt er een kentering en komen volksdansgroepen terug in de belangstelling, en door de jeugd, en jeugdkoren krijgen terug belangstelling voor onze liederschat, gelukkig maar |
![]() |
![]() |
![]() |
#207 |
Burgemeester
|
![]() nog een reactie : ik ben altijd blij als ik die leeuwenvlaggen zie op die koersen, en bewonder die mensen dat ze dat elke keer doen, proficiat
|
![]() |
![]() |
![]() |
#208 | |
|
![]() Citaat:
Priester Daens was zonder twijfel wèl katholiek, maar hij kwam terecht op tegen de 'katholieke' partij van die tijd en werd door de leiding van de kerk tot en met de Paus schandalig behandeld. Als je na die verduidelijking nog altijd blij bent, dan gaan we voor één keer akkoord. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#209 |
Burgemeester
|
![]() Priester Daens was priester dus onverdacht katholiek, of de katholieke partij katholiek was, is wat anders, maar ze haar wel veel invloed in het vaticaan,
en ze had veel te verliezen, bij een doorbrak van een man als Daens, dus alle middelen waren goed om dat te verhinderen, en dat waren beslist geen kristelijke of katholieke middelen |
![]() |
![]() |
![]() |
#210 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() uw eigen schuld ? het toppunt van naïviteit ? dat is een deur intrappen... en die deur vliegt u recht in uw gezicht ! ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#211 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Feremans in goede doen... ![]()
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#212 |
Lokaal Raadslid
|
![]() Hoewel ik geen neo-nazi ben heb ik toch maar voor de laatste gekozen. Het was het enigste antwoord dat geen subjectieve zinspeling had. Jammer van de poll.
Edit: Ach ja, en jammer voor C2C dat we niet in China leven, waar mensen voor een dergelijke reden vervolgd zouden worden, nietwaar? Maarja, freedom of communism ![]() Laatst gewijzigd door D.Nibelung : 2 mei 2007 om 04:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#213 |
Banneling
|
![]() ik miste de optie van de doodstraf voor de opsteller van de poll
|
![]() |
![]() |
![]() |
#214 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door D.Nibelung : 2 mei 2007 om 04:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#215 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom spreken we altijd van rechtsgeleerden en NOOIT van LINKSgeleerden... die bestaan gewoonweg niet ! ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#216 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
De Vlaamse Beweging is inderdaad niet met zijn tijd mee en focust zich te fel op het verleden zonder enig zicht op de toekomst, behalve dan de naïeve droom van Vlaamse onafhankelijkheid. Wat de Vlaamse Beweging vandaag mist, is een zekere realiteitszin. Het belangrijkste probleem is echter de bloedarmoede: te weinig intellectuelen durven of willen de stap nemen om zich als Vlaams-nationalist te profileren en voor deze zaak te werken, waardoor de Vlaamse Beweging wordt overgeleverd aan vaak middelmatige afstammelingen van diegenen die nog de repressie hebben meegemaakt en ervaren, alsook een stelletje postjesjagers die de Vlaamse Beweging proberen te kapen voor hun eigen materialistische of Islamofobische agenda. Deze laatste groep vind je vooral bij het VB. Het Engelse gerechtshof, de Europese kongingshuizen en Thaise volksdansen mogen dan wel eveneens oubollig zijn, geen van deze drie pogen een controversiële ideologie ooit waar te maken, zoals de Vlaamse Beweging wel doet. Geen van de drie zou dus eigenlijk moeten proberen de massa warm te maken voor een idee dat door het systeem verworpen wordt. Daar ligt een wereld van verschil. Ik ben als traditionalist zelf een liefhebber van sjoelbakken en andere elementen van de oude Vlaamse cultuur, maar als politieke beweging moet je verder denken dan het jaarlijks opvoeren van dromerige rituelen en je beklag te doen over hoe schandalig de systeemslaven jou en jouw ideeën behandelen. Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#217 | |
|
![]() Citaat:
niet voor niets omschreef Albert dit als 'omfloerste separatisten'. 2) 'geen realiteitszin?' zie hierboven. Inderdaad zorgt de terreur van het regime voor problemen. Daarvoor is het regime verantwoordelijk, en niet de Vl beweging. Postjes zijn gemakkelijker te bekomen in de regimepartijen. In heel de wereld stelt men zich vragen over de opkomst van de militante moslimfundamentalisten, ook bij ons zouden er 8000 zijn. Ook in Turkije menen velen dat er een probleem is (zopas 700.000 manifestanten in Istamboel). Dus gelukkig en zeker niet alleen bij het VB stelt men zich daar vragen bij. En jammer genoeg brengt het modewoord 'islamofoob' geen oplossing. En het gaat jammer genoeg over veel meer dan een pintje bij de pitta. 3) Het systeem, het regime verwerpt ons. Nog nooit hebben de Vlamingen in dit 'vaderland' iets veroverd zonder strijd tegen het regime. Zelfs geen onderwijs in eigen taal. en jij stelt dat we niet mogen strijden voor een idee dat door het systeem verworpen wordt!? Je zegt dus dat we niet mochten strijden voor onderwijs in eigen taal, want de idee van het systeem was La belgique sere latine ou ne sera pas. Vergeet niet dat men in Luxemburg dat vroeger Duitstalig was daar perfect in geslaagd is? en dat zou niet mogen aangeklaagd worden!? 4) Ben je niet een beetje blind? VB+NVA+nog wat overtuigde Vlamingen in andere partijen en een aantal andere organisaties waaronder VOKA (zonder dromerige rituelen)? Dat is toch al een behoorlijke massa! Waarom altijd maar denigrerend doen over (Vlaamse) vlaggetjes. Sarkozy en zelfs de linkse Royal doen vandaag juist hetzelfde met (Franse) vlaggetjes. En zelfs de Duitsers tijdens de Worldcup ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#218 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik met een NSV!-er of VVB-er praat, dan is de naieviteit en het gebrek aan realiteitszin het eerste dat mij opvalt. Prachtige idealen, maar weinig feeling met de werkelijkheid. Citaat:
Citaat:
Citaat:
De meerderheid van Vlaanderen ligt hoegenaamd niet wakker van de Vlaamse Onafhankelijkheid en geloofd klakkeloos de onzin die er over de Vlaamse Beweging wordt verteld in de media. Laatst gewijzigd door IlluSionS667 : 2 mei 2007 om 16:54. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#219 | |
|
![]() Citaat:
Het VB benut de modernste technieken en heeft een zeer degelijke nuchtere website met 12.000 bezoekers per dag. Daar kunnen de andere partijen niet van dromen, ze liggen er wel wakker van. Voorpost en dergelijken zijn bij het brede publiek even veel of even weinig bekend dan BUB en consoorten. 2) & 3) zie bovenstaande 4) Grapjas, de meerderheid ligt ook niet wakker van het ondeelbare België. Maar de meerdeheid weet stilaan wel dat er onaanvaardbare transfers zijn en dat er met de Walen geen land te bezeilen is, integenstelling met de onzin die dagelijks in de media verteld wordt. Bewijs: alleen al VB & NVA halen 30% Laatst gewijzigd door luc broes : 2 mei 2007 om 17:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#220 | |
|
![]() Citaat:
Onvoorstelbaar dat die over ons de baas spelen, en dan nog met ons geld! |
|
![]() |
![]() |