Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2007, 11:55   #1
warrekop
Vreemdeling

warrekop's schermafbeelding

Standaard Onze drugswetgeving

Hallo allemaal,
Ik vroeg me af wat jullie standpunt is wat onze drugswetgeving betreft.
Ik ben namelijk een 21 jarige student psychologie. Ik rook al jaren jointjes, maar onlangs werd ik geconfronteerd met de wet.. tijdens een drugscontrole langs onze landsgrenzen werd ik tegen gehouden door onze nationale trots, de politiemacht.. Ze vroegen me naar de reden van mijn bezoek aan onze Noorderburen en 'of ik dan toevallig kruiden bijhad ?'
Ik gaf mijn 5 gram af, zeg maar 25 Euro in de vuilbak. Volgens de agent niet persé omdat ik het bijhad of zo, ik had het ons land binnengesmokkelt!!! Ik ga naar nederland om mijn zakjes, om niet in de illegaliteit te komen bij dealers hier in België. Stoppen wil ik niet; ik slaap er tenslotte lekker van, of toch beter dan met die rotzooi die ze slaappillen noemen. En kweken, dat is ook niet zo evident al zet ik maar 1 plant in de tuin, dat word een struik waar soms wel (en ik spreek uit ervaring) 50 keer meer wiet uitkomt dan toegestaan (3gr). Ik begin me (al lang eigenlijk) serieus vragen te stellen bij al die wetten, volgens mij..
volgens mij is de enige reden waarom ze die softdrugs zo stigmatiseren, dat ze het niet kunnen belasten, dat ze er niets aan verdienen, dat het niet opbrengt!!
maar dat is maar de mening van een bescheiden student!! Wat denken jullie ervan??

Vraag:

Aan iedereen:
Jullie mening, ervaringen..

Aan politici die net die stem te kort hebben:
Los het op en je krijgt mijn stem!!
Kan niemand dit eens goed doen? Die "DRUGSWETGEVING"

Groetjes,

Warrekop
warrekop is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 12:03   #2
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Regel 2 van Bompa Maddox. Niet betrapt worden.

Dat is de essensie van alle wetgeving.

En als je 1 plantje goed bijknipt tijdens de groeifase heb je een klein lief plantje waar je een paar weken je dagelijkse portie gekruide rookwaren kan van gebruiken. Maar niet komen bleiten als de pakkemannen voor eigen gebruik in beslag nemen.
Oud 2 mei 2007, 12:09   #3
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Ik heb een zeer eenvoudige mening omtrent drugwetgeving.

Afschaffen.

Daarnaast ben ik tegen eender welk druggebruik.
Oud 2 mei 2007, 12:22   #4
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door warrekop Bekijk bericht
Hallo allemaal,
Ik ben namelijk een 21 jarige student psychologie. Ik rook al jaren jointjes, maar onlangs werd ik geconfronteerd met de wet.. tijdens een drugscontrole langs onze landsgrenzen werd ik tegen gehouden door onze nationale trots, de politiemacht.. Ze vroegen me naar de reden van mijn bezoek aan onze Noorderburen en 'of ik dan toevallig kruiden bijhad ?'
Ik gaf mijn 5 gram af, zeg maar 25 Euro in de vuilbak. Volgens de agent niet persé omdat ik het bijhad of zo, ik had het ons land binnengesmokkelt!!! Ik ga naar nederland om mijn zakjes, om niet in de illegaliteit te komen bij dealers hier in België. Stoppen wil ik niet; ik slaap er tenslotte lekker van, of toch beter dan met die rotzooi die ze slaappillen noemen. En kweken, dat is ook niet zo evident al zet ik maar 1 plant in de tuin, dat word een struik waar soms wel (en ik spreek uit ervaring) 50 keer meer wiet uitkomt dan toegestaan (3gr). Ik begin me (al lang eigenlijk) serieus vragen te stellen bij al die wetten, volgens mij..
volgens mij is de enige reden waarom ze die softdrugs zo stigmatiseren, dat ze het niet kunnen belasten, dat ze er niets aan verdienen, dat het niet opbrengt!!
maar dat is maar de mening van een bescheiden student!! Wat denken jullie ervan??

Vraag:

Aan iedereen:

Groetjes,

Warrekop

Da zijn de risico's van 't vak hé maat, you played, and lost...

Als ik eens te hard vlam en ze flitsen mij, dan vul ik ook gewoon het overschrijvingsformulierke in, ik vloek wel nekeer, maar da is meer op mijn eigen, ik had mij maar nie moeten laten pakken.

Nu ik ben tegen drugs, pas op ge moogt van mij smoren, iedereen beslist dat voor zichzelf, zeker als ge volwassen genoeg zijt om die beslissing te nemen. Van mij moogde ook best alcool stoken in uw tuinhuis maar als uw destilatiekolom ontploft, of ge er blind van wordt moete bij mij nie komen janken. (zie boven... )

Maar de staat kan die roesmiddelen niet zomaar goedkeuren om een aantal redenen, Internationale politiek is daar een van, stepping stone theorie en gewoon de volksgezondheid, het is aangetoond, zelf wiet is ongezond ge krijgt er gaten van in uw brains enz... Van aspartaam krijgde die ook, maar op de een of andere manier is dat nu wel een legaal produkt.

Het grote probleem bij uw wiet, is dat er geen standaard voor bestaat, en geen "gekende" producent voor bestaat die het risico ervoor aanvaard.

Stel : ik ben een grote pharma fabriek en breng morgen, "Voelugoedies" uit patenteer dat, steek dat in een doosje laat dat testen door elvendertig verschillende commisies en instanties en die zeggen dat t ok is, dan kunde gij da spul slikken , spuiten, smoren zoveel u wilt. De staat zal er dan inderdaad ook zijn percentje op willen... Straffer nog als ze er een medische toepassing voor vinden, dan gaan ze het nog weer betalen ook.

Maar, bij wiet is dat dus niet. Kees plant wat planten op zijn zolder bestraalt ze met een paar megawatt aan elentriek, bemest ze , oogst ze verwerkt ze, (desnoods in een recepient dat de laatste keer is afgewassen toen grootmoeder er waffelen in gemaakt heeft (en grootmoeder is ondertussen al 15 jaar dood... ) ) stopt het in een plastic zakje of tussen wa papier, en hopla ready for consumption, ... dat hij daar wat rommel tussen gedraaid heeft ondertussen om het wat meer te doen lijken is hij u vergeten vertellen...

Dat is een goeie reden om van die brol af te blijven dus, en pas op met XTC en LSD en andere chemische drugs , of drugs waar chemische zuiverings processen aan te pas komen is het nog erger.

Het kan goe zijn dat ge meer mister proper door uw aders jaagt dan actief bestanddeel...

Maar zoals hierboven is dat uw eigen keuze. zolang u er mij of de maatschappij niet mee lastig valt, kunt u smoren, slikken, spuiten, zuipen, al wat ge maar wilt en zo veel ge maar wilt.

Schol !

Ah by the way, die koffieshop is er toch ook om gewoon te gaan gebruiken, smoor uw spul daar, dan kunnen de flikken u nie pakken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 12:26   #5
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Maar de staat kan die roesmiddelen niet zomaar goedkeuren
Niet bestraffen staat gelijk aan goedkeuren?
Oud 2 mei 2007, 12:35   #6
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Niet bestraffen staat gelijk aan goedkeuren?
Gedogen is volgens mij een manier van goedkeuren...

Als de wet dus zegt dat het niet mag, moet er tegen opgetreden worden. Zeker als het niet naleven, storend is of nadelig is voor andere leden van de maatschappij...

vb bij de junks :

Een kerel die zo stoned als een garnaal op 't straat ligt, moet worden opgepakt, hij vertoond storend gedrag.

Een kerel die thuis zo zat als een ei, of zo stoned als iets in zijne zetel ligt, die mag voor mijn part gerust nog ne sjot pakken.
Oud 2 mei 2007, 12:38   #7
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gedogen is volgens mij een manier van goedkeuren...

Als de wet dus zegt dat het niet mag, moet er tegen opgetreden worden. Zeker als het niet naleven, storend is of nadelig is voor andere leden van de maatschappij...

vb bij de junks :

Een kerel die zo stoned als een garnaal op 't straat ligt, moet worden opgepakt, hij vertoond storend gedrag.

Een kerel die thuis zo zat als een ei, of zo stoned als iets in zijne zetel ligt, die mag voor mijn part gerust nog ne sjot pakken.
Gedogen is hetzelfde als niet bestraffen?
Oud 2 mei 2007, 12:51   #8
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Gedogen is hetzelfde als niet bestraffen?
Zo is dat hé Lombas, "gedogen" is gewoon een sjiek woord om te zeggen, spuit en blow maar op, we laten u toch met rust, ondanks het feit dat het verboden is.

Het zelfde geld overigens voor prostitutie, dat is ook verboden, toch laat men het toe... (ge zou anders het aantal verkrachtingen nogal eens omhoog zien gaan... ) Uiteindelijk is prostitutie ook het verstrekken van een roesmiddel, een surogaat.

Waaneer ik zeg dat u kan spuiten, zuipen, roken, slikken, bedoel ik ook neuken, zolang u het maar nie in mijnen hof komt doen.

Maar ook hier geld als ge met al uw gebareback , aids, sifilies of iets anders aan uwe snikkel hebt, is dat wel uw probleem.

Ik wil dan ook geen gelul, over ocharme die alcholisten, of drugverslaagden, of ... horen, ze hebben het zelf gezocht, daarmee is de kous af.

Als je er niet volwassen mee kan omgaan en de risico's kent, en besluit ze te nemen, is het uw zaak en niet de schuld of de last van de maatschappij.
Oud 2 mei 2007, 13:03   #9
Nationale Eenheid
Vreemdeling

Nationale Eenheid's schermafbeelding

Standaard

Drugs zijn vergif. THC is een giftige stof. Er is veel over te vinden op het internet.
Er komen veel buitenlanders naar Nederland om daar inkopen te doen. Softdrugs is hier ook verboden, maar zogenaamd gedoogd.. dat wil zeggen, het wordt oogluikend toegestaan onder bepaalde voorwaarden (die te verwaarlozen zijn).

Ik ben voor een volledig drugsverbod en alcohol vanaf 18/21 jaar. Waarom? Om labiele personen en jongeren te beschermen.
Oud 2 mei 2007, 13:03   #10
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Hallo allemaal,

Vraag:

Aan iedereen:

Groetjes,

Warrekop

Gene klop van aantrekken, in't beste geval hoor je er niks meer over, in't slechtste geval moet je een kleine boete betalen.

Daarnaast: politiekers liggen niet wakker van blowers.

Laatst gewijzigd door dejohan : 2 mei 2007 om 13:05.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 13:04   #11
dejohan
Minister-President

dejohan's schermafbeelding

Stuur een bericht via Instant Messenger naar dejohan Stuur een bericht via MSN naar dejohan Stuur een bericht via Yahoo naar dejohan
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nationale Eenheid Bekijk bericht
Drugs zijn vergif. THC is een giftige stof. Er is veel over te vinden op het internet.
Er komen veel buitenlanders naar Nederland om daar inkopen te doen. Softdrugs is hier ook verboden, maar zogenaamd gedoogd.. dat wil zeggen, het wordt oogluikend toegestaan onder bepaalde voorwaarden (die te verwaarlozen zijn).

Ik ben voor een volledig drugsverbod en alcohol vanaf 18/21 jaar. Waarom? Om labiele personen en jongeren te beschermen.
Water is ook vergif. in 1 uur 10 liter waten zuipen en je bent dood.
dejohan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 13:05   #12
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nationale Eenheid Bekijk bericht

Je geeft geen reden aan dan "ik vind dat ik rechten over jou heb"; dat is op zich geen verklaring die tot enige zinnige wetgeving kan komen.
Oud 2 mei 2007, 13:06   #13
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zo is dat hé Lombas, "gedogen" is gewoon een sjiek woord om te zeggen, spuit en blow maar op, we laten u toch met rust, ondanks het feit dat het verboden is.

Het zelfde geld overigens voor prostitutie, dat is ook verboden, toch laat men het toe... (ge zou anders het aantal verkrachtingen nogal eens omhoog zien gaan... ) Uiteindelijk is prostitutie ook het verstrekken van een roesmiddel, een surogaat.

Waaneer ik zeg dat u kan spuiten, zuipen, roken, slikken, bedoel ik ook neuken, zolang u het maar nie in mijnen hof komt doen.

Maar ook hier geld als ge met al uw gebareback , aids, sifilies of iets anders aan uwe snikkel hebt, is dat wel uw probleem.

Ik wil dan ook geen gelul, over ocharme die alcholisten, of drugverslaagden, of ... horen, ze hebben het zelf gezocht, daarmee is de kous af.

Als je er niet volwassen mee kan omgaan en de risico's kent, en besluit ze te nemen, is het uw zaak en niet de schuld of de last van de maatschappij.
Gedogen is, toen ik laatst even nadacht, toestaan binnen een kader dat het verbiedt. Voor de rest ben ik het volledig eens met wat je zegt.
Oud 2 mei 2007, 13:10   #14
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Die laatste zin van nationale eenheid is echter wel waar :

"Om labiele personen en jongeren te beschermen."

en niet te verwaarlozen overigens, jullie kunnen allemaal heel verantwoordelijk bezig zijn, ik ook, (ik weet ook wanneer ik moet stoppen met drinken) maar kinders weten dat niet en labiele mensen, of mensen die zwakbegaafd zijn, of gewoon met moeite een opvoeding gehad hebben weten dat niet, en zijn dikwijls een vogel voor de kat.
Oud 2 mei 2007, 13:11   #15
lombas
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die laatste zin van nationale eenheid is echter wel waar :

"Om labiele personen en jongeren te beschermen."

en niet te verwaarlozen overigens, jullie kunnen allemaal heel verantwoordelijk bezig zijn, ik ook, (ik weet ook wanneer ik moet stoppen met drinken) maar kinders weten dat niet en labiele mensen, of mensen die zwakbegaafd zijn, of gewoon met moeite een opvoeding gehad hebben weten dat niet, en zijn dikwijls een vogel voor de kat.
Juist ja, en kinderen worden echt wel beschermd met het huidige verbod natuurlijk. Domme ik, die meende dat ze daardoor net doelgroep nummer één van criminele organisaties werden.
Oud 2 mei 2007, 13:38   #16
carlgustaaf
Banneling

carlgustaaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hallo allemaal,

Vraag:

Aan iedereen:

Groetjes,

Warrekop
ik zou zeggen, plant zelf.Dat is een beperkt risiko, moeten ze al bij u binnen komen om dataf te pakken. Ten tweedde weet ge w�*t ge verbruikt, ge moet dus geen onbekend dealerke betrouwen.Ten laatste, en dat vind ik zelf ook belangrijk, hebt ge op die manier met die dealers helemaal geen uitstaans.Al degenen die ik gekend hebt waren klootzakken, en als ge een v�*ste hebt, kunt ge er donder op zeggen dat hij u op één of andere dag wat anders gaat aansmeren."Ik heb geen wiet in voorraad" zal hij dan zeggen "maar probeert dees eens.Kadoo, want ik vind u sympatiek".Zo zijn een paar kennissen van mij aan de heroïne geraakt, en er aan kapot gegaan.
carlgustaaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 15:45   #17
skaldis
Banneling

Standaard

Steek die wiet in uw reet, dan vinden ze hem niet.
skaldis is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 15:49   #18
Randa
Burgemeester

Standaard

Ik denk dat ouders en grootouders met kinderen en of kleinkinderen in hun apenjaren altijd met schrik en achterdocht lopen, want elke ouder weet, dat het bij hun kinderen ook kan voorvallen.
moet het totaal verboden worden , ik weet het niet, het verbodene heeft altijd aantrek. maar dealers mogen van mij voor gans hun levenin de gevangenis of op een andere manier gestraft worden.
Randa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 16:24   #19
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN

largo_w's schermafbeelding

Standaard

Laat die wet zoals ze is...

Veel toffer alst illegaal is, niet?
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 16:28   #20
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN

HAMC's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
Laat die wet zoals ze is...

Veel toffer alst illegaal is, niet?
Veel beter aan verdienen, dat is juist.

Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be