Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Ik blijf trouw aan het VB
tenzij ze blijven zakken 3 3,70%
tenzij ze onder de vijftien procent halen 3 3,70%
tenzij ze onder de tien procent halen 3 3,70%
tenzij ze onderd de vjf procent halen 3 3,70%
altijd, zelf al hebben ze geen zetel meer 31 38,27%
tot er een rechtsere partij komt 11 13,58%
tot ze gematigder worden en het vreemdelingstandpunt weglaten 8 9,88%
ik ben geen blokker en stem niet mee 44 54,32%
Meerdere antwoorden per stemmer mogelijk. Aantal stemmers: 81. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 mei 2007, 19:19   #61
ancapa
Secretaris-Generaal VN

ancapa's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar ancapa
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Dus: gezakt tegen vroeger.
EN dan: wat kunnen ze ermee aanvangen? Wat brengt dat nu op voor de VB kiezer? Een zetel voor de broekverslijters van het VB?
Veel beloven en weinig geven laat enkel zotten in vreugde leven...

de laatse peiling in 2004 gaf het VLaams Blok zelf maar tussen de 19 en 21 % en het werden er meer dan 24 %, nu geeft de peiling van Le Soir al 21,9 % !!!

broeken verslijten... gij zijt gezakt

Vlaams Belang vergelijken met de VLD 200.000 nieuwe jobs of de SPa met 260.000 nieuwe jobs ??? wie biedt meer ?!
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
ancapa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 19:42   #62
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is volmaakt juist: moesten ze met hun zotte koppen op het NVA stemmen dan zou het land plots splitsen! De koning zou moeten opkrassen!
Er zou een probleem ontstaan met alles en nog wat!
Het zijn brave zielen. ik geef dat eigenlijk graag toe!
Ik wist niet dat masochisme zo verspreid was, maar te zien aan het "underdog" effect sta ik paf over deze afwijking.
Vlamingen zijn geboren slachtoffers: indien niet van een ander, dan van zichzelf.
Het VLaams Nationalisme kent zijn hoogtepunt van zelfvernietiging.
Dank u VB !
De N-VA mag zich vooral gelukkig prijzen dat het VB bestaat omdat ze zich zo in de publieke opinie kan profileren als 'aanvaardbare' nationalistische/separatistische partij. Of ben jij nu echt zo naïef om te geloven dat men de N-VA nog in een regering zou mee opnemen indien ze bijvoorbeeld 20 procent van de stemmen zou halen? Dan bleef die partij gewoon evenzeer langs de kant staan als het VB nu, was een stem op de N-VA evenzeer een 'verloren' stem en stond je evenzeer te bazelen over zelfvernietiging van het Vlaams-nationalisme. Tenzij ze bereid gevonden zou worden om nog eens de misstap van de VU ten tijde van Egmont over te doen, misschien. En is het juist niet daar dat de kiem voor het VB lag?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 20:20   #63
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN

ericferemans's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ancapa Bekijk bericht

de laatse peiling in 2004 gaf het VLaams Blok zelf maar tussen de 19 en 21 % en het werden er meer dan 24 %, nu geeft de peiling van Le Soir al 21,9 % !!!
Ik vroeg niet te speculeren over hoeveel postjes de apparatchiks van het VB gaan halen: ik vroeg wat dat OPBRENGT VOOR DE KIEZERS (tweede keer)
Citaat:
broeken verslijten... gij zijt gezakt
Maar ik heb mijn broek nog aan, en sta niet te liegen tegen de mensen zoals uw leugenpaleis...
Citaat:

Vlaams Belang vergelijken met de VLD 200.000 nieuwe jobs of de SPa met 260.000 nieuwe jobs ??? wie biedt meer ?!
En hoeveel werkplaatsen gaat het VB opleveren aan de werkelozen die er argeloos op stemmen: O.
Nogmaals: wat heeft een rijke, een arme, een werkloze VB-stemmer aan meer postjes voor zijn helden?

Laatst gewijzigd door ericferemans : 2 mei 2007 om 20:21.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 21:41   #64
Stefanie
Minister-President

Standaard

België moet weg en de multicul moet weg. Tot zolang stem ik ZEKER op een partij die tegen België is en die tegen de multicul is. Het heeft belang hoeveel zetels die partij behaalt. Dat speelt geen rol, gezien de puinhoop van de traditionele partijen. Dus zolang België en de multicul er nog zijn, mag het Vlaams belang op mijn stem rekenen.
Stefanie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 22:42   #65
deryz
Staatssecretaris

deryz's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe lang ga je het uithouden, indien de dalende trend van het VB zich blijft voortzetten?

Tot hoeveel mogen ze zakken bij de verkiezingen voor je het eindelijk inziet dat ze met je voeten aan het spelen zijn, je valse illusies geven?

Moeten ze zakken tot twintig, vijftien, vijf procent van de stemmen?
Heb je niet door dat ze al tweehonderdduizend kiezers zijn verloren bij de gemeenteraadsverkiezingen?

Verklaar hier eens je onvoorwaardelijke trouw aan de prachtpartij, mocht het beginnen zakken. Wat doe je? Blijven BIDDEN? Of ga je ergens anders gaan kijken? Blanco stemmen? Een echt VB oprichten?

We zijn benieuwd hoe trouw VB-ers zijn aan hun partij in moeilijkheden!
man, man, man, het wordt tijd dat ze u eens achter slot en grendel steken, want er komt geen zinnig woord meer uit, tijd voor uw medicatie!
Oud 2 mei 2007, 23:02   #66
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

200000 stemmen minder??????

Kunt ge mij eventjes het stemmentotaal geven om te vergelijken.

Ik denk dat ge moet leren optellen en aftrekken of zijt ge voorstander van
de nieuwe wiskunde.

Ik denk wel dat ge stilletjes zult blijven want uw sommetjes werken niet.

Vooruit er mee en dan geef ik u wel de juiste cijfers!
Patrik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 23:02   #67
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Het is volmaakt juist: moesten ze met hun zotte koppen op het NVA stemmen dan zou het land plots splitsen! De koning zou moeten opkrassen!
Er zou een probleem ontstaan met alles en nog wat!
Het zijn brave zielen. ik geef dat eigenlijk graag toe!
Ik wist niet dat masochisme zo verspreid was, maar te zien aan het "underdog" effect sta ik paf over deze afwijking.
Vlamingen zijn geboren slachtoffers: indien niet van een ander, dan van zichzelf.
Het VLaams Nationalisme kent zijn hoogtepunt van zelfvernietiging.
Dank u VB !
Tja ik stem op n-va omdermeer omwille van het beleid van Geert bourgeois omdat hij zijn taak ernstig neemt en niet voor de de camera in de sneeuw aan het spelen is of urine aan het drinken is. Dat laatste is gewoon goedkoop populisme en dat kan ik niet pruimen.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 mei 2007, 23:10   #68
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Nu weten wij het!

Feremans is in de leer gegaan bij GOEBBELS.

Maar die kom het wel beter inkaderen en zeggen.

Laatst gewijzigd door Patrik : 2 mei 2007 om 23:11.
Oud 2 mei 2007, 23:58   #69
DenDane
Provinciaal Gedeputeerde

DenDane's schermafbeelding

Standaard

En nog een postje van Feremans over het Vlaams Belang....heeft Spirit zo weinig te bieden dat je je alleen maar kan bezig houden met VB bashen ?
DenDane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 mei 2007, 00:25   #70
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stefanie Bekijk bericht
België moet weg en de multicul moet weg. Tot zolang stem ik ZEKER op een partij die tegen België is en die tegen de multicul is. Het heeft belang hoeveel zetels die partij behaalt. Dat speelt geen rol, gezien de puinhoop van de traditionele partijen. Dus zolang België en de multicul er nog zijn, mag het Vlaams belang op mijn stem rekenen.
Dat is de vraag niet.
De vraag is wat dat UITHAALT om op het VB te stemmen...
Waarom stem je niet op kaganovemus? Of iets dat ook nooit iets uithaalt?
Waarom stem je niet op iets dat je een milimeter vooruithelpt, in plaats van te stemmen op iets dat geen MOER uithaalt?
Waarom ga je dan niet gewoon vissen tijdens de verkiezingen? Daar HEB je nog iets aan!
Er is iets heel onlogisch: om enige invloed te hebben moet het VB op NATIONAAL vlak (beter: Belgisch vlak) de MEERDERHEID halen: ze wensen immers met geen enkele andere partij in zee te gaan: dat zijn immers allemaal apen
Dat is dus totaal ondenkbaar.
En ondertussen zitten er hier enthousiast te kraaien: "youpie, het VB gaat vooruit". Dit is voor de politiek even interessant als zeggen: er staan weer meer kersen in mijn tuin of: mijn vrouw is vannacht twee keer klaar gekomen!
Het is leuk. Het is esthetisch verantwoord voor stembriefjestellers. De beroepspolitici van het VB hebben nu na twintig jaar evenveel poen als parlementair pensioen als wanneer ze gewoon gaan zetelen.
Het is dus voor niemand nog nodig.
Ik begrijp wel dat je graag het programma van het VB zou zien verwezenlijkt zien. Maar dat is dus gewoon onmogelijk.
Vanwaar eigenlijk dat enthousiasme? Ik zou er gedeprimeerd van geraken!

Geen kat houdt enige rekening met het VB: er komen meer migranten (gelukkig!) binnenkort, er zal weer meer gelegaliseerd worden.
Er komt natuurlijk geen splitsing van België zolang er zoveel fasco stemmers zijn: niemand gaat dat risico pakken.

In feite zorgt het stemmen op het VB voor het zeker niet realiseren van twee belangrijke doelstellingen van die partij: migranten beleid, separatisme.
Moest ik zoveel keer zijn belogen (we gaan vooruit!) dan zou ik mijn schup afkuisen en gaan zoeken naar wat anders.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 3 mei 2007 om 00:29.
Oud 3 mei 2007, 00:36   #71
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht
200000 stemmen minder??????

Kunt ge mij eventjes het stemmentotaal geven om te vergelijken.

Ik denk dat ge moet leren optellen en aftrekken of zijt ge voorstander van
de nieuwe wiskunde.

Ik denk wel dat ge stilletjes zult blijven want uw sommetjes werken niet.

Vooruit er mee en dan geef ik u wel de juiste cijfers!
Tel maar. Tweehonderdduizend stemmen minder!
Oud 3 mei 2007, 06:37   #72
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vroeg niet te speculeren over hoeveel postjes de apparatchiks van het VB gaan halen: ik vroeg wat dat OPBRENGT VOOR DE KIEZERS (tweede keer)

Maar ik heb mijn broek nog aan, en sta niet te liegen tegen de mensen zoals uw leugenpaleis...

En hoeveel werkplaatsen gaat het VB opleveren aan de werkelozen die er argeloos op stemmen: O.
Nogmaals: wat heeft een rijke, een arme, een werkloze VB-stemmer aan meer postjes voor zijn helden?
1. een verrechtsing van de politiek : hardere aanpak criminaliteit, meer controles, gevangenissen zitten overvol en een sterker uitwijzingsbeleid

2. de beloftes voor nog meer jobs na de halvering van het personeel van VW-Vorst en no Opel-Antwerpen...

3. wij willen Vlaams geld in Vlaamse handen : in Vlaamse economie investeren en je hebt vrij snel duizenden bijkomende jobs, meer inkomen voor slecht betaalde jobs, hierdoor krijg je meer koopkracht, hierdoor stijgt de economische groei... en de cirkel is weer rond !
Stop het geknoei ! Vlaanderen op eigen kracht ! Volk wordt staat. Vlaanderen mijn land. Vlaanderen onafhankelijk. Gedaan met geven en toegeven ! 12 miljard euro Vlaams geld in Vlaamse handen ! Mooie woorden zijn zelden waar, ware woorden zijn zelden mooi. "Niets lijkt zo op fascisten als de huidige antifascisten. Nultolerantie is een begin, rechtbank het einde. "De mening van een moslim heet geloofsovertuiging, die van een Vlaming is racisme.
Oud 3 mei 2007, 06:38   #73
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
WAAR ????
Oud 3 mei 2007, 06:48   #74
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is de vraag niet.
De vraag is wat dat UITHAALT om op het VB te stemmen...
Waarom stem je niet op kaganovemus? Of iets dat ook nooit iets uithaalt?
Waarom stem je niet op iets dat je een milimeter vooruithelpt, in plaats van te stemmen op iets dat geen MOER uithaalt?
Waarom ga je dan niet gewoon vissen tijdens de verkiezingen? Daar HEB je nog iets aan!
Er is iets heel onlogisch: om enige invloed te hebben moet het VB op NATIONAAL vlak (beter: Belgisch vlak) de MEERDERHEID halen: ze wensen immers met geen enkele andere partij in zee te gaan: dat zijn immers allemaal apen
Dat is dus totaal ondenkbaar.
En ondertussen zitten er hier enthousiast te kraaien: "youpie, het VB gaat vooruit". Dit is voor de politiek even interessant als zeggen: er staan weer meer kersen in mijn tuin of: mijn vrouw is vannacht twee keer klaar gekomen!
Het is leuk. Het is esthetisch verantwoord voor stembriefjestellers. De beroepspolitici van het VB hebben nu na twintig jaar evenveel poen als parlementair pensioen als wanneer ze gewoon gaan zetelen.
Het is dus voor niemand nog nodig.
Ik begrijp wel dat je graag het programma van het VB zou zien verwezenlijkt zien. Maar dat is dus gewoon onmogelijk.
Vanwaar eigenlijk dat enthousiasme? Ik zou er gedeprimeerd van geraken!

Geen kat houdt enige rekening met het VB: er komen meer migranten (gelukkig!) binnenkort, er zal weer meer gelegaliseerd worden.
Er komt natuurlijk geen splitsing van België zolang er zoveel fasco stemmers zijn: niemand gaat dat risico pakken.

In feite zorgt het stemmen op het VB voor het zeker niet realiseren van twee belangrijke doelstellingen van die partij: migranten beleid, separatisme.
Moest ik zoveel keer zijn belogen (we gaan vooruit!) dan zou ik mijn schup afkuisen en gaan zoeken naar wat anders.
wat haalt het uit om op Spirit te stemmen ???

Wij blijven Vlaams Belang stemmen omdat we in het programma geloven en onder deze druk de andere partijen onze standpunten (wel minder scherp of streng) uitvoeren, in een poging ons de wind uit de zeilen te nemen.

Ons enthousiasme kent weinig o geen grenzen, wij blijven doorgaan, tegen de stroom, tegen de wind, tegen het establishment, tegen de zuilen, tegen de reuzen.

Wij zijn nooit belogen omdat we niets beloven wat we niet aankunnen, wij hebben doelstellingen op langere termijn en niet van plan om snel aan de macht te komen en zeker geen staatsgreep te plegen of een absolute meerderheid te halen. Neen, wij hebben een programma en daar wijken we niet van af. Dat is onze succesformule en geloofwaardigheid.

Nog meer regulariseren ? Levert noch belgië noch Vlaanderen iets op, het kost enkel veel geld aan iedereen zoals gisteren ook bleek in het debat Sarkozy Royal in Frankrijk gisteren ! Enkel stemmen voor linkse partijen die het "systeem" ondersteunen !
Oud 3 mei 2007, 06:51   #75
ancapa
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door deryz Bekijk bericht
man, man, man, het wordt tijd dat ze u eens achter slot en grendel steken, want er komt geen zinnig woord meer uit, tijd voor uw medicatie!
welke medicatie als ge nog om 2 of 3 's nachts thuis komt, zit uw kopke niet fris meer hé
Oud 3 mei 2007, 11:45   #76
ericferemans

Standaard

Citaat:
1. een verrechtsing van de politiek : hardere aanpak criminaliteit, meer controles, gevangenissen zitten overvol en een sterker uitwijzingsbeleid

2. de beloftes voor nog meer jobs na de halvering van het personeel van VW-Vorst en no Opel-Antwerpen...

3. wij willen Vlaams geld in Vlaamse handen : in Vlaamse economie investeren en je hebt vrij snel duizenden bijkomende jobs, meer inkomen voor slecht betaalde jobs, hierdoor krijg je meer koopkracht, hierdoor stijgt de economische groei... en de cirkel is weer rond !
Dat zijn loze beloften: zolang het VB een anti-democratische partij blijft, dwz niet wenst deel te nemen aan een regering door onredelijk en compromisloos te blijven, kan ze niets van dit alles realiseren.
Hierdoor blijven hun kiezers (linkse én rechtse) totaal verstoken van enige invloed op de realiteit.
Ze kunnen evengoed gaan bidden dat het politieke landschap meer naar links of naar rechts verschuift, dat helpt waarschijnlijk meer. Ze kunnen evengoed een betoging houden, ballonnetjes oplaten met een boodschap op of gaan vissen in plaats van te gaan stemmen.
Het feit dat het VB niet deelneemt aan de democratie, zich zelf verschuilt achter een cordon sanitaire (afgeschaft!) om geen compromissen te moeten afsluiten maakt hen nutteloos voor de kiezer die er op stemt.
Verklaar dat eens!
Oud 3 mei 2007, 11:52   #77
ericferemans

Standaard

[quote]
Citaat:
wat haalt het uit om op Spirit te stemmen ???
Zal niet pakken: voor de Senaat misschien: op Nelly Maes...
Die hebben ze ook uitgerangeerd...

Citaat:
Wij blijven Vlaams Belang stemmen omdat we in het programma geloven en onder deze druk de andere partijen onze standpunten (wel minder scherp of streng) uitvoeren, in een poging ons de wind uit de zeilen te nemen.
Pure nonsens: onze regering heeft geen bal gerealiseerd van de gekke voorstellen van het VB:
- Brussel bezetten en omzetten in een tweetalig mini-Belgie, daar is geen sprake van!
- Separartisme: komt in niemands hoof op
- terugsturen van vreemdelingen, hun discrimineren??? Nooit gebeurd.

Je liegt van tussen je tanden, ofwel zie je ze vliegen

Citaat:
Ons enthousiasme kent weinig o geen grenzen, wij blijven doorgaan, tegen de stroom, tegen de wind, tegen het establishment, tegen de zuilen, tegen de reuzen.
"trek aan de riemen wij vaaaaren, recht op de maat van ons lied"
Wat een gekte is dat toch?

Citaat:
Wij zijn nooit belogen omdat we niets beloven wat we niet aankunnen, wij hebben doelstellingen op langere termijn en niet van plan om snel aan de macht te komen en zeker geen staatsgreep te plegen of een absolute meerderheid te halen. Neen, wij hebben een programma en daar wijken we niet van af. Dat is onze succesformule en geloofwaardigheid.
Er is geen succes: er is in twintig jaar niets bereikt dan het afremmen van de verdere regionalisering van Belgie, het tegenhouden van de verdere autonomie van Vlaanderen uit schrik van een extreem - rechtse meerderheid door blokkers....
Uw geloofwaardigheid? Indien je nooit iets bereikt? Waarop is die dan wel gebaseerd? Omdat je meer zetels haalt? Dat ook is nog maar de vraag: volgens mij gaan jullie zachtjes achteruit binnenkort, en vallen jullie als een pudding ineen binnen enkele jaren. Wacht maar tot tien juni!

Citaat:
Nog meer regulariseren ? Levert noch belgië noch Vlaanderen iets op, het kost enkel veel geld aan iedereen zoals gisteren ook bleek in het debat Sarkozy Royal in Frankrijk gisteren ! Enkel stemmen voor linkse partijen die het "systeem" ondersteunen !
WIst je dat Sarkozy absoluut tegen de onafhankelijkheid, zelf tegen de regionalisering is van bepaalde volkeren in Frankrijk, en Segoline VOOR??
Je moet toch eens een cursus reële politiek volgen, en niet je laten vanalles wijsmaken door een aantal luie broekverslijters in het parlement, die niets doen dan breedsmoelkikker spelen. Leugenachtige politiekers...
Ik heb oprecht te doen met je misplaatst enthousiasme. Ik knijp mijn billen soms bijeen van plaatsvervangende schaamte: zijn Vlamingen nu geboren slachtoffers van volksmisleiders?
Oud 3 mei 2007, 20:12   #78
Patrik
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:

Ik kan niet tellen want ge geeft mij geen cijfers om op te tellen!

Ik denkt dat ge welbewust liegt zoals Goebbels indertijd.

Geef ons de cijfers en dan zien wij wel!
Oud 3 mei 2007, 20:33   #79
ericferemans

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrik Bekijk bericht
Ik kan niet tellen want ge geeft mij geen cijfers om op te tellen!

Ik denkt dat ge welbewust liegt zoals Goebbels indertijd.

Geef ons de cijfers en dan zien wij wel!
Goebels zag eerder te veel Joden dan te weinig.
Lees maar eens in de artikeltjes van De Morgen hierover: het heeft hier op het forum gestaan. Yves De Smet haalde er alle media mee, met de geniale vondst om eens te piepen naar de cijfers van de provincieraadsverkiezingen.
Onze pers was zo verdwaasd door de afgang van Dewinter, dat men vergat om te kijken naar het bos door de bomen
Oud 3 mei 2007, 20:34   #80
Vorenus
Banneling

Vorenus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Goebels zag eerder te veel Joden dan te weinig.
Lees maar eens in de artikeltjes van De Morgen hierover: het heeft hier op het forum gestaan. Yves De Smet haalde er alle media mee, met de geniale vondst om eens te piepen naar de cijfers van de provincieraadsverkiezingen.
Onze pers was zo verdwaasd door de afgang van Dewinter, dat men vergat om te kijken naar het bos door de bomen

En, we zijn gestegen met +- 5 procent.
Vorenus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be